De NOS knipt en plakt in kamerdebatten

29-03-2024 10:05 74 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iets met desinformatie door de NOS? Ik vind dit schokkend.

18 minuten spreektijd van verschillende sprekers die missen.
Mensen ergens tussen monteren.

Gelukkig bestaat er een transcript...


https://twitter.com/suusonline/status/1 ... UGM2w&s=19

Het lijkt alsof Caroline de heren aan het volgen is maar dit is een shot van Caroline van een totaal ander moment in dit debat. Door haar erin te monteren, en de audio van zowel Omtzigt als Dijk op de achtergrond te laten horen, versterkt dat de illusie van één fragment. Dat heeft nogal wat montagetijd gekost. Dus... het is niet meer een kwestie van snel knippen en per ongeluk geen visuele overgangen laten zien: het is opzettelijk monteren om een 'knip' te verbergen. En dat in een NOS samenvatting, die overigens nergens 'samenvatting' wordt genoemd, maar 'herhaling'.
blckcffee wijzigde dit bericht op 29-03-2024 10:12
0.80% gewijzigd
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Moet je dan niet klagen bij de NOS? Of wil je dat wij het doorgeven aan de NOS? De NOS bestaat niet meer dat is wel een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
De NOS bestaat nog steeds.

https://nos.nl/nieuws/laatste
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
wat zegt de NOS er zelf van?
altijd naar de bron he? als je de waarheid wil weten
waarom zou je een of andere Suus geloven op Twitter?
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt de transcriptie lezen. Daaruit blijkt dat er 18 minuten spreektijd mist.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik dacht op zijn minst dat ze een deepfake hadden gemaakt van Wilders die alle asielzoekers uit de grond van zijn ruime hart een warm welkom heet. Maar het valt allemaal erg mee dus.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
29-03-2024 10:13
Je kunt de transcriptie lezen. Daaruit blijkt dat er 18 minuten spreektijd mist.
Gelukkig maar, er is in die missende 18 minuten spreektijd vast geen 18 minuten interessant gesproken.
Je kan alles in de 2e kamer volgens mij live volgen, oa door op de tribune te zitten.
Bij een samenvatting wordt altijd geknipt
Alle reacties Link kopieren Quote
https://debatdirect.tweedekamer.nl/
Dan kijk je toch voortaan rechtstreeks, zonder tussenkomst van de NOS?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-03-2024 10:19
https://debatdirect.tweedekamer.nl/
Dan kijk je toch voortaan rechtstreeks, zonder tussenkomst van de NOS?
Pfff wat een ellende.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar van álles wat in journaals, kranten, verslagen en dergelijke wordt verslag gedaan is een samenvatting. Dat is de reden dat ik voor evenementen liever live meekijk en luister omdat lang niet altijd de dingen die IK interessant vind het halen tot in het verslag achteraf.
Dat gaat van Koningsdag, tot live debatten in de Tweede Kamer tot schaatswedstrijden. Zelf de F1 kijk ik live, want hoe uitgebreid de samenvatting ook is, ik hou ook van de opbouw naar het spectaculaire wat de samenvatting haalt toe.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
En dat Caroline de mannen volgt en iedereen volgt die op dat moment belangrijk is, dat weet iedereen. Heb je de NOS niet voor nodig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier kun je alle debatten volgen zonder last te hebben van die knippende en monterende NOS:https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... vedebatten Probleem opgelost.

Overigens even het volgende. Het stukje van Suus is ook geknipt he? :sherlock:

Wat betreft montagetijd. Dat valt heel erg mee hoor. Zo moeilijk is het niet. En ik weet niet of je het aankunt, maar de items die je in het journaal ziet zijn ook geknipt en gemonteerd... :O
Alle reacties Link kopieren Quote
En ben jij Suus van dat X bericht? Weet zij dat jij haar hier hebt geplakt? Waarom stel je deze vragen niet op X? Want daar is de discussie.
Alle reacties Link kopieren Quote
EmilyinParijs schreef:
29-03-2024 10:26
Hier kun je alle debatten volgen zonder last te hebben van die knippende en monterende NOS:https://www.tweedekamer.nl/debat_en_ver ... vedebatten Probleem opgelost.

Overigens even het volgende. Het stukje van Suus is ook geknipt he? :sherlock:

Wat betreft montagetijd. Dat valt heel erg mee hoor. Zo moeilijk is het niet. En ik weet niet of je het aankunt, maar de items die je in het journaal ziet zijn ook geknipt en gemonteerd... :O
:woa:
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-03-2024 10:19
https://debatdirect.tweedekamer.nl/
Dan kijk je toch voortaan rechtstreeks, zonder tussenkomst van de NOS?
En dan ook doorkijken tijdens een schorsing he? Je weet maar nooit!!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
En en en en en en
wat dacht je van notulen van je vergaderingen? Ook geknipt en geplakt!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk oprecht dat de montage mensen gewoon een mooi lopend filmpje willen afleveren en daarom juist andere beelden plakken op de geknipte stukken. Dat is gewoon een goede techniek om een samenvatting mooi te laten lopen. Als het er ook uit ziet als knip- en plakwerk dan haakt iedereen af omdat er geen storytelling is.
Goed montagewerk dus. Zolang de antwoorden maar wel daadwerkelijk bij de juiste vragen/argumenten worden geplaatst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het geen goed teken dat ik een paar keer voorbij heb zien komen dat bij de NOS een angstcultuur zou heersen. NPO kijk ik ook niet veel meer, soortgelijke signalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Paska schreef:
29-03-2024 10:27
:woa:
Sorry, ik weet dat dit heel schokkend is om te ontdekken :there: ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-03-2024 10:34
Ik vind het geen goed teken dat ik een paar keer voorbij heb zien komen dat bij de NOS een angstcultuur zou heersen. NPO kijk ik ook niet veel meer, soortgelijke signalen.
wat kijk je dan nog wel? en hoe weet je dat daar geen angstcultuur heerst?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetje, wat dom van de nos zeg. Dachten ze ongestoord jarenlang nepnieuws te kunnen verspreiden met hun geknip en geplak, zijn er weer van die slimmeriken die het bestaan van transcripten hebben ontdekt. En de uitzendingen van de volledige debatten.

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
29-03-2024 10:34
Ik vind het geen goed teken dat ik een paar keer voorbij heb zien komen dat bij de NOS een angstcultuur zou heersen. NPO kijk ik ook niet veel meer, soortgelijke signalen.
Sport idem. Niet meer kijken. Films en series: allemaal angstcultuur, niet meer kijken. Het gebeurt ook in veel grote bedrijven: geen producten meer kopen. Het beste kan je op een vrij stukje land gaan wonen, waar geen regering of overheid is. En dan alles zelf regelen. Zelf je water oppompen, zelf je elektriciteit opwekken. Geen wifi, telefoon of andere communicatie. Zelf je dieren fokken en je groente verbouwen. Een beetje zoals de inuit leven. Maar die doen dan wel handel met anderen. Dat moet je dan ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja duh.... net zoals alle samenvattingen, notities, krantenartikelen etc.
Stel je voor dat je alles in real time moest zien en lezen. Het idee alleen al.

Ik denk dat het geen goed idee is dat je je hersenspinsel voortzet op forums, maar dat je je vragen stelt aan de bron zelf.

Succes ermeee hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
EmilyinParijs schreef:
29-03-2024 10:35
Sorry, ik weet dat dit heel schokkend is om te ontdekken :there: ...
Ik realiseer me nu pas dat die kamerleden dus wel naar de wc gaan en eten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
29-03-2024 10:36
wat kijk je dan nog wel? en hoe weet je dat daar geen angstcultuur heerst?
Verdiep je eens in een angstcultuur.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven