Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 12 maart 2017 @ 20:29:

Hier heeft iemand een filmpje geplaatst van het trekken van de de loodjes. Echt met een bak met loodjes inclusief een aantal waar niets op staat om het spannend te maken. Met commentaar van twee beetje simpel klinkende mensen en geluidjes die ze erbij maken. Helaas is de groep besloten en kan ik hem niet delen.loodjes of lootjes
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
quote:Baankje1 schreef op 13 maart 2017 @ 08:25:

[...]



loodjes of lootjes Ze wilden misschien de winnaars middels een schot uit een loodjesgeweer verwittigen
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaG schreef op 13 maart 2017 @ 09:04:

[...]





Ze wilden misschien de winnaars middels een schot uit een loodjesgeweer verwittigen Je zou het bijna hopen als je naam in zo een filmpje voorkomt.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Een keer is genoeg, zo erg is het ook weer niet.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar eettafelstoelen ter weggeef staan. De eerste dame die erom zou komen klonk/schreef erg netjes, afspraak gemaakt met een gezellige "tot morgen!" er achteraan. Niet op komen dagen. De volgende dag pas kreeg ik een reactie dat het haar speet, er was wat met de kinderen tussen gekomen, of ze die avond alsnog langs mocht komen. Ik ben de beroerdste niet, kan gebeuren, toe maar dan. Zat ik gisteren weer voor niets met de deur van slot en het licht onder de carport aan. Heel vervelend! Toen te afgesproken tijd ruim verstreken was heb ik een ander gevraagd of er nog interesse was. Dat was er wel, had direct een PB'tje.

Maar dan...

Gaat een of andere sneue bejaarde zich ermee bemoeien, alsof ik het PB'tje van de eerste 'gelukkige' niet heb gezien. Gaat helemaal uitleggen hoe ik het wel kan bekijken (ok, dat vond ik dan weer wel lief en aandoenlijk) en de toon van de berichten kwam erop neer dat ik toch maar eens moet toelichten waarom ik vanuit het niets een ander vraag of ze het wil hebben. Ik ga toch die andere dame niet publiekelijk aan de schandpaal nagelen omdat ze niet komt opdagen? Het gaat de rest van heel die club toch niet aan waarom het naar een ander gaat? Tjee.

Zoiets heb ik ook gereageerd maar een reactie terug zal nog even op zich laten wachten denk ik

Ik heb zelfs nog zitten kijken of ze misschien van het beheer was, of ik hiermee een van de vele, vaak onredelijke, regels overtreed maar ook dat beiden niet.

Gek mens.



De nieuwe dame komt er vrijdag om. Ben ik er vanaf, weg ermee!
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Ik had op die bejaarde helemaal niet gereageerd, vind het nog erg netjes dat je dat wel doet.



Die eerste mevrouw zal ook wel snappen waarom je die spullen aan een ander geeft, en verder heb je als gever me dunkt ook nog wel zelf iets te zeggen
quote:TemperanceB schreef op 16 maart 2017 @ 05:41:

Ik ga toch die andere dame niet publiekelijk aan de schandpaal nagelen omdat ze niet komt opdagen? Het gaat de rest van heel die club toch niet aan waarom het naar een ander gaat?



!Iemand zet jou 2 keer te kakken, dan mag dat best wel hoor. Al te goed is buurmans gek.
Alle reacties Link kopieren
In onze groep geeft iemand een gebruikte (!!!) toiletborstel weg.... Niemand wil 'm hebben. Maar hij blijft trouw ge-upt worden, stel je voor dat iemand z'n kans mist...
Alle reacties Link kopieren
Hier moet je het melden bij het beheer als iemand zonder afbericht niet komt opdagen. Als dat vaker voorkomt wordt diegene verwijderd uit de groep (en de beheerders kennende gaat dat óf zonder mededeling, of in een bericht met veel HOOFDLETTERS en !!!!! en een keer of 5 REGELS!!

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hier ook regelmatig al dan niet aangebroken zakken/pakken levensmiddelen. Als in 'pak koelvers drinken wat nog 1 dag houdbaar is' of 'een aangebroken zak pasta'.



Daar reageren dan ook mensen op die 2 dorpen verderop wonen. ik vraag me af of die het daadwerkelijk komen ophalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hoe vinden jullie deze:



NAGELS ZO SNEL MOGELIJK

GRATIS

Haaai ik heb een vraagje maar weet niet zo zeker als het hier mag..

WIE HEEFT ER MORGEN TIJD OM EEN GEL LAK AAN TE BRENGEN OP MIJN NAGELS MIJN EIGEN STYLISTE KAN PAS WOENSDAG EN HEEL ME LAK IS ER AF MAAR ME EIGEN NAGELS DOEN ZN PIJN!!!! Wie heeft er tijd morgen en kan me aub helpen !! Prive berichten ook welkom
Alle reacties Link kopieren
Update over de dame waar ik recent over schreef: ik kreeg gisteravond een berichtje of de stoelen nog beschikbaar waren. Wat denk je zelf

De tweede die erom mocht komen was er gelijk op de eerste afspraak, ze was er erg blij mee. Dat vind ik dan wel weer fijn, dat ze terecht komen bij iemand die er echt blij mee is.
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
quote:M@rtje24 schreef op 18 maart 2017 @ 08:55:

In onze groep geeft iemand een gebruikte (!!!) toiletborstel weg.... Niemand wil 'm hebben. Maar hij blijft trouw ge-upt worden, stel je voor dat iemand z'n kans mist...Gadverdamme zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:TemperanceB schreef op 18 maart 2017 @ 23:24:

Update over de dame waar ik recent over schreef: ik kreeg gisteravond een berichtje of de stoelen nog beschikbaar waren. Wat denk je zelf

De tweede die erom mocht komen was er gelijk op de eerste afspraak, ze was er erg blij mee. Dat vind ik dan wel weer fijn, dat ze terecht komen bij iemand die er echt blij mee is.Wat heb je geantwoord?
quote:himalaya schreef op 18 maart 2017 @ 09:02:

Hier moet je het melden bij het beheer als iemand zonder afbericht niet komt opdagen. Als dat vaker voorkomt wordt diegene verwijderd uit de groep (en de beheerders kennende gaat dat óf zonder mededeling, of in een bericht met veel HOOFDLETTERS en !!!!! en een keer of 5 REGELS!!





Even los van het TOTAAL OVERFANATISME waarmee dat soort REGELS!!! Altijd aangekondigd wordt op dat soort pagina's, ik vind het goed dat ze er wat aan (proberen te) doen. Van die types die overal op reageren en nooit op komen dagen, verpesten het voor iedereen: weggevers die maar gewoon naar het Leger des Heils gaan volgende keer, afnemers die de spullen wel hadden kunnen gebruiken die nu geen kans maken, etc.



In ander nieuws: ik word maar niet toegelaten tot de weggeefgroep in mijn buurt. Ik vraag me af op welke basis de beheerders beslissen of ze iemand wel of niet toelaten.
Alle reacties Link kopieren
quote:the-dowager schreef op 19 maart 2017 @ 07:54:

[...]



In ander nieuws: ik word maar niet toegelaten tot de weggeefgroep in mijn buurt. Ik vraag me af op welke basis de beheerders beslissen of ze iemand wel of niet toelaten.



Hiet willen ze kunnen zien dat je uit de buurt komt, dus moet op FB je woonplaats staan ingevuld (op het moment van aanmelden dan, daarna kun je het weer verwijderen). Dat je iedere willekeurige woonplaats in kunt vullen dringt dan weer niet tot ze door



Kun je de mensen van het beheer geen PB sturen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 19 maart 2017 @ 08:04:

[...]





Hiet willen ze kunnen zien dat je uit de buurt komt, dus moet op FB je woonplaats staan ingevuld (op het moment van aanmelden dan, daarna kun je het weer verwijderen). Dat je iedere willekeurige woonplaats in kunt vullen dringt dan weer niet tot ze door



Kun je de mensen van het beheer geen PB sturen?Ah, dat kan het zijn, ik heb alle informatie volledig afgeschermd. Tja, een PB sturen gaat me ook weer zo ver, ik woon zo ongeveer naast de kringloop en het Leger des Heils, dus met hetzelfde gemak breng ik mijn spullen daar naartoe. Wel jammer dat ik alle drama moet missen. Ik zit wel in een meer studentikoze/internationale weggeefgroep, maar volgens mij is die veel minder vermakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik ook weinig weggeef via de Weggeefhoek. Ik wil er meestal NU vanaf en breng dan in 1x een doos naar de kringloop. Ook hou ik er niet van om mijn adres openbaar te maken aan onbekenden, dus als ik wat heb breng ik het vaak even langs, als ik uit mijn werk kom of boodschappen moet doen.

En als ik de drama's hoor van niet op komen halen terwijl jij zit te wachten , ontgaat me de zin helemaal.



Ik ben er nog lid om de drama's te lezen en de aangeboden meuk te bekijken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 18 maart 2017 @ 23:33:

[...]



Wat heb je geantwoord?"Nee natuurlijk niet"
I don't know what that means.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa eindelijk hier een eigen bijdrage



Zo'n boekenleesding voor over de badkuip, het grappigste gedicht wint... want geefster had nu al zoveel dingen met lootjes verloot dat ze iets nieuws wilde doen
Alle reacties Link kopieren
O zo heeft de beheerster van de weggeefgroep hier ooit iets weggegeven aan degene met de mooiste foto van zijn huisdier, werd ook een fraaie collectie
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
wauw, en mensen doen nog mee ook aan die onzin?

Misschien dat diegene die een gebruikte wc borstel in de aanbieding heeft hem kwijt kan raken als ze vraagt of mensen foto's willen sturen van hun vieze toilet.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 19 maart 2017 @ 08:25:

Ik moet zeggen dat ik ook weinig weggeef via de Weggeefhoek. Ik wil er meestal NU vanaf en breng dan in 1x een doos naar de kringloop. Ook hou ik er niet van om mijn adres openbaar te maken aan onbekenden, dus als ik wat heb breng ik het vaak even langs, als ik uit mijn werk kom of boodschappen moet doen.

En als ik de drama's hoor van niet op komen halen terwijl jij zit te wachten , ontgaat me de zin helemaal.



Ik ben er nog lid om de drama's te lezen en de aangeboden meuk te bekijken.Ik vind het erg leuk om dingen weg te geven, ook omdat het goed is om te consuminderen. Onderhand zit ik al best een tijdje in de plaatselijke weggeefhoek en dan leer je mensen kennen: vaak komen dezelfde mensen dingen afhalen (moeder van een zoon die net maat kleiner draagt dan de mijne, of een buurvrouw met wie ik dingen uitwissel) en dan weet je dat het zeker wel wordt opgehaald. Ik zet er altijd een afhaaltijd bij: bv tussen 19 en 21 uur diezelfde dag: hoe langer het duurt voor mensen afhalen hoe meer kans dat het niet doorgaat. Het is leuk om mensen blij te maken.
quote:TemperanceB schreef op 18 maart 2017 @ 23:24:

Update over de dame waar ik recent over schreef: ik kreeg gisteravond een berichtje of de stoelen nog beschikbaar waren. Wat denk je zelf

De tweede die erom mocht komen was er gelijk op de eerste afspraak, ze was er erg blij mee. Dat vind ik dan wel weer fijn, dat ze terecht komen bij iemand die er echt blij mee is.



Ik zou denk iets geschreven hebben als:

"laat maar weten wanneer het je past, dan zet ik ze dan onder de carport"



Mocht zij al komen en aanbellen (en de stoelen zijn er dan uiteraard niet) en je bent toevallig thuis, dan zeg je heel verbaast, "dan heeft een ander ze meegenomen"
Alle reacties Link kopieren




Iemand interesse in vier laden vol bierviltjes? Nee? De hele regio hier ook al niet.. Hup naar de papierbak ermee of de haart aanmaken.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven