Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Man gooide hem vanmiddag ook in de familie-appgroep, voor mijn pyro-zusje
Hier verkoopt iemand een conevier
Alle reacties Link kopieren
nder het motto durf te vragen ...

vraag ik voor mijn dochter die op zichzelf gaat wonen allerlei huisraad ..

Zoals :

wasmachine

droogrek

koel / vrieskast

stofzuiger

meubels

stoelen banken

keukengerei

handoeken

behang

gordijnen

verf

tv

bed

alles is welkom



Verder heeft ze alles al gelukkig
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Euhm wat heeft ze allemaal wel dan? Een lepel, mes en vork ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:lizenlotte schreef op 13 april 2017 @ 15:31:

Euhm wat heeft ze allemaal wel dan? Een lepel, mes en vork ofzo? Een dekbedovertrek en posters van One Direction.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 13 april 2017 @ 09:10:

Hier verkoopt iemand een conevier Een watte?
quote:MonicaG schreef op 13 april 2017 @ 15:52:

[...]





Een watte?Het zit in een pot en groeit goed volgens de adverteerder.
Alle reacties Link kopieren
quote:pangea schreef op 13 april 2017 @ 19:38:

[...]





Het zit in een pot en groeit goed volgens de adverteerder. Ik gok op een goudvis
Conifeer
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 13 april 2017 @ 19:56:

ConifeerHad ik ook al bedacht, maar ik vind een goudvis leuker
Alle reacties Link kopieren
Zo apart hier. Niemand heeft waar dan ook geld voor. De hele groep heeft als ik de meeste berichten mag geloven een stadspas, bijstand en loopt bij de voedselbank dus zelfs voor tweedehands spullen van de kringloop of marktplaats is geen geld als ze gaan verhuizen of werpen. Maar nu staat er een Nespresso apparaat op en loopt het storm om dat ding. Van welk geld gaan ze die veel te dure cupjes dan betalen??
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Tupperware vleeswaren/kaasdoos (nieuw)

€ 35



Heerlijk om je vleeswaren in vers te houden, maar ook zeker je franze kazen hoe harder dat ze stinken hoe lekkerder dat ze zijn behalve als je jou koelkast open doet komt er zo'n zweetlucht uit.

In deze doos zul je daar zeker geen last hebben!



*proest*


Die uitkeringstrekkers hebben toch zeker ook geen geld voor dure Franse kaasjes?
Je zal een doos met zweetlucht hebben!
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 16 april 2017 @ 09:51:

Zo apart hier. Niemand heeft waar dan ook geld voor. De hele groep heeft als ik de meeste berichten mag geloven een stadspas, bijstand en loopt bij de voedselbank dus zelfs voor tweedehands spullen van de kringloop of marktplaats is geen geld als ze gaan verhuizen of werpen. Maar nu staat er een Nespresso apparaat op en loopt het storm om dat ding. Van welk geld gaan ze die veel te dure cupjes dan betalen??
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren




Wie heeft er trek in taart met een foto van de oma van de weggeefster?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 16 april 2017 @ 21:30:

[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5991ACFB[/img]



Wie heeft er trek in taart met een foto van de oma van de weggeefster? Daar is heel veel visite niet komen opdagen, of ze hebben te kleine stukken gesneden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 16 april 2017 @ 09:51:

Zo apart hier. Niemand heeft waar dan ook geld voor. De hele groep heeft als ik de meeste berichten mag geloven een stadspas, bijstand en loopt bij de voedselbank dus zelfs voor tweedehands spullen van de kringloop of marktplaats is geen geld als ze gaan verhuizen of werpen. Maar nu staat er een Nespresso apparaat op en loopt het storm om dat ding. Van welk geld gaan ze die veel te dure cupjes dan betalen??Gaan ze doorverkopen, kunnen ze weer shag kopen
quote:MwTheelepel schreef op 16 april 2017 @ 21:30:

Wie heeft er trek in taart met een foto van de oma van de weggeefster? Ze hadden op zijn minst oma's mond even schoon kunnen maken.
Alle reacties Link kopieren
"hallo, het is waarschijnlijk veel gevraagd maar ik kan het alleen maar proberen.

ik zoek een afwasmachine.

wegens mijn spierziekte kan ik zelf niet meer afwassen en de oudste kids zijn in hun tienerjaren dus die willen niet steeds helpen. ik heb ook niet het budget om tweedehands of nieuw te kopen.

alvast hartelijk bedankt.

oh liefst regio X en omstreken. ik kan en mag niet meer te ver rijden met de auto."



Dus dat de tienerkids geen zin hebben in afwassen is een probleem dat anderen maar moeten oplossen
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Monica.

En geen budget, maar ze beseft wel dat een vaatwasser ook stroom en water verbruikt?
een vaatwasser is vaak zuiniger in water- en energieverbruik dan een teiltje water.

Maar inderdaad, die kinderen moeten gewoon hun deel in het huishouden doen. Dat ze het niet willen, daar zijn het pubers voor, maar beetje suf dat het gebrek aan opvoedvaardigheden afgeschoven wordt op de medemens.



Wat is het volgende, een droger want de kinderen willen niet helpen met de was ophangen?

een taxi met chauffeur want de kinderen hebben geen zin om naar school te fietsen?
wel een pre dat ze het ding zelf wil ophalen....



geen budget voor tweedehands vind ik trouwens een kutsmoes. Ik heb een tweedehandsje voor 100 euro.

Ik snap best dat je dat als bijstandsmoeder misschien niet zo hebt liggen, maar het is toch geen onoverkomelijk bedrag om te sparen? En die kinderen zouden dan ook bij kunnen dragen.

'Lieve kinderen, ik kan de vaat niet doen vanwege mijn ziekte. Jullie willen niet met de hand afwassen. De oplossing is een vaatwasser. Ik heb 50 euro achter de hand, kunnen jullie de rest bijleggen?'
Alle reacties Link kopieren
Die kinders konden van mijn idd een schop onder hun kont krijgen.



Laten bijleggen voor een tweedehands is ook een goed idee maar ik vermoed dat er wel heel veel argumenten zullen zijn waarom dat niet kan voor die mevrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 17 april 2017 @ 12:04:

een vaatwasser is vaak zuiniger in water- en energieverbruik dan een teiltje water.

Maar inderdaad, die kinderen moeten gewoon hun deel in het huishouden doen. Dat ze het niet willen, daar zijn het pubers voor, maar beetje suf dat het gebrek aan opvoedvaardigheden afgeschoven wordt op de medemens.



Wat is het volgende, een droger want de kinderen willen niet helpen met de was ophangen?

een taxi met chauffeur want de kinderen hebben geen zin om naar school te fietsen?Ja misschien is het wel goedkoper. Maar als zo'n vaatwasser dan kapot gaat, dan kost het geld om te repareren of wordt er dan weer om een gratis monteur gevraagd of weer een andere gratis vaatwasser?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven