Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet. Deel 2 !

21-07-2016 00:06 1835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo. Deel twee, waar we ons heerlijk verder verbazen over de weggeefhoeken, ruilhoeken en verkoophoeken op facebook





De positieve verhalen zijn uiteraard ook welkom !



Knipenplakuittopiceen:





Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:mamsvan schreef op 26 april 2017 @ 10:54:

geen weggeefhoek maar een besloten groep over meer doen met minder geld



iemand plaatst



Vraagje: waar kan je goedkoop, een grote verpakking, kattengrit halen? Of weet iemand een goed(-koop) alternatief?

Alvast bedankt.



een van de antwoorden :

Geen kat nemen, is nog goedkoper











En dan vooral de pinnige reactie er gelijk onder.





Ben ook lid van die groep. Pareltjes vind je er soms....
Alle reacties Link kopieren
Zou die dierenarts daar blij mee zijn ?



Ik wil graag voor een goede dierenarts, die binnenkort naar een veel grotere nieuw te openen praktijk, vraag ik veel benidigdheden..oa:

Eten en drinkbakken..kooien..riemen..reismanden...dekentjes..speeltjes..drinkflesjeskooibenidigdheden..knaagdiertoiletjes..etc...

Het gaat natuurlijk om alle diersoorten...geef me een pb of bel me even..

Ik wil deze dierenarts verrassen op deze manier voor al het goede werk wat ze doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Het valt me altijd op dat apparaten en zo maar zelden gebruikt zijn.

Actifry, slechts twee keer gebruikt, gaat weg wegens nieuwe.

Wasmachine, slechts drie keer gedraaid. (?)

Maar ook regelmatig nieuw gekochte meubels, nog in de verpakking. snap ik ook niet.

en mensen die de hoofdprijs willen hebben. Zag gisteren een stoomreiniger voor de vloer. Dat type staat online voor 22 euro. En dan 20 euro vragen voor een duidelijk gebruikt ding.

De mensen die reageren kijken ook nauwelijks naar de echte waarde van het spul.



gisteren in onze verkoophoek te koop aangeboden: serrount setje met 5 boksen en woffer. Die moest ik ook even twee keer lezen.
Alle reacties Link kopieren
O ja ijsmachine: kan je heerlijk ijs mee maken, 2 x gebruikt.

waarom maar 2 keer gebruiken als het ijs zo lekker is?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 27 april 2017 @ 16:05:

O ja ijsmachine: kan je heerlijk ijs mee maken, 2 x gebruikt.

waarom maar 2 keer gebruiken als het ijs zo lekker is?



Omdat het toch wel erg veel tijd en moeite kost om goed ijs te maken



(ik heb mijn machientje inmiddels vervangen door een zelfkoelend bakbeest, I huisbereid ijs )
Ik snap iets niet als je kleding aanbied dat zet je er toch de maten bij? Ik lees nu dat iemand boos is geworden omdat het beheer heeft gevraagd om in het openingsbericht even de kleding maten er bij te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Wij geven wel eens wat weg op een weggeefhoek, daar mag je alleen nog maar graag zeggen anders wordt je reactie verwijderd.

Anders had je ook 1000 zielige reacties op een product.

Ik zie ook de grootste rotzooi langskomen. Wat moet ik in hemelsnaam met een kartonnen doosje?!

Of inderdaad schoenen die amper een zool hebben.



Wij hebben wel eens een eetkamer set weggegeven, een bureau etc. Meeste mensen zijn heel dankbaar en sturen naderhand nog een berichtje dat ze er heel blij mee zijn. Sommige mensen hoor je niks meer van. Zo hebben we een vrouw aan de deur gehad die net een nieuw huisje had, wat problemen had gehad en zielsgelukkig was met de eettafel en stoelen. Dat is dan wel leuk



Ons strijkijzer was een keer kapot en toen bood er precies iemand één aan. Wij reageren en mochten het ophalen. Was het al bij een meisje waarmee ik op school had gezeten. Niet het meest frisse type. Dus kregen het in een zak, nog even wat gepraat en doei.

Op de fiets naar huis en ik keek onderweg toch even in de zak. Was het strijkijzer enorm goor, gesmolten dingen eraan,.....

In de eerste de beste container gegooid. Bah bah bah. Dat was niet te zien op de foto Daarna maar gewoon een nieuwe gekocht, wij denken proberen het eens....
Oh bah Van het soort 'gooi het dan zelf weg!'
Alle reacties Link kopieren
Iemand vraagt gratis kleding op een groep en "is met alles blij in maat 38"

Mw X biedt aan een jas te hebben in die maat.

Reactie "ik vind de kleur niet mooi"

Mw. Y biedt een broek aan.

Reactie "model is te oubollig"

Meneer Z geeft aan dat ze dus niet met alles blij is.

Reactie "Bemoei je met je eigen zaken" en een hoop scheldwoorden erachter.
Oh, die had ik eerst gemist. In mijn 'nieuwe' weggeefgroep:





Ook de eerste 'reactie' is zijzelf met drie puntjes, elke paar dagen/week 'upt' ze haar heerlijke, viezige hondenmatras zo een keer.
Alle reacties Link kopieren
"binnenkant schoon buitenkant stoffig"

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Die ziet er zo erg uit dat ik me afvraag hoe veilig hij nog is
Alle reacties Link kopieren
quote:latulipe schreef op 30 april 2017 @ 22:21:

Iemand vraagt gratis kleding op een groep en "is met alles blij in maat 38"

Mw X biedt aan een jas te hebben in die maat.

Reactie "ik vind de kleur niet mooi"

Mw. Y biedt een broek aan.

Reactie "model is te oubollig"

Meneer Z geeft aan dat ze dus niet met alles blij is.

Reactie "Bemoei je met je eigen zaken" en een hoop scheldwoorden erachter.
Alle reacties Link kopieren
Op de plaatselijke weggeefhoek



Op zoek naar spiegelreflexcamera

FREE



Hallo

Ik ben op zoek naar een spiegelreflexcamera omdat mijn telefoon niet echt goede fotos maakt.

Ik heb heel weinig te bieden maar hoop dat er iemand is die mij blij kan maken.

Mvg pieter
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren




Iemand die een ranzige wc borstel wil toevallig? Wat zetten mensen toch een zooi op die groepen. Dat hondenmatras daarvan wil ik echt niet weten hoe dat ruikt en van de frituurpan ook niet trouwens.



Die kleding is grappig, ik zou me denk ik ook moeilijk kunnen inhouden.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoveDobby schreef op 01 mei 2017 @ 07:25:

Op de plaatselijke weggeefhoek



Op zoek naar spiegelreflexcamera

FREE



Hallo

Ik ben op zoek naar een spiegelreflexcamera omdat mijn telefoon niet echt goede fotos maakt.

Ik heb heel weinig te bieden maar hoop dat er iemand is die mij blij kan maken.

Mvg pieter



En ik zoek naar een BMW uit de 7 serie want mijn fiets rijd niet lekker..



Ik heb nog een oude analoge spiegelreflexcamera liggen, misschien die aanbieden? Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 01 mei 2017 @ 07:38:

[...]





En ik zoek naar een BMW uit de 7 serie want mijn fiets rijd niet lekker..



Ik heb nog een oude analoge spiegelreflexcamera liggen, misschien die aanbieden? Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn. Vast niet want dan moet hij rolletjes kopen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Krijg het gevoel dat weggeefhoek gelijk staat aan grofvuil...

Zal ik onze door springende kids doorgezakte bank er ook maar opzetten :p Scheelt een belletje naar grofvuil.



On topic, mevrouw die een houten snijplank aanbiedt. Foto erbij toont een houten plank vol schimmel en houtworm... reactie van dezelfde mevrouw "misschien wil iemand deze opknappen"
Alle reacties Link kopieren
Jongens jas van le coq sportif maat l Bij beide mouwen is stiksel los maar is te maken

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren








Moet ik voor iemand meeloten? Het lijkt me iets voor Beyonce, heeft zij facebook?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:MwTheelepel schreef op 01 mei 2017 @ 07:31:

[afbeelding]



Iemand die een ranzige wc borstel wil toevallig? Wat zetten mensen toch een zooi op die groepen. Dat hondenmatras daarvan wil ik echt niet weten hoe dat ruikt en van de frituurpan ook niet trouwens.



Die kleding is grappig, ik zou me denk ik ook moeilijk kunnen inhouden.



Bah, vies.

Heb laatst een prima WC borstel en houder gehaald voor 1.99 euro bij de Action. Ziet er nog hip en stijlvol uit ook. Voor dat geld heb ik liever een nieuwe
quote:MwTheelepel schreef op 01 mei 2017 @ 22:39:

Moet ik voor iemand meeloten?Lijkt me ontzettend leuk voor op mijn nachtkastje.
Alle reacties Link kopieren
Hier op verkoopgroepen heel vaak bankstellen met slijtplekken in 'maar kunnen nog prima voor een 2de ronde, echt leder' of 'vintage' en daar wordt vaak nog minstens 500€ voor gevraagd.

Gek genoeg is daar weinig animo voor, verdwijnen die advertenties om dan een paar weken later terug te komen voor dezelfde prijs
Alle reacties Link kopieren
o dat irritante "kan nog een tweede ronde mee ". Wat voor ronde? Een wielerronde??
Alle reacties Link kopieren
tweede ronde Ik heb geen zin om het zelf naar het containerpark te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven