Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Jeumig.. alweer een event. Ik ben vrijdag weg, zie wel wat het wordt. Duurt natuurlijk 6 dagen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag begint het nieuwe event, maar dit weekend zijn er ook myst. stallen, waarbij de duiventil in het spel komt.....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=320757
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog net genoeg voor 1 stal. Dus wie weet heb ik geluk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosetrea schreef op 27 december 2013 @ 12:49:

Ik heb nog net genoeg voor 1 stal. Dus wie weet heb ik geluk. Wow, Rose, dan zal ik mijn vingers blauw duimen, in de hoop, dat het voor je lukt..... (en voor mezelf ook natuurlijk, gneh, gneh)
quote:Dreamer schreef op 23 december 2013 @ 19:02:

Ik vraag me nu wel af, wie "L" is met wat cijfers er achter, die op level 92 zit en waarvan ik steeds dacht dat het IBI was



Haha nee dat ben ik idd niet. Mijn nick is letterlijk mijn IRL naam dus die zet ik liever niet hier neer. Mali en wieje weten wel mijn nick misschien kan je daar wat mee? Ik heb wel gekeken in mijn vriendenlijst op de boerderij maar kon je niet vinden.



Had het kerstevent een paar dagen geleden al af, heb de akkers laten staan en wat gewassen op voorraad gebracht. Ook die van de bahamarama die gaan zo snel met het maken van voer en het inleveren van de questen.

Kon pas vanavond beginnen aan het nieuwe event maar denk wel dat ik ook deze weer red.



Morgen dus weer mysterieuze stallen. Had de wasberen nog niet (en met het product wat hun gaan geven extra welkom) en de duif is ook erg welkom.

De laatste tijd deed de bioscoop het erg goed dus heb aardig wat TG (gek genoeg doet de bioscoop het niet meer sinds ik een paar dagen bij mijn vriend thuis ben, heel raar)

Ga dus wel wat stallen kopen, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ja, met dat wasberenproduct denk ik nu toch over mysteriestallen.. Inderdaad.. de film deed het goed!



We zijn inmiddels buurtjes, IBI. Tenminste.. ik heb je erbij staan. Wies stuurde een mailtje. Nog bedankt Wies!



Ik heb net klavers gezaaid, zie het morgen wel weer. Had er rogge in staan, dus al behoorlijk wat DI.
Later is nu
Ow ben jij dat! Haha leuk, welkom.

Bedankt voor het bemiddelen Wiesje!



Had ook een heel lang gewas erin heb weer ruim 130 DI om mee te beginnen altijd fijn. Nu wat rietsuiker aan het planten en oogsten, altijd welkom. Heb toch de WAC aanstaan voor de klavertjes 4
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee of en wanneer er weer een ruilevent komt? Ik heb nu zoveel stallen, waar ik niets mee doe. En ook bomen, trouwens.

Van het kerstevent heb ik wel de wolkenrij. Zou leuk zijn als ik daar wat items op kon krijgen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
mijn bioscoop doet het nog altijd niet. Echt onwijs jammer, want nu heb ik geen tg om een stal te komen. Nou ja. We ploegen vrolijk door
Alle reacties Link kopieren
ik heb net nog maar eens een ticket naar support gestuurd. Ik begin er toch van te balen, van die film die ik niet kan kijken. Iedereen kan lekker tg binnenhalen.....en ikke niet. vind het gewoon niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer en IBI... graag gedaan hoor :-D



Dreamer, op de wolkenrij van het kerstevent, daar moet je toch de items opzetten, die je tijdens het kerst-event hebt gewonnen???



Joda, op het ogenblik lukt bij mij de bios ook niet. Ik heb het idee, dat het aan de zeppelin ligt, als die door de stad zweeft, kan ik de bios wel vergeten......
Alle reacties Link kopieren
Voor dat produkt van de wasbeerstal, kunnen we rustigjes nog even relaxen, ik las op het forum, dat het een foutje is van BP, dat het al bij de produkten stond.

Aangezien ik niet weet, hoe ik een aparte posting van het forum moet kopiëren, heb ik gewoon de tekst maar even gekopieerd....



Met het verschijnen van het product "wasbeermasker" heeft BP alvast verraden dat er ooit in de toekomst een wasbeerwerkplaats komt.

Sta niet gek te kijken als het grijze plaatje bij de producten één dezer dagen weer weg is, of misschien pas na de jaarwisseling verdwijnt (vakantie bij BP).

Wie van de langer actieve spelers herinnert zich niet het elandpodium dat twee jaar lang boven het spel hing?



Over het hoe en wat met een wasbeerwerkplaats en het wasbeermasker is er echter niks meegedeeld en tot die tijd is alles wat hierover gezegd wordt speculatief.
Alle reacties Link kopieren
quote:wiesje123 schreef op 28 december 2013 @ 18:31:

@Dreamer en IBI... graag gedaan hoor :-D



Dreamer, op de wolkenrij van het kerstevent, daar moet je toch de items opzetten, die je tijdens het kerst-event hebt gewonnen???



...



Ja, maar ik heb dus alleen de wolkenrij, verder niets in kunnen leveren. Dus.... een ruilevent, waarmee ik de wolkenrij zou kunnen gaan vullen zou leuk zijn.



Ik zou dan bijvoorbeeld een stinkdier en een ezel in de verkoop kunnen zetten. Zonde van m'n 10 TG Ik snap ook niet waarom ik dat nog doe, want ik krijg steeds dieren, waar ik niets aan heb.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ah ik snap het, vandaar dat ruil-event.....

Jammer Dreamer, dat je weer niets bijzonders uit je myst.stal(len) had.

Ik heb er wel een paar gekocht, maar nog niet neer gezet, eerst even mijn klaver vier klaar zien te krijgen......
Alle reacties Link kopieren
ik kreeg bericht van support terug dat er geen problemen meer zijn met de film.......

gek he, waar kan het dan aan liggen?
Alle reacties Link kopieren
Joda, kan het zijn dat jij een ad-blocker hebt op je pc??

Het kan nl zijn, dat die de filmpjes tegenhoudt......
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je wel gelijk, wiesje. Ik heb er ook een ad-block opgezet. Mede door die verschrikkelijke advertenties op het viva forum. Ik kan ook sinds een week of twee niks meer kijken in de bios. Daar moet ik even naar kijken dat ik het dan tijdelijk uit zet.



Ach ja en ik had een vis uit de stallen. Jammer van mijn laatste centen.
Alle reacties Link kopieren
ja, ik heb een ad-block. Maar nu krijg ik de melding 'er is geen video beschikbaar in deze catagorie'. Misschien na het event verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een addblocker in firefox, maar kan wel films draaien. Ik zie ze alleen niet, krijg wel m'n beloning



Ik heb even geen zin in het event, misschien morgen weer. Zet nu wat langdurigers in (dus heb wel genoeg DI )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, kom er net achter dat ik gewoon 2x 15 TG heb uitgegeven.. nog meer jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hierbij wil ik alle farma boertjes en boerinnetjes een gelukkig 2014 wensen........dat onze farm maar mag groeien en bloeien en vruchtbaar zijn...... !!!
Alle reacties Link kopieren
gelukkig nieuwjaar!
Alle reacties Link kopieren
Mede farmers: Iedereen een fantastisch 2014!!

Alle reacties Link kopieren
Een boeregoed nieuwjaar



Doet iemand nog het event? Ik ben ermee gestopt, gewoon niet veel tijd gehad, dus langdurig gewas erin. Voor de eeuwigdurende tuinshow
Later is nu
Gelukkig nieuw jaar! Dat we maar fijn mogen blijven kletsen, leuke events krijgen, veel BD en een nieuwe manier om van onze overtallige sterren af te komen.



Ik heb het event gisteren afgesloten. Twijfel of ik de dieren weer ga plaatsen of nog ff verder ga met de gewassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven