Entertainment alle pijlers

Kamp van Koningsbrugge seizoen 5 NPO1

29-01-2024 22:45 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Maandag om 20:30 is het nieuwe seizoen weer begonnen.

Zag dat er nog geen topic over was, dus bij deze 😀

Wie heeft er ook gekeken? Vond het weer gaaf en pittig om te zien. Heb nog geen echt beeld van de deelnemers. Jammer dat de aflevering zo kort is.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Veel heftiger dan eerdere seizoenen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook gekeken. Wat een afzien toch iedere keer weer.

En dan dat ‘5 seconden te langzaam, overnieuw’.

Respect voor de deelnemers.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk het ook. Ik vond het al best heftig vandaag voor een eerste aflevering.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook gezien...en echt zware omstandigheden. Die beasting in die blub...pff afzien hoor.
De eerste die al onderkoeld raakte, ben benieuwd naar de volgende afleveringen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb het ook gezien, zou het nog geen half uur volhouden. Fysiek zeker niet, maar dat geschreeuw zou ik gek van worden.
Kijk intussen ook kamp Waes, die zijn intussen aan een 50 km tocht begonnen (kan ook 75 worden als ze verkeerd lopen. De eerste dag kompasleestocht ging goed, ze hadden goed gekeken hoe de vorige groep het deed, maar dit wordt veel moeilijker.
Geschreeuw heb ik nog niet gehoord, gaat nog komen misschien?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet nog kijken naar aflevering 1-bedankt voor de tip. Kijk ook op VRT naar Kamp Waes. Daar zag je duidelijk het verschil in aanpak tussen de dag bij de Para's (de opdrachten in Marche-les-Dames) en de Special Forces aanpak. Bij die laatste is er een grote nadruk op psychologische en taktische component van het werk. Daarom is er misschien minder geschreeuw, maar het is zeker niet makkelijker.

Ik kreeg het Spaans benauwd van de opdracht in de donkere tunnels. Los daarvan vind ik het indrukwekkend om te zien hoe fit iedereen is.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
o nee, Kamp Waes is zeker niet makkelijker, maar het is wel leuk om de 2 kampen te vergelijken zo.
Ja die tunnel was echt eng, maar dat bruggetje op grote hoogte nog wel enger voor mij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ken Marjolein, die geeft training op mijn sportschool :vechten: dat zijn pittige trainingen. Zij kan je enorm goed positief motiveren en ze is ook nog eens leuk en gezellig.
nlies schreef:
30-01-2024 00:01
Heb het ook gezien, zou het nog geen half uur volhouden.
:D Ik zat me ook af te vragen op welk moment ik afgehaakt zou zijn.
Anyco schreef:
30-01-2024 10:55
Ik ken Marjolein, die geeft training op mijn sportschool :vechten: dat zijn pittige trainingen. Zij kan je enorm goed positief motiveren en ze is ook nog eens leuk en gezellig.
Wist je dat ze aan dit programma mee doet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Airedale schreef:
30-01-2024 11:23
:D Ik zat me ook af te vragen op welk moment ik afgehaakt zou zijn.
Alleen maar theorie dus he, ik zou al niet eens door de eerste selectie komen, sterker nog, ik had nooit aangemeld. Zelfs 40 jaar geleden niet.
Bij Waes is de oudste 52, Koningsbrugge weet ik niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
30-01-2024 00:01
Heb het ook gezien, zou het nog geen half uur volhouden. Fysiek zeker niet, maar dat geschreeuw zou ik gek van worden.
Kijk intussen ook kamp Waes, die zijn intussen aan een 50 km tocht begonnen (kan ook 75 worden als ze verkeerd lopen. De eerste dag kompasleestocht ging goed, ze hadden goed gekeken hoe de vorige groep het deed, maar dit wordt veel moeilijker.
Geschreeuw heb ik nog niet gehoord, gaat nog komen misschien?
Ze hebben nog niet echt geschreeuwd vind ik hoor! Dat kan nog veel en veel erger. Dit was voor mij niet schreeuwen.

De oudste bij kamp van Koningsbrugge is volgens mij een van de dames. Dacht dat ze 43 is.

Als ik gezond was geweest had ik me zeker willen opgeven om een keer mee te doen. Alleen ik kan dus totaal geen kaart lezen en al helemaal niet met kompas. Dus daarop zou ik al niet door de selectie heen komen.
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Airedale schreef:
30-01-2024 11:23
Wist je dat ze aan dit programma mee doet?
Ja dat wist ik, paar weken geleden ging het rond op de sportschool. Maar meer dan dat ze er aan mee gedaan heeft weet ik niet.
Lookie schreef:
30-01-2024 12:04
Ze hebben nog niet echt geschreeuwd vind ik hoor! Dat kan nog veel en veel erger. Dit was voor mij niet schreeuwen.

De oudste bij kamp van Koningsbrugge is volgens mij een van de dames. Dacht dat ze 43 is.

Als ik gezond was geweest had ik me zeker willen opgeven om een keer mee te doen. Alleen ik kan dus totaal geen kaart lezen en al helemaal niet met kompas. Dus daarop zou ik al niet door de selectie heen komen.

Dat zou best Marjolein kunnen zijn.
Ik keek gisteren voor het eerst maar ik kan het bijna niet aanzien. Waarom zou je hier aan meedoen? Ik begrijp dat echt niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lookie schreef:
30-01-2024 12:04
Ze hebben nog niet echt geschreeuwd vind ik hoor! Dat kan nog veel en veel erger. Dit was voor mij niet schreeuwen.

De oudste bij kamp van Koningsbrugge is volgens mij een van de dames. Dacht dat ze 43 is.

Als ik gezond was geweest had ik me zeker willen opgeven om een keer mee te doen. Alleen ik kan dus totaal geen kaart lezen en al helemaal niet met kompas. Dus daarop zou ik al niet door de selectie heen komen.
Nee klopt eigenlijk wel. Ik bedoelde meer het gecommandeer liggen staan zitten...... Dat heb ik bij Waes nog niet gezien (maar zal nog wel komen) daar is het de eerste afleveringen meer: hier is een kaart, die punten moet je zoeken. Ga die donkere grot maar in, en zie er maar uit te komen. En begin maar te lopen, daarheen en verder hoor je het wel, en merk je wel wat er gaat gebeuren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de Vlaamse insteek wel interessant: wat doet het met je als je niet weet wat de bedoeling is, als je niet weet hoe lang de ellende nog gaat duren en als juist niemand je rond commandeert of motiveert maar je alles uit jezelf moet halen.

Juist het schreeuwen gaan sommigen denk ik goed op (anderen dan weer helemaal niet). Het is een soort van externe motor. De neutrale blik en totaal geen feedback krijgen, kan je in je hoofd erg onzeker maken. Ben ik wel goed bezig ? Wat denken "ze" nu?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog iemand gekeken gisteren?
Knap dat deze 14 deelnemers het basiskamp gehaald hebben, met de nodige bloed zweet en tranen. Ik was even bang dat ze opnieuw moesten gaan graven maar ze kregen zelfs een complimentje.

Ik las dat deelneemster Myrthe (Schoot, voormalig volleybalster) kort na thuiskomst van Kamp van Koningsbrugge de diagnose eierstokkanker heeft gekregen.
Op instagram vertelt ze er meer over. Ze heeft al chemo gehad en afgelopen week een zware operatie.
Heftig!
:O

Ik ben vergeten te kijken, nou ja, dan maar online kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
nienkejj schreef:
06-02-2024 22:56
Nog iemand gekeken gisteren?
Knap dat deze 14 deelnemers het basiskamp gehaald hebben, met de nodige bloed zweet en tranen. Ik was even bang dat ze opnieuw moesten gaan graven maar ze kregen zelfs een complimentje.

Ik las dat deelneemster Myrthe (Schoot, voormalig volleybalster) kort na thuiskomst van Kamp van Koningsbrugge de diagnose eierstokkanker heeft gekregen.
Op instagram vertelt ze er meer over. Ze heeft al chemo gehad en afgelopen week een zware operatie.
Heftig!
Ja,ik heb ook gekeken. Vond het een mooie aflevering. En ze moeten, degene die het niet gehaald hebben, de put op een ander moment graven. Op een moment dat je het niet meer verwacht.

Dat is wel heftig nieuws van Myrthe!!
It is
what it is.
Accept it
and move on!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had ook gekeken maar ik vind zelf echt dat Jeroen teveel ouwehoert met de kandidaten. En heb me daar aan geërgerd tijdens het graven. Geen wonder dat er een aantal het niet haalden, als je nog een diepte-interview tussendoor moet doen :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
08-02-2024 10:52
Ik had ook gekeken maar ik vind zelf echt dat Jeroen teveel ouwehoert met de kandidaten. En heb me daar aan geërgerd tijdens het graven. Geen wonder dat er een aantal het niet haalden, als je nog een diepte-interview tussendoor moet doen :)

Ik denk dat dat ook tactiek is. Dat ze door moeten gaan en niet op hun schepje moeten leunen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat erg voor Myrthe, net haar Instagram even opgezocht.

Ik vond het wel mooi om iets meer te horen over de motivatie waarom deelnemers mee doen. Het viel me op dat iedereen wel ergens mee te dealen/struggelen heeft in het leven. En dat sommige deelnemers zoveel bewijsdrang hebben. Lijkt me best vermoeiend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een gave uitzending was het weer! Ik was waarschijnlijk met kompas lopen compleet verdwaald. Petje af voor de deelnemers, in dat terrein en weer!

Die gozer die vanwege fysiek naar huis moest, was wel terrecht. Die is er niet voor gemaakt. Mentaal misschien wel, maar lichaam gewoon echt niet.

Jammer dat Marjolein zichzelf als de zwakte zag en niet heeft doorgezet. Maar, ik weet ook wat kou, honger,slaap en uitzichtloosheid met je doet. Dus ergens snap ik het ook wel.

En wat hier iemand eerder zei, er zitten er best veel met bewijskracht. Vooral naar zichzelf bedoel ik dan.
It is
what it is.
Accept it
and move on!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven