Entertainment alle pijlers

Outlander spoiler topic

18-05-2016 09:56 1381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het allemaal nog wil zien, lees hier niet verder!







met een leuk plaatje van Jamie, gewoon omdat het kan!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Oh en hebben jullie dit al gezien? http://www.denofgeek.com/us/tv/outlande ... s/page/0/1 -> een stuk casting van seizoen 3! Zo leuk om te zien.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ha leuk dit. Ik heb de boeken al jaren geleden allemaal gelezen en kwam er vorig jaar achter dat ze verfilmd zijn. Ik heb seizoen 1 en 2 op DVD gekeken. Erg leuk en de verhaallijn uit de boeken wordt ook nog eens redelijk gevolgd. Vaak is dat niet zo en dan vind ik de film/serie tegenvallen, maar dit is echt mooi gedaan. Mijn man is al net zo fan geworden als ik (alleen kickt hij meer op de natuurplaatjes en ik op Jamie. haha). Ik kan niet wachten op seizoen 3, als die uitkomt op DVD ga ik ook zeker niet wachten op Netflix. En in de tussentijd ga ik de boeken nog maar eens herlezen.

We zijn net terug uit Schotland waar we Castle Leoch en Culloden Battlefield in het echt hebben gezien. Ook zijn we in het openluchtmuseum geweest, waar een aantal scenes in dorpjes zijn opgenomen en hebben we een cirkel van staande stenen bezocht. Helaas zoemden ze niet ;-) ..... Schotland spint er goed garen bij, bij die serie. Zo kun je in Doune Castle (Castle Leoch dus) een speciale Outlander-audiotour doen en ligt er standaard een hele stapel bloemen bij de Fraser-steen op Culloden.
..
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je al die plekken hebt bezocht reizigster! Zelf ben ik alleen maar tijdens een tour snel langs Doune Castle gereden, helaas daar niet gestopt. Wel wil ik nog heel graag een keer terug naar Schotland en dan o.a. naar Culloden Moor en wat standing stones inderdaad.

En hahahaha, ja dat herken ik. Vriend is ook meer van de natuurplaatjes en ik meer van Jamie. In combinatie met de natuur natuurlijk. :proud:
Ik vind overigens seizoen 1 echt heel erg kloppen met boek 1, maar in seizoen 2 hebben ze wel een stuk meer aanpassingen gemaakt. De meeste snap ik overigens wel, en ze blijven gelukkig wel heel dicht bij het oorspronkelijke verhaal.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk regelmatig even op www. denofgeek.com voor het laatste Outlandernieuws :biggrin:
Catnip, ik had die ergernis ook bij boek 3, zeer irritant, maar je zult dat gevoel nog wel meer krijgen....
Krijg steeds meer zin in augustus... :cheer2: mooie vooruitzichten!
Vind het nog steeds zeer jammer dat Dougal niet meer te zien zal zijn in seizoen 3...
Over Frank in de serie: die acteur die Frank en de Captain speelt, die speelt de Captain zo goed dat ik Frank ook niet meer leuk vind :)
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is indd heel jammer RockOla. Ik vond het trouwens in de serie heel vaag dat hij dood ging. In het boek voelde het iets logischer, maar nog steeds snap ik niet waarom ze hem niet gewoon knock-out konden slaan (zoals ze heel vaak bij mensen doen) en vast binden ofzo.

Hahaha ja precies rosings. Ik snap niet dat Claire nog met hem samen kon leven al die tijd, ik zou echt elke keer Captain Jack Randall voor me zien, bah wat krijg ik een rillingen van die gast.

En hebben jullie mijn onderschrift al gezien? :proud:
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad, ik vond Frank ook een naar mannetje, alleen omdat hij hetzelfde eruit ziet als Black Jack Randall. En Dougal zal ik ook missen. Net als Angus, hoe irritant hij ook was.

Even een andere serie.... Heeft een van jullie Rebellion gezien, op Netflix? Gaat over de paasopstand in Ierland in 1916. Toen wij naar Schotland gingen zocht ik wat Schotse muziek op youtube om mee te nemen. Toen kwam ik uit bij de High Kings, die overigens Iers zijn. En die zingen een liedje 'Grace' wat ik echt prachtig vind. Nu blijkt dat dus op een waargebeurd verhaal te zijn gebaseerd uit die Ierse opstand en ik kwam er net achter dat die serie op Netflix ook daarover gaat (niet echt dat verhaal, maar wel die opstand). Dus die wil ik nu gaan kijken. Om een paar weken van de komende Outlanderloze maanden te overbruggen.
Ben benieuwd. Straks eerst eens even de kids in bed schoppen, want die houden nu Netflix nog bezet met hun wekelijkse filmavondje.
reizigster2004 wijzigde dit bericht op 19-05-2017 18:39
Reden: verkeerde eeuw
2.38% gewijzigd
..
Alle reacties Link kopieren
Dat onderschrift catnip..in het Gaelic gesproken.. :love: ....
Rebellion ken ik niet..zal het eens opzoeken.
En Jack Randall..we haten hem zo vurig, want de rol is supergoed gespeeld! Maar het is waar, ik kon Frank ook niet meer zien, vreselijk.
Ik hoop maar dat we in seizoen 3 nog verwend worden met nieuwe man candy :biggrin: nu we Dougal moeten missen. En de comte...die was ook interessant..
Nee, die compte vond ik stom...
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zien Fergus en Lord John Grey er best prima uit, maar dat zijn niet echte, ruige Schotse mannen natuurlijk.

Nee die serie ken ik niet, Rebellion! Maar zal hem op mijn lijstje zetten, klinkt wel interessant.

En in gaelic RockOla? Dit is geen gaelic. :proud:
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het trouwens ook wel grappig dat Angus in de serie helemaal verzonnen is, als maatje van Rupert. Echt zo'n grappig duo.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel eigenlijk dat zoiets in het gaelic zo mooi klinkt. Jamie zegt soms dingen in het gaelic waar je kippenvel van krijgt :biggrin: Laatst zag ik de Graham Norton show waar ook iemand met een schots accent praatte. Hij zei ook iets in het gaelic, niemand verstond het. Iemand vroeg wat hij had gezegd, waarop een vrouwelijke gast zei dat het niet uitmaakte, ze was al verkocht. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ja lord John en Fergus zien er wel leuk uit van wat ik gezien heb. Maar niet dat ruige schotse. Toch ook wel jammer dat het straks niet meer allemaal in Schotland speelt. Hoewel ik ook wel benieuwd ben naar de verfilming van hun verre avonturen.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat heb ik ook. Wat ik wel heel vervelend vind, is dat het bijna nooit vertaald wordt wanneer er gaelic wordt gesproken. Volgens mij ooit maar één keer ofzo. Ik wil zo graag weten wat ze (vooral Jamie) zeggen. :rolling:
En hahahaha bij de Graham Norton Show, zo grappig.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Gisterenavond van seizoen 2 aflevering 1 gekeken. Dat begint op vrijdag iets na (en uit eerdere ervaring weet ik dat het wisselende tijdstippen zijn) op België. Ik geloof Canvas, maar heb even geen tijd om naar detail te zoeken.
In de preview is te lezen dat Claire terug is in 1948 en ze weer terug is bij Frank na 2 jaar afwezigheid.
Z
e laten in het begin ook steeds flashbacks zien tussen beide relaties die ze heeft in de verschillende eeuwen.

Gisteravond is dus 19 mei 2017 en ik heb toch even gecontroleerd via www.een.be en het was de 1e afl. van SEIZOEN 2
Het was 22.12 uur op BRT1 en terug te kijken staat in de beschrijving en is afhankelijk van abonnement enz.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie wel eerder zo ondersteboven geweest van een serie? Ik nog nooit zo erg. Ik was ook wel erg in de ban van Sons of Anarchy, heel wat anders haha...maar wel op een heel andere manier. Outlander is zo intens, daar is niets mee te vergelijken. Ik houd wel erg van romantiek in een verhaal. Ik weet daarom ook niet waarom ik Sons of Anarchy zo gaaf vond. Was zelfs te hard voor mijn man. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een foto van de ''volwassen'' fergus gezien, best een lekker ding :kwijl:
Rebellion heb ik ook regelmatig voorbij zien komen, staat ook op me lijst
@Catnip, dat is express gedaan, omdat Claire het ook niet verstaat nog wat extra inlevingsvermogen

@Rockola momenteel ben ik helemaal in de ban van Grimm, :nut:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Pffft express. Oké, ik snap het idee erachter wel. Maar het blijft irritant.

Ik ben wel snel obsessed met series, maar Outlander is voor mij wel het toppunt heb ik gemerkt, met hoe erg ik meegesleept kan zijn.
Een serie die mij ook wel goed kon meeslepen was The OA, ook erg intens.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
toen de serie net uit was, was er een artikel over en daar stond het in,

ik zat vooral heeel erg in het boek, soms dacht ik dat het echt waargebeurd was omdat geschiedenis met fantasy gemixed wordt en het is vooral heel goed geschreven.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Die flashbacks laten nogal wat zien. Is net als in de film Brave heart over de Schotse William Wallace.
https://nl.wikipedia.org/wiki/William_Wallace Lees eens wat de Engelsen met die man hebben gedaan om hem dood te maken.
Dat is geen fantasie. De film wel, maar zelfs voor een regisseur als Mel Gibson - die erg veel geweld in zijn films gebruikte. Maar dat is geen Schot en geen Engelsman, maar de martelingen uit de serie lijken daar wel op. Mel Gibson heeft wel e.e.a. verwerkt wat in de middeleeuws methoden.
Het grote verschil is dat Jamie gewoon wel in leven blijft. Daardoor ben ik blijven kijken. Ik was bijna afgehaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb het een en ander gelezen over William Wallace. Dat is een zeer heftig verhaal inderdaad. Ik krijg daar altijd zo'n akelig buikgevoel van, dat soort feiten. Waar mensen tot in staat zijn..walgelijk gewoon. Ik had dat ook met Jamie en Black Jack, bijna niet te verdragen sommige dingen. :nope:
Nu ik al een heel eind in boek 6 ben kom ik ook dingen tegen waarvan ik nu al weet dat ik het moeilijk ga krijgen als het verfilmd wordt.
Alle reacties Link kopieren
mijn moeder had het zelfde, die Engelsen waren echt vreselijk tegen de Schotten en Ieren, heb er ook veel verhalen overgelezen vooral de Ierse aardappels hongersnood brak mijn hart.

eigenlijk verschilt het niet veel met wat er nu gebeurt met IS enz en boko haram
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Nee de mensheid wil wat dat betreft maar niet leren. Terwijl we het hier zo mooi kunnen hebben. Er liepen en lopen een hoop engerds op deze wereld.
Alle reacties Link kopieren
Had de eerste aflevering opgenomen op de Belg (gelukkig met extra extra uitlooptijd), maar nu zie ik dat dit seizoen 2 is. Dus maar op zoek naar seizoen 1 denk ik.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
ik volg hier even... kijk in "blijde verwachting" uit tot seizoen 3 uitkomt!
kan niet snel genoeg gaan!!!
ben echt zo nieuwschierig :) (ondanks dat ik de boeken bijna van buiten ken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven