Entertainment alle pijlers

Welke film heb je het laatst gezien? deel 2

31-10-2014 10:31 3161 berichten
Hier het vervolg op welke film heb je voor het laatst gezien.



Het vorige topic is hier terug te vinden: http://forum.viva.nl/foru ... /list_messages/162260/105



Aanvulling moderatorteam:



In overleg met de internetredactie kan ik jullie meedelen dat het plaatsen van een bericht waarin je het verloop of de uitslag van een film meedeelt (een spoiler dus) zonder dat daar expliciet om verzocht is in het desbetreffende topic, vanaf heden een sanctie volgens m

het bansysteem zonder voorafgaande waarschuwing tot gevolg kan hebben. Dit omvat tevens het plaatsen van een spoiler waarvan de inhoud naderhand door jouzelf gewijzigd is.



Gelieve geplaatste spoilers middels een stafje te melden.
Guardians of the Galaxy 1 ook gezien. Ik vond die wel leuk. Zag later dat er een deel 2 in de bioscoop van is.

Lees hier dat deel 2 ook wel leuk was. Ik heb deel 1 afgekeken tot aan het einde.



Host een stukje, maar die had ik al eerder gezien. De voorganger vond ik leuker met Donald Sutherland. Die volgde meer het verhaal van de roman Bodysnatchers. http://www.imdb.com/title/tt0077745/ ( Die is van 1978 en uit een serie andere thrillers. Er was ook een remake van 1993 http://www.imdb.com/title/tt0106452/ en die passen toch meer in de huidige tijd.



Gisteren stuk van Fresh and blood van Paul Verhoeven gekeken. http://www.imdb.com/title/tt0089153/ Vanmorgen het einde gekeken. Voor wie het nog nooit heeft gezien. Het is niet echt gedateerd. Ik vind de ideeën van Paul Verhoeven goor, maar met HD kwaliteit worden ze minder vies en goor.

Ook een paar goede Nederlandse acteurs in terug te zien. (Zie nu pas dat een oude kennis heel erg veel op Rutger Hauer lijkt. )
Alle reacties Link kopieren
The Zookeeper's Wife.

Aangrijpend mooie film naar een waar gebeurd verhaal.

Het verhaal verteld over de dierentuin van Warschau die in WO 2 gebruikt werd als veilige haven voor Joodse mensen.
En nou is het afgelopen!
Gisteren een film uit de serie met Julia Roberts Mirror Mirror af gekeken. Ik had het ook kunnen laten.

Wel een leuke aankleding en beelden, maar het verhaal vond ik mager. Als je van het overdreven Amerikaanse houd dan is het wel aardig.

Het is een van de sprookjes dat is aangepast.
Lady Macbeth

Werd aangekondigd als een kostuumdrama. Was anders dan verwacht (zal niets verklappen). Wel intrigerend.
Alle reacties Link kopieren
Lady Macbeth



zag ik al tijdens filmfestival IFFR. Was toen niet enthousiast maar nu ik alle lovende kritieken las, bedacht ik me dat ik misschien wel veel gemist heb omdat ik toen wat veel films zag.
Alle reacties Link kopieren
Raw

Een pittige arthouse horror film over kannibalisme. Mooi en goed gefilmd maar niet voor zwakke magen. Ik vond hem tof maar was blij dat ik mijn film vriendin niet bij me had, want die was ongetwijfeld weggelopen, zoals meer mensen deden.



Bram Fischer,

Hele mooie film. Waargebeurd rechtbankdrama over advocaat die destijds Nelson Mandela verdedigde. Mooi verhaal, omdat hij als deken van de orde van advocaten en boerenzoon onderdeel leek van het blanke establishment, maar hij ondergronds betrokken was bij de feiten waar hij Mandela en anderen voor verdedigde.



Met een onherkenbare en steengoede Peter Paul Muller. Die kende ik toch voornamelijk als Martin Morero en nu was hij volstrekt geloofwaardig als serieuze advocaat die ook de hele film Afrikaans sprak. Blijkt dus steengoede acteur te zijn wat mij betreft.
quote:hiltje schreef op 03 mei 2017 @ 18:25:

Lady Macbeth



zag ik al tijdens filmfestival IFFR. Was toen niet enthousiast maar nu ik alle lovende kritieken las, bedacht ik me dat ik misschien wel veel gemist heb omdat ik toen wat veel films zag.Kan ik me voorstellen Hiltje. Met een kostuumdrama had het niet veel van doen. Het was eerder een ingetogen film qua beelden. Sfeervol, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier was de laatste film Boyka undisputed 4.

Het was een goede film. Keek hem toevallig mee. Heb de eerste 3 delen niet gezien maar als ik eraan toekom dan ga ik die ook zeker kijken.
•°: Don't be the same, be better!
Alle reacties Link kopieren
Ja, Snug, het was best heel mooi gefilmd. En ik stond waarschijnlijk ook op het verkeerde been omdat ik me van te voren nog even had ingelezen over Shakespeare's Lady Macbeth. En daar stond dit wel ver vanaf. behalve natuurlijk dat de Lady een draak is.



Ik vond het wel een prachtige actrice. Piepjong is ze nog. En een recensent in NRC schreef: de benauwing en verveling vh huwelijk maakt haar een valse kettinghond. Dat vond ik wel een mooie vergelijking.
Ja inderdaad. En die verveling hadden ze wel goed weten over te brengen
Alle reacties Link kopieren
Kong. Geen hoogstandje maar zeker wel een Leuke film!
Alle reacties Link kopieren
Donderdag The monuments men, op zich best een leuke film maar ik had het idee dat het een beetje schipperde tussen serieus en comedy.

Had er meer van verwacht in elk geval.



Gisteren Hacksaw ridge, die vond ik dan eigenlijk verrassend goed en boeiend ondanks de lange duur.
Alle reacties Link kopieren
Mannenharten, had geen hoge verwachtingen maar was vermakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Guardians of the Galaxy 2. 'Stom vermaak' van het type van dik hout zaagt men planken, maar ik vind t zoooo leuk, kan er ook niks aan doen. Deel 1 vond ik heel vermakelijk, deze was zo mogelijk nog verder over the top.
Gisteren Lion gezien.

Minstens een uur van de twee uur zitten huilen. En mijn grote, stoere vriend ook.

Snikkend naast elkaar gezeten.

Wat een mooie, indrukwekkende film, alles is er mooi aan, ik was zwaar onder de indruk van de jonge hoofdrolspeler en Nicole Kidman. En ook van de andere acteurs. Er wordt zo ontzettend goed in geacteerd.



Een aanrader maar geen make up op en zorgen dat je een doos tissues bij de hand hebt.



Mijn vriend zei vanmorgen; die film he, van gisteren.....

Ging hij weer bijna huilen.

En ik ook.
quote:Eleonora-1 schreef op 07 mei 2017 @ 18:55:

Gisteren Lion gezien.

Minstens een uur van de twee uur zitten huilen. En mijn grote, stoere vriend ook.

Snikkend naast elkaar gezeten.

Wat een mooie, indrukwekkende film, alles is er mooi aan, ik was zwaar onder de indruk van de jonge hoofdrolspeler en Nicole Kidman. En ook van de andere acteurs. Er wordt zo ontzettend goed in geacteerd.



Een aanrader maar geen make up op en zorgen dat je een doos tissues bij de hand hebt.



Mijn vriend zei vanmorgen; die film he, van gisteren.....

Ging hij weer bijna huilen.

En ik ook.Jaaaa, prachtige film! Mijn vriend kende deze en we hebben hem laatst samen gekeken. De film heeft op mij ook echt indruk gemaakt; wat een mooie en ontroerende film.
Alle reacties Link kopieren
Twentieth century women. Het duurde even voordat ik in het verhaal kwam, maar raakte mij uiteindelijk wel. Annette Bening speelt fantastisch.
Alle reacties Link kopieren
Chez Nous



Een frans-belgische film met hele duidelijke politieke lading. Duidelijk gebaseerd op de partij van Le Pen en daar zeer kritisch op. Aardige verpleegster wordt benaderd om de politiek in te gaan en laat zich daarbij voor het karretje van de populistische partij spannen. Ondertussen krijgt ze een vriend die stiekem extreem rechts blijft te zijn.



Heb hem vorige week gezien, vlak voor de Franse verkiezingen dus en dat maakte het extra spannend. Nu de uitslag bekend is, denk ik dat de film wel aan lading verliest.
Ghost in the shell.



Slecht.
Alle reacties Link kopieren
Lady Macbeth. Meh.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
The Founder.

Leuk! Met Michael Keaton als evil oprichter van McDonalds samen met de eigenlijke brains achter het format- de MC Donald broers. Heel interessant en vermakelijk. En een hele fijne rol van Keaton. Tip!
The Founder.

Leuk! Met Michael Keaton als evil oprichter van McDonalds samen met de eigenlijke brains achter het format- de MC Donald broers. Heel interessant en vermakelijk. En een hele fijne rol van Keaton. Tip!
Alle reacties Link kopieren
Get out. Geen slechte film maar de vier sterren van de recensent snap ik niet. Acteren niet bijzonder, de verhaallijn a la skeleton key. Wel genoten... Ik hou van horror/ spanning /thriller - al sluit ik mijn ogen zodra de dreigende muziek start.
Alle reacties Link kopieren
Now you see me 2. Vermakelijk maar duurde dik 2 uur en dat is voor zo'n film te lang.
dolfje schreef:
13-05-2017 17:03
Now you see me 2. Vermakelijk maar duurde dik 2 uur en dat is voor zo'n film te lang.
Dat is die met die illusionisten toch? Volgens mij staat deel 1 nu op netflix en heb ik die net in mijn lijst gezet. Wel ooit gezien en wil hem graag nog eens zien :) wist niet dat er een deel 2 van was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven