'Allochtonenstop in amateurvoetbal'

21-10-2010 13:00 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, we gaan een stapje verder. PVV wordt iets brutaler nu ze de touwtjes steviger in handen krijgt.quote:AMSTERDAM - De PVV in Den Haag wil een tijdelijke 'allochtonenstop' om een einde te maken aan de problemen bij het Haagse amateurvoetbal.

Dat stelt de PVV in vragen aan het stadsbestuur. Volgens de partij loopt het College weg voor de gevolgen van de massa-immigratie en daarmee gepaarde islamisering van het Haagse amateurvoetbal. "Al jaren luiden clubs de noodklok aangaande de ellende die speelt bij vele clubs met een hoog percentage niet-westerse allochtone leden. Wanbetalen, een gigantisch tekort aan vrijwilligers, respectloos gedrag en geweldsincidenten zijn aan de orde van de dag.



(...)

PVV-er De Mos weet wel wat oplossingen te noemen: "Een tijdelijke allochtonenstop bij clubs die kunnen aantonen dat een te grote hoeveelheid allochtonen leidt tot gigantische problemen en het invoeren van een Haagse Zwarte Lijst van wanbetalers".

zie de telegraaf voor het volledige artikel http://www.telegraaf.nl/b ... teurvoetbal___.html?p=3,2Het is weer 1930.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens langs de lijn gestaan in Den Haag bij het amateurvoetbal??



Ik wel , en eerlijk is eerlijk , ik begrijp het standpunt van de PVV wel,
Ja, van de zotte natuurlijk. Je kan geen mensen weigeren.



Maar als het echt zo is dat clubs met meer allochtonen voor meer problemen zorgen, dan geeft dat wel weer te denken natuurlijk.
quote:stroller schreef op 21 oktober 2010 @ 13:02:

Heb je wel eens langs de lijn gestaan in Den Haag bij het amateurvoetbal??



Ik wel , en eerlijk is eerlijk , ik begrijp het standpunt van de PVV wel,Heel in de verte snap ik het standpunt zelfs nog wel, maar je kán daar gewoon niet naar handelen. Dat is echt discriminatie.
'Wanbetalen, een gigantisch tekort aan vrijwilligers, respectloos gedrag en geweldsincidenten zijn aan de orde van de dag.'



Ik geloof niet dat de Joodse bevolkingsgroep in 1930 bekend stond om dit soort asociaal gedrag dus jouw vergelijking gaat volledig mank.
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens bij bepaalde rasechte Friese clubs langs de lijn gestaan. Daar heb je net zoveel gedoe een gezeik. De Harkemase Boys bijvoorbeeld zijn niet voor niks nogal berucht.



Wat een onzin standdpunt weer.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk geeft dat te denken. Maar je kunt niet zeggen: geen allochtonen meer. De kinderen van Willem Alexander en Maxima zijn allochtonen. Die zouden dan ook niet meer mogen voetballen als ze dat zouden willen.



Problemen moet je bij de bron aanpakken.
Ik vind het zo lastig dit soort dingen. Want het wordt duidelijk (is al een tijdje duidelijk) dat de PVV niet zomaar wat lult, maar wat doe je eraan? Je kan toch moeilijk écht mensen gaan weigeren bij clubs. Ja, als hij graag doodwil moet hij zo doorgaan.
Ok. Dan ook maar meteen de bioscopen!
Alle reacties Link kopieren
Zich misdragende of wanbetalende voetballers en teams kei- en keihard straffen en op een zwarte lijst zetten. Lijkt me meer zoden aan de dijk zetten dan een allochtonenstop.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook niet dat je ze zou mogen weigeren , maar ik snap het wel .



En ik denk dat het er in Friesland (want ook daar heb ik langs de lijn gestaan) toch echt wel wat minder aan toe gaat als in Den Haag.



En hoe zou je dat dan moeten oplossen? want discrimineren wil je ook niet,
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 21 oktober 2010 @ 13:04:

'Wanbetalen, een gigantisch tekort aan vrijwilligers, respectloos gedrag en geweldsincidenten zijn aan de orde van de dag.'



Ik geloof niet dat de Joodse bevolkingsgroep in 1930 bekend stond om dit soort asociaal gedrag dus jouw vergelijking gaat volledig mank.Jawel. 'De joden zorgden er voor dat de winkel van mijn vader dicht moest'. Een letterlijke citaat van een Duitser die het wel ok vond dat de joden ausgerottet werden.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 21 oktober 2010 @ 13:06:

Ok. Dan ook maar meteen de bioscopen!



hahaha



Gewoon iedereen weigeren die niet aan de eisen voldoet van wat men van hen verwacht, als dat overwegend allochtonen zijn dat is het vooroordeel alweer bevestigd, jammer dan.
quote:stroller schreef op 21 oktober 2010 @ 13:07:en Haag.



En hoe zou je dat dan moeten oplossen? want discrimineren wil je ook niet,



Eh? Gewoon, door de huidige wetten na te leven? Wanbetalers mogen niet voetballen, als je geweld gebruikt ben je ook niet meer welkom, supporters die geweld gebruiken mogen geweerd worden, etc.



Daar hoef je geen hele bevolkingsgroep voor weg te zetten, problemen kun je nu al aanpakken. Waarschijnlijk is het huishoudelijk reglement van de voetbalclub afdoende om iets te doen.
Alle reacties Link kopieren
vraag me af welke definitie De Mos geeft aan "allochtoon", die van de Van Dale (zelf uit een ander land afkomstig, of beide ouders), of die van het CBS (minstens 1 ouder uit een ander land afkomstig).



Even terzijde wat ik ervan vind, deze "oplossing" is gewoon niet haalbaar of houdbaar. Ik zou de PVV misschien al een stuk serieuzer nemen als ze met serieuze en haalbare voorstellen zouden komen (en eens minder zouden generaliseren). Misschien.
Crisis? Check!

Zondebok? Check!

Sterke leider? ..... Neuh.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet Stroller. Maar hoe dan ook, een allochtonenstop is belachelijk. Er zijn veel betere manieren om deze problemen aan te pakken en het niet alleen maar op de allochtonen af te schuiven.
Alle reacties Link kopieren
quote:JohnnyCake schreef op 21 oktober 2010 @ 13:06:

Natuurlijk geeft dat te denken. Maar je kunt niet zeggen: geen allochtonen meer. De kinderen van Willem Alexander en Maxima zijn allochtonen. Die zouden dan ook niet meer mogen voetballen als ze dat zouden willen.



Problemen moet je bij de bron aanpakken.Maar de PVV doelt niet op "dat soort"' allochtonen natuurlijk die doelen op mensen met marokaanse en turkse komaf.
quote:haagsmopje schreef op 21 oktober 2010 @ 13:09:

[...]





hahaha



Gewoon iedereen weigeren die niet aan de eisen voldoet van wat men van hen verwacht, als dat overwegend allochtonen zijn dat is het vooroordeel alweer bevestigd, jammer dan.Ik weet niet of het nog wel een vooroordeel is. Het lijkt me dat ze het vooroordeel nu wel bewezen hebben.
quote:JohnnyCake schreef op 21 oktober 2010 @ 13:07:

[...]



Jawel. 'De joden zorgden er voor dat de winkel van mijn vader dicht moest'. Een letterlijke citaat van een Duitser die het wel ok vond dat de joden ausgerottet werden.Dat had dan waarschijnlijk te maken met afgunst en niet met het hier bovengenoemde asociale gedrag, niet te vergelijken dus.
quote:Chocobo schreef op 21 oktober 2010 @ 13:10:

vraag me af welke definitie De Mos geeft aan "allochtoon", die van de Van Dale (zelf uit een ander land afkomstig, of beide ouders), of die van het CBS (minstens 1 ouder uit een ander land afkomstig).



Even terzijde wat ik ervan vind, deze "oplossing" is gewoon niet haalbaar of houdbaar. Ik zou de PVV misschien al een stuk serieuzer nemen als ze met serieuze en haalbare voorstellen zouden komen (en eens minder zouden generaliseren). Misschien.Vaak wordt ook bedoeld: een ouder afkomstig uit een niet-westerse mogendheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:stroller schreef op 21 oktober 2010 @ 13:10:

[...]





Maar de PVV doelt niet op "dat soort"' allochtonen natuurlijk die doelen op mensen met marokaanse en turkse komaf.Wat the @$#$ maakt dat uit?
quote:stroller schreef op 21 oktober 2010 @ 13:10:

[...]





Maar de PVV doelt niet op "dat soort"' allochtonen natuurlijk die doelen op mensen met marokaanse en turkse komaf.En vooruit, de zweedse hooligan met twee paspoorten dient ook geweerd te worden, want ze zijn natuurlijk wel consequent.
Alle reacties Link kopieren
Een praktische, haalbare en houdbare oplossing zou inderdaad dus die van Tilalia2 zijn
quote:fleurtje schreef op 21 oktober 2010 @ 13:10:

Crisis? Check!

Zondebok? Check!

Sterke leider? ..... Neuh.Mwa, de moslims krijgen toch niet de schuld van de crisis. Bovendien zijn er bij die zich écht misdragen, dat van de Joden was nergens op gebaseerd. Ja, op Hitlers rare ideeën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven