Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 06:13.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Actueel
  4. Antonie Kamerling overleden

Dit onderwerp heeft 256 reacties, en bestaat uit 11 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 11.
De laatste reactie is geplaatst op 11-10-2010 00:42.

[ Antonie Kamerling overleden - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Zegt mijn collega net.

Ik ben momenteel hevig op zoek naar bewijs (klinkt rotter dan ik bedoel).

1. nee ik heb hem al op

2. Ik moet ook altijd zo pissen van zoveel thee

3. Dat zit hem in de kruiden.

4. thee? geen wonder dat je depressief bent wat een meuk

5. Burpke, geeft niks hoor, zelfs gogen drinken weleens. Het zijn net mensen.

6. Trusten allemaal, ik lees wel morgen hoe dat het verder gaat.

I don\'t need an excuse for being what I am.

7. ja ik ga ook maar even masturberen slapen

8. Zal wel moeten met al die fatale pillen

9. Geniet! maar met mate.

10. quote:
    berbke schreef op 10 oktober 2010 @ 03:04:
    Trusten allemaal, ik lees wel morgen hoe dat het verder gaat.
    hopelijk zijn we er dan nog

11. de maten komen nu binnen. Ha fijn dat jullie er zijn jongens

12. Dat is altijd de vraag, gaat het verder en hoe?

13. Matties. Gezellie.

14. Ik ben dikke matties met de bank. En de thee.

15. quote:
    Julus schreef op 10 oktober 2010 @ 02:25:
    [...]

In Japan is hara kiri orde van de dag. In die zin vergelijkbaar met bv Nederland. Qua mee moeten doen in de maatschappij.

Goedemorgen.

Ik denk dat Japan geenszins te vergelijken is met Nederland. Daar heerst een hele andere cultuur als het gaat om zaken die in iemands leven mislukken.

Ik denk net als Berbke (toch?) dat het er idd niet om gaat hoe hard iemand gevochten heeft, maar hoeveel iemand kan hebben. De ene stort nu eenmaal sneller in dan de ander, bij bijvoorbeeld "normale" tegenslag.

En verder zijn er zoveel verschillende soorten depressies, dat valt toch niet met elkaar te vergelijken, BadAss. Heel erg voor jou dat jij als ik het goed lees ook aan een depressie lijdt (en volgens mij ook een partner aan zelfmoord hebt verloren?), maar wellicht is jouw depressie van een heel andere soort dan die van Antonie?
    Veel sterkte iig ermee :flower:

En over medicijnen; ook die kunnen juist zelfmoord uitlokken. De depressie blijft, maar de remmingen kunnen wegvallen bij bepaalde medicijnen, et voila. Ook duurt het soms maanden voordat medicijnen aanslaan, ook mss al te laat.

Nou, ik ga eens even lekker een rondje hardlopen in het bos met de honden, gelukkig bijf ik dan wrs gevrijwaard van een depressie.
    (ja, ik ken Bram Bakker ook, maar als het zo simpel zou zijn als hardlopen, wat zou de wereld er dan anders uit zien voor veel mensen).

Kopen, kopen, niet kijken.

16. toch is hardlopen tegenwoordig een hele krachtige therapie bij depressies, krachtiger dan antidepressiva. net zoals daglicht en regelmaat.

17. anoniem185186168
    Afbeelding van anoniem185186168
    10-10-2010, 14:59

Ja, bewegen schijnt heel goed te werken tegen depressies. Dat komt omdat je tijdens het sporten een stofje ( endorfine) aanmaakt dat werkt als een anti-depressivum.

18. quote:
    Dee_ schreef op 10 oktober 2010 @ 08:47:
    [...]

BadAss. Heel erg voor jou dat jij als ik het goed lees ook aan een depressie lijdt (en volgens mij ook een partner aan zelfmoord hebt verloren?)

Dat eerste klopt, het tweede niet.
    Wel plotseling overleden maar géén zelfmoord, denk zet het even recht voordat meer mensen dat gaan denken.

19. quote:
    BadAss schreef op 10 oktober 2010 @ 15:04:
    [...]

Dat eerste klopt, het tweede niet.
    Wel plotseling overleden maar géén zelfmoord, denk zet
    het even recht voordat meer mensen dat gaan denken.
    Sorry, verkeerd begrepen.

20. quote:
    Zamirah schreef op 10 oktober 2010 @ 14:59:
    Ja, bewegen schijnt heel goed te werken tegen depressies. Dat komt omdat je tijdens het sporten een stofje ( endorfine) aanmaakt dat werkt als een anti-depressivum.
    Is inderdaad lekker ja, kan het iedereen aanraden. Maar of het gaat helpen als je al heel ver heen bent, ik waag het te betwijfelen.

21. quote:
    Dee_ schreef op 10 oktober 2010 @ 17:49:
    [...]

Is inderdaad lekker ja, kan het iedereen aanraden. Maar of het gaat helpen als je al heel ver heen bent, ik waag het te betwijfelen.
    de psychiatrie denkt daar anders over, effectiviteit is significant aangetoond. Ook als je ver heen bent

22. Ja, hardlopen kan even goed of beter werken dan (sommige) antidepressiva. Maar niet alle antidepressiva slaan bij iedereen aan, dus ik geloof niet dat hardlopen voor elke depressieve persoon dé oplossing is.

Maar let's agree to disagree.

23. quote:
    meds schreef op 10 oktober 2010 @ 18:55:
    [...]

de psychiatrie denkt daar anders over, effectiviteit is significant aangetoond. Ook als je ver heen bent

Maar als je nou depressief bent doordat je lichaam je in de steek laat, hoe los je het dan op?

Al zou ik willen gaan hardlopen, ik zou het niet kunnen.

24. .

Chameleon wijzigde dit bericht op 08-12-2010 18:43 met 99%
    Als het leven geen zin heeft, dan maakt het godverdomme maar zin!

25. BAM, wandelen heeft hetzelfde effect als je het minstens 1 uur, liefst anderhalf, per dag doet. Zou dat wel lukken?

Ga in therapie!