Hier krijg ik het koud van: oproep na zelfmoordbrief

02-09-2014 19:01 21 berichten
Kreeg net op Facebook een oproep waar ik het koud van kreeg: een vader heeft een zelfmoordbrief van zijn zoon gevonden. Verzoek om uit te kijken naar de zoon.

Ergens hoop ik dat het niet echt is maar zo niet, ik hoop zo dat ze deze jongen vinden!



http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... cheidsbrief-schreef.dhtml
Alle reacties Link kopieren
Maar er staat toch helemaal niet dat hij zelfmoord gepleegd heeft? Ik las het bericht als 'hij is vertrokken'. Maar wat er ook gebeurt is, ik hoop dat ze hem snel vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook nergens zelfmoord

Wel een afscheidsbrief in de zin van, ik ben vertrokken, tabee!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Op Facebook heeft vader gezet dat er zorgen zijn na een zelfmoordbrief. En daarna een bericht aan zijn zoon dat het een mooie dag vandaag is, een mooie dag om weer thuis te komen.
Of lees ik te dramatisch, nu ga ik twijfelen...
quote:Summerdance schreef op 02 september 2014 @ 19:06:

Ik lees ook nergens zelfmoord

Wel een afscheidsbrief in de zin van, ik ben vertrokken, tabee!Dan gaat de politie er zich niet zo mee bemoeien. Ik denk wel zeker te weten dat er met afscheidsbrief een zelfmoordaankondiging bedoeld wordt.
Alle reacties Link kopieren
Heb bij politie gewerkt en meestal als er staat afscheidsbrief, mag je er 95% van uitgaan dat het om zelfmoord gaat ja... Helaas...



Heb zelf het bericht ook gezien en gelezen. Kwam ook op mijn tijdlijn... Hopelijk vinden ze hem op tijd...
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 02 september 2014 @ 19:10:

[...]





Dan gaat de politie er zich niet zo mee bemoeien. Ik denk wel zeker te weten dat er met afscheidsbrief een zelfmoordaankondiging bedoeld wordt.

Nee hoor ook dan kan je gewoon iemand als vermist opgeven.

Hoeven ze echt niet eerst zelfmoord voor te plegen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 02 september 2014 @ 19:10:

[...]





Dan gaat de politie er zich niet zo mee bemoeien. Ik denk wel zeker te weten dat er met afscheidsbrief een zelfmoordaankondiging bedoeld wordt.Euhmm...denk je het nou, of weet je het zeker?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 02 september 2014 @ 19:12:

[...]



Euhmm...denk je het nou, of weet je het zeker?







Ik weet het wel zeker. Die jongen is in levensgevaar, dat wordt verondersteld tenminste, anders zet de politie niet zo'n zoektocht op touw bij een volwassene.
Als hij echt zelfmoord wilde plegen heeft hij dat nu al wel gedaan lijkt me. En nergens staat of hij alweer terecht is of gevonden, alle berichten zijn van gisteren voor zover ik kan lezen. Ik deel dit soort dingen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Kippenvel inderdaad.

Deze jongeman woont bij mij in het dorp.
Dramatisch.

Arme familie.
Alle reacties Link kopieren
Weglopers laten geen brief achter, die gaan gewoon. Of ze verzinnen een smoesje "blijf bij die en die slapen".



Politie kotm erbij kijken als:



- Vermissing: Het om een mindejarige vermiste gaat;

- Vermissing: Het om een (dementerende of medicijngebruikende) bejaarde gaat;

- Vermissing: het om iemand met psygische problemen gaat;

- Er een vermoeden is van zelfmoord.



Ik denk dat het hier om zelfmoord gaat.
Carpe Diem!
quote:misspatrice schreef op 02 september 2014 @ 19:56:

Weglopers laten geen brief achter, die gaan gewoon. Of ze verzinnen een smoesje "blijf bij die en die slapen". Ja joh?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er net ook iets over op Facebook gelezen, en daar stond dat hij vermoedelijk naar Parijs is vertrokken... Heb niks gelezen over zelfmoord. Uiteraard is zo'n verdwijning (bijna) net zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hele tijdlijn staat vol met zijn foto ineens sinds de afgelopen 10 minuten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het een beetje koud van de cynische reacties op deze post. Ik weet soms niet wat ik lees. Yagh.
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 02 september 2014 @ 19:46:

Dramatisch.

Arme familie.En arme jongen dat ie zo diep zit dat hij hiertoe is gekomen.
Afscheidsbrief zou ik ook interpreteren als zelfmoordbrief, maar het blijft dat het er niet zo letterlijk in staat.



Al met al een trieste situatie. Ik hoop dat ze hem vinden en hij geholpen kan worden aan datgene waardoor hij een afscheidsbrief heeft geschreven.
Nou, hij is weer terecht hoor.

Goh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven