Hoor de wind waait door de bomen...

20-10-2014 22:58 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een bekend Sinterklaasliedje, maar toch is dat niet het doel van dit topic. Wind zal er dadelijk wel zijn... en hoe!



Morgen is word er storm verwacht. Nu is er nog rustig en ik overnacht bij mijn ouders. Normaal zou ik gewoon thuis zijn, maar morgen kan het reizen riskant zijn.



Volgens de tweet van het KNMI regent het morgen en in de middag en avond zijn er zware windstoten.



Vertel eens hoe het weer in jullie buurt is (zonder precies te vertellen waar je zit).
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Donker.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nu nog gewoon weer, hoop dat het morgen meevalt, mijn man moet al vroeg de weg op en komt eind van de middag weer naar huis.

We wachten het maar af, misschien valt het allemaal wel reuze mee.
Alle reacties Link kopieren
Volkomen windstil. Overigens reizen gevaarlijk morgen?

Ga je met de zeilboot?
*do not underestimate the power of stupidity*
Hier is het ook donker



Buiten dat is het nog vrij rustig in de Rijnmond. Er staat een briesje en het is droog.



Ik hoop wel dat "ze" gelijk hebben wat betreft de tijd waarop het losbarst. En de tijd waarop het weer over is. Ga morgen met zoon met de auto op pad, naar Noord-Limburg en woensdag weer terug. Graag weinig wind, regen en gedoe tot het middaguur morgen, daarna zitten we veilig binnen
Hier ook donker maar verder rustig.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou, er wordt geen orkaan verwacht hoor, reizen met windkracht acht en striemende regen is onaangenaam, er kunnen takken afwaaien, er kan een boom omvallen maar de kans dat je geraakt wordt is héél klein, je paraplu kan dubbelklappen, je kunt kletsnat worden en je schoenen verpesten, je kunt niet fietsen met zo'n tegenwind.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:mind_game schreef op 20 oktober 2014 @ 23:04:

Volkomen windstil. Overigens reizen gevaarlijk morgen?

Ga je met de zeilboot?Nee, ik zou normaal lopend, fietsend en met de trein gaan. En ik heb geen idee hoe het weer zou zijn.
World of Warcraft: Legion
Het waait hier behoorlijk. Deuren en ramen klapperen. Ik vind het heerlijk!!!

Mijn kinderen hebben vakantie. Vanmorgen hebben ze tot 9.00 geslapen! Morgen ga ik zelf tomatensoep maken en verder wacht ik wel af wat de dag brengt.

Er zijn al 2 ladingen sintcadeaus bezorgd hier,ook een heerlijke tijd.
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg Hans, stel je je niet een beetje aan nu?

Het gaat een beetje waaien.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 20 oktober 2014 @ 23:17:

Nou zeg Hans, stel je je niet een beetje aan nu?

Het gaat een beetje waaien.

Over zich aanstellen gesproken, ik herinner me dat ik in de keuken op het werk een waaier aanzette. Een collega, een grote stevige kerel, eigenlijk een kleerkast, loopt de keuken binnen en zegt: "Kan die waaier niet wat zachter?"

Ik: "Waarom?"

Hij: "Ik waai hier zowat weg!"

Ik: "Zo'n grote kerel als jij waait weg van een beetje wind?"
World of Warcraft: Legion
Ik hoor buiten niks bijzonders, maar goed dat je het zegt, want ik besluit nu op dit moment dat ik morgen met de bus naar school ga. Dan maar een mietje, maar ik ben niet zo goed in fietsen (is dat raar? Zonder wind fiets ik 12 kilometer per uur, het is een wonder dat ik niet omval maar harder lukt me echt niet) dus dan kom ik nooit op school.
Alle reacties Link kopieren
Om maar te reageren op je vraag Hans: hier windkracht 6 flinke windstoten en keiharde regenbuien. Ben benieuwd of het morgen echt de eerste herfststorm gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Windstil maar ik heb alles aan de kant gezet en vastgesjord.
Alle reacties Link kopieren
quote:Krullevaer schreef op 20 oktober 2014 @ 23:26:

Ik hoor buiten niks bijzonders, maar goed dat je het zegt, want ik besluit nu op dit moment dat ik morgen met de bus naar school ga. Dan maar een mietje, maar ik ben niet zo goed in fietsen (is dat raar? Zonder wind fiets ik 12 kilometer per uur, het is een wonder dat ik niet omval maar harder lukt me echt niet) dus dan kom ik nooit op school.Vlgs mij is dat een heel gemiddelde snelheid hoor Krullevaer, ik fiets 10 km in 40 minuten, als ik hard ga fietsen kom ik helemaal bezweet aan.
Alle reacties Link kopieren
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
hopelijk overleven mijn palmbomen het.

die passen niet meer binnen nl.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 20 oktober 2014 @ 23:45:

hopelijk overleven mijn palmbomen het.

die passen niet meer binnen nl.Kun je ze niet op een beschutte plek neerleggen en afdekken met een zeil ofzo?
...
Alle reacties Link kopieren
Ok



Het regent hard en begint flink te waaien.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Jawel maar Hans vindt het volgens mij gewoon leuk om te lezen bij wie het al rotweer is. Niet mis mee lijkt me.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen overleven ook tropische stormen, ze kunnen beter tegen wind dan tegen kou. Ik zag ze ooit, in de Camarque tussen Le Grau du Roi en La Grande Motte, bijna plat over een boulevard liggen tijdens een korte maar héél hevige storm, de auto waaide bija van de weg. De volgende dag stonden ze weer keurig overeind.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Hier in 't zuiden van 't land is 't nog heerlijk rustig.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 20 oktober 2014 @ 23:47[/message]:

[...]





Kun je ze niet op een beschutte plek neerleggen en afdekken met een zeil ofzo?



t schuurtje zou kunnen, maar dan zie ik ze niet bewegen door de storm.

zo,n enorme storm is toch leuker met een tropisch tintje.

( tussen het Hollandse groen en de schutting wegdenkend).
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar hadden ze natuurlijk wel gelijk met die erge storm maar zo erg word het morgen niet. Vorig jaar was het code rood dacht ik.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven