Huurverhoging 2014

18-04-2014 12:21 193 berichten
Het komt er weer aan, de huurverhoging en mag tussen de 4 en 6,5 % stijgen. Ik hou mijn hart vast. Wonen (huren) begint op zo'n manier langzamerhand een luxe te worden, terwijl koopwoningen vaak veel goedkoper zijn en je met huur aan het einde van rit toch nog met lege handen zit.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? En wat heeft het voor consequenties?
Alle reacties Link kopieren
Aan het einde van de rit blijf je met een huurhuis nooit met een schuld van duizenden euro's zitten, dat is dan weer een voordeel.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik lig er persoonlijk niet zo wakker van. Inflatie en dus huurverhoging hoort nou eenmaal bij hoe onze markt werkt. Bovendien huur je over het algemeen nog steeds voor een schijntje. Hier in de stad iig wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:LillyFeeee schreef op 18 april 2014 @ 12:25:

Ik lig er persoonlijk niet zo wakker van. Inflatie en dus huurverhoging hoort nou eenmaal bij hoe onze markt werkt. Bovendien huur je over het algemeen nog steeds voor een schijntje. Hier in de stad iig wel.Een schijntje? dan zal jij vast meer verdienen dan de meeste mensen die in de sociale huur woningen wonen.
Alle reacties Link kopieren
LillyFeee: de huur mag meer stijgen dan de inflatie. De inflatie is 2,5%, de huur mag 4-6,5% stijgen. Dus je gaat er financieel op achteruit.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:perzika schreef op 18 april 2014 @ 12:26:

LillyFeee: de huur mag meer stijgen dan de inflatie. De inflatie is 2,5%, de huur mag 4-6,5% stijgen. Dus je gaat er financieel op achteruit.En flink ook.
Veel mensen trekken het niet om elke maand tussen de 15 en 20 euro meer kwijt te zijn. Er komen steeds meer geluiden in de media dat steeds meer huishoudens in de moeilijkheden komen en geen ruimte meer hebben om gaten te vullen. Ik vind dat een zeer kwalijke zaak. Dat alles alleen maar om die verhuurderstoeslag te kunnen innen, ten behoeve van in feite niets.
Kopen is voor ons helaas nog geen optie.. Onze huurverhoging bedraagt dit jaar godzijdank maar 20 euro. Maarja, toch 240 euro op jaarbasis .
De meeste huurhuizen kosten hier tussen de 300 en 450 euro. Dat vind ik inderdaad goedkoop wonen. Zeker als je ook nog huurtoeslag krijgt.



En ja, ik weet dat de huur iets meer dan de inflatie stijgt. Sommige andere kostenposten stijgen minder dan de inflatie. Middelt het weer mooi uit.
Alle reacties Link kopieren
Huren van 680 euro zijn heel normaal bij een inkomen waarbij je net geen huurtoeslag meer krijgt maar ook geen hypotheek kan krijgen.



Er zijn heel veel mensen die een koophuis hebben met een lagere netto hypotheek.



Restschuld is pas van toepassing als je wil verhuizen en nog maar weinig van de hypotheek hebt afgelost.



Als je na 30 jaar een afgelost huis hebt en dus geen woonlasten meer dan ben je echt wel beter af dan een huurder die nog steeds elke maand een forse huur moet betalen.



De wachtlijsten voor sociale huurwoningen zijn absurd lang.

Wat dat betreft zie ik het ook somber in voor mensen die afhankelijk zijn van een sociale huurwoning.



Het zal mij niets verbazen als er tijden komen dat een huurwoning onbetaalbaar wordt voor 1 persoon en je dus verplicht een huisgenoot moet zoeken om te kunnen wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LillyFeeee schreef op 18 april 2014 @ 12:30:

De meeste huurhuizen kosten hier tussen de 300 en 450 euro. .Waar woon je dan? Weet je zeker dat je dit niet baseert op 10 jaar terug toen je zelf in een huurhuis woonde en heb je inmiddels een koophuis?
Sja, op heel veel vlakken is het allemaal minder dan een aantal jaar geleden. We zitten nou eenmaal in een periode van krimp. Meer werkeloosheid, lagere pensioenen, minder vergoedingen vanuit de zorgverzekering, besparingen op de kinderopvang en minder ruimte voor luxe naast de vaste lasten. Past in de tijdsgeest.
Ja, dat weet ik zeker Sugarmiss.
Ik vind de verschillen tussen huur en koop echt schokkend inmiddels. Ik heb een koopwoning en betaal momenteel 350 euro hypotheek per maand, mijn buurman die exact hetzelfde huis heeft als ik maar dat huurt betaald 695 euro huur per maand.

Daar staat wel tegenover dat het meeste onderhoud voor mijn rekening komt, maar aangezien we een VvE hebben en daar beide hetzelfde bedrag aan betalen per maand gaat dat alleen om het onderhoud in huis, niet buitenshuis (zoals schilderwerk e.d.)
Alle reacties Link kopieren
quote:LillyFeeee schreef op 18 april 2014 @ 12:30:

De meeste huurhuizen kosten hier tussen de 300 en 450 euro. Dat vind ik inderdaad goedkoop wonen. Zeker als je ook nog huurtoeslag krijgt.



En ja, ik weet dat de huur iets meer dan de inflatie stijgt. Sommige andere kostenposten stijgen minder dan de inflatie. Middelt het weer mooi uit.

Hier heb je een indicatie van wat hier zoal de kleinste en een beetje woning kost.





http://www.woonpunt.nl/nl ... woning/woning-zoeken.aspx
Alle reacties Link kopieren
quote:LillyFeeee schreef op 18 april 2014 @ 12:30:

De meeste huurhuizen kosten hier tussen de 300 en 450 euro. Dat vind ik inderdaad goedkoop wonen. Zeker als je ook nog huurtoeslag krijgt.



En ja, ik weet dat de huur iets meer dan de inflatie stijgt. Sommige andere kostenposten stijgen minder dan de inflatie. Middelt het weer mooi uit.



Dom gezwets van iemand die òf gruwelijk aan het scheefwonen is en dus helemaal geen recht heeft op de woning die ze bezet houdt of de ballen verstand heeft van het onderwerp.



Er is namelijk ook nog zoiets als een hele lage bijstandsuitkering waar die zogenaamde lage huur van betaald moet worden, dombo.



En alle waar is naar zijn geld, je wil toch niet beweren dat dat goedkopen woningkje van je een paleisje is, of wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:ericito schreef op 18 april 2014 @ 12:34:

Sja, op heel veel vlakken is het allemaal minder dan een aantal jaar geleden. We zitten nou eenmaal in een periode van krimp. Meer werkeloosheid, lagere pensioenen, minder vergoedingen vanuit de zorgverzekering, besparingen op de kinderopvang en minder ruimte voor luxe naast de vaste lasten. Past in de tijdsgeest.Misschien word het dan maar eens tijd dat er minder hypoaftrek betaald word, de huren worden almaar hoger en de huurtoeslag een stuk minder ,terwijl er minder mensen gebruik maken van de huurtoeslag dan mensen die gebruik maken van de hypoaftrek.
Alle reacties Link kopieren
quote:LillyFeeee schreef op 18 april 2014 @ 12:35:

Ja, dat weet ik zeker Sugarmiss.Je kletst uit je nek.
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel balen. Huur veel verhoogd en komend jaar ook. Maar heb uitkering door ziekte, dus weinig inkomsten en veel vaste lasten.

Doordat ik net boven spaargrens zit geen huursubsidie.



Weinig aan te doen.
Dammes, prima dat jij een andere mening hebt. Dat betekent echter niet dat jij mij voor dombo hoeft uit te gaan schelden. Een beetje met respect met elkaar omgaan lijkt me niet meer dan normaal.
Alle reacties Link kopieren
@Dammes: Zou je willen overwegen een keer extra na te denken voor je schrijft/ anderen bekritiseert?
Alle reacties Link kopieren
Effect van jouw gedrag nu op mij: Ik heb de neiging elk topic waar jij verschijnt weg te lopen.
Alle reacties Link kopieren
De kale huur van mijn huurhuisje is 390 euro, ik krijg 170 euro huurtoeslag... Niks te klagen.. Ruime tweekamerflat in de randstad.
quote:LillyFeeee schreef op 18 april 2014 @ 12:42:

Dammes, prima dat jij een andere mening hebt. Dat betekent echter niet dat jij mij voor dombo hoeft uit te gaan schelden. Een beetje met respect met elkaar omgaan lijkt me niet meer dan normaal.Ik ben dezelfde mening toegedaan. Je zit over de rug van anderen vreselijk te egotrippen, zonder dat je beseft wat je nu eigenlijk zegt. Het kan wel zijn dat er in jouw ogen goedkoop gehuurd wordt, maar de inkomens van die huurders zijn ook navenant en dat maakt dat Dammes gelijk heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 18 april 2014 @ 12:47:

[...]



Ik ben dezelfde mening toegedaan. Je zit over de rug van anderen vreselijk te egotrippen, zonder dat je beseft wat je nu eigenlijk zegt. Het kan wel zijn dat er in jouw ogen goedkoop gehuurd wordt, maar de inkomens van die huurders zijn ook navenant en dat maakt dat Dammes gelijk heeft.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven