Immigratie, een probleem?

23-03-2010 23:43 782 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer een triest verhaal in de krant over een ouder Nederlands echtpaar dat in Slotervaart wordt geterroriseerd door een Marokkaanse familie. [bewerk door moderator] Met wat voor doel is zo'n gezin eigenlijk naar Nederland gekomen? Willen ze een bijdrage leveren aan hun eigen vooruitgang en die van Nederland, of alleen maar steun trekken en de buurt terroriseren?



De slachtoffers van deze straatterreur kiezen eieren voor hun geld en verhuizen, als ze dat kunnen. In het geheim, want hun buren gaan anders de verhuiswagen volgen om hun terreur voort te zetten. Het is toch te gek voor woorden! [bewerkt door moderator]

Ons land is één van de dichtstbevolkte ter wereld en de economie krimpt. We zitten helemaal niet te wachten op dit soort "verrijkingen" van onze cultuur, of wel soms?



http://extra.volkskrant.nl/opinie/artikel/show/id/5421
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 24-03-2010 21:10
Reden: discriminatie/racisme
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde eigenlijk mijn klapstoel neerzetten maar ben ook moe en wil naar bed. Ik lees het morgen wel.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_72372 wijzigde dit bericht op 23-03-2010 23:49
Reden: never mind
% gewijzigd
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
Wat je ermee moet?



Ze zijn best goed in bed, weet ik toevallig



(ja als we gaan stigmatiseren kan ik het ook)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
onfrisse titel
Over Marokkaans gesproken, heb dit gemaakt:



Roodbaars op marokkaanse wijze



Ingrediënten voor 2 personen

300 gram roodbaars, 1 kleine ui, 1 citroen, 1 teentje knoflook, 1 theelepel djintan, 1 theelepel paprikapoeder, halve theelepel cayennepeper, halve theelepel koenjit, beetje zout, wat olie, 1 eetlepel verse koriander, 1 venkelknol, 15 gram boter



Voorbereiding

Leg de vis (gewassen en drooggedept, eventueel in stukken gesneden) in een ovenschaal. Pers de citroen uit. Meng door het citroensap de knoflook (geperst), alle kruiden en het zout. Snipper de ui. Klop de olie door de marinade en voeg de uisnippers en de koriander toe. Schenk de marinade over de vis en laat deze 30 minuten afgedekt in de koelkast marineren.



Bereidingswijze

Maak de venkel schoon en snij ze in smalle reepjes. Verwarm de oven voor op 190 graden. Smelt boter in de koekenpan en bak de reepjes venkel kort aan. Schenk er 1 deciliter water op en laat de venkel in gesloten pan 5 minuten koken. Verwijder dan de deksel en laat de venkel in 7 minuten gaar worden. Op smaak brengen met zout. Zet de vis onafgedekt in de oven en laat ze in 15 minuten gaar worden. Schep de venkel op de borden en leg de vis met saus erop.



Echt superlekker.
Alle reacties Link kopieren
En hoe smaakte het?
Alle reacties Link kopieren
Oh, verkeerd gelezen... Het was dus lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind het moeilijk. Ik heb zelf persoonlijk ook alleen negatieve ervaringen gehad met Marokkaanse mensen. Vooral de jongens dan vooral. Ze hebben mij lastig gevallen in de metro, trein, bus, op de fiets.. Mijn zus heeft een Marokkaanse vriend gehad en zij is nooit geaccepteerd door zijn familie. Ja, natuurlijk was ze geaccepteerd als ze zich bekeerde tot de islam. Uiteraard was ze dat absoluut niet van plan. Ook was hij continu blut, al het geld wat hij verdiende ging naar de familie.

Nu is hij getrouwd met een Marokkaans meisje.



Ik heb een schoolvriend die Marokkaans is en ik heb hem meerdere malen op straat zien staan met een hele groep 'vrienden'. Ook is hij vaker opgepakt voor ruzie zoeken en vechten op straat.



Mijn neef en een vriend van hem zijn neergestoken op straat, omdat ze riepen dat de (Marokkaanse) jongens een paar mensen met rust moesten laten en naar huis moesten gaan. Mijn neef kwam in het ziekenhuis terecht met een steekwond in zijn rug (!!!) en een klaplong. Hij beschermde zijn vriend die was gestoken in zijn nek. Deze jongen lag op het randje van de dood en heeft het wonder boven wonder overleefd.



Dus ja, ik wil niet racistisch zijn... maar het zijn allemaal negatieve ervaringen. Toch scheer ik niet alle Marokkanen over een kam. Dat mag niet. Maar een opstand van de Marokkanen zelf tegen de Marokkanen die hen zo'n slechte naam geven, zou meer dan welkom zijn.
Alle reacties Link kopieren
En alle Nederlanders zijn als de Tokkie familie, Volkert van der G. of Sander V.
Echt heel erg lekker.

Heb ook nog wat kleine tomaatjes door de venkel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Pruttelpot op zijn Marokkaans is ook lekker.



Een Marokkaanse vriendin van me kan dat ook heel goed koken.



Dus een ander antwoord op OP: gezellig samen koken
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:Llian schreef op 23 maart 2010 @ 23:54:

Ja ik vind het moeilijk. Ik heb zelf persoonlijk ook alleen negatieve ervaringen gehad met Marokkaanse mensen. Vooral de jongens dan vooral. Ze hebben mij lastig gevallen in de metro, trein, bus, op de fiets.. Mijn zus heeft een Marokkaanse vriend gehad en zij is nooit geaccepteerd door zijn familie. Ja, natuurlijk was ze geaccepteerd als ze zich bekeerde tot de islam. Uiteraard was ze dat absoluut niet van plan. Ook was hij continu blut, al het geld wat hij verdiende ging naar de familie.

Nu is hij getrouwd met een Marokkaans meisje.



Ik heb een schoolvriend die Marokkaans is en ik heb hem meerdere malen op straat zien staan met een hele groep 'vrienden'. Ook is hij vaker opgepakt voor ruzie zoeken en vechten op straat.



Mijn neef en een vriend van hem zijn neergestoken op straat, omdat ze riepen dat de (Marokkaanse) jongens een paar mensen met rust moesten laten en naar huis moesten gaan. Mijn neef kwam in het ziekenhuis terecht met een steekwond in zijn rug (!!!) en een klaplong. Hij beschermde zijn vriend die was gestoken in zijn nek. Deze jongen lag op het randje van de dood en heeft het wonder boven wonder overleefd.



Dus ja, ik wil niet racistisch zijn... maar het zijn allemaal negatieve ervaringen. Toch scheer ik niet alle Marokkanen over een kam. Dat mag niet. Maar een opstand van de Marokkanen zelf tegen de Marokkanen die hen zo'n slechte naam geven, zou meer dan welkom zijn.Dan moet jij als nederlander wel even in opstand komen tegen al die nederlanders (witte boordencriminelen, kinderverkrachters, pyromanen etc) die momenteel de pers beheersen. Ik heb je nog niet gezien op het malieveld
Alle reacties Link kopieren
Sommigen zijn wel mooi om naar te kijken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
als mensen gaan roepen dat ze niet racistisch willen zijn dan weet ik al genoeg....
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft criminele Marokkanen niet 't land uit te zetten na hun straf: ze gaan bijna allemaal vaak terug naar hun eigen land (geldt ook voor andere allochtonen) dus ze niet meer binnenlaten als ze terug willen, en even hun paspoort afnemen/ongeldig verklaren.



Met zo'n eenvoudige maatregel zou je de criminaliteit in ons land enorm terugdringen. Kwestie van creatief zijn.
Alle reacties Link kopieren
Komt Ali B nog weleens op TV??
Alle reacties Link kopieren
Eensch met VC en Moonlight.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very Cherry schreef op 23 maart 2010 @ 23:58:

Sommigen zijn wel mooi om naar te kijken.

Soms kun je er ook nog leuk mee praten. Echt.



Of koken. Of winkelen.



En dat andere had ik al gezegd he.



En dansen. En bier drinken. Suggesties genoeg.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 23 maart 2010 @ 23:59:

als mensen gaan roepen dat ze niet racistisch willen zijn dan weet ik al genoeg....Is eigenlijk best triest, ze willen het niet zijn maar zijn het toch.
Alle reacties Link kopieren
quote:sarah2ndlife schreef op 24 maart 2010 @ 00:00:

Komt Ali B nog weleens op TV??Zekers. Hij heeft ook een kindje tegenwoordig. Loopt aardig in het gareel.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 23 maart 2010 @ 23:58:

[...]

Dan moet jij als nederlander wel even in opstand komen tegen al die nederlanders (witte boordencriminelen, kinderverkrachters, pyromanen etc) die momenteel de pers beheersen. Ik heb je nog niet gezien op het malieveldIk ben tenminste niet hypocriet. Iedereen weet dat het opvalt. Criminelen zijn onder alle culturen, maar eerwraak, ophangen van homoseksuelen, vrouwen lastigvallen (mishandelen) en een hoer noemen omdat ze geen hoofddoek dragen.. dat gebeurd niet (meer) in de westerse cultuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 24 maart 2010 @ 00:00:

[...]



Soms kun je er ook nog leuk mee praten. Echt.



Of koken. Of winkelen.



En dat andere had ik al gezegd he.



En dansen. En bier drinken. Suggesties genoeg.en dankzij de Marokkanen maken we nog een kansje in Zuid Afrika deze zomer
quote:Siegfried schreef op 23 maart 2010 @ 23:43:

Vandaag weer een triest verhaal in de krant over een ouder Nederlands echtpaar dat in Slotervaart wordt geterroriseerd door een Marokkaanse familie.



Voor de zoveelste keer een voorbeeld van diepgewortelde minachting onder Marokkanen naar de Nederlandse samenleving.



Met wat voor doel is zo'n gezin eigenlijk naar Nederland gekomen? Willen ze een bijdrage leveren aan hun eigen vooruitgang en die van Nederland, of alleen maar steun trekken en de buurt terroriseren?





En onder het motto "voorkomen is beter dan genezen" kan men zich afvragen waarom er überhaupt nog immigranten uit Noord-Afrika worden toegelaten. Ons land is één van de dichtstbevolkte ter wereld en de economie krimpt. We zitten helemaal niet te wachten op dit soort "verrijkingen" van onze cultuur, of wel soms?





Een gezin terroriseert het ene andere gezin. En dùs hebben alle marokkanen een diepgewortelde minachting voor Nederlanders.



Waarom zo'n gezin naar Nederland gekomen is? Geen idee, misschien is 'het gezin' hier wel geboren. Ik kan ook niet in het kennelijk aanwezige collectief onderbewuste van 'dè Marokaanse gemeenschap' kijken, maar ja, dat kan niemand.



Stèl nou dat het gezin hier idd gekomen is. Dan denk ik dat dat was om het hier leuk te hebben. Waarschijnlijk was papa al een paar jaar hard aan het werk en miste hij z'n gezin. Gokje wagen prijsje winnen?



De economie krimpt helemaal niet, NL is officieel uit de recessie. En qua verrijking van een cultuur: 'we' kunnen er zelf ook wat van, toch? Karts T, Sander V, Joran van der S, De Amsterdam-Zuidse vastgoedmaffia.... goed voorbeeld dot goed volgen?





Burenruzies heb je overal. Slotervaart is geen feest om te wonen. Maar - ik heb het artikel gelezen - geen verhuiswagen willen laten komen omdat je bang bent dat 'ze' dan weten waar je naartoe gaat is bulshit. En de onderbuikblasensatiemisere van de betreffende redacteur is zo opvallend, dat het Wilders himself had kunnen zijn die het schreef.



En die alomtegenwoordige minachting valt wel mee hoor, ik klets regelmatig met Marokkaanse of Turkse mensen in de bus. Mensen die naar hun werk of hun school gaan en ook alleen maar het beste willen voor hun kinderen en hun geliefden.



Ik denk dat het wel meevalt. Er zijn een paar crisisplekken, maar die zijn er door de jaren heen gewest, en de mensen die die plek tot crisis maakten, hebben een overeenkomst. Ze waren arm en ze werden bespot. En ja, dan word je boos, dat snap ik ook. Dat praat het niet goed, maar een diepgewortelde minachting... duh! Ga je mond handen spoelen! Met groene zeep!
Alle reacties Link kopieren
Een strengere immigratie procedure zou ook wel voor de toekomst wat lucht geven.



Daarbij moet er altijd plek blijven voor asielzoekers, daarom zo belangrijk om goed te screenen op de rest.



Wat heb je nu aan mensen die bij voorbaat al potentiele werkelozen zijn??

Screen mensen op opleiding en leeftijd.



is niks racistisch aan, maar je grenzen bewaken op deze manier is wel beter voor je land en zijn inwoners, als in nederland al 3000 werkeloze kappers rondlopen moet je geen kapper toelaten, lijkt me een frisse wind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven