Welkom. Je laatste bezoek was vrijdag 30 juli 2010 19:39.
Dit onderwerp heeft 1090 reacties, en bestaat uit 44 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 44.
De laatste reactie is geplaatst op 08-04-2010 13:55. Dit onderwerp is gesloten!
- Een nieuwe angel, een nieuw en schoon moderatortopic.
Dit topic is voor al je verzoekjes, vragen en opmerkingen mbt deze pijler. Wil je liever iets per mail vragen, dan ben ik te bereiken via vivaangel3@gmail.com
Aangeraden wordt om ook even aandacht te besteden aan de forum-mededeling van Naomi m.b.t. het quoten van de openingspost van een topic!
Maar bovenal wens ik jullie hier veel plezier, nuttige informatie-uitwisselingen en interessante discussies!Viva Angel3 wijzigde dit bericht op 10-09-2009 21:57 met 26%: toevoegingIf we were all like angels, this world would be a heavenly place. ~ Onbekend. / Pijlers: Actueel, Digi, Reizen, Sex. Vivaangel3@gmail.com.
- dat is maar net hoe je er naar kijkt. Wilders staat voor soortgelijke uitspraken terecht.
- Ik zal de uitspraken analyseren:
Quattro
"Aziaten zorgen niet voor problemen. Ze zijn intelligent, werken hard.
Een beetje het tegenovergestelde van de etnische minderheden die zich zo asociaal gedragen en zo buitensporig crimineel zijn."
Deze uitspraak is inderdaad generaliserend, maar kan wel met feiten en statistieken onderbouwd worden. Als we kijken naar cijfers voor opleiding, inkomen en misdaad dan zien we dat Aziaten er in de meeste Westerse landen gunstig uitspringen. Ik zie hier dus geen strafbare uitlating in. Ook is bekend dat mensen met een Marokkaanse of Antilliaanse achtergrond buitenproportioneel zijn vertegenwoordigd in de daderstatistieken.
Siegfried
Zou Nederland slechter af zijn zonder deze immigranten? Ik vrees dat het omgekeerde waar is.
Dit is een mening. Hij kan gelijk hebben, hij kan ook ongelijk hebben. Pieter Lakeman heeft meer dan tien jaar geleden een dergelijke stelling verdedigd in "Binnen zonder kloppen". De heer Lakeman is nimmer veroordeeld of zelfs maar aangeklaagd. De stelling is dus legaal.
Siegfried:
Of het nu komt door cultuur, religie of genetische factoren, op één of andere manier leveren immigranten uit Marokko buitenproportioneel veel problemen op.
Siegfried stelt een kwestie aan de orde ("of het nu komt door cultuur, religie of genetische factoren") die ook in academische kringen wordt gesteld als het gaat om verklaren van crimineel gedrag. Ook geeft hij aan dat Marokkanen relatief veel problemen opleveren. Iets dat inmiddels door vrijwel elk politiek kopstuk wordt erkend. Siegfried poneert dus een stelling die waar is en in diverse onderzoeken is onderbouwd.
Ik verwacht dan ook dat wilders wordt vrijgesproken. (Zie het arrest van de Hoge Raad omtrent de uitspraak "Stop het Gezwel dat Islam heet")quote:meds schreef op 24 maart 2010 @ 13:53:
dat is maar net hoe je er naar kijkt. Wilders staat voor soortgelijke uitspraken terecht.ravachol wijzigde dit bericht op 24-03-2010 14:03 met 9%: spelfoutenIn Nederland bestaan drie soorten vee: Rundvee, Pluimvee en PeeVeeVee - de inhoudelijke discussie kan je voeren op het onfrisse topic zelf. Ik ben een andere mening toegedaan en interpreteer de teksten dan ook op een andere manier.
- quote:meds schreef op 24 maart 2010 @ 14:05:
de inhoudelijke discussie kan je voeren op het onfrisse topic zelf. Ik ben een andere mening toegedaan en interpreteer de teksten dan ook op een andere manier.
Het topic is niet helemaal fris inderdaad. Ik heb even gekeken naar de postings van tussen 0:00 en 2:00 uur. Ik zag er ook wel ergere teksten tussen staan en ook de context werd wat zichtbaarder.
Overigens vind ik dat de vrijheid van meningsuiting absoluut moet zijn. Het bestraffen van "foute" meningen bestrijdt namelijk niet het "foute" gedachtengoed. Integendeel, een veroordeling van bijvoorbeeld Wilders zou tot een flinke zetelwinst voor zijn partij leiden. Je kunt beter met argumenten er tegenin gaan. En argumenten miste ik van de tegenstanders van Siegfried, het was voornamelijk ontkennen, "hullie doen ut ook" tegenwerpingen en ad-hominem gebral.In Nederland bestaan drie soorten vee: Rundvee, Pluimvee en PeeVeeVee - quote:ravachol schreef op 24 maart 2010 @ 14:17:
Overigens vind ik dat de vrijheid van meningsuiting absoluut moet zijn.
Mag je vinden, maar feit is dat de vrijheid van meningsuiting niet absoluut ís. Dus dat je wel degelijk meningen mag (en moet) toetsen aan andere (grond)rechten zoals het recht om gevrijwaard te blijven van discriminatie. En ja, forumbeheerders en moderatoren hebben daar een verantwoordelijkheid in.
Net zoals forummers zelf een verantwoordelijkheid hebben om enerzijds hun meningen dusdanig te formuleren en te onderbouwen dat geen sprake is van discriminatie en anderzijds degenen die wel discrimineren, 'aan te vallen' met feiten en argumenten.Dat er pas sprake is van een gemeenschap wanneer alles gemeenschappelijk is, dat is het grote Hollandse misverstand (Bas Heijne) - quote:Dhelia schreef op 24 maart 2010 @ 15:36:
[...]
Mag je vinden, maar feit is dat de vrijheid van meningsuiting niet absoluut ís. Dus dat je wel degelijk meningen mag (en moet) toetsen aan andere (grond)rechten zoals het recht om gevrijwaard te blijven van discriminatie. En ja, forumbeheerders en moderatoren hebben daar een verantwoordelijkheid in.
Een forumbeheerder heeft natuurlijk het volste recht om sommige commentaren niet toe te laten of te verwijderen. Een forum is een stukje particulier terrein waar eigen regels gelden. Maar ik vind niet dat er in de gewraakte uitspraken sprake is van strafbare feiten. Of er sprake is van overtreding van de forumregels weet ik niet, maar gezien eerdere topics hierover meen ik dat ook het Viva forum een redelijk liberaal beleid voert.
Mee eens.quote:Net zoals forummers zelf een verantwoordelijkheid hebben om enerzijds hun meningen dusdanig te formuleren en te onderbouwen dat geen sprake is van discriminatie en anderzijds degenen die wel discrimineren, 'aan te vallen' met feiten en argumenten.In Nederland bestaan drie soorten vee: Rundvee, Pluimvee en PeeVeeVee
Je kan ook ervan uitgaan dat een forumbeheerder de verantwoordelijkheid heeft om het een welkome omgeving te houden, ongeacht of je nu autochtoon of allochtoon bent. Kan me zo voorstellen dat je als Marokkaanse je niet vreselijk welkom voelt op een forum waar als eerste topic "Marokkanen, wat moet je ermee" staat...quote:ravachol schreef op 24 maart 2010 @ 15:45:
[...]
Een forumbeheerder heeft natuurlijk het volste recht om sommige commentaren niet toe te laten of te verwijderen. Een forum is een stukje particulier terrein waar eigen regels gelden. Maar ik vind niet dat er in de gewraakte uitspraken sprake is van strafbare feiten. Of er sprake is van overtreding van de forumregels weet ik niet, maar gezien eerdere topics hierover meen ik dat ook het Viva forum een redelijk liberaal beleid voert.Dat er pas sprake is van een gemeenschap wanneer alles gemeenschappelijk is, dat is het grote Hollandse misverstand (Bas Heijne)- quote:meds schreef op 24 maart 2010 @ 09:44:
Bovenstaande uitspraken zijn in strijd met artikel 1 van onze grondwet en derhalve strafbaar. het stigmatiseert een bevolkingsgroep en suggereert dat deze groep minderwaardig is t.o.v andere groepen. Mod wil je optreden, want Viva kan hiervoor aansprakelijk worden gesteld.
Sorry hoor, maar u mag wel eens wat specifieke zijn in uw argumentatie waarom de constatering dat bepaalde groepen mensen anders zijn dan andere groepen nu meteen in strijd zijn met artikel 1 van de grondwet. Is de constatering dat Friezen vaak blond zijn en goed kunnen schaatsen dan ook discriminatie, of geldt dat alleen voor negatieve constateringen?
Er zijn gewoon grote problemen met Marokkaanse immigranten in Nederland. Waarom mag de vraag niet gesteld worden waardoor dat komt, en waarom zouden we dan nog door gaan met het toelaten van nog meer immigranten uit Marokko? We kunnen nou eenmaal niet de hele wereld hier huisvesten, laten we dus vooral maar eens selectief en kritisch kijken naar het beleid omtrent immigratie en criminele vreemdelingen! - @ Meds: heb het topic doorgespit, een aantal postings is bewerkt. Andere postings vallen niet onder de noemer discriminatie/racisme.If we were all like angels, this world would be a heavenly place. ~ Onbekend. / Pijlers: Actueel, Digi, Reizen, Sex. Vivaangel3@gmail.com.
En de topictitel is stukken beter!quote:Viva Angel3 schreef op 24 maart 2010 @ 21:07:
@ Meds: heb het topic doorgespit, een aantal postings is bewerkt. Andere postings vallen niet onder de noemer discriminatie/racisme.
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.
De topictitel is nu veel te algemeen. Het gaat wel degelijk om de problemen veroorzaakt door (de nog immer voortdurende) immigratie van Marokkanen. Niemand die bijvoorbeeld klaagt over de Japanners die naar Nederland komen.quote:
Nee, omdat ten eerste de aantallen van deze immigranten vele malen lager zijn en ten tweede is het de minst geintegreerde groep ( aziaten) binnen de Nederlandse cultuur. Dat wij er toevallig geen "last" van hebben wil niet zeggen dat deze groep mensen zich prima aangepast heeft aan de Nederlandse cultuur en altijd keurig op het potje piest. Behoorlijk kort door de bocht lijkt me.quote:Siegfried schreef op 24 maart 2010 @ 21:29:
[...]
De topictitel is nu veel te algemeen. Het gaat wel degelijk om de problemen veroorzaakt door (de nog immer voortdurende) immigratie van Marokkanen. Niemand die bijvoorbeeld klaagt over de Japanners die naar Nederland komen.Deze posting is niet bedoeld voor wie deze niet bedoeld is.- Prima interventie Angel!
- Dag Engel,
Wil jij de topictitel van 'Wir haben ....' veranderen in 'uitschrijven katholieke kerk.'
Thnx.Ik zeg niks...
Gedaan!quote:floor72 schreef op 27 maart 2010 @ 10:41:
Dag Engel,
Wil jij de topictitel van 'Wir haben ....' veranderen in 'uitschrijven katholieke kerk.'
Thnx.Pijlers: Entertainment, Gezondheid, Werk/Studie | E-mail: vivaangel4@gmail.com- Het googletopic is verwijderd wegens nonsens.
- prinses vindt dit een oproep, is het misschien ook, maar wel een heel belangrijke.
Volgens mij heeft ze niet door hoe belangrijk dit is om eindelijk een wet te laten veranderen.
Laat ajb staan, angel!! - Het is verplaatst naar het prikbord. Ben het op zich wel met je eens dat het aandacht verdient, echter, als dit mag blijven staan krijg je weer een grijs gebied met de vraag wat voor oproepjes wel mogen blijven staan en wat voor niet. Daarom mogen oproepjes gewoon niet.If we were all like angels, this world would be a heavenly place. ~ Onbekend. / Pijlers: Actueel, Digi, Reizen, Sex. Vivaangel3@gmail.com.
- Aan iedereen;
Three heeft problemen met haar internetprovider, en het is pasen, dus dat zal wel even duren.
Wij, de andere angels, hebben ook pasen. Daarom verzoek ik iedereen om dit topic vrij te laten van off-topic berichten en alleen dringende zaken te melden.
Bedankt, en een fijne pasen gewenst.
Two. - Offtopic posts zijn verwijderd, de volgende offtopic poster kan sancties verwachten volgens het bansysteem.
- Engel,
wil je mijn e-mailadres aan moordwijf doorspelen?
Dank!Heb uw naaste lief, want dat ben ik! - Done!

- THNXHeb uw naaste lief, want dat ben ik!