Oktober borstkankermaand. Overdreven?

30-09-2011 11:27 104 berichten
Ik vind van wel. Je wordt er nu al mee doodgegooid en dat gaat dan een hele maand door. Ik word er nu al gestoord van. En al helemaal van die vrolijke pink ribbon types... Borstkanker is een ziekte, geen vrolijk evenement. Een héle maand aandacht besteden aan één ziekte is naar mijn mening ziekelijk.
Alle reacties Link kopieren
Daar ging het in dit topic ook al een beetje over.



Ik vind het ook te lang, een hele maand.
Liever elitair dan een pauper!
hm ja, een hele maand is wat lang. Een week was ook goed geweest imo.

En ik deel ook je mening dat het allemaal zo vrolijk is....je zou bijna borstkanker willen hebben (nee natuurlijk niet). En tenslotte durf ik deze maand amper de drogist of de lingeriewinkel in omdat je dan wordt doodgegooid met armbandjes of speldjes die je kan kopen voor pink ribbon. Zou me bijna schuldig voelen als ik het niet wil kopen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het op de moment te confronterend.
belachelijk! er zijn zoveel ernstige ziektes en vind verder ook niet dat ze die ziektes op zo'n manier commercieel moeten uitbuiten



hoe meer mediaaandacht, hoe minder mijn interesse wordt
Laat men dan de maand oktober uitroepen tot Nationale Kankermaand oid.



Misschien niet zo'n handige titel, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel!
Ziekelijk zou ik het zeker niet willen noemen, maar van mij hoeft het ook niet zo nodig eigenlijk. Het is niet alsof je veel kunt doen om borstkanker te voorkomen (ja, langer borstvoeding geven, maar daar houdt het wel zo ongeveer op) dus voor het verminderen van het aantal gevallen hoef je dit niet te doen. En volgens mij is iedereen nu ook al wel doordrongen van het belang van vroeg opsporen.



Nuttiger lijkt me om de maand van de longkanker of hartklachten te doen, daar valt tenminste nog echt iets te bereiken!
Alle reacties Link kopieren
Wat overdreven om dat ziekelijk te noemen. Je mag er heus een mening over hebben, maar om dat nu op deze manier te uiten...

En wat is eigenlijk een 'vrolijk pink ribbon type?'
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik moet het de stichting Pink Ribbon wel nageven; ze weten jaarlijks heel wat geld binnen te harken door een BN-er te koppelen aan hun doel, en een bijbehorende 'gadget' te bedenken. Of een maand te lang is kun je over twisten, maar het is origineler en lucratiever dan jaar in jaar uit met je collectebus langs de deuren gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit gevoel ook zeker!



Mijn moeder heeft borstkanker gehad en ik erger me alleen maar rot aan dat vrolijke gedoe. Het is niet glamourous, het is niet hip en met schijnheilige roze armbandjes wordt het niet minder erg of minder moeilijk. Het is alleen maar schrijnend en confronterend om er de hele maand zo mee om je oren te worden geslagen.



En ik heb een hekel aan roze... ben ik nu niet betrokken genoeg?
Alle reacties Link kopieren
quote:orchis_simia schreef op 30 september 2011 @ 11:35:





En ik heb een hekel aan roze... ben ik nu niet betrokken genoeg? Nou sorry hoor, maar dit kan écht niet! Harteloos hoor.
tsja.....
Wat doen ze eigenlijk allemaal met dat geld? Voorkomen kun je het tenslotte niet en als er onderzoek naar de behandelingen van kanker moet worden gedaan, neem ik aan dat ze dan kanker in 't algemeen onderzoeken en niet alleen maar borstkanker.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook liever een soort dag invoeren zoals wereldaidsdag. En dan geen borstkankerdag maar kankerdag.
@orchis_simia: Je verwoord exact mijn gevoel! En ook mijn moeder heeft borstkanker en zij is ook niet blij met deze maand! Het is alleen maar confronterend en die Pink Ribbon vrolijke modeshows, nee... vreselijk vind ik het.
quote:Jorina schreef op 30 september 2011 @ 11:33:

Nou ja, ik moet het de stichting Pink Ribbon wel nageven; ze weten jaarlijks heel wat geld binnen te harken door een BN-er te koppelen aan hun doel, en een bijbehorende 'gadget' te bedenken. Of een maand te lang is kun je over twisten, maar het is origineler en lucratiever dan jaar in jaar uit met je collectebus langs de deuren gaan.



Ik vraag mij af of ze echt zo veel geld binnen harken. Al die armbandjes die gemaakt en gedistribueerd worden, het gala gisteravond, de beurs van Berlage is een maand roze gekleurd. Wegen die kosten op tegen de opbrengst?



En idd, longkanker is en wordt een nog veel groter probleem, zeker voor vrouwen die steeds vaker deze ziekte krijgen.



Ik weet zeker dat bijna al die BN'ers die nu zo vrolijk zich inzetten voor Pink Ribbon allemaal vrolijk een sigaretje wegpaffen....
Het zal wel specifiek naar borstkankeronderzoek gaan..

Heb begrepen op college dat borsttumoren vrij specifiek zijn en soms andere groeiwijzen hebben ofzo :-S ..



Dus nee, ik denk neit dat het naar algemeen onderzoek gaat..
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 september 2011 @ 11:32:

belachelijk! er zijn zoveel ernstige ziektes en vind verder ook niet dat ze die ziektes op zo'n manier commercieel moeten uitbuiten



hoe meer mediaaandacht, hoe minder mijn interesse wordt



Mijn moeder en zusje hebben het allebei en denken er net zo over als jij Elninjoo. Maar ik begrijp dat niet helemaal. Als er zoveel geld mee op wordt gehaald heiligt het doel dan niet de middelen?



Mam en zus vinden van niet, die zouden de ktitische reacties hier van harte toejuichen zelfs!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
waar het aan besteed wordt?

alsjeblieft: http://www.pinkribbon.nl/index.php?id=393&t=3&l=1&pp=19
Voor mensen die zelf met borstkanker te maken hebben (gehad) lijkt 't me idd ook nog 'ns tenenkrommend confronterend.



Overigens, ook al ben ik vrouw en heb ik dus kans op borstkanker, zou ik nooit geld doneren voor specifiek borstkanker. Er zijn tenslotte nog zoveel andere veel dodelijkere vormen van kanker waar ik mee te maken zou kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 30 september 2011 @ 11:33:

Nou ja, ik moet het de stichting Pink Ribbon wel nageven; ze weten jaarlijks heel wat geld binnen te harken door een BN-er te koppelen aan hun doel, en een bijbehorende 'gadget' te bedenken. Of een maand te lang is kun je over twisten, maar het is origineler en lucratiever dan jaar in jaar uit met je collectebus langs de deuren gaan.Ik denk dat het commercieel gezien ook 'makkelijk' is. Dat bedoel ik verder helemaal niet lullig ofzo, maar iets als borstkanker spreekt mensen eerder aan dan een onbekendere vorm of ziekte. Vrijwel iedereen kent wel iemand die borstkanker heeft (gehad), of iemand die er iemand aan verloren heeft. Met een onbekendere vorm van kanker, of zelfs een andere ziekte, heb je dat toch veel minder.
Liever elitair dan een pauper!
Zie nu dat er zelfs een Pink Ribbon agenda is. Hoi! Het hele jaar lekker gezellig nadenken over borstkanker. En dat hele positieve gedoe eromheen, hoeveel je wel niet leert van kanker en hoe het je leven positief verandert, yeah right...
Ik vind het op zich wel goed dat er wordt stilgestaan bij deze ziekte, die gewoon ontzettend veel vrouwen (o.a. mijn moeder twee keer) treft. Een hele maand lang vind ik echter niet nodig en met al die lintjes, speldjes, armbandjes en weet ik wat nog meer lijkt het idd op een blijde gebeurtenis.



Er moet bij alle kankersoorten worden stilgestaan, niet alleen bij borstkanker...
Eens! Er zijn zoveel verschillende vormen van kanker, dat ze niet 1 soort ontzettend in de schijnwerpers moeten zetten en andere tumoren niet. Ik ben ook wel voor 1 wereldwijde kankerdag.
Het feit dat ze geld ophalen: perfect.



Het beeld dat ze naar buiten brengen: tenenkrommend.

Als je borstkanker hebt 'moet' je er dus net als Sylvie van der Vaart bijlopen. Hip, fris en fruitig.

En je 'moet' je dapper gedragen, zodat men zegt 'Wat ben je een sterke vrouw'.



Laat ze een keer kotsende, kruipende mensen zien die niet meer weten waar ze het moeten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:ailien schreef op 30 september 2011 @ 11:48:

Zie nu dat er zelfs een Pink Ribbon agenda is. Hoi! Het hele jaar lekker gezellig nadenken over borstkanker. En dat hele positieve gedoe eromheen, hoeveel je wel niet leert van kanker en hoe het je leven positief verandert, yeah right...



Dit dus!



Bijzonder om te merken dat ik niet de enige ben die zich ergert aan het positieve gedoe hier omheen, dat had ik toch niet verwacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven