Prins Friso is overleden

12-08-2013 15:13 523 berichten
Alle reacties Link kopieren
Prins Friso is maandag overleden. Dat heeft de RVD maandag bekend gemaakt.



Prins Friso is overleden aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech, Oostenrijk.



Bericht website Koninklijk Huis

Bericht Algemeen Dagblad

Bericht Nu.nl



Rust zacht.
Alle reacties Link kopieren
quote:juniper213 schreef op 12 augustus 2013 @ 21:27:

[...]



een wat?





Nee nee nee! Dat zijn oude hertogin-weduwes of gravin-weduwes en dat is alleen in Engeland

En niet meer van deze tijd.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Een douairière is een weduwe van adel.

Mabel is dat niet, omdat zij niet van adel is.
Alle reacties Link kopieren
quote:juniper213 schreef op 12 augustus 2013 @ 19:48:

[...]



Waren er wel al getekende euthanasieverklaringen? Ging het om actieve euthanasie of het staken van de behandeling?



Euthanasie is per definitie actief. "Passieve euthanasie" bestaat niet, maar met dit bedoelt men palliatieve sedatie. Hierbij overlijdt een patiënt aan zijn ziektebeeld (dit is dus geen euthanasie), maar de lijdensweg word verkort door medicatie.



Is aan zeer, zeer strenge regels onderhevig.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterval70 schreef op 12 augustus 2013 @ 19:50:

[...]

Ze kunnen nu wel echt rouwen. Want rouwen over iemand die er nog is, is hel.Ik moet echt keihard janken van je laatste zin, want je hebt gelijk. Hoe walgelijk ook, diep van binnen ben ik, jaloers is niet het goede woord maar ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven, dat ik niet in de schoenen van de familie sta.
Alle reacties Link kopieren
Friso werd toch niet beademd? Geen stekkers aanwezig dus. Zal wel kwestie van niet te behandelen of niet ingegrepen zijn geweest (meer varianten zijn er ook niet). Maar het doet er eigenlijk niet zo toe.





Ik vind het wel erg wrang voor Mabel dat zij zelf haar vader ook op jonge leeftijd heeft verloren als gevolg van een stom ongeluk. Dit moet extra pijnlijk zijn voor haar (en haar familie), naast de gewone pijn die er al is.
Kan me niet voorstellen dat iemand na een hartstilstand van vijftig minuten nog zelfstandig kan ademen
Yas ik herinner me je topic nog alsof het gisteren was. X
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 13 augustus 2013 @ 06:51:

Yas ik herinner me je topic nog alsof het gisteren was. XThanks, dear.
Al een account? Log dan hier in.
quote:justmaartje schreef op 12 augustus 2013 @ 21:49:

[...]

Euthanasie is per definitie actief. "Passieve euthanasie" bestaat niet, maar met dit bedoelt men palliatieve sedatie. Hierbij overlijdt een patiënt aan zijn ziektebeeld (dit is dus geen euthanasie), maar de lijdensweg word verkort door medicatie.



Is aan zeer, zeer strenge regels onderhevig.Wat ik erover gelezen heb is dat wij in NL nu onder euthanasie de actieve levensbeeindiging verstaan. Maar deze uitleg is er ook:

Men maakt tevens onderscheid tussen actieve euthanasie en passieve euthanasie[6]. Bij actieve euthanasie wordt een dodelijk middel toegediend. Bij passieve euthanasie wordt afgezien van verdere behandeling bij een terminale patiënt. Het toepassen van deze vorm van euthanasie wordt abstinentiebeleid genoemd, wat behoort tot het normaal medisch handelen. Voorbeelden van passieve euthanasie zijn:



het niet geven van een (medische) behandeling die volgens de geldende medische inzichten zinloos is

het niet geven van een (medische) behandeling omdat er geen toestemming voor gegeven is

het staken of niet uitvoeren van een behandeling op verzoek van de patiënt, zodat het leven van de patiënt niet kunstmatig wordt verlengd: stoppen met het toedienen van medicijnen en/of voedsel via het infuus of het uitschakelen van bepaalde apparatuur die de patiënt in leven houdt.
Tja, wat moet je ervan zeggen.... Tuurlijk is er verdriet! Maar mss ook opluchting voor Friso dat zijn lijden voorbij is?!

Zo voelde het voor mij wel, toen mijn vader overleed. Toen hij comateus was, wist ik niet meer ' Wat hoort hij nog? Heeft hij pijn en kan hij het niet zeggen? Hoort hij ons, maar kan hij niet meer reageren, terwijl hij dat wel zou willen?' AFSCHUWELIJK vond ik deze periode!



T is 3 maanden geleden en tuurlijk ben ik nog verdrietig, maar voor pa ben ik ook blij dat zijn lijden over is! Heel dubbel.
Alle reacties Link kopieren
Heel verdrietig maar ook een opluchting. Heel dubbel allemaal.



Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat volgende week in Delft, ontvangstweek voor nieuwe studenten en dan misschien de bijzetting van prins Friso
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
quote:marmul schreef op 13 augustus 2013 @ 09:11:

Heel verdrietig maar ook een opluchting. Heel dubbel allemaal.



Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat volgende week in Delft, ontvangstweek voor nieuwe studenten en dan misschien de bijzetting van prins FrisoEr gaan zeker 10 werkdagen tussen zitten, de dag van overlijden, en de begrafenis, dus hopelijk tegen die tijd rust in Delft.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:marmul schreef op 13 augustus 2013 @ 09:11:

Heel verdrietig maar ook een opluchting. Heel dubbel allemaal.



Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat volgende week in Delft, ontvangstweek voor nieuwe studenten en dan misschien de bijzetting van prins FrisoEr gaan zeker 10 werkdagen tussen zitten, de dag van overlijden, en de begrafenis, dus hopelijk tegen die tijd rust in Delft.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Amarisa
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 12 augustus 2013 @ 21:17:

[...]





Het is nu natuurlijk nog erg vroeg dag, maar de familie zal haar mét nieuwe vriend met open armen ontvangen schat ik zo in.

Zij moet ook een nieuw leven opbouwen met wellicht een nieuwe man.Het ligt er maar aan, als het weer een crimineel of een van corruptie verdachte bosnier is zal deze niet met open armen ontvangen worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 13 augustus 2013 @ 14:27:

[...]



Er gaan zeker 10 werkdagen tussen zitten, de dag van overlijden, en de begrafenis, dus hopelijk tegen die tijd rust in Delft.Als hij woensdag bijgezet wordt is de ontvangstweek nog in volle gang.... Voor beide partijen is het beter als het niet tegelijk is ivm rust en zo....
a docter a day keeps the apple away
Misschien wordt de kerkdienst wel in een andere plaats gehouden. Vergeet niet dat zowel de oude- als de Nieuwe Kerk verbouwd worden. En wellicht wordt er ook een andere plaats bedacht voor de bijzetting. Er zijn, ook na de verbouwing, maar 3 extra plekken beschikbaar in de grafkelder. Ik neem aan dat die worden gebruikt voor Beatrix, WA en Maxima.
Alle reacties Link kopieren
De begrafenis is vrijdag in besloten kring.
Alle reacties Link kopieren
In lage Vuursche.

Wel mooi, en dichtbij de familie. Ik gun ze een mooi besloten en intiem afscheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:capricorn schreef op 13 augustus 2013 @ 18:02:

De begrafenis is vrijdag in besloten kring.

en hij wordt begraven in Laage Vuursche...

ik vind dit persoonlijk wel een heel mooi idee, zo hebben zijn kinderen later ook een plek om naar toe te gaan. Ik bedoel de kerk in Delft is niet een plek waar je even naar toe gaat wanneer je het graf van je vader wilt bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook mooi, een besloten begrafenis. Er zijn kleine kinderen bij. Daar hoeft niet heel Nederland getuige van te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat fijn dat het zo gaat. Nu hoeven die arme mensen die al zo veel verdriet hebben dit niet te tonen aan al die camera's.

Ik moet wel even slikken, het is een prachtige begraafplaats. Een oom is daar begraven.
Mooi idee.
Ik had wel verwacht dat het in besloten kring zou gaan gebeuren, maar alleen geen idee waar. Durfde hier niet de speculeren over besloten kring, maar het werd gisteren 1x gesuggereerd door een journalist. Omdat hij geen lid is van het koninklijk huis geldt er geen enkel protocol, dus de familie mag het zelf bedenken, ook of het in besloten kring zou worden. En gezien de heftigheid van de situatie en het feit dat Friso zo ver mogelijk van de media bleef, leek me dit een logische keuze (besloten kring). Mooie keuze dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:capricorn schreef op 13 augustus 2013 @ 18:15:

Ik vind het ook mooi, een besloten begrafenis. Er zijn kleine kinderen bij. Daar hoeft niet heel Nederland getuige van te zijn.+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven