Respect voor de Nederlandse Krijgsmacht

25-07-2014 18:51 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verloopt vlekkeloos. Nu al 3 dagen lang laat de krijgsmacht zien dat ze met respect en waardigheid haar landgenoten thuis haalt. (en mede slachtoffers uit andere landen)

Het ingetogen ceremonieel, uitgevoerd door bevlogen en meelevende mannen en vrouwen is een diepe buiging waard.

Dit kun je niet oefenen.

Ze staan er. En hoe.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Hoezo zou je dit niet kunnen oefenen? Het is toch gewoon procedure en hun werk?



Niet meer respect voor iemand anders die zijn werk goed uitoefent.
Alle reacties Link kopieren
Geheel eensch met Yas.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ja en zo jammer dat ze al 500 dagen zonder Cao zitten. Politiek Den Haag zou van mij ook wat meer respect mogen krijgen voor Defensie.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 18:52:

Hoezo zou je dit niet kunnen oefenen? Het is toch gewoon procedure en hun werk?



Niet meer respect voor iemand anders die zijn werk goed uitoefent.Nee hoor is niet standaard procedure. Alleen voor de konings compagnie. Maar die hebben het afgelopen dagen niet alleen gedaan
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Alle reacties Link kopieren
Typische reactie. Stel je voor dat je een bepaalde beroepsgroep even "in het zonnetje zet". Moeten we niet willen hoor, bah, straks krijgen ze nog een schouderklopje. Verdienen ze niet. Niemand.



Yasmijn, mijn respect hebben ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 18:52:

Hoezo zou je dit niet kunnen oefenen? Het is toch gewoon procedure en hun werk?



Niet meer respect voor iemand anders die zijn werk goed uitoefent.Ow ja. Oefenen dat je zowat tig kisten thuis moet halen. Is ook dagelijks werk, dat was ik vergeten.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Ik vind het onderhouden van een krijgsmacht over het algemeen onzin, want ik ben zo'n ouderwetsche pacifist. Maar dit doen die gasten dan wel weer heel goed, dat moet ik volmondig erkennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:apie01 schreef op 25 juli 2014 @ 18:53:

Ja en zo jammer dat ze al 500 dagen zonder Cao zitten. Politiek Den Haag zou van mij ook wat meer respect mogen krijgen voor Defensie.Geen arbeidsvoorwaarden inderdaad.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Diepe waardering. Ook voor de mensen van de uitvaartstoet/chauffeurs.



En iedereen die het in zo een korte tijd hebben weten te regelen.



Alles is vlekkeloos verlopen. Grote klasse.



Verlies is er niet minder van maar ik zou mij kunnen voorstellen dat het voor de nabestaande wel fijn is dat ze zo met respect en waarde weer terug zijn gehaald.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Heel veel respect. Wat doen ze dit ingetogen, puur en respectvol. Petje af!
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 25 juli 2014 @ 18:54:

Typische reactie. Stel je voor dat je een bepaalde beroepsgroep even "in het zonnetje zet". Moeten we niet willen hoor, bah, straks krijgen ze nog een schouderklopje. Verdienen ze niet. Niemand.



Yasmijn, mijn respect hebben ze.Stel je voor, een schouderklopje.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Amen Yasmijn.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 25 juli 2014 @ 18:57:

Ik vind het onderhouden van een krijgsmacht over het algemeen onzin, want ik ben zo'n ouderwetsche pacifist. Maar dit doen die gasten dan wel weer heel goed, dat moet ik volmondig erkennen.+1, grote klasse!
quote:yasmijn schreef op 25 juli 2014 @ 18:55:

[...]





Ow ja. Oefenen dat je zowat tig kisten thuis moet halen. Is ook dagelijks werk, dat was ik vergeten.

Zeg ik dat het dagelijks is? Het is hun werk. De niet leuke kant van het werk.



Ik heb respect voor mijn collega's. Het afgelopen jaar 10 met hoofdletsel, meerdere met gebroken ribben, tenen, vingers en dan nog het tig aantal kneuzingen en gescheurde spieren.

En dat alleen maar om de bevlogenheid dat ze mensen willen helpen.



Daarom, respect voor iedereen die zijn werk goed en met passie doet.
Alle reacties Link kopieren
Complimenten inderdaad. Reken maar dat dit er in hakt.
quote:yasmijn schreef op 25 juli 2014 @ 18:51:

bevlogen en meelevende mannen en vrouwen Waar leid je dat uit af?
Alle reacties Link kopieren
He ja, we zullen eens zomaar 1 beroepsgroep n het zonnetje zetten zeg...... Dát kan natuurlijk niet. Sjongejonge. Open dan dan zelf een topic.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 25 juli 2014 @ 19:04:

He ja, we zullen eens zomaar 1 beroepsgroep n het zonnetje zetten zeg...... Dát kan natuurlijk niet. Sjongejonge. Open dan dan zelf een topic.Waarom? Ik heb geen behoefte aan gehalleluja voor iets wat gewoon je werk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 25 juli 2014 @ 19:01:

[...]



Zeg ik dat het dagelijks is? Het is hun werk. De niet leuke kant van het werk.



Ik heb respect voor mijn collega's. Het afgelopen jaar 10 met hoofdletsel, meerdere met gebroken ribben, tenen, vingers en dan nog het tig aantal kneuzingen en gescheurde spieren.

En dat alleen maar om de bevlogenheid dat ze mensen willen helpen.

U

Daarom, respect voor iedereen die zijn werk goed en met passie doet.Nogmaals dit is niet het normale werk van een militair. Daar worden ze niet voor opgeleid. Er is een konings compagnie die hier voor opgeleid is voor bijv het overlijden van iemand van het koningshuis. Maar de rest van de militairen zijn hier niet voor opgeleid. En heb daarom met heel veel respect gekeken hoe deze ceremonie in elkaar is gezet en met hoeveel respect ze alle overledenen van de ramp hebben onthaald in Eindhoven.
Als ik mezelf voorbij loop, lach ik wel even vriendelijk
Ik kan me wel vinden in de reactie van Istar.



De militairen doen hun werk goed en respectvol, zoals van hen mag worden verwacht.



Dit deel van hun werk is toch niet meer belastend dan deelnemen aan een oorlog of welke andere werkzaamheden dan ook die zij hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb respect voor mijn collega's. Het afgelopen jaar 10 met hoofdletsel, meerdere met gebroken ribben, tenen, vingers en dan nog het tig aantal kneuzingen en gescheurde spieren.



Euh.....ander topic denk ik?

Dit gaat over de inzet van de krijgsmacht de afgelopen dagen. Niet over andere vakgebieden.
Alles komt goed, alleen de rest niet
quote:waranaka schreef op 25 juli 2014 @ 19:06:

Ik kan me wel vinden in de reactie van Istar.



De militairen doen hun werk goed en respectvol, zoals van hen mag worden verwacht.



Dit deel van hun werk is toch niet meer belastend dan deelnemen aan een oorlog of welke andere werkzaamheden dan ook die zij hebben?Dat dus.
Ik heb enorm veel respect voor iedereen die hier zijn of haar rol in speelt. De mensen die nu in oorlogsgebied hard werken om iedereen thuis te krijgen, de mensen van het identificatieteam, de mensen die - gister en eergisteren in de brandende zon - op de klapstoeltjes zitten, de vele agenten en marechaussee die op de been zijn....
quote:yasmijn schreef op 25 juli 2014 @ 19:06:

Ik heb respect voor mijn collega's. Het afgelopen jaar 10 met hoofdletsel, meerdere met gebroken ribben, tenen, vingers en dan nog het tig aantal kneuzingen en gescheurde spieren.



Euh.....ander topic denk ik?

Dit gaat over de inzet van de krijgsmacht de afgelopen dagen. Niet over andere vakgebieden.

Hoezo verkeerde topic? Jij hebt respect voor de jouwe die hun werk goed doen, ik voor de mijne die hun werk goed doen.

Kortom: respect voor iedereen die hun werk goed doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven