Suikerfeest

28-07-2014 15:01 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen onder ons die suikerfeest vieren; een hele fijne dag toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
En de mensen die geen suikerfeest vieren moeten maar een rotdag hebben vandaag?
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 28 juli 2014 @ 15:03:

En de mensen die geen suikerfeest vieren moeten maar een rotdag hebben vandaag?



Hahaha!



Fijne Suikerfeest voor IEDEREEN!
Alle reacties Link kopieren
Eid Mubarak!
Ja, en laten we hopen dat het ook echt gezellig blijft.

Ik denk bij Suikerfeest altijd aan de klootzakjes die elk jaar weer bioscoopvoorstellingen terroriseren, vernielingen plegen en meisjes lastigvallen.

(Iig hier in A'dam)
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Taralina, ik heb ook slechts negatieve ervaringen bij het suikerfeest, zorg dat ik vandaag de stad niet in hoef.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Het is hier ook ieder jaar raak met vechtpartijen.

Misschien dat het slechte weer zorgt dat het wat rustiger is buiten zodat het niet de hele avond een af en aan rijden van politie en ambulances is.
Is dat de hele dag of begint dat vanavond als de zon ondergaat?
Ja ook hier in het centrum is er altijd wel een groep allochtonen die het lopen te verklooien. Ruzies uitlokken enzovoort. In plaats van dankbaarheid te tonen dat Nederland via de belastistingbetaler er weer flinke subsidies tegen aan gooit zodat dit feest gevierd kan worden, is het een grote chaos en hoor ik ook steeds vaker dat de bioscoop en de binnenstad vaak gemeden wordt met het suikerfeest. Ik heb ook 1x in pathe gezeten tijdens dit feest, nooit meer.



Oja zou het bijna vergeten....Joepie fijn suikerfeest toe gewenst hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op 28 juli 2014 @ 15:03:

En de mensen die geen suikerfeest vieren moeten maar een rotdag hebben vandaag? Die wens ik alvast prettige kerstdagen en een voorspoedig 2015.
verba volant, scripta manent.
Hopelijk kom ik aan mijn nachtrust, want hier is het hel!! echt associaal dus! En morgen moet ik gewoon werken. Maar rekening houden met de buren ho maar!
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 28 juli 2014 @ 16:27:

[...]

Die wens ik alvast prettige kerstdagen en een voorspoedig 2015.

Dat vind ik lief van je!



Insgelijks en een fijn Suikerfeest toegewenst als je het viert en bewaar wat van die heerlijke lekkernijen voor me nom nom nom
Fijn suikerfeest voor iedereen die er een fijn feest van maakt.
Ik snap het nooit zo. De ramadan en het suikerfeest. Elke dag vasten om je 's avonds vol te stoppen met allerlei voedsel en dat dan onder het mom van 'meevoelen met hen die het slechter hebben' . Het zijn geen sobere maaltijden die genuttigd worden in de avond.





De liefdadigheid er omheen kan toch ook zonder jezelf te overladen met lekkernijen in de avond en op het suikerfeest?
Alle reacties Link kopieren
Ephina, helaas snappen zelfs de mensen die vasten ook de essentie niet.



Het idee achter vasten is dat je je tijdelijk ontdoet van aardse dingen om zo meer tot jezelf te keren en een dieper besef ontwikkelt dat er meer is dan je volvreten, neuken, met jezelf paraderen etc. Dat dieper besef moet weer leiden tot een diepere verbondenheid met de rest van de wereld om je heen. De maaltijden horen ook sober en eenvoudig te zijn.



Gangbare verklaring van vasten wat ik veel moslims hoor geven is dat het bedoelt is om mee te leven met de armen, maar dat is maar een heel klein onderdeeltje van het vasten. Zie het als een soort mentale, geestelijk en lichamelijke detox.
Eid Mubarak!
Alle reacties Link kopieren
quote:boerderijgeit028 schreef op maandag 28 juli 2014 15:03 En de mensen die geen suikerfeest vieren moeten maar een rotdag hebben vandaag?Boerderijgeitje, zo bedoel ik het natuurlijk niet. Ook de rest wens ik een fijne dag.
quote:Ephina schreef op 28 juli 2014 @ 16:59:

Ik snap het nooit zo. De ramadan en het suikerfeest. Elke dag vasten om je 's avonds vol te stoppen met allerlei voedsel en dat dan onder het mom van 'meevoelen met hen die het slechter hebben' . Het zijn geen sobere maaltijden die genuttigd worden in de avond.





De liefdadigheid er omheen kan toch ook zonder jezelf te overladen met lekkernijen in de avond en op het suikerfeest?Nonsens. Je kent niet alle mensen die aan de Ramadan doen dus dit kan je niet zo stellen.
quote:Star schreef op 28 juli 2014 @ 17:23:

[...]





Nonsens. Je kent niet alle mensen die aan de Ramadan doen dus dit kan je niet zo stellen.



Ik zal het even anders zeggen;



Alle moslims die ik ooit gekend heb, van basisschool tot aan nu, hebben me altijd verteld wat voor heerlijkheden er na zonsopgang op tafel kwamen. Daar was iig niks sobers aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:precious- schreef op 28 juli 2014 @ 17:18:

[...]

Boerderijgeitje, zo bedoel ik het natuurlijk niet. Ook de rest wens ik een fijne dag.

Weet ik ook wel, zat je te plagen



Fijn suikerfeest!
quote:Ephina schreef op 28 juli 2014 @ 18:02:

[...]





Ik zal het even anders zeggen;



Alle moslims die ik ooit gekend heb, van basisschool tot aan nu, hebben me altijd verteld wat voor heerlijkheden er na zonsopgang op tafel kwamen. Daar was iig niks sobers aan.Ik ken er dus maar weinig zo. Even snel een broodje eten met slaperig hoofd 's ochtends en 's avonds iets lichts, want hele dag niet gegeten en anders schiet het het doel voorbij. Pas bij het Suikerfeest los en delen met anderen. Moslims die het doen zoals het heurt dus
quote:Star schreef op 28 juli 2014 @ 18:12:

[...]





Ik ken er dus maar weinig zo. Even snel een broodje eten met slaperig hoofd 's ochtends en 's avonds iets lichts, want hele dag niet gegeten en anders schiet het het doel voorbij. Pas bij het Suikerfeest los en delen met anderen. Moslims die het doen zoals het heurt dus Meui zoals't heurt! Fijne lui .
[..]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2014 10:25
Reden: verwijderd ivm onnodig kwetsend
% gewijzigd
Ja. Zo zijn ze allemaal Momodoe. Tuig van de richel.



Pffffff heb toch gewoon het fatsoen die bovenste regel weg te laten.
quote:Ephina schreef op 28 juli 2014 @ 18:14:

[...]





Meui zoals't heurt! Fijne lui .Binnenkort te zien bij Jort

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven