Waar blijft tegengeluid van de 'gematigde' moslims?

21-08-2014 08:15 722 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik niets tegen de islam heb (maar er ook niks 'mee' heb) valt het me op dat je bijvoorbeeld in het nieuws amper afkeurende reacties ziet van moslims die niet geradicaliseerd zijn.



Als je kijkt naar een extremistische tak van het Christelijke geloof, bijvoorbeeld de Westboro Baptist Church (je weet wel, die al die begrafenissen verstoord en extreem anti gay), dan wordt dat daarbdoor andere christenen openlijk afstand van genomen.



Je hoort moslims niet, ik denk dat mede daardoor ook een beeld ontstaat wat ongenuanceerd is, maar toch 'dat ze allemaal zo zijn'.



Valt dit jullie ook op?
Takes a second for your life to change
Ja, dat viel mij ook op! Ik vind het vreselijk voor alle Islamieten dat hun geloof zo negatief onder de aandacht wordt gebracht en door een kleine groep zo wordt misbruikt. Ik vrees dat het de schaamte is waardoor we geen tegengeluid horen...
Omdat gematigde mensen de media niet opzoeken, zij gaan niet demonstreren en zoeken niet de openbaarheid op. Of het nou moslims zijn of andere mensen. Het zijn vooral schreeuwlelijkerds die de media opzoeken. Gematigde mensen just mind their own business. Ook gematigde moslims.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt een tegengeluid voor wat die gekken aan het doen zijn?

In welke vorm dan?

Tegen wie moet ik een tegengeluid laten horen?

Bij wie moet ik zijn?



Wacht, ik neem wel even een time out van mijn werk en gezin om te... Wat eigenlijk? Vertel het me aangezien jij wel op de barricade hebt gestaanom jouw tegen geluid te laten horen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zouden anders wel een cruciale rol in de beeldvorming rondom hun geloofsgenoten kunnen spelen. Onder moslims moet je toch ook vele strategische en communicatie/pr deskundigen hebben?
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
Een tegengeluid in de media, aan de wereld. Nu lijkt het of de radicalen een hele geloofsgemeenschap vertegenwoordigen. Ik zou daar persoonlijk openlijk afstand van willen nemen (en niet, zoals 3wieler) de bal meteen terugkaatsen!!!!!
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
quote:frambloosje schreef op 21 augustus 2014 @ 08:17:

Ja, dat viel mij ook op! Ik vind het vreselijk voor alle Islamieten dat hun geloof zo negatief onder de aandacht wordt gebracht en door een kleine groep zo wordt misbruikt. Ik vrees dat het de schaamte is waardoor we geen tegengeluid horen...



Ik schaam me net zo min als de gemiddelde Nederlander die in dit land woont hoor. Maak je aub geen illusies.

Het is niet mijn vader of mijn broer die daar de mensen afslacht.

Ik ken ze niet, identificeer me niet met ze en het doet me helemaal niets dat ze de naam Allah in hun mond nemen om hun daden goed te praten.

Ik heb wel medelijden met al die slachtoffers die ze maken en ik hoop voor hen dat er heel snel hulp is en dat het afgelopen zal zijn met alle verzchrikkingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eem schreef op 21 augustus 2014 @ 08:28:

Een tegengeluid in de media, aan de wereld. Nu lijkt het of de radicalen een hele geloofsgemeenschap vertegenwoordigen. Ik zou daar persoonlijk openlijk afstand van willen nemen (en niet, zoals 3wieler) de bal meteen terugkaatsen!!!!!En hoe heb jij daar persoonlijk afstand van genomen dan? En hoe weet jij of men dat persoonlijk niet doet?
Alle reacties Link kopieren
Gematigde moslims worden toch niet serieus genomen omdat er altijd mensen zijn die zeggen maar hoe zit het dank met de extremisten. Gematigde moslims werken, hebben een gezin, betalen belasting en houden zich niet bezig met de mensen die zichzelf moslim noemen en moorden (terwijl dat een zonde is ) Het is lastig om tegen al het geluid wat de media brengt in te gaan, er zijn vaak genoeg moslims geweest die openlijk afstand nemen van extremisten maar die hoor je hooguit op de regionale tv/radio of niet (in mijn beleving tenminste)
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 21 augustus 2014 @ 08:29:

[...]





Ik schaam me net zo min als de gemiddelde Nederlander die in dit land woont hoor. Maak je aub geen illusies.

Het is niet mijn vader of mijn broer die daar de mensen afslacht.

Ik ken ze niet, identificeer me niet met ze en het doet me helemaal niets dat ze de naam Allah in hun mond nemen om hun daden goed te praten.

Ik heb wel medelijden met al die slachtoffers die ze maken en ik hoop voor hen dat er heel snel hulp is en dat het afgelopen zal zijn met alle verzchrikkingen.+1000000, precies wat je zegt je identificeert je er gewoon niet mee. Het is net als voor Nederlanders een ver-van-je-bed-show
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me doodschamen als er uit naam van mijn geloof duizenden onschuldige mensen worden afgeslacht. En hoewel je niet persoonlijk op de barricade hoeft te staan, zou de moslim gemeenschap wel een vuist moeten kunnen maken. Dat zou in elk geval helpen om af te komen van het stigma dat het 'moslims' tegen 'het westen' is. Ik denk dat het in belang is van de meerderheid van de moslimgemeenschap als zij openlijk het gedachtegoed van (in dit geval) is IS mongolen nemen. Nu ontstaat steeds meer een beeld dat alle moslims radicaal zijn. In andere woorden: de goeden lijden onder de slechten.
Takes a second for your life to change
Alle reacties Link kopieren
Als een groep idioten de meest verschrikkelijke dingen doet en daarbij roept dat ze dit doen in naam van alle <vul naam groepering in>, dan zou ik, wanneer ik ook tot deze groepering behoor, zeker wel in opstand komen. 'Zeg laat je mij er even buiten, voor mij hoef je dit niet te doen!'
Alle reacties Link kopieren
Sorry Eem, maar ik schaam me dus niet dood. Ik heb geen enkele behoefte om er mijn levensdoel van te maken om jou te overtuigen van het feit dat moslims niet hetzelfde is als de IS. Dat jij daar een tegengeluid voor nodig hebt zegt zelf al heel veel over jouw denkbeelden, daar zul je zelf iets mee moeten, niet een ander.



Ik kies er voor om mijn leven te leiden zoals ik dat wil, ik steek de energie die ik heb liever in mijn gezin en in mijn werk en draag op die manier een positieve steen aan de maatschappij bij,

Ik voel me niet geroepen iets anders te doen.
Alle reacties Link kopieren
lekker makkelijk om te roepen dat je dit of dat zou doen als je in andermans schoenen zou staan. Ik voel me niet verantwoordelijk voor wat een ander in Godsnaam doet en niet de minste behoefte om dat te veroordelen anders dan als mens, waarom zou een moslim dat wel moeten doen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Eem schreef op 21 augustus 2014 @ 08:34:

Ik zou me doodschamen als er uit naam van mijn geloof duizenden onschuldige mensen worden afgeslacht. En hoewel je niet persoonlijk op de barricade hoeft te staan, zou de moslim gemeenschap wel een vuist moeten kunnen maken. Dat zou in elk geval helpen om af te komen van het stigma dat het 'moslims' tegen 'het westen' is. Ik denk dat het in belang is van de meerderheid van de moslimgemeenschap als zij openlijk het gedachtegoed van (in dit geval) is IS mongolen nemen. Nu ontstaat steeds meer een beeld dat alle moslims radicaal zijn. In andere woorden: de goeden lijden onder de slechten.



er bestaat niet zoiets als de moslimgemeenschap



Je hebt Turkse moslims, Marokkaanse moslims, Surinaamse moslims, Indonesische moslims, Somalische moslims, Egyptische moslims etc. Die verschillen onderling allemaal
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen week meerdere mensen (moslims) op tv gezien uit de Schilderswijk (Den Haag) die zich uitermate duidelijk uitspraken tegen IS.



Lijkt mij duidelijk dat de gemiddelde islamiet tegen dit afschuwelijke geweld is, dus waarom zouden zij zich openlijk moeten uitspreken (verantwoording afleggen) voor wat die debielen daar doen?



Ik ben niet gelovig maar mocht ik dat wel zijn en er is een groep van mijn geloof die mensen afslacht, dan hoef ik daar nog geen verantwoording voor af te leggen.
quote:Azile schreef op 21 augustus 2014 @ 08:36:

Als een groep idioten de meest verschrikkelijke dingen doet en daarbij roept dat ze dit doen in naam van alle <vul naam groepering in>, dan zou ik, wanneer ik ook tot deze groepering behoor, zeker wel in opstand komen. 'Zeg laat je mij er even buiten, voor mij hoef je dit niet te doen!'





Waarom moet een Surinaamse moslim in Nederland elke keer in de media roepen dat zij niets te maken hebben met Arabische (of andere) moslims in Afghanistan, Egypte, Syrië, Amerika, of waar ook ter wereld.



Waarom wordt een Surinaamse moslim die in Nederland is geboren en getogen over één kam geschoren en moet hij openlijk afstand nemen van wat Arabische moslims doen in Afghanistan?
Alle reacties Link kopieren
En ik vind alle verschrikkingen tegen de mensheid onacceptabel, ongeacht wie de dader is of in uit welk geloof dan ook gehandeld wordt.
quote:Azile schreef op 21 augustus 2014 @ 08:36:

Als een groep idioten de meest verschrikkelijke dingen doet en daarbij roept dat ze dit doen in naam van alle <vul naam groepering in>, dan zou ik, wanneer ik ook tot deze groepering behoor, zeker wel in opstand komen. 'Zeg laat je mij er even buiten, voor mij hoef je dit niet te doen!'



Jij hoort tot de EU. Als jij een Europeaan bent, dan moet jij elke keer als een andere Europeaan iets walgelijks doet, naar de media om er afstand van te nemen.



Doe je dat? En zo nee, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
'Ze' hoeven zich niet te schamen, niet te verantwoorden en dat 'ze', er afstand van nemen lijkt niet meer dan logisch. Maar laat dat die debielen van IS ook even weten. Bombardeer ze plat met negatieve reacties van alle moslims uit de rest van de wereld, waar zij deze strijd volgens hun eigen waanbeelden voor voeren.



Een groep die dood en verderf zaaiend door allerlei landen trekt, roepend dat ze dit doen voor een land/staat/rijk voor het eigen volk...waar kennen we dat van? 75 jaar geleden kon je als volgzaam schaap nog wegkomen met 'we wisten het niet', maar met alle informatiekanalen van tegenwoordig gaat dat echt niet meer lukken.



Het is verschrikkelijk voor alle moslims dat hun geloof zo misbruikt wordt. De overgrote meerderheid heeft daar niet om gevraagd. Maar dat je het niet hebt bedacht en niet hebt uitgevoerd, betekent niet automatisch dat je er dan ook niets aan hoeft te doen en je kop in het zand mag steken.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 21 augustus 2014 @ 08:49:

[...]





Jij hoort tot de EU. Als jij een Europeaan bent, dan moet jij elke keer als een andere Europeaan iets walgelijks doet, naar de media om er afstand van te nemen.



Doe je dat? En zo nee, waarom niet?Lees goed: IN NAAM VAN! Dus als een groep IN NAAM VAN alle Europeanen een slachtpartij aanricht, kom ik wel in opstand ja.
Alle reacties Link kopieren
quote:Azile schreef op 21 augustus 2014 @ 08:55:

'Ze' hoeven zich niet te schamen, niet te verantwoorden en dat 'ze', er afstand van nemen lijkt niet meer dan logisch. Maar laat dat die debielen van IS ook even weten.



Hoe zie jij dat voor je dat ik dat doe? Bellen, mailen, whatsappje sturen?





Een groep die dood en verderf zaaiend door allerlei landen trekt, roepend dat ze dit doen voor een land/staat/rijk voor het eigen volk...waar kennen we dat van? 75 jaar geleden kon je als volgzaam schaap nog wegkomen met 'we wisten het niet', maar met alle informatiekanalen van tegenwoordig gaat dat echt niet meer lukken.



Het is verschrikkelijk voor alle moslims dat hun geloof zo misbruikt wordt. De overgrote meerderheid heeft daar niet om gevraagd. Maar dat je het niet hebt bedacht en niet hebt uitgevoerd, betekent niet automatisch dat je er dan ook niets aan hoeft te doen en je kop in het zand mag steken.Sorry, maar ik vind het verschrikkelijk voor alle slachtoffers. Dat een geloof misbruikt wordt zou je de minste zorg moeten baren.
quote:Azile schreef op 21 augustus 2014 @ 08:59:

[...]





Lees goed: IN NAAM VAN! Dus als een groep IN NAAM VAN alle Europeanen een slachtpartij aanricht, kom ik wel in opstand ja.zij doen het ook niet in naam van
quote:Eem schreef op 21 augustus 2014 @ 08:34:

Ik zou me doodschamen als er uit naam van mijn geloof duizenden onschuldige mensen worden afgeslacht. En hoewel je niet persoonlijk op de barricade hoeft te staan, zou de moslim gemeenschap wel een vuist moeten kunnen maken. Dat zou in elk geval helpen om af te komen van het stigma dat het 'moslims' tegen 'het westen' is. Ik denk dat het in belang is van de meerderheid van de moslimgemeenschap als zij openlijk het gedachtegoed van (in dit geval) is IS mongolen nemen. Nu ontstaat steeds meer een beeld dat alle moslims radicaal zijn. In andere woorden: de goeden lijden onder de slechten.Heb jij zelf een geloof?
quote:Eem schreef op 21 augustus 2014 @ 08:34:

Ik zou me doodschamen als er uit naam van mijn geloof duizenden onschuldige mensen worden afgeslacht. En hoewel je niet persoonlijk op de barricade hoeft te staan, zou de moslim gemeenschap wel een vuist moeten kunnen maken. Dat zou in elk geval helpen om af te komen van het stigma dat het 'moslims' tegen 'het westen' is. Ik denk dat het in belang is van de meerderheid van de moslimgemeenschap als zij openlijk het gedachtegoed van (in dit geval) is IS mongolen nemen. Nu ontstaat steeds meer een beeld dat alle moslims radicaal zijn. In andere woorden: de goeden lijden onder de slechten.En wat doe jíj eraan dat er een beeld ontstaat dat alle moslims radicaal zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven