Wat vinden jullie van Sinterklaas? Racistisch of niet? Dl 2

17-10-2014 18:37 1338 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic is vol dus hierbij een nieuwe.



Linkje naar deel 1: Wat vinden jullie van Sinterklaas? Racistisch of niet?
Am Yisrael Chai!
quote:Zusenzoo schreef op 18 oktober 2014 @ 17:29:

[...]





Gewoon een simpele twee onder 1 kap hoor, geen hockey en geen golf. Maar wel betere en hogere kringen en beter opgeleid, dat lijkt mij evident.



O, de kringen van frauderende wetenschappers, liegende politici en graaiende managers. Die wereld. Zeg dat dan.



Geen enkele 'kring' is gevrijwaard van tuig.
quote:Cateautje schreef op 18 oktober 2014 @ 17:51:

[...]



Nu doe ik the Fonz na in de spiegel.
Alle reacties Link kopieren
quote:aponi, 58 minuten geleden





En je had het over een andere modus die we moeten aangaan om uit de (wereldwijde) impasse te komen. Hoe zie jij die modus dan voor je?



Dat is zo moeilijk. Hoe het hier verloopt is niet wat ik voor ogen heb, laat dat duidelijk zijn. Maar wat als dit het hoogst haalbare is? Als de mens niet in staat is tot meer dan dit?



Ik denk dat we de mens eerst eens goed moeten bestuderen aan de hand van de genetische blauwdruk van de genen. Wat drijft de mens. In wat voor soort gemeenschap gedijt ie het beste. Zoals je een dier in een dierentuin huisvest en wat je ze te eten geeft, zeg maar. Rekening houden met wat het dier kan. Waar leg je de lat van wat een dier kan handelen zonder gestresst te raken. De mens is duidelijk geen kuddedier, maar wat wel?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:manusvanalles schreef op 18 oktober 2014 @ 17:58:

[...]





Jawel, Janmaat wordt genoemd als iemand die het maar goed had gezien destijds.

Dat is een legitimering, zonder meer.

Waarom maakt mij, als ik dat onacceptabel vind, tot een eng mens?

Ik zou daar nog steeds graag argumenten bij willen.Je haalt er zaken bij waar niemand het over heeft. Je verdraait zaken en je smeert mensen meningen aan die zij niet hebben en dat alles om jezelf met ferme piemel op dit forum te kunnen profileren en dat alles natuurlijk ter meerdere eer en glorie van jouw liefdadigheidsproject, het zielige negertje.
Alle reacties Link kopieren
quote:manusvanalles schreef op 18 oktober 2014 @ 17:53:

[...]





Goh, dus een bomaanslag -- wat een schandelijke en criminele daad was -- legitimeert ook meteen antisemitisme, racisme etc.?



Wat een onzin. Het één is even verwerpelijk als het ander.



En vergeet niet dat er rondom Janmaat nog veel meer racisten en antisemieten liepen die in het huidige klimaat hun gif plotseling ontzettend fijn gelegitimeerd zien, nu hun leider met terugwerkende kracht tot martelaar verklaard wordt.



Of vind je zijn uitspraken inderdaad te verdedigen?Ik ga hier geen reactie op teruggeven. Ik wil weten of je echt achter dit soort posts staat en dat dit echt is wat je leest in mijn posts. Want als dat zo is, illustreert dit nu precies wat je eng maakt en wat je potentieel gevaarlijk maakt.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Toevallig!
Vinden dat je je in de betere kringen begeeft en dan in een simpele twee onder 1 wonen..
Alle reacties Link kopieren
quote:manusvanalles schreef op 18 oktober 2014 @ 17:53:

[...]





Goh, dus een bomaanslag -- wat een schandelijke en criminele daad was -- legitimeert ook meteen antisemitisme, racisme etc.?



Wat een onzin. Het één is even verwerpelijk als het ander.



En vergeet niet dat er rondom Janmaat nog veel meer racisten en antisemieten liepen die in het huidige klimaat hun gif plotseling ontzettend fijn gelegitimeerd zien, nu hun leider met terugwerkende kracht tot martelaar verklaard wordt.



Of vind je zijn uitspraken inderdaad te verdedigen?



Hier een stukje uit Het Zwarte Schaap, helaas wordt het na acht minuten afgebroken, de rest is niet te vinden op het Internet.



https://www.youtube.com/watch?v=5Jw54jZW9lE
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:manusvanalles schreef op 18 oktober 2014 @ 17:58:

[...]





Jawel, Janmaat wordt genoemd als iemand die het maar goed had gezien destijds.

Dat is een legitimering, zonder meer.

Waarom maakt mij, als ik dat onacceptabel vind, tot een eng mens?

Ik zou daar nog steeds graag argumenten bij willen.

Neeeeeheeee. Je leest het niet goed!



quote:malu3 schreef op 18 oktober 2014 @ 16:55:

[...]





Daar ben ik het volledig mee eens. Als niet zo politiek correct was weggekeken van de problemen zou het niet zo uit de hand gelopen zijn. En nog steeds wordt er net, zoals in de tijd van Janmaat en Fortuyn, gedemoniseerd door uiterst fatsoenlijke wegkijkers goedmensen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:MarianneDavids schreef op 18 oktober 2014 @ 18:07:

[...]





Hier een stukje uit Het Zwarte Schaap, helaas wordt het na acht minuten afgebroken, de rest is niet te vinden op het Internet.



https://www.youtube.com/watch?v=5Jw54jZW9lEVia het youtubekanaal zijn alle 6 afleveringen te vinden.
quote:ThunderassMan schreef op 18 oktober 2014 @ 17:58:

[...]





O, de kringen van frauderende wetenschappers, liegende politici en graaiende managers. Die wereld. Zeg dat dan.



Geen enkele 'kring' is gevrijwaard van tuig.Welnee die wonen over het algemeen niet in een twee onder 1 kap in de vinexwijk tussen het middenmoot gepeupel.
quote:Tickel schreef op 18 oktober 2014 @ 18:07:

[...]



Neeeeeheeee. Je leest het niet goed!





[...]

Uh, als mensen je "demoniseren" dan betekent dat, dat je iemand ten onrechte uitmaakt voor antisemiet en racist.



Maar Janmaat wás een antisemiet en een racist.

Dat legitimeerde geenszins, nooit, never, niet, de afschuwelijke gewelddaad tegen hem.

Maar die geweldsdaad maakt hem ook niet plotsklaps tot een figuur vergelijkbaar met Fortuyn. Want dat was hij niet.



Dat niemand met hem wilde samenwerking en niemand hem serieus nam was volkomen terecht. Het was namelijk ook volstrekt walgelijk, wat hij te beweren had.
Alle reacties Link kopieren
quote:manusvanalles, 17 seconden geleden





[...]

Uh, als mensen je "demoniseren" dan betekent dat, dat je iemand ten onrechte uitmaakt voor antisemiet en racist.



Maar Janmaat wás een antisemiet en een racist.

Dat legitimeerde geenszins, nooit, never, niet, de afschuwelijke gewelddaad tegen hem.

Maar die geweldsdaad maakt hem ook niet plotsklaps tot een figuur vergelijkbaar met Fortuyn. Want dat was hij niet.



Dat niemand met hem wilde samenwerking en niemand hem serieus nam was volkomen terecht. Het was namelijk ook volstrekt walgelijk, wat hij te beweren had.



Zijn mening en wat ie verkondigde is niet het probleem. Jouw reactie erop wel.



Wat Janmaat gemeen heeft met Fortuyn, Theo van Gogh, Wilders, Ayaan Hirshi-Ali en de steeds groeiende lijst van mensen die bedreigd worden om hun mening, los van wat hun mening is, is dat ook hij blijkbaar dood moest van perso(o)n(en) die net zoals jij totaal geen ruimte wil voor een ander geluid.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:diamond-gloss schreef op 18 oktober 2014 @ 18:13:

[...]



Via het youtubekanaal zijn alle 6 afleveringen te vinden.Maar niet de volledige aflevering met Janmaat, ik kom telkens het zelfde stukje van 8 minuten en 1 seconde tegen. Een paar minuten later stapt hij op omdat een aantal mensen achter het hek de nodige opmerkingen maakten. Verbaal was hij nooit echt sterk.
verba volant, scripta manent.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 oktober 2014 @ 18:23:

[...]





Zijn mening en wat ie verkondigde is niet het probleem. Jouw reactie erop wel.



Wat Janmaat gemeen heeft met Fortuyn, Theo van Gogh, Wilders, Ayaan Hirshi-Ali en de steeds groeiende lijst van mensen die bedreigd worden om hun mening, los van wat hun mening is, is dat ook hij blijkbaar dood moest van perso(o)n(en) die net zoals jij totaal geen ruimte wil voor een ander geluid.



Zijn mening was abject en mijn reactie erop is geen kwestie van "geen ander geluid" willen, maar geen racistisch en antisemitisch geluid willen.



Even wat citaten van Janmaat:





[uit NRC 1994]



Janmaat wil dat 'jood' Hirsch Ballin aftreedt



DEN HAAG, 20 JAN. Het Tweede-Kamerlid H. Janmaat van de Centrumdemocraten vindt dat minister Hirsch Ballin (justitie) moet aftreden. 'Dat joden als nomaden trekken wil ik ze niet kwalijk nemen, maar openbare functies mogen ze dan niet bekleden.'



Janmaat zegt dit deze week in het weekblad Elsevier. Minister Hirsch Ballin wil er 'geen woord aan vuil maken', aldus een woordvoerder van het departement.



Het Landelijk Bureau Racismebestrijding heeft vanmorgen aangifte gedaan bij de hoofdofficier van justitie in Den Haag. Volgens het bureau zijn de uitspraken van Janmaat in strijd met de discriminatieverboden die zijn vastgelegd in het wetboek van strafrecht.



Janmaat zegt in het weekblad dat ook staatssecretaris Gabor (natuurbeheer) moeten aftreden, omdat hij in Hongarije is geboren. De woordvoerder van Gabor wil niet ingaan op de uitlatingen van het CD-Kamerlid. De Centrumdemocraten vinden dat buitenlanders pas openbare functies mogen krijgen als hun familie sinds drie generaties in Nederland is. 'Neem nou het PvdA-Kamerlid Apostolou. Die zit nog steeds half met zijn gedachten in Griekenland.'





Janmaat speelt verder met de gedachte langdurig werkloze buitenlanders met schepen af te voeren naar de rand van de territoriale wateren 'en ze dan over te zetten in roeibootjes'.



En zo verder.
En deze man zou gedemoniseerd zijn? Kom nou.
Alle reacties Link kopieren
quote:manusvanalles schreef op 18 oktober 2014 @ 17:58:

[...]





Jawel, Janmaat wordt genoemd als iemand die het maar goed had gezien destijds.

Dat is een legitimering, zonder meer.

Waarom maakt mij, als ik dat onacceptabel vind, tot een eng mens?

Ik zou daar nog steeds graag argumenten bij willen. 3e keer en ik moet van jou ergens een dop op doen?
Alle reacties Link kopieren
Iemand vermoorden om zijn of haar mening is nooit oké! Iemand vermoorden om zijn/haar ras/geloof/sekse is ook niet oké.



Maar vinden dat iemand kwetsend is met wat hij/zij zegt mag je ook niet oké vinden.



Net zoals jullie ben ik heel erg overtuigd van mijn mening en heb ik mijn gevoel. Niet om politiek correct te zijn, dat boeit me niets. Maar gewoon omdat het zo is.



Ik heb geen moeite met onze multiculturele samenleving en zou graag zien dat we respectvol en normaal met elkaar omgaan. Dat we nadenken voordat we iets zeggen en dat we proberen onze emoties niet de overhand te laten krijgen.



We zijn allemaal van het menselijk ras en hopelijk tot meer in staat dan wat we nu toe laten zien.
I have my fears but they do not have me
Alle reacties Link kopieren
Dan is nog is het maar een mening. En een racistische en antisemitische mening is ook een mening. En zolang dit via het democratisch proces verloopt, is dat geoorloofd in een democratie. Ik snap dat je dat mooi balen vind, dat kan en dat mag. Hoe je als een stier op de Janmaatlap reageert echt buiten proportie.



Je las de naam Janmaat en je begint al een bezetene bullshit te beweren over andere forummers, gewoon niet meer kunnen lezen wat er echt staat door je waas voor je ogen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:aponi schreef op 18 oktober 2014 @ 18:45:

Iemand vermoorden om zijn of haar mening is nooit oké! Iemand vermoorden om zijn/haar ras/geloof/sekse is ook niet oké.



Maar vinden dat iemand kwetsend is met wat hij/zij zegt mag je ook niet oké vinden.



Net zoals jullie ben ik heel erg overtuigd van mijn mening en heb ik mijn gevoel. Niet om politiek correct te zijn, dat boeit me niets. Maar gewoon omdat het zo is.



Ik heb geen moeite met onze multiculturele samenleving en zou graag zien dat we respectvol en normaal met elkaar omgaan. Dat we nadenken voordat we iets zeggen en dat we proberen onze emoties niet de overhand te laten krijgen.



We zijn allemaal van het menselijk ras en hopelijk tot meer in staat dan wat we nu toe laten zien.Wie is we?
Alle reacties Link kopieren
quote:manusvanalles schreef op 18 oktober 2014 @ 18:18:

[...]





Uh, als mensen je "demoniseren" dan betekent dat, dat je iemand ten onrechte uitmaakt voor antisemiet en racist.



Maar Janmaat wás een antisemiet en een racist.

Dat legitimeerde geenszins, nooit, never, niet, de afschuwelijke gewelddaad tegen hem.

Maar die geweldsdaad maakt hem ook niet plotsklaps tot een figuur vergelijkbaar met Fortuyn. Want dat was hij niet.



Dat niemand met hem wilde samenwerking en niemand hem serieus nam was volkomen terecht. Het was namelijk ook volstrekt walgelijk, wat hij te beweren had.Er staat dat er in de tijd van...... gedemoniseerd werd door fatsoenlijke mensen. In de tijd van dus. Ze noemt Janmaat en Fortuyn in deze tekst geen fatsoenlijke mensen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Het was een mooi topic.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 oktober 2014 @ 18:49:

Dan is nog is het maar een mening. En een racistische en antisemitische mening is ook een mening. En zolang dit via het democratisch proces verloopt, is dat geoorloofd in een democratie. Ik snap dat je dat mooi balen vind, dat kan en dat mag. Hoe je als een stier op de Janmaatlap reageert echt buiten proportie.



Je las de naam Janmaat en je begint al een bezetene bullshit te beweren over andere forummers, gewoon niet meer kunnen lezen wat er echt staat door je waas voor je ogen.



Een racistische en antisemitische mening, door een politieke partij verkondigd, is bij wet verboden. En dus nu net níet geoorloofd.







Dat je zelfs dát niet schijnt te weten, vind ik dan persoonlijk weer een beetje eng.



Maar enfin. Fijn weekend.
Alle reacties Link kopieren
quote:aponi, 5 minuten geleden

Iemand vermoorden om zijn of haar mening is nooit oké! Iemand vermoorden om zijn/haar ras/geloof/sekse is ook niet oké.



Maar vinden dat iemand kwetsend is met wat hij/zij zegt mag je ook niet oké vinden.



Net zoals jullie ben ik heel erg overtuigd van mijn mening en heb ik mijn gevoel. Niet om politiek correct te zijn, dat boeit me niets. Maar gewoon omdat het zo is.



Ik heb geen moeite met onze multiculturele samenleving en zou graag zien dat we respectvol en normaal met elkaar omgaan. Dat we nadenken voordat we iets zeggen en dat we proberen onze emoties niet de overhand te laten krijgen.



We zijn allemaal van het menselijk ras en hopelijk tot meer in staat dan wat we nu toe laten zien.



En ik twijfel of de mens tot meer toe in staat is. Je zegt het zelf al, emoties de overhand nemen. Je ziet wat er bij Manusvanalles gebeurd, een naam uit het verleden en hup op tilt. Nog zwaarder op tilt als dat iemand Hitler zegt.



De mens heeft een grotere neocortex dan de andere dieren, dat geeft de mens heel veel voordelen, maar het animale brein zit er ook nog gewoon en samen met de rest van het lichaam functiioneert dat naast en samen met de neocortex. Zonder het lichaam en haar zintuigen heeft het brein geen informatie over de externe wereld bijvoorbeeld, het een kan niet zonder het ander. Nu kan de neocortex het animale brein wel overrulen, dat kost wel meer tijd en energie om die reactie te vormen, meer dan de de reactie van het animale brein. Met andere woorden, de mens is geen machine die je kan programmeren zoals jij wil dat ze reageren. Je kan ze er slechts op wijzen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:aponi schreef op 18 oktober 2014 @ 18:45:

Iemand vermoorden om zijn of haar mening is nooit oké! Iemand vermoorden om zijn/haar ras/geloof/sekse is ook niet oké.



Maar vinden dat iemand kwetsend is met wat hij/zij zegt mag je ook niet oké vinden.



Net zoals jullie ben ik heel erg overtuigd van mijn mening en heb ik mijn gevoel. Niet om politiek correct te zijn, dat boeit me niets. Maar gewoon omdat het zo is.



Ik heb geen moeite met onze multiculturele samenleving en zou graag zien dat we respectvol en normaal met elkaar omgaan. Dat we nadenken voordat we iets zeggen en dat we proberen onze emoties niet de overhand te laten krijgen.



We zijn allemaal van het menselijk ras en hopelijk tot meer in staat dan wat we nu toe laten zien.



Klinkt mooi en in theorie mee eens. Maar je zal maar in een straat in een oude wijk wonen waar je vrijwel van de ene op de andere dag je buren niet meer kan verstaan, omdat ze geen Nederlands spreken, het straatbeeld opeens wordt bepaald door mensen uit allerlei andere landen, met hun eigen gebruiken die, eerlijk is eerlijk, soms overlast bezorgen. Is multicultureel dan nog steeds leuk?



Jarenlang is ons door de politiek voorgehouden dat de multiculturele samenleving een verrijking zou zijn. En echt, ik heb me kapot geprakkizeerd, maar ik kan me niks bedenken waardoor mijn leven "verrijkt" is dankzij het feit dat de laatste 30 jaar een grote instroom van mensen van buiten Nederland heeft plaatsgevonden. Niks waarvan ik kan zeggen "ja, dat had ik nou écht gemist als al die buitenlandse mensen hier niet waren komen wonen". Begrijp me goed, ik gun hen hun plaats in Nederland (al vraag ik me bij velen af waarom ze hier zijn, omdat ze van hún kant uit weinig interesse lijken te hebben voor onze samenleving en cultuur), maar dat ik iets zou hebben gemist, een "verrijking" zou hebben gemist als die mensen niét in Nederland zouden zijn geweest, dat gaat me te ver. Soms denk ik wel eens dat we zonder alle ophef en problemen die ze óók hebben veroorzaakt, wellicht een wat rustiger leven gehad zouden hebben. Maar goed, dat is mijn mening maar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven