Wow! Dit is een Echte Held !

20-04-2014 15:29 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een man in Heemskerk is zaterdagavond in zijn woning overvallen.



Rond 22.00 uur werd er door vier mannen aangebeld. Het viertal bedreigde de man met een wapen en drong de woning binnen.



De bewoner verweerde zich en er ontstond een worsteling. De overvallers renden vervolgens de woning uit en het slachtoffer pakte zijn fiets om de achtervolging in te zetten. Het lukte de bewoner niet om de mannen te vinden en hij is even later voor verwondingen aan zijn hoofd naar het ziekenhuis overgebracht.



(teletekst NH)
Wat vind je hier een held aan? Ik vind het eerder vrij stom om achter overvallers met een wapen aan te gaan...
Ik vind het ook niet zo slim eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het ontbreekt hem niet aan lef, maar handig is het niet
Gelukkig hebben de overvallers zich door het verzet laten afschrikken, dat had ook heel anders af kunnen lopen.



Het zich verzetten vind ik dapper, het achterna gaan vind ik dom. Split second beslissing gevoed door adrenaline waarschijnlijk, en daarom wel begrijpelijk. Maar dom.



Een held? Neuh, dat dan weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis het held gedeelte, ik lees alleen maar een domme actie.
Idd, gewoon heel erg dom!
Alle reacties Link kopieren
Vermetel & stoer, ja! En niet stom. Die vier lafaards, die er al vandoor zijn gegaan. Prima als je probeert er eentje te vatten. Zó goed in te leven dat je razend wordt ook. Misschien voorkom je dan nog dat ze het de volgende keer bij een oude vrouw proberen. Ooit wel eens zelf zoiets meegemaakt?? En? Eerst een strategie bedacht?

Blij dat m’n vriend ook niet bang uitgevallen is. In de stad een keer vechtlustig lastig gevallen. Okee, geen 4, maar 2 mannen. M’n vriend (die niet dom is!) heeft er eigenhandig een overmeesterd, de andere ging ervan door, en ik heb de politie gebeld. Is helemaal ‘goed’ gekomen met dat stuk tuig. Lang leve stoere mannen!
Alle reacties Link kopieren
Ok dan
Ik mis ook de 'held' gedeelte.
Alle reacties Link kopieren
Misschien was bellen naar 112 wat effectiever geweest om de gevluchte daders te stoppen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik had verwacht een verhaal te lezen over de redding van een puppy die in het water was gevallen ofzo
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 20 april 2014 @ 15:45:

Idd, gewoon heel erg dom!

Wel, reacties zijn vrij, ook zure. Toch denk ik dat je heel blij zal zijn, en van mening verandert als zo een 'heel erg domme man' voor je opkomt als je in gevaar bent. Ook als je overvaller gewapend is. Of zou je liever als het zoveelste slachtoffer in de krant komen dan dat iemand je beschermt? Dat er allemaal omstanders omheen staan die geen hand uitstteken? Je afvragend waar de politie blijft?

Deze man deed zijn best en vertoonde moed. Maar goed, je kunt hem altijd nog bezoeken in het ziekenhuis, om hem duidelijk te maken hoe dom hij is, en eigen schuld dikke bult roepen.
Je bent (in mijn ogen) pas een held als je iets doet wat je eigenlijk niet durft, of wat ten koste gaat van jezelf, maar wat je toch doet om iemand anders te helpen.

Dat zie ik hier niet zo.
quote:fjorgyn schreef op 20 april 2014 @ 16:40:

[...]



Wel, reacties zijn vrij, ook zure. Toch denk ik dat je heel blij zal zijn, en van mening verandert als zo een 'heel erg domme man' voor je opkomt als je in gevaar bent. Ook als je overvaller gewapend is. Of zou je liever als het zoveelste slachtoffer in de krant komen dan dat iemand je beschermt? Dat er allemaal omstanders omheen staan die geen hand uitstteken? Je afvragend waar de politie blijft?

Deze man deed zijn best en vertoonde moed. Maar goed, je kunt hem altijd nog bezoeken in het ziekenhuis, om hem duidelijk te maken hoe dom hij is, en eigen schuld dikke bult roepen.Joh, doe niet zo gebeten. Het is mooi hoe die man 4 overvallers weet te verjagen, maar dat hij ze op de fiets achterna gaat is gewoon niet zo slim. Maar dat neemt niet weg dat het een moedige man is die zijn huis en haard heeft verdedigd tegen deze laffe criminelen.
Alle reacties Link kopieren
Held? Nee.

Voor mij is een held iemand die iemand anders red van een brand of van een verkrachting etc.



Dit is gewoon zijn leven riskeren voor wat eigenlijk? Zijn eer, ego?

Ik vind het dom om zo met zijn leven te spelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fjorgyn schreef op 20 april 2014 @ 16:40:

[...]



Wel, reacties zijn vrij, ook zure. Toch denk ik dat je heel blij zal zijn, en van mening verandert als zo een 'heel erg domme man' voor je opkomt als je in gevaar bent. Ook als je overvaller gewapend is. Of zou je liever als het zoveelste slachtoffer in de krant komen dan dat iemand je beschermt? Dat er allemaal omstanders omheen staan die geen hand uitstteken? Je afvragend waar de politie blijft?

Deze man deed zijn best en vertoonde moed. Maar goed, je kunt hem altijd nog bezoeken in het ziekenhuis, om hem duidelijk te maken hoe dom hij is, en eigen schuld dikke bult roepen.Zou je ook nog zo blij zijn dat die man de 'held' moest uithangen als ze hem hadden doodgeschoten? Honderd keer liever dat ze al mijn spullen meenemen dan dat mijn vriend een kogel riskeert om mij 'te beschermen'. Deze man heeft geluk gehad, het had makkelijk anders kunnen aflopen. De politie adviseert niet voor niets om geen geweld te gebruiken tegen overvallers.
Alle reacties Link kopieren
quote:fjorgyn schreef op 20 april 2014 @ 16:40:

[...]



Wel, reacties zijn vrij, ook zure. Toch denk ik dat je heel blij zal zijn, en van mening verandert als zo een 'heel erg domme man' voor je opkomt als je in gevaar bent. Ook als je overvaller gewapend is. Of zou je liever als het zoveelste slachtoffer in de krant komen dan dat iemand je beschermt? Dat er allemaal omstanders omheen staan die geen hand uitstteken? Je afvragend waar de politie blijft?

Deze man deed zijn best en vertoonde moed. Maar goed, je kunt hem altijd nog bezoeken in het ziekenhuis, om hem duidelijk te maken hoe dom hij is, en eigen schuld dikke bult roepen.



Ik vind eigenlijk vooral jouw reacties zuur..

Natuurlijk zou ik verschrikkelijk blij zijn als zo'n man mij zou beschermen tegen een overvaller. Maar dat is heel wat anders.

Dat die man zich verweert tegen overvallers is stoer en is ook niet per se dom, maar om dan ze nog achterna te fietsen is niet echt heel handig. Ze zijn per slot van rekening wel met z'n vieren en kunnen een heleboel doen. Gewoon 112 bellen nadat het gebeurd was zou praktischer zijn geweest. Maar hij reageerde waarschijnlijk gewoon vanuit de adrenalinestoot die hij kreeg en dacht daarom misschien niet helemaal helder. Volkomen te begrijpen. Maar niet echt slim.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 20 april 2014 @ 17:05:

[...]





Ik vind eigenlijk vooral jouw reacties zuur..



+ 1



Jammer als de reacties niet zijn wat je verwacht had.

Maar doe eens stoer en accepteer dat dan als een feit.

Dat is óók heldhaftig.
Alle reacties Link kopieren
Random bolding is random.
Alle reacties Link kopieren
quote:alfea schreef op 20 april 2014 @ 17:09:

Random bolding is random.
quote:fjorgyn schreef op 20 april 2014 @ 16:40:

[...]



Wel, reacties zijn vrij, ook zure. Toch denk ik dat je heel blij zal zijn, en van mening verandert als zo een 'heel erg domme man' voor je opkomt als je in gevaar bent. Ook als je overvaller gewapend is. Of zou je liever als het zoveelste slachtoffer in de krant komen dan dat iemand je beschermt? Dat er allemaal omstanders omheen staan die geen hand uitstteken? Je afvragend waar de politie blijft?

Deze man deed zijn best en vertoonde moed. Maar goed, je kunt hem altijd nog bezoeken in het ziekenhuis, om hem duidelijk te maken hoe dom hij is, en eigen schuld dikke bult roepen.Ik zou idd niet willen dat iemand zijn/haar leven op het spel zet, om een paar spullen te bewaken. Want dat is waar jij deze meneer een held voor noemt. Dat is - ik blijf er bij - ontzettend dom.
Alle reacties Link kopieren
quote:.Ratatouille schreef op 20 april 2014 @ 17:07:

[...]



+ 1



Jammer als de reacties niet zijn wat je verwacht had.

Maar doe eens stoer en accepteer dat dan als een feit.

Dat is óók heldhaftig.Ja, dat is goed hoor, Ratatouille, zal ik doen, daar is niet veel zó veel heldhaftigheid voor nodig. De praktijk van een overval of bedreiging is weerbarstiger. Vrijheid blijheid!; én ik blijf bij mijn eigen mening. Veel te blij dat ik er zonder kleerscheuren vanaf gekomen ben, dankzij mijn vriend. Wie weet had ik anders niet meer geleefd, laat staan een topicje kunnen openen. Leve stoere mannen (o, sorry, had ik dat al gezegd?).
TO, jouw vriend vocht in de stad met twee stuks tuig, waarvan er een wegrende en jij was aanwezig om de politie te bellen. Dat is een heel andere situatie, niet te vergelijken met vier criminelen die je huis binnendringen waar je alleen bent. Je bent appels met peren aan het vergelijken.



De actie van die meneer uit de OP is begrijpelijk maar het achterna zitten is niet slim. Op het domme af zelfs. En zeker niet heldhaftig.
ik vind het een lefgozer!

jammer dat hij er niet eentje neer heeft kunnen meppen. maar misschien ook goed, want dan was hij ineens de slechterik en de overvallers het slachtoffer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven