leuk gezin gezocht voor rondreis Marokko in meivakantie 2015

30-08-2014 14:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik (38 en 37 jaar) denken er over na om in de meivakantie 2015 met onze twee dochters( 9 en 3 jaar) twee weken met een huurauto door Marokko te reizen. We zijn hier al eerder geweest met onze oudste dochter(die toen 4 jaar was) en vonden het echt een fantastisch mooi land en ook erg geschikt om met jonge kinderen rond te reizen. Het lijkt ons nu echter leuk en gezellig om dit samen met een ander gezin te doen. In onze omgeving kennen we eigenlijk niemand die hier ook iets voor voelt dus wie weet ontmoeten we via deze weg een leuk gezin wat samen met ons dit avontuur wil beleven! Hebben jullie kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd, twee weken meivakantie in 2015(2 tm 17 mei) en lijkt het jullie leuk om samen met ons dit prachtige land te ontdekken? Laat het ons dan weten en wie weet kunnen we dan eens met elkaar afspreken om elkaar te ontmoeten en kijken of het klikt. Wij wonen in Leeuwarden, het zou natuurlijk leuk zijn als jullie in de buurt wonen maar mocht dat niet zo zijn is dat wat ons betreft geen probleem. Ben benieuwd naar evt. reacties!
Is Djoser junior niks voor jullie? (al is de jongste daar denk ik nét te jong voor)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je tip maar wij gaan liever op eigen initiatief met een huurauto zodat je alle vrijheid hebt en zelf je route kunt bepalen
Begrijp ik Dacht, ik noem de tip want misschien kende je het niet en was het wat voor jullie.

Hier geen reisplannen naar Marokko dus hoop voor je dat er anderen reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliese schreef op 30 augustus 2014 @ 17:07:

Bedankt voor je tip maar wij gaan liever op eigen initiatief met een huurauto zodat je alle vrijheid hebt en zelf je route kunt bepalen





Leuk idee. Maar als je alle vrijheid en eigen initiafief wil hebben, wat ik mij kan voorstellen. Zou ik mij niet vast willen prikken op een ander gezin met misschien wel totaal andere inzichten.

Maar dat ligt aan mij in mijn vakantie wil ik geen rekening houden met andere dan alleen maar mijn gezin.
waarom zouden mensen met een wildvreemd gezin op vakantie willen? wat is het voordeel?
Alle reacties Link kopieren
Leuk . Ik zou persoonlijk rabat-fez-marrakech-meknes doen en alle dorpjes erom heen. Keileuk. Veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliese schreef op 30 augustus 2014 @ 17:07:

Bedankt voor je tip maar wij gaan liever op eigen initiatief met een huurauto zodat je alle vrijheid hebt en zelf je route kunt bepalen



Dan heb je dus niet alle vrijheid om zelf je route te bepalen.

Of drukken jullue gewoon je zin door en mogen de anderen gewoon me om de kosten te drukken en op je kinderen te passen.
Alle reacties Link kopieren
als reactie op de vraag van sabbaticalmeds: het lijkt ons leuk als onze kinderen tijdens hun vakantie wat contact hebben met leeftijdsgenoten(we gaan meestal kamperen en daar gaat het vaak vanzelf) dan dat ze de hele tijd alleen met ons 'opgescheept' zitten. Voordat je met een ander gezin weggaat wil je elkaar natuurlijk wel eerst leren kennen want het moet wel klikken uiteraard dus je zult elkaar van te voren vast een aantal keren ontmoeten dus in die zin zijn het dan geen wildvreemden meer voor je.

Mensen die met een gezinsgroepsreis doen eigenlijk precies hetzelfde alleen dan met meerdere gezinnen die wel wildvreemd voor elkaar zijn maar zo'n grote groep en een een reis die van te voren al helemaal voor je gepland is lijkt ons helemaal niets.

Het lijkt ons gewoon gezellig om wat meer aanspraak te hebben dan alleen je eigen gezin. Dus vandaar.
Ik snap het heel goed. Je wilt speelmaatjes voor je kinderen. Nu wij een dochter van 3 hebben, merken we ook dat we geneigd zijn om vrienden met kinderen mee te vragen op vakantie.

En met 1 ander gezin de reis uitstippelen betekent toch veel meer vrijheid dan een georganiseerde reis?

Ik begrijp de bitchy reacties hier niet.

Succes TO, klinkt als een top reis!
quote:sugarmiss schreef op 30 augustus 2014 @ 19:09:

[...]





Dan heb je dus niet alle vrijheid om zelf je route te bepalen.

Of drukken jullue gewoon je zin door en mogen de anderen gewoon me om de kosten te drukken en op je kinderen te passen.En ja dat ze je dan ook beroven of je verkopen als slaaf.
Alle reacties Link kopieren
snap inderdaad sommige hatelijke reacties ook niet maar goed daar staat een forum ook wel om bekend, mensen die niet goed kunnen lezen(want waar staat dat we niet gaan overleggen en samen met het andere gezin een route bepalen? lijkt mij niet meer dan logisch en een kinderoppas zoeken? Dan kunnen we nog beter de kinderen thuislaten bij opa en oma en met z'n tweeen gaan toch? Bovendien qua kosten maakt het echt niet uit of je alleen gaat of met een ander gezin, je vlucht, huurauto en overnachtingen betaal je als gezin toch zelf. Maar goed misschien moet ik op dit soort reacties maar helemaal niet in gaan maar dat kan ik dan toch niet laten...

Serieuze tips en reacties zijn van harte welkom, voor de rest( mensen zoals sugarmiss en sabbaticalmeds) ga aub ergens anders je gal spuwen en je eigen frustraties uiten maar val mij er niet mee lastig!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel dat je met een groepsreis vrijer bent dan als je met 2 gezinnen gaat. Blijkt de medereiiziger met wie het eerst zo leek te klikken toch andere interesses te hebben dan ga je gewoon met andere mensen uit de groep om.



Ga je met 2 gezinnen dan zit je aan elkaar vast.



Wat de route betreft iedereen volgt toch dezelfde platgetreden paden. Je hoeft echt niet de illusie te hebben dat je een unieke trip aan het maken bent.
Sugarmiss: als het hen nou leuk lijkt om met 1 ander gezin te gaan,moeten ze dat toch vooral lekker doen?

En zelf uitstippelen heeft wel degelijk zin!! Je kunt precies op maat bepalen wat jij wilt. Ik boek ook altijd alles zelf. Los ticket, huurauto en verblijf. Ik ben vaak uren aan het zoeken online maar vind ik leuk. En we zitten altijd op hele gave plekken waar geen massatoerisme zit en alles precies aansluit op onze wensen.



To: Marokko staat ook op ons lijstje dus hoor graag hoe het was! Ik zou het niet aandurven om met den 'vreemd' gezin te gaan maar snap jullie motivatie wel hoor!
Alle reacties Link kopieren
ben ik inderdaad met je eens hannaeva, juist omdat je alles los boekt kun je de reis vaak ook een stuk goedkoper maken door bijvoorbeeld een goedkopere vlucht of goedkopere hotels te boeken.

Bovendien is het op deze manier ook mogelijk om te reizen naar minder toeristische gebieden die vaak in georganiseerde reizen niet worden bezocht. Ook is het gewoon leuk om te doen , zelf je hotels en route uitzoeken op internet, kan me daar inderdaad ook vaak wel een paar uurtjes mee vermaken. Tuurlijk twijfel ik ook wel eens of het wel een goed idee is om dit met een gezin te doen wat je (nog) niet zo goed kent maar je kunt elkaar natuurlijk van te voren leren kennen en of er een klik is voel je dan snel genoeg. Een nadeel(kan zijn) als je met een gezin gaat wat je al jaren kent en er komen irraties in zo'n vakantie(wat ik me best eens kan voorstellen) dat je daarna nog met elkaar verder moet of dat dat juist niet meer kan omdat de gemoederen zo hoog zijn opgelopen tijdens de reis, dit hoor je toch nog wel eens. Maar goed ieder z'n keuze. wij willen dit in ieder geval proberen! En nu maar hopen dat we een leuk gezin vinden die hier ook enthousiast over is!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook in Marokko in de meivakantie, heb mijn route al uitgestippeld, hoop maar dat we kinderen tegenkomen onderweg.... en anders hebben ze elkaar... ik heb er vier tussen de 6 en 15 jr oud)



Heb jij al iets geboekt?
--
Alle reacties Link kopieren
Waarom kunnen kinderen twee weken niet met elkaar wat spelen? Niks fijners als als gezin met elkaar.



Vind ik althans. Met school enz ontmoeten ze genoeg kinderen. Met vakantie wil ik de vrijheid hebben. En niet met een ander gezin op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
soms is nieuwe kinderen ontmoeten ook fijn, bijvoorbeeld omdat ik maar 1 jongen heb, die graag wil voetballen en ravotten, wat zijn jongere zusjes niet altijd willen........
--

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven