99daysoffreedom

06-08-2014 17:06 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal.



Hebben jullie je ooit afgevraagd hoe je leven zou zijn zonder FB zijn? Ik wel. Hoe stom het misschien ook klinkt.



Ik doe vanaf nu mee het 99 days of freedom experiment.



Daarom is dit voor mij een hele uitdaging, gezien het feit ik dagelijks op FB zit te kijken en te posten.

Het experiment houdt in 99 dagen zonder Facebook, de apps van je telefoon verwijderen en je uitloggen op FB.



Zijn hier nog meer mensen die daar aan meedoen?



Voor de mensen die het niet kennen, informatie kun je vinden op:http://99daysoffreedom.com



Liefs miss-sunshine
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Nee, ik heb allang definitief van facebook afscheid genomen! En wat een bevrijding zeg
freedom suggereert dat je een gevangene bent van facebook.

Ik ervaar dat niet zo, ik vind het meestal leuk en kijk erop als ik wil, niet omdat het moet.

Ik vraag me ook niet af hoe het leven zonder fb zou zijn, omdat ik langer geen dan wel fb heb gehad.

Dus nee, ik ga er niet aan meedoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb FB en heb geen behoefte om 99 dagen zonder te doen. Misschien scheelt het ook dat het voor mij net zoiets is als mijn mail, of Twitter of de krant: ook dat gebruik ik niet als een zotte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:SoMiDi, 2 minuten geleden

Nee, ik heb allang definitief van facebook afscheid genomen! En wat een bevrijding zeg

Want? Vond je dat je het te veel gebruikte ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het niet als een gevangenis, dus neuh, ik sla even over.
Alle reacties Link kopieren
Wat een stomme actie. Net of mensen gevangen worden door de FB monsters.

En zelf geen keuze meer hebben.



Vind je het niks, verwijder het dan. Vind je het leuk, wat is het probleem?



Nee dus, ik doe niet mee.
quote:himalaya schreef op 06 augustus 2014 @ 17:13:quote:SoMiDi, 2 minuten geleden

Nee, ik heb allang definitief van facebook afscheid genomen! En wat een bevrijding zeg

Want? Vond je dat je het te veel gebruikte ofzo?Ik vind er gewoon geen zak aan, was er klaar mee, heb meer met echt afspreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op woensdag 06 augustus 2014 17:14 Wat een stomme actie. Net of mensen gevangen worden door de FB monsters.

En zelf geen keuze meer hebben.



Vind je het niks, verwijder het dan. Vind je het leuk, wat is het probleem?



Nee dus, ik doe niet mee. Ik vind FB leuk, maar voor mij is het een soort van verslaving. Ik zit er meerdere keren per dag op, plaatst dagelijks wat, reageer veel op dingen die ik lees/zie. Dus voor mij is dit een uitdaging.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al mijn vrienden van mijn fb gegooid. heb alleen nog twee groepjes gehouden die altijd via fb afspreken, doe er dus niets meer mee. Ik keek ook achterlijk veel, maar mis het eigenlijk niet zo veel als ik had gedacht.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
ik heb alleen leuke mensen en dingen op facebook. Erg belangrijk voor mijn hobby en de gerelateerde meetings en evenementen in de gaten te houden.
Nooit gehad, het enige wat ik leuk vind aan FB is het FB ergernissen topic hier op vief.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het te leuk om er mee te stoppen en ik spreek ook nog gewoon af met mensen.

Waar haal ik de tijd vandaan! .
Alle reacties Link kopieren
no way dat ik mijn fb eruit gooi, heb daar dagelijks contact, ja ja echt contact! met hele leuke en lieve meiden die ik geen 99 dagen wil missen!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gestopt met fb, ik was echt verslaafd aan het raken. Ook ergerde ik me dood aan van alles. En ik mis het niet eens.
quote:Starshine schreef op 06 augustus 2014 @ 17:11:

freedom suggereert dat je een gevangene bent van facebook.

Ik ervaar dat niet zo, ik vind het meestal leuk en kijk erop als ik wil, niet omdat het moet.

Ik vraag me ook niet af hoe het leven zonder fb zou zijn, omdat ik langer geen dan wel fb heb gehad.

Dus nee, ik ga er niet aan meedoen.Dit!
Alle reacties Link kopieren
ik erger me ook zelden aan dingen die ik langs zie komen en als ze me niet aanstaan, blokkeer ik ze
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Nee, gebruik geen facebook.
Ik doe ook mee! Ik zit op dag 10 ofzo. Ik merkte dat ik niet zo goed omging met Facebook: ik was een hele passieve gebruiker ervan: wel dingen lezen van anderen en daarop reageren, maar nooit zelf iets plaatsen. En ook heel vaak checken, kijken of ik niks gemist had. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat ik met mensen in contact stond, en had ik eigenlijk te weinig persoonlijk contact met mijn vrienden. Daarom ben ik even gestopt en het bevalt me goed! De eerste dagen miste ik het echt, maar nu niet meer. Soms heb ik wel zo'n momentje dat ik denk 'Wat zou er nu op Facebook staan?' Maar ik heb nog geen essentiële dingen gemist geloof ik.



Ik ben trouwens niet anti-Facebook hoor. Voor mijzelf werd het teveel een slechte vervanger van 'echt' contact. Maar dat hoeft voor anderen niet te gelden. Dat ik niet met Facebook kon omgaan wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.
Alle reacties Link kopieren
heb ik eindelijk Facebook sinds een halfjaar, is het hip om er mee te stoppen. Ik had ook Hyves tegen de tijd dat iedereen al op FB zat.

Ik heb juist het idee dat ik er sociale van wordt. Ik heb juist meerdere keren afgesproken nav een FB bericht. Als ik taart heb gebakken ga ik niet al mijn vrienden bellen dat ik taart heb gebakken, maar berichtje op FB en wie zin heeft en tijd komt langs.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelopeia schreef op woensdag 06 augustus 2014 18:21 Ik doe ook mee! Ik zit op dag 10 ofzo. Ik merkte dat ik niet zo goed omging met Facebook: ik was een hele passieve gebruiker ervan: wel dingen lezen van anderen en daarop reageren, maar nooit zelf iets plaatsen. En ook heel vaak checken, kijken of ik niks gemist had. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat ik met mensen in contact stond, en had ik eigenlijk te weinig persoonlijk contact met mijn vrienden. Daarom ben ik even gestopt en het bevalt me goed! De eerste dagen miste ik het echt, maar nu niet meer. Soms heb ik wel zo'n momentje dat ik denk 'Wat zou er nu op Facebook staan?' Maar ik heb nog geen essentiële dingen gemist geloof ik.



Ik ben trouwens niet anti-Facebook hoor. Voor mijzelf werd het teveel een slechte vervanger van 'echt' contact. Maar dat hoeft voor anderen niet te gelden. Dat ik niet met Facebook kon omgaan wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.



Ja precies, erg herkenbaar!

Alleen plaatste ik dagelijks wel wat, status/foto of reageerde ik ergens op. Kwam daar weer een nieuwe reactie op, reageerde ik daar weer op. En zo bleef ik bezig. Constant fb checken en inderdaad te weinig persoonlijk contact. Nou ja ik spreek wel af met vrienden, maar die zijn ook altijd met hun tel bezig op fb, instagram en twitter.



Maar toen ik gister dit te horen kreeg: "... zit je nu alweer met je telefoon te klooien? Wat doe je toch allemaal? Ja uhm.. ik zit op FB. Leg dat ding toch eens weg, ik vind dit erg ongezellig. Zie je al zo weinig omdat we allebei druk zijn, spreken we af en dan ben je de hele tijd met je telefoon bezig. Weet je wat, geef dat ding maar even aan mij. Dan krijg je hem terug als ik je naar huis breng." schrok ik wel heel erg. En heb ik braaf mijn telefoon afgegeven, ik was zo overdonderd!



Toen ik thuis was, ging ik meteen FB checken, bang dat ik wat gemist heb. Toen dacht ik echt van; &@#% ik heb een probleem. Ik moet stoppen met die FB en alsof het zo moest zijn, kwam ik vandaag iets tegen over 99 days of freedom.



Ik ben ook geen anti-FB hoor, ik kan er alleen niet mee omgaan en daarom doe ik mee met deze uitdaging. Want ja, voor mij is dit een grote uitdaging. Ook al zullen weinig mensen dat begrijpen.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Ik kan beter 99 dagen afscheid nemen van het VF.... Zou meer impact hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ephina schreef op 06 augustus 2014 @ 18:54:

Ik kan beter 99 dagen afscheid nemen van het VF.... Zou meer impact hebben.





Hier ook! Haha, misschien moet ik voor een ban gaan!
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist het omgekeerde. Ik heb het nog niet zo lang en ook niet veel mensen erop. Ik zou willen dat ik wist wat er zo leuk aan is. Moet zeggen dat ik ook nooit kijk want emails krijg ik gewoon via hotmail. Dus ik zou juist meer tijd eraan willen besteden, als ik maar wist wat er zo leuk aan is of waar je moet zijn.



Dus antwoord is nee; ik doe niet mee.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Raar dat het alleen van FB is. Ik zou dan meteen 99 dagen alle social media blokkeren. Nu bestaat de kans dat je bijvoorbeeld meer op het vivaforum bent om te compenseren.



Ik doe zelf niet mee want ik kan prima mijn telefoon aan de kant leggen als ik de sociale media beu ben. En dat is geregeld. Ik pak het dan weer op als ik er weer zin in heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven