Afbeelding in kader, Indesign

16-09-2014 17:50 7 berichten
Wie kan mij helpen?

Ik moet in Adobe Indesign een afbeelding achter een kader krijgen. Dit zodat de afbeelding wegvalt op de randen van het kader en je dus alleen op de plek van het kader de afbeelding ziet.

Op school hebben we dat gedaan met Bestand -> Plaatsen (cmd-D) Daar kreeg ik een bruin kader om de afbeelding waarmee ik hem nog kon schalen en schuiven. Dit krijg ik thuis echter niet. Ik krijg wel een foto, maar deze staat voor het kader waar hij dus eigenlijk achter moet.

Ik google me suf, probeer van alles, maar niks wil lukken tot nu toe. En dat zorgt voor frustraties!
Alle reacties Link kopieren
Selecteer het kader waar de afbeelding in moet met zwarte pijltje, afbeelding plaatsen, witte pijltje kiezen, daarmee kun je de afbeelding binnen heg kader verplaatsen.
Ook dat lukt niet... Dan verplaats ik alleen maar de afbeelding zonder dat de zijkanten achter het kader verdwijnen.



Klik..!

Alles wat dus buiten de rode lijnen valt moet wegvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je afbeelding in het verkeerde kader staat?
Alle reacties Link kopieren
Kader weggooien en kader van afbeelding op dat formaat schalen . Dan afbeelding met witte pijl aanklikken en in kader plaatsen zoals je wenst.





(Of in photoshop afbeelding eerst op het juiste formaat maken)
De zee is groen
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Indesign als m'n broekzak, maar na 3 keer je OP lezen weet ik nog niet wat je nou probeert te doen. Zou je kunnen proberen het wat anders te omschrijven?



Ah wacht. Je hebt een kader neergezet en daar wil je de foto in plaatsen. Maar in plaats daarvan wordt de foto in weer een nieuw op de pagina geplaatst.



Ten eerste: je kunt foto ook vanaf je bureaublad (of uit een map) rechtstreeks op de pagina slepen en hem dus zo in het kader zetten.



En anders: de foto zit van zichzelf ook al in een kader wat je kunt schalen en aanpassen. Met de zwarte pijl pas je het kader aan, met de witte pijl kun je de afbeelding binnen het kader schalen en schuiven. Dat is dus wat Groenogig_Monster hierboven ook beschrijft.
Dank voor de tips allemaal.

Het is me uiteindelijk gelukt, maar niet zoals ik wou.

Met photoshop kon ik de afbeelding boven het kader zetten, waarna ik in het lagenpallet de alt indrukte en tussen de twee lagen klikte. Hierdoor kreeg ik precies wat ik wou. Ik had gehoopt dat dit in Indesign net zo werkte, maar helaas...



Maargoed, ik heb wat ik wou!



Slotje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven