Bellen in het buitenland lukt niet

25-07-2014 20:23 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen



Wie kan me helpen. Mijn vader zit op dit moment in Frankrijk en wil bellen maar dit lukt niet. Hij heeft een abonnement en voordat hij naar het buitenland vertrok, heb ik bepaalde dingen uitgezet zodat zijn internet niet automatisch aangaat in het buitenland (roaming en nog iets, pakketgegevens of zo?). Kan hij hierdoor nu ook niet bellen of ligt dat ergens anders aan? Ik bel zelf nooit als ik in het buitenland zit, dus zet altijd internet uit en doe dan alles op de WiFi dus weet niet hoe ik dit voor m'n vader kan oplossen.



Weet iemand wat hij moet veranderen aan z'n instellingen om weer te kunnen bellen?
Heeft hij wel bereik?
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 25 juli 2014 @ 20:27:

Heeft hij wel bereik?



Dat zal ik eens vragen. Ik help hem nu via de mail, maar dat gaat niet echt snel want m'n vader typt nogal langzaam



Hij had in ieder geval wel aangegeven dat er ergens stond dat er geen mobiel netwerk beschikbaar is. (Of is dat hetzelfde als geen bereik denk je?)
Alle reacties Link kopieren
Vraag het via de site bij zijn provider. Die zijn vaak online en dan krijg je meteen antwoord.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als er geen mobiel netwerk beschikbaar is dan is dat idd hetzelfde als geen bereik.

Weet niet waar hij zit, maar wij waren op vakantie in Frankrijk en op de camping en een straal van 5km hadden wij geen bereik.



Ff stukje rijden dus.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ie Tele2? Dan telefoon uitzetten, weer aanzetten en op het moment dat je de sim-pincode moet intoetsen hier een 1 voor plaatsen. Het wordt dus een vijf-cijferige code.

Duurde bij mij nog wel een halve dag voordat de telefoon de buitenlandse provider oppikte.
Volgens mij moet roaming aan om te kunnen bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ah ik zie inderdaad een chatfunctie bij vodafone, dank Himalaya. Helaas is er nu niemand vrij om te chatten, maar dan wacht ik even tot het wat rustiger is.



Penelope, wat onhandig om eerst steeds een stuk te moeten rijden. Gek dat die verbinding soms zo slecht kan zijn hè.



Maar weten jullie niet of roaming aan moet staan om te kunnen bellen? Ik ben bang dat als m'n vader dat aanzet, er gelijk vanalles op z'n apps binnenkomt (mail ed heeft hij met pushberichten aanstaan), en dat z'n rekening gelijk super hoog wordt. Zelf zou ik denken dat roaming niets te maken heeft met bellen, toch?
Roaming hoeft niet aan om te bellen.

De man heeft daar gewoon geen bereik.
Alle reacties Link kopieren
Hm heb op internet een stappenplan uit de handleiding vh toestel gevonden. Blijkbaar moet je handmatig een netwerk zoeken. Ze hebben het toch over roaming:



Voor mobiel bellen en internetten buiten Nederland selecteert uw Samsung Galaxy S III Mini standaard het netwerk met de beste ontvangst. Dit wordt ook wel roaming genoemd.

In Nederland kiest uw toestel standaard het KPN netwerk.

Om handmatig een ander netwerk te kiezen, volg deze stap-voor-stap instructies. (http://www.telfort.nl/Per ... ebruiken/Toestelhulp.htm#/samsung/i8190-galaxy-s-iii-mini/buitenland/usecase/bellen-sms-en-internet/1)



Anyway, het is nu gelukt. Bedankt voor het meedenken en mocht iemand hetzelfde probleem hebben, probeer bovenstaande link met handig stappenplan
Alle reacties Link kopieren
Vergeet hij niet er 0031 voor te zetten?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als er geen mobiel netwerk beschikbaar is heb je geen bereik. Hij zit dan wel behoorlijk afgelegen want het Franse netwerk is de afgelopen jaren enorm uitgebreid.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 25 juli 2014 @ 20:57:

Als er geen mobiel netwerk beschikbaar is heb je geen bereik. Hij zit dan wel behoorlijk afgelegen want het Franse netwerk is de afgelopen jaren enorm uitgebreid.



Valt tegen hoor. Zit je vanaf een grote badplaats iets verder het binnenland in, heb je vaak al geen bereik.





TO; roaming hoeft zeker niet aan te staan, die instelling op je telefoon dient alleen voor internet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 25 juli 2014 @ 21:30:

[...]





Valt tegen hoor. Zit je vanaf een grote badplaats iets verder het binnenland in, heb je vaak al geen bereik.





TO; roaming hoeft zeker niet aan te staan, die instelling op je telefoon dient alleen voor internet.Als het ver van de bewoonde wereld is idd niet. Wij zaten ooit in een gîte in de Vogezen, ver buiten de bewoonde wereld, en een keer in de Ardèche, ook geen bereik maar dat is al wel heel lang geleden, tien en elf jaar. In de Vogezen moesten we ongeveer een halve kilometer rijden of lopen maar in de Ardèche een behoorlijk eind verder. Onlangs is er nog een bekende in dezelfde gîte in de Ardèche geweest, er is nu wel bereik, er is zelfs Internet. Toen wij er waren konden we drie zenders (met veel sneeuw en ruis) ontvangen op de TV, nu hebben ze de halve wereld.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 25 juli 2014 @ 21:30:

[...]





Valt tegen hoor. Zit je vanaf een grote badplaats iets verder het binnenland in, heb je vaak al geen bereik.

.Nou idd, in de Dordogne hadden wij al geen bereik, we don't know how Lucky we are .....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Bij welke provider heeft hij een contract afgesloten? Sommige bieden soms alleen maar bellen binnen Nederland aan.
Alle reacties Link kopieren
Bij tele2 moest ik uitzetten dat ik via tele2 wil bellen... vervelende was dat dat alleen in Nederland kon...

Was maar 1 dagje in belgie
Alle reacties Link kopieren
Roaming moet toch ook aan om te bellen? Roamen is toch gebruik maken van een ander netwerk dat van je eigen provider? Dat is toch onvermijdelijk over de grens?

of begrijp ik iets verkeerd?
.
Alle reacties Link kopieren
Je telefoon zoekt zelf het netwerk. Roaming is volgens mij niet nodig, mijn stuk antiek had helemaal geen internetfunctie en die deed het ook overal, mijn nieuwe ook. Ik heb overigens een T-mobile abbo maar zonder Internet, zonde van het geld, via Wifi kan ik ook internetten.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Nee roaming is niet nodig om te kunnen bellen of om een provider te vinden.
Roaming moet wel aan staan om te kunnen bellen.



klik



Als je de dataoverdracht uitzet gebruik je geen internet.
Het zou nog kunnen dat het zoeken naar een netwerk op handmatig staat en vast op een Nederlandse provider. Ik doe dat zelf altijd omdat wij nét over de grens wonen. Van de ene kant van de gang naar de andere kant switcht ie van NL naar D en weer terug, dat is niet handig en duur.



Via instellingen, meestal daarna iets van netwerk toegang of netwerk instellingen ofzo, ligt aan de telefoon. Dan kom je op netwerk zoeken handmatig/automatisch.



Als er geen netwerk beschikbaar is, heeft ie pech.
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel instellen dat je telefoon zelf een netwerk moet zoeken. Bij de meeste telefoons staat dat standaard ingesteld, maar ik moest in de tele2 app het 'handmatig zoeken' wijzigen in automatisch.
Alle reacties Link kopieren
Precies exces, alleen moest ik dat via de app en kon t niet bij instellingen.En moest ik in Nederland zijn...
Alle reacties Link kopieren
Handmatig netwerk instellen. Soms vindt een Nederlands toestel dat niet direct in het buitenland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven