Blue Ray speler kopen waar op letten?

16-10-2014 11:29 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Onze dvd speler is niet optimaal meer daarom wil ik een blue ray speler aanschaffen. Ik heb hier totaal geen verstand van.

Wij hebben al een smart tv en een chromecast.

Ik zie dat er blue ray spelers met en zonder wifi zijn.



Ik zat aan zo iets te denken: http://www.bol.com/nl/p/s ... -speler/9200000011254524/



Is dat geschikt of kan ik beter voor een duurder model gaan?

Onze tv is van Sony, ik weet niet of dat nog wat uit maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je beter eerst kunt vertellen wat je er allemaal mee wilt,



waar je hem allemaal aan wilt koppelen, welke functionaliteiten hij moet bezitten.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Hij moet dvd`s afspelen

Netflix kan al op onze smart tv.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet kun je met een blueray-speler alleen blueray-dvd's afspelen, niet de dvd's die je al hebt dus.



Ik heb zelf een Apple TV (naast een dvd-speler).
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 16 oktober 2014 @ 13:50:

Voor zover ik weet kun je met een blueray-speler alleen blueray-dvd's afspelen, niet de dvd's die je al hebt dus.

Dit is niet waar, een Blue Ray speler kan ook ´gewone´ DVDs afspelen.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dan heb ik niets gezegd
Ga in therapie!
Mijn belangrijkste eis zou zijn: istie gratis? Zo nee, wat moet ik er dan mee?



Niet flauw bedoeld, maar zowel DVD als BR is toch een beetje achterhaalde techniek?
quote:dubiootje schreef op 16 oktober 2014 @ 13:56:

Oké, dan heb ik niets gezegd Kwam ik ook pas in de winkel achter he?
Alle reacties Link kopieren
Blu ray spelers spelen inderdaad zowel dvd's als blu ray's af.



Ik zou er wel 1 nemen met een usbpoort zodat je ook nog muziek of filmpjes vanaf je pc op usb kan zetten en deze daarmee afspelen.



Tv maakt niks uit, zolang je maar kijkt naar je aansluitingen. Heb je HDMI op je tv dan kan je dat gebruiken en anders scart, dat zit op elke tv. HDMI geeft betere beeldkwaliteit.
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Heb je dat ding nog wel echt nodig? Zoals al gezegd dit soort dingen wordt in hoog tempo overbodig. Wie koopt er nog DVD's/BluRays? Dat soort zaken gaat allemaal snel over de kop of transformeert tot Gameshop.



Neem netflix, HBO, download iets, allemaal veel sneller, gemakkelijker en goedkoper dan DVD's aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je smart tv contact maken met je pc? Dan speel je je dvd's toch af via je pc en zie je ze zo op de tv?
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
quote:barrelroll schreef op 16 oktober 2014 @ 15:30:

Kan je smart tv contact maken met je pc? Dan speel je je dvd's toch af via je pc en zie je ze zo op de tv?Een pc met dvd-speler? How non-apple
Alle reacties Link kopieren
quote:barrelroll schreef op 16 oktober 2014 @ 15:30:

Kan je smart tv contact maken met je pc? Dan speel je je dvd's toch af via je pc en zie je ze zo op de tv?



Mijn pc vindt tv niet heel aardig. Op een of andere manier lukt mij niet om de tv als tweede beeldscherm voor mijn pc te gebruiken.



Ik zou echt goed over nadenken wat je allemaal wilt met bluray speler.

Daar je keuze op baseren.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees niets over Apple in de op, of vergis ik me?



Apple is inderdaad fijn, heb m'n Appletv gejailbreaked en XMBC geïnstalleerd. Dat vind ik helemaal ideaal. 😁
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad naar mijn idee ook erg achterhaald. Het is ook fijn om van al die dvd's en cd's af te zijn, vind ik, neemt allemaal maar plek in en ligt altijd rond te slingeren.
Ga in therapie!
quote:barrelroll schreef op 16 oktober 2014 @ 15:36:

Ik lees niets over Apple in de op, of vergis ik me?



Apple is inderdaad fijn, heb m'n Appletv gejailbreaked en XMBC geïnstalleerd. Dat vind ik helemaal ideaal. 😁Ook buiten de apple-wereld is de DVD en de BR aan het overlijden.
Alle reacties Link kopieren
Vertel Barrelroll. Het klinkt interessant maar ik heb geen idee waar je het over hebt
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 16 oktober 2014 @ 14:29:

Heb je dat ding nog wel echt nodig? Zoals al gezegd dit soort dingen wordt in hoog tempo overbodig. Wie koopt er nog DVD's/BluRays? Dat soort zaken gaat allemaal snel over de kop of transformeert tot Gameshop.



Neem netflix, HBO, download iets, allemaal veel sneller, gemakkelijker en goedkoper dan DVD's aanschaffen.Ik heb een kast vol dvd`s daar is het eigenlijk voor bedoeld. We hebben idd al Netflix.
Alle reacties Link kopieren
Hmm toch nog maar even over nadenken als ik het zo lees.



En voor XMBC heb ik helaas geen werkende pc over. Wel een mediaspeler maar die kan niet omgebouwd.
Een keer flink doorwerken, alles rippen wat je echt, echt, echt wil bewaren. En de overige 98% weggooien omdat je die eigenlijk toch nooit meer bekijkt.



Ruimt heerlijk op.
quote:Flashy schreef op 16 oktober 2014 @ 15:47:

Hmm toch nog maar even over nadenken als ik het zo lees.



En voor XMBC heb ik helaas geen werkende pc over. Wel een mediaspeler maar die kan niet omgebouwd.Persoonlijk vind ik XMBC wat overrated. Het is mooi, gebruikersvriendelijk, maar voegt niets toe bovenop de functionaliteit van een NAS en een AppleTV
Alle reacties Link kopieren
Apple komt hier sowieso niet in



Ik vind het nog wel wat hebben die dvd`s. Netflix heeft toch nog niet alles.
Alle reacties Link kopieren
Mijn pc staat gewoon aan mijn tv als beeldscherm aangesloten.

Ik heb een draadloze muis en toetsenbord op de salontafel liggen; ideaal.
Don't know, don't care
quote:Flashy schreef op 16 oktober 2014 @ 15:50:

Apple komt hier sowieso niet in



Ik vind het nog wel wat hebben die dvd`s. Netflix heeft toch nog niet alles.

Apple is maar een van de vele mogelijkheden. Goed, merkneutraler dan:



NAS + Mediaspeler + Netflix en je hebt geen DVD of BR meer nodig. Gewoon een keer de DVD's rippen die je echt nog ooit denkt te bekijken.



Maar goed, investeren in achterhaalde techniek heeft als voordeel dat het niet veel meer kost. Dus wat dat betreft kan je je ook geen buil vallen
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 16 oktober 2014 @ 15:45:

[...]



Ik heb een kast vol dvd`s daar is het eigenlijk voor bedoeld. We hebben idd al Netflix.Ik ook, ik kijk ze alleen nooit meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven