Chat-etiquette: waarom zijn alle mannelijke chatters geil?

13-04-2010 20:22 35 berichten
Kan iemand me de etiquette in chatrooms uitleggen?! Ik ben nooit een chatter geweest maar zit nu met een ledemaat in het gips. Om de tijd wat door te komen, ben ik eens gaan chatten.



Wat doe ik verkeerd? Ik meld me aan in neutrale chatrooms en zit dus niet in 'pikant', 'dating' o.i.d. Ik wil geen date, geen cyberseks, geen naaktfoto's uitwisselen. Zodra een man mij een bericht stuurt, meld ik dat ik er kom om even gezellig te kletsen en niet op zoek ben naar een date of seks. Dat is bij de heren geen probleem, zéggen ze in eerste instantie. Maar al snel of na een tijdje beginnen ze plots over seks en ook als ze een relatie hebben, blijkt uiteindelijk dat ze een date leuk vinden.

Worden jullie niet moe van zulke mannen?! Hoe kun je dit voorkómen?



Ik meld meteen dat ik er kom om even gezellig te kletsen. Niet meer dan dat. Waarom willen ze meteen weten waar je precies woont en of je een relatie hebt? Kan iemand me dat uitleggen? Als je bij een halte of op het werk iemand tegenkomt met wie je vrijblijvend een praatje maakt, ga je toch ook niet meteen vragen: 'zeg hoeveel kinderen heb jij? En ben je getrouwd?' Dat doet toch helemaal niet ter zake? Ik merk dat mannen boos worden als je helemaal geen trek hebt om daar antwoord op te geven.



Uiteraard kan ik alle privéberichten negeren, maar ik vraag me af: wat doe ik verkeerd? Hoe gaan jullie hiermee om?



Dat je even iemands leeftijd vraagt, soit. Het is handig om te weten of je met iemand van 20 chat of iemand die 50 is.
Misschien zelf gespreksonderwerpen aandragen die niet geil zijn ipv wachten tot een andere een onderwerp aanboort?



Kan me zo voorstellen dat wanneer je het over scrapbooken ofzo hebt dat er dan maar weinigen een stijve krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 13 april 2010 @ 20:32:

Misschien zelf gespreksonderwerpen aandragen die niet geil zijn ipv wachten tot een andere een onderwerp aanboort?



Kan me zo voorstellen dat wanneer je het over scrapbooken ofzo hebt dat er dan maar weinigen een stijve krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Jij doet niks verkeerd het ligt aan die mannen. De meeste mannen zitten niet voor gezellig kletsen op een chatsite, maar voor cyberseks of een date. Veelal mannen met een relatie en die kunnen zo behoorlijk anoniem contact met andere vrouwen hebben.Toen ik ziek thuis zat ben ik ook gaan chatten en, naief als ik was, dacht ook gewoon gezellig te kunnen kletsen. Maar de meeste mannen waren gewoon uit op cammen of een date. Ik heb er 1 man getroffen met wie ik nu nog contact heb op msn. Met hem gaan de gesprekken over dagelijkse dingen als werk, hobbies etc. Hij is de enige die ik op de chat ben tegen gekomen die niet over seks begon.
Alle reacties Link kopieren
Niet privé gaan en op de scroll blijven. Mochten mannen toch privé komen, dan afsnauwen. Als je elke dag aanlogt, krijgen ze vanzelf door dat je er niet voor in bent



*heeft veel ervaring*
Alle reacties Link kopieren
er zijn ook chatrooms waar je de privé optie kunt uitschakelen.

en geef het wat tijd, als je een vaste room hebt, dan weten de 'gluiperts' in no time dat ze niet bij jou hoeven aankloppen. over een dag of 3 is het al aanzienlijk minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook al chat-afgehaakt, wat een sneue figuren hangen er rond. Of heeft iemand nog tips voor normale/leuke chatsites? (neeee niet chatroulette, piemelparade)
Alle reacties Link kopieren
chatten.nl

Kan je priveoptie uitschakelen
Alle reacties Link kopieren
chatten.nl

Kan je priveoptie uitschakelen
quote:Vl43inder schreef op 13 april 2010 @ 20:32:

Misschien zelf gespreksonderwerpen aandragen die niet geil zijn ipv wachten tot een andere een onderwerp aanboort?



Kan me zo voorstellen dat wanneer je het over scrapbooken ofzo hebt dat er dan maar weinigen een stijve krijgen.



Ik ben sneller dan zij met een (gestuurde) vraag...

Had ook gehoopt dat mijn verhalen over gordelroos en scrapbooks zouden afschrikken maar ze zijn kennelijk hard core geil...
quote:lotje__ schreef op 13 april 2010 @ 20:48:

er zijn ook chatrooms waar je de privé optie kunt uitschakelen.

en geef het wat tijd, als je een vaste room hebt, dan weten de 'gluiperts' in no time dat ze niet bij jou hoeven aankloppen. over een dag of 3 is het al aanzienlijk minder.Oké, dus even volhouden nog en dan ben ik na een tijdje van de simpele zielen af!
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, maar ehhh... wat heb je aan?
quote:Hangmat schreef op 13 april 2010 @ 21:00:

Ik ben ook al chat-afgehaakt, wat een sneue figuren hangen er rond. Of heeft iemand nog tips voor normale/leuke chatsites? (neeee niet chatroulette, piemelparade)Ja, ik vind het ook vrij triest eerlijk gezegd. En dan helemaal als je bedenkt dat het 's avonds om 19 u, als de mannen net thuis zijn gekomen bij vrouw en kinderen, ook al 'prijs' is met ze.
quote:Pilous schreef op 13 april 2010 @ 21:04:

chatten.nl

Kan je priveoptie uitschakelenLeek mij dat je gewoon normaal met iemand kunt chatten in een privébox maar dat is dus een utopie.
quote:robbie75 schreef op 13 april 2010 @ 21:10:

Geen idee, maar ehhh... wat heb je aan?



Ja, heb daar eigenlijk niet zo'n zin in. Wat je zegt.

Maar goed, het ligt dus niet aan mij, begrijp ik nu. Zo werkt dat gewoon.
Misschien is die computermuis een verlengstuk van hun l*l ?

Al dat gefrunnik aan die muis, daar komt het vast van.
Alle reacties Link kopieren
Met homo's of vrouwen chatten? En dan hopen dat je geen lesbo treft.....
Alle reacties Link kopieren
quote:robbie75 schreef op 13 april 2010 @ 21:10:

Geen idee, maar ehhh... wat heb je aan?



het licht.

En als je wilt weten waar ik van hou; kip. patat en appelmoes.

Inderdaad erg voorspelbaar
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 13 april 2010 @ 20:32:



Kan me zo voorstellen dat wanneer je het over scrapbooken ofzo hebt dat er dan maar weinigen een stijve krijgen.Als er iets is dat ik geleerd heb in 17 jaar internet is dat die mannen er wel degelijk zijn en dat er ook ergens wel www.scrapbook-babes.com bestaat.
quote:wijnands schreef op 13 april 2010 @ 21:54:

[...]





Als er iets is dat ik geleerd heb in 17 jaar internet is dat die mannen er wel degelijk zijn en dat er ook ergens wel www.scrapbook-babes.com bestaat. Gelukkig doet je link het niet
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik wel even gecontroleerd voordat ik postte.
quote:wijnands schreef op 13 april 2010 @ 22:04:

Dat had ik wel even gecontroleerd voordat ik postte.Misschien start ik 'm maar zodat de geile mannen weten dat ik heul echt iets met scrapbooks heb!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-07-2014 12:33
Reden: Spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote]Denre schreef op 13 april 2010 @ 23:53:

[verwijderde quote]





Die ziet er leuk uit. Bedankt voor de suggestie
Alle reacties Link kopieren
Je kunt denk ik het best zeggen dat je over seksproblemen wil praten. Daar kan geen enkele man tegen.

Werkt in relaties ook zo: Zeg bert, even over ons seksleven. Dan hoef je nooit meer op seks te rekenen.



Don't worry be happy. Als je maar opschiet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven