Welkom. Je laatste bezoek was vrijdag 30 juli 2010 19:39.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Digi
  4. De viva-computerhelpdesk

Dit onderwerp heeft 1263 reacties, en bestaat uit 51 pagina's. Je bent momenteel op pagina 1 van 51.
De laatste reactie is geplaatst op 30-07-2010 18:23.

[ De viva-computerhelpdesk - Pagina 1 ]

Ga naar een onderdeel

1. Voor al uw computervragen.

Nog nooit van google gehoord? Rare startpagina's? Irritante popups? Doet je msn raar? Is je bureaublad onleesbaar? Doet je computer 20 minuten over het opstarten? Is je muis stuk? Corresponderen de getypte lettertjes niet met de lettertjes op je toetsenbord? Maakt je harde schijf (je watte?) herrie? Krijg je rare meldingen van windows? Vragen over computervirussen? Trojans? Spyware? Keyloggers? Gaat het je nu al duizelen van de termen?

Stel hier uw vraag of geef juist antwoord!

"Every society that gives up a little liberty to gain a little security deserves neither and will lose both. ~ Benjamin Franklin"

1. Haha, ik doe mee. en mits het probleem niet overduidelijk simpel zelf op te lossen is beloof ik plechtig niet stiekum te lachen, laat staan een hatelijke sarcastische reply te geven.

2. Als ik mijn wachtwoord intyp, zie ik niet mijn wachtwoord ("int") maar 3 sterretjes. Hoe kan ik dat veranderen? Of hoe verander ik anders mijn wachtwoord in 3 sterretjes?

Hatelijke sarcastische replies zijn welkom hoor X-D

Int wijzigde dit bericht op 15-09-2008 12:10 met 14%
    Basta.

3. Ik heb wel een probleem en wie weet kan iemand het oplossen. Ik kan geen nieuwere versie van Itunes en Quicktime meer installeren. Telkens als ik het probeer met Quicktime krijg ik de melding: er is al een nieuwe versie van Quicktime geinstalleerd dus de installatie wordt afgebroken. En probeer ik een nieuwere Itunes te installeren dan zijn er (rara) problemen met Quicktime. Wat ik al gedaan heb: alles eraf gooien, alles uit het register wissen en opnieuw proberen (werkt niet), handmatig proberen de onderdelen los of samen te installeren (werkt ook niet). Ben ten einde raad, want zo blijf ik eeuwig in mijn versie 7.6.1.9 hangen :-(

4. Int; :rolling:

Tang; goed initiatief!

Sarah Scott wijzigde dit bericht op 15-09-2008 12:11 met 6%
    Assumption is the mother of all fuck ups

5. Een paar maanden geleden is mijn harde schijf gecrashed. Ik wilde dat mijn foto's van mijn katten en gerechten gered werden. Vraag me niet hoe het kan, een bedrijf (waar ik nu niet meer heen kan gaan) heeft die foto's gered, maar tevens is er iets heel vreemds gebeurd. Op die cdrom staan alle avatars van alle forummers hier van viva. Voor andere misschien grappig maar mijn foto's staan er ergens tussen en ik weet niet hoe ik kan scheiden dat die van viva naar de prullenbak gaan en de mijne bewaard blijven.
    Ik ben ooit begonnen om handmatig de viva "shit" weg te gooien maar het zijn er meer dan duizenden. Daartussen staan een paar honderden foto's van mij.

Iemand een idee hoe ik mijn foto's er tussenuit krijg?

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

6. quote:
    mylenevalerie schreef op 15 september 2008 @ 12:17:
    Een paar maanden geleden is mijn harde schijf gecrashed. Ik wilde dat mijn foto's van mijn katten en gerechten gered werden. Vraag me niet hoe het kan, een bedrijf (waar ik nu niet meer heen kan gaan) heeft die foto's gered, maar tevens is er iets heel vreemds gebeurd. Op die cdrom staan alle avatars van alle forummers hier van viva. Voor andere misschien grappig maar mijn foto's staan er ergens tussen en ik weet niet hoe ik kan scheiden dat die van viva naar de prullenbak gaan en de mijne bewaard blijven.
    Ik ben ooit begonnen om handmatig de viva "shit" weg te gooien maar het zijn er meer dan duizenden. Daartussen staan een paar honderden foto's van mij.

Iemand een idee hoe ik mijn foto's er tussenuit krijg?
    Hebben jouw foto's een andere naam misschien of iets in hun eigenschappen dat ze onderscheid van de rest (grootte/extensie/iets)? Anders zou je daar op kunnen zoeken en sorteren en ze zo scheiden.

7. Hoe zijn de bestandsnamen? Misschien zit daar onderscheid in? Dat je ze dan kan filteren mbv zoeken oid?

8. :) net te laat

9. quote:
    Elmira schreef op 15 september 2008 @ 12:10:
    Ik heb wel een probleem en wie weet kan iemand het oplossen. Ik kan geen nieuwere versie van Itunes en Quicktime meer installeren. Telkens als ik het probeer met Quicktime krijg ik de melding: er is al een nieuwe versie van Quicktime geinstalleerd dus de installatie wordt afgebroken. En probeer ik een nieuwere Itunes te installeren dan zijn er (rara) problemen met Quicktime. Wat ik al gedaan heb: alles eraf gooien, alles uit het register wissen en opnieuw proberen (werkt niet), handmatig proberen de onderdelen los of samen te installeren (werkt ook niet). Ben ten einde raad, want zo blijf ik eeuwig in mijn versie 7.6.1.9 hangen :-(
    Volgens deze pagina in het engels: klik kun je vanaf de microsoftpagina een "cleanup" programmaatje downloaden die de resten weghaald in zover je dat zelf niet hebt gedaan.

Cleanup Utility

10. MV; ik vermoed dat het je cookies zijn, iedereen heeft dat geloof ik (afhankelijk van de pivacy-instellingen)
    Maareuhm....kan je niet elke dag een paar doen? :)

11. mylenevalerie, het zijn geen cookies maar bestanden uit je tijdelijk internetgeheugen. Als jij op bijvoorbeeld de vivapagina komt dan worden delen daarvan opgeslagen o.a. foto's met als doel dat als je nog een keer die pagina bezoekt het een stuk sneller gaat omdat die deels al op je pc is opgeslagen. Het bedrijf dat jou harde schijf heeft gered heeft álle foto's gezocht en die op een cd gebrand. De foto's uit afkomstig zijn uit je tijdelijke internetbestanden zijn heel klein, soms maar enkele kilobyte. Je eigen foto's zullen vele malen groter zijn. Je kunt dus selecteren op grootte en dan je eigen foto's apart wegschrijven en evt opnieuw op cd branden.

12. En als dat niet lukt, in de Verkenner beeld op Miniatuurweergave zetten, dan zie je zo welke je kan weggooien en welke niet. Het kost je dan wat tijd, maar met een leuk muziekje op de achtergrond zal het binnen een paar uurtjes gepiept zijn.

Basta.

13. Tja Niekie, das bij mij hetzelfde hoor :-p (en nee, ik ben geen pc nitwit :) )

14. quote:
    niekie1 schreef op 15 september 2008 @ 12:54:
    [...]

Volgens deze pagina in het engels: klik kun je vanaf de microsoftpagina een "cleanup" programmaatje downloaden die de resten weghaald in zover je dat zelf niet hebt gedaan.

Cleanup Utility
    :mad: ik heb gedaan wat daar stond en hij deed het weer niet :-( dus ik had wel een herstelpunt gemaakt in m'n systeem, ga ik daarnaar terug en wat denk je: hij weet nog wel dat ie itunes had maar quicktime is ie ff vergeten en opnieuw installeren kan niet want neeeee: er is al een nieuwere versie geinstalleerd volgens de computer. Nu doet itunes het niet meer :cry: iemand nog tips please?

15. Oke, dank voor jullie antwoorden. Ja voordat jullie denken dat ik duizenden avatars verzamel; NOT. Dus het moet iets van tijdelijke bestanden zijn. Ik ga van het weekend eens zoeken naar de grootte van de bestanden, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik hoop dat mijn bestanden groter zijn en zo te selecteren zijn.

Ik heb het een weekje gedaan hoor, selecteren en uitpluizen maar dacht dat ik gek werd. Ik begon echt te denken dat Viva 50000 forummers heeft met dito avatars.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

16. Elmira, misschien kun je proberen het progr. in de Veilige Modus te installeren.

17. Draait de installer service dan wel?

18. Elmira: je bent niet de enige die ruzie heeft met QT op Windows. Ik heb even op google gezocht met de trefwoorden 'removing quicktime registry' en kwam daarbij deze forumpagina tegen. Op dat forum wordt ook het programma CCleaner genoemd, dat kennelijk kan wat jij wilt. Ergens noemen ze zelfs nog een alternatief programma om QuickTime .mov films af te spelen.

Succes!

Love means nothing to a tennis player.

19. Ik heb ook nog een probleempje:
    Mijn pc is pas geformateerd en opnieuw geïnstalleerd (door mijn vriend, daar begin ik echt never zelf aan).
    Maar nu zegt ie steeds als ik mijn USB-stick wil inpluggen dat ik die eerst moet formatteren, maar dan ben ik wel alle info die erop staat kwijt en dat kan niet de bedoeling zijn.

Wie kan me helpen met het oplossen hiervan?
    Groetjes MDF (duidelijk een persoon met 2 linkerhanden als het om pc's gaat).

20. Ik zou de info eraf halen op een andere PC die je USB stick wel herkent, de stick dan formatteren in FAT32 op je eigen PC, en dan de boel via e-mail, YouSendIt of dezelfde stick weer terugzetten op je eigen PC. Als je iemand kent met een laptop is dat wel zo makkelijk. Hoef je niet heen en weer te fietsen met die stick. X-D

wankelevenwicht wijzigde dit bericht op 17-09-2008 17:29 met 0%: Typo...

21. Hoi hoi,

CCleaner heb ik al vrij lang, haalt niks uit. Heb van een computer forum ook al tips gehad, haalde ook niks uit. De links van wankelevenwicht zeggen me hetzelfde. Het nare is, ze zeggen dat ik vanalles overal moet verwijderen, maar dat heb ik al gedaan! Quicktime is niet meer terug te vinden op mijn computer en toch blijf ik die foutmelding krijgen. Ik heb Quicktime zelf nodig ivm Itunes (mis m'n muziek). Alternative is dus geen optie, of werkt dat ook met Itunes?

22. Elmira, heb je al ge-hijackthis-t? Daarmee kun je verwijzingen verwijderen. Ze blijven dan wel op je computer, maar de 'wegwijzer' wordt weggehaald zeg maar, waardoor je computer iets niet meer als zodanig herkent en het dus ook niet meer kan werken. Het wordt meestal gebruikt bij hele nare malware die je niet anderzijds kunt verwijderen, maar ach, wellicht lukt het voor quicktime ook?

"Every society that gives up a little liberty to gain a little security deserves neither and will lose both. ~ Benjamin Franklin"

23. Nou, Elmira, dan zit er maar één ding op: koop een Mac. Gegarandeerd dat iTunes en Quicktime dan wél werken. :-p

24. Dankjewel voor je tip, Wankelevenwicht! Dat ik daar zelf niet aan gedacht had :) Hij is idd erg simpel!!

Ligt bij jullie hotmail en msn ook plat nu??
    Groetjes MDF