Duolingo topic - Talen leren :)

09-04-2014 09:22 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik mag nog geen plaatjes plakken helaas, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. Voor degene die nu denken; wat?!



Duolingo is een App waarmee je gratis een taal kunt leren. Je krijgt aanwijs, typvragen, meerkeuzevragen en inspreekvragen. Als je even niet alleen bent kun je de microfoon ook gewoon uitzetten. De app registreert wat je fout doet en dit kun je later weer oefenen. Dagelijks kun je doelen stellen, punten verdienen en je skills oefenen

In de app kun je vrienden worden met elkaar en zo elkaars vorderingen zien.



Zelf ben ik nu bezig met het opfrissen van Duits en Spaans ; wel vanuit het Engels maar dat is mijn eerste taal. Spaans gaat me stukken beter af!



Ik ben wel benieuwd waar jullie mee bezig zijn, welke taal je zou willen leren and so on.. Lijkt me leuk om elkaar op de hoogte te houden! En als er geen animo voor is, hoor ik het vanzelf.



Ik hoop eigenlijk in de toekomst de vordering te kunnen gebruiken bij een sollicitatie waarvoor die taal handig is.
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben m'n Frans aan het ophalen met Duolingo en vind het erg leuk.

Wel jammer dat het alleen vanuit het engels kan, waardoor ik soms een fout maak, doordat ik het woord in het engels verkeerd spel, of het verschil niet weet tussen een tortoise en een turtle.

Maar goed, dat is dan twee talen leren in één klap.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zo te hooi en te gras mijn Spaans mee aan het ophalen. Ik vind het een leuk programma. Juist omdat je telkens je fouten weer terug krijgt tot je het onderwerp beheerst.

Ik doe het trouwens gewoon op de PC. Niks app of vriendjes maken. Het is geen wedstrijd met anderen, het is hooguit en wedstrijdje met mezelf.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me is er lyrisch over. En aangezien ik mijn talenkennis graag weer eens wil oppoetsen (mijn Frans en Duits zijn wat roestig) overweeg ik ermee te beginnen.



Hoe effectief is het eigenlijk? Ik heb best een talenknobbel maar traditionele taalcursussen vind ik al snel saai en dan laat ik het versloffen. Is het uitdagend als je al een redelijk niveau hebt (eindexamen middelbare school)? En is het leuk?
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Alle reacties Link kopieren
Het concept van Duolingo is trouwens wel grappig. Ze claimen het programma gratis te kunnen aanbieden omdat de opbrengst zit in de vertaling van zinnen uit webpagina's die mensen al studerend maken.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:ricochet schreef op woensdag 09 april 2014 10:40 Een vriendin van me is er lyrisch over. En aangezien ik mijn talenkennis graag weer eens wil oppoetsen (mijn Frans en Duits zijn wat roestig) overweeg ik ermee te beginnen.



Hoe effectief is het eigenlijk? Ik heb best een talenknobbel maar traditionele taalcursussen vind ik al snel saai en dan laat ik het versloffen. Is het uitdagend als je al een redelijk niveau hebt (eindexamen middelbare school)? En is het leuk?



Ik heb ook eindexamen gedaan en Spaans op HBO niveau. Je krijgt telkens andere zinnen, woorden, en elk niveau is anders. Om een voorbeeld te geven; categorie eten. 4 lesjes en dan ben je eraf. Dus niet eindeloos herhalen.

En het programma gaat heeeeel ver door in levels, dus als je zonder fouten je basis haalt kun je ook snel weer verder. De lesjes zijn kort en die kun je makkelijk tussendoor doen.



Ja, ik vind het wel leuk. Probeer het eens..
Geniet van elke dag!
Ja leuk. Je kunt er ook Zombie, Lolcat en Piratenengels mee leren.

Als ze vrij gegeven worden dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil met alle plezier wat screenshots maken & mailen
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke tip! Ik ken dit niet, maar ik vind het wel een leuk idee om mijn Spaans op te pakken. Dat is te ver weggezakt :-) Via een app lijkt het me wel leuk om dat af en toe bij te kunnen houden.



Ik ga het eens ontdekken
Ik doe af en toe Duits via de pc,maar de app voor Duits is toch niet gratis?
Alle reacties Link kopieren
Kun je ook weer terug naar eerder gevolgde lessen, zoals de eerste basis? Of is eenmaal doorgeklikt, weg informatie?
Alle reacties Link kopieren
@ Teaspooncat



Nee je balkjes zakken naarmate je minder oefent. Dan krijg je de kans om "oefen zwakke vaardigheden" te doen en dan herhaal je zegmaar alle voorgaande lessen. Dan vult je balkje weer aan. Je kunt ook alle lessen opnieuw doen
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op woensdag 09 april 2014 11:27 Ik doe af en toe Duits via de pc,maar de app voor Duits is toch niet gratis?Het is 1 app en ik doe ook Duits. Wel vanuit Engels..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ginevra schreef op 09 april 2014 @ 11:27:

Ik doe af en toe Duits via de pc,maar de app voor Duits is toch niet gratis?



Ik heb een iPhone en in de appstore staan twee soorten duolingo-apps. Een is gratis en een kost 2,69 euro.



Je kunt gewoon de gratis app downloaden. Daarin staan alle talen, dus ook Duits en Spaans (vanuit het Engels dus, net zoals op hun website).



Ik heb mij op de website aangemeld om Spaans te leren, dus dat is nu mijn account. Als ik met datzelfde mailadres inlog op de app, krijg ik gewoon de Spaanse opdrachten te zien. Ik heb niks betaald tot nu toe. (ik weet nog niet hoe het is als ik verder ben in 'het spel', maar volgens mij is alles gratis).
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 09 april 2014 @ 11:36:

@ Teaspooncat



Nee je balkjes zakken naarmate je minder oefent. Dan krijg je de kans om "oefen zwakke vaardigheden" te doen en dan herhaal je zegmaar alle voorgaande lessen. Dan vult je balkje weer aan. Je kunt ook alle lessen opnieuw doen Oké, thanks! Super leuk dit, man! Bedankt voor het delen (delen, niet spammen in dit geval, vind ik ) Ik heb het al naar twee vriendinnen gestuurd en een is nu al bezig met een andere taal, haha!
Alle reacties Link kopieren
quote:teaspooncat schreef op woensdag 09 april 2014 11:39 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mrsnem in "Duolingo topic - Talen leren :)"" class="messagelink">mrsnem schreef op 09 april 2014 @ 11:36</a>:</b>

@ Teaspooncat



Nee je balkjes zakken naarmate je minder oefent. Dan krijg je de kans om "oefen zwakke vaardigheden" te doen en dan herhaal je zegmaar alle voorgaande lessen. Dan vult je balkje weer aan. Je kunt ook alle lessen opnieuw doen </div></blockquote>Oké, thanks! Super leuk dit, man! Bedankt voor het delen (delen, niet spammen in dit geval, vind ik ) Ik heb het al naar twee vriendinnen gestuurd en een is nu al bezig met een andere taal, haha!



Wat leuk! Heel graag gedaan

Blijf je updaten hoe het gaat?
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Oja: als je op je profiel staat, en je klikt rechts op "verander" kun je nog een taal aanklikken. Je hoeft daar niet voor af te melden..
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsnem schreef op 09 april 2014 @ 11:53:

[...]





Wat leuk! Heel graag gedaan

Blijf je updaten hoe het gaat?Ik zal het proberen! Haha, ik ken al twee mensen die sinds vanmiddag Frans gaan leren, hihi
Ik doe ook frans. Althans, ik zou weer eens verder moeten gaan.

Als je op de PC doet kan je ook vragen stellen en meer uitleg krijgen, op de App niet.
Alle reacties Link kopieren
Geweldige app :-)
The best way to get along with people is to expect them not to like you
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 09 april 2014 @ 13:16:

Ik doe ook frans. Althans, ik zou weer eens verder moeten gaan.



Ik ben niet zo'n snelle leerling, dus ook nog niet zo ver.

Ben ongeveer net voorbij Basis1.



Maar ik kan nu dingen spellen in het Frans die me op school nooit gelukt zijn.

Alhoewel ik de zin: "La baleine est rouge." in het dagelijks leven waarschijnlijk niet heel vaak ga bezigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:noreservations schreef op 09 april 2014 @ 15:42:

[...]



Ik ben niet zo'n snelle leerling, dus ook nog niet zo ver.

Ben ongeveer net voorbij Basis1.



Maar ik kan nu dingen spellen in het Frans die me op school nooit gelukt zijn.

Alhoewel ik de zin: "La baleine est rouge." in het dagelijks leven waarschijnlijk niet heel vaak ga bezigen.Dit doet me hieraan denken

http://www.youtube.com/watch?v=x1sQkEfAdfY
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
En kun je ook talen vanaf het begin leren? Ik wil dolgraag spaans leren namelijk. Ik ga daar ook een cursus in volgen, maar als ik alvast een aantal zinnetjes kan leren, dan is dat mooi meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rozehanddoek schreef op woensdag 09 april 2014 15:52 En kun je ook talen vanaf het begin leren? Ik wil dolgraag spaans leren namelijk. Ik ga daar ook een cursus in volgen, maar als ik alvast een aantal zinnetjes kan leren, dan is dat mooi meegenomen.Je leert Spaans vanaf het begin. Ik denk dat je zeker een voorsprong gaat hebben als je de eerste blokjes afrond, zowel in de grammatica als simpele woordjes (jezelf voorstellen, zeggen waar je woont)
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Wat een goede tip, ik ga 'm ook downloaden.
Had ik maar een motto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven