Ebook Amazon naar pc/ereader

18-07-2014 01:50 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na wat google werk kwam ik erachter dat ik een ebook gekocht op Amazon om kon zetten naar een epub formaat voor op mijn Kobo ereader.

Dus besloten het ebook te kopen op Amazon, appeltje eitje dacht ik zo. Nou niet helemaal dus.



Hulp gezocht !

Wie kan mij vertellen hoe ik het ebook, wat nu op Amazon in mijn online Kindle account staat, naar mijn pc kan krijgen?

Ik heb de Kindle reader voor pc gedownload vanaf de Amazon site.

Registreren met mijn Amazon account lukt niet in de Kindle lezer op pc. Op één of andere manier geeft hij continu de foutmelding dat de registratie mislukt is.



En dus ziet Amazon niet dat ik de software op pc heb, waardoor ik het gekochte boek niet naar mijn Kindle op pc kan converteren....



En dit is nog maar stap 1. Als ik het boek eindelijk op pc heb ga ik verder uit vogelen en stoeien hoe het boek om te zetten naar epub.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op je pc naar amazon.com gaan, inloggen en dan naar manage your content gaan. Vanaf die plek kun je het boek downloaden of in de software lezen.
Alle reacties Link kopieren
tnx Aventura maar ik kan hem niet downloaden.

Hij geeft dan aan:

You have selected content that is not compatible with any of your registered devices. Please remove incompatible content from selection for eligible devices to appear.

Omdat hij niet weet dat ik Kindle op pc heb, welke niet gekoppeld kan worden met Amazon account.

Ik kan hem nu dus alleen online lezen . . .
Je moet even het kindle-programmaatje van Amazon downloaden, voor op je computer. Dan kun je het bestand daarin opslaan. Hier kun je vinden wat je moet downloaden, als je PC hebt. Voor mac is het er ook.



Dan wordt het bestandje opgeslagen op je harde schijf. Je moet dan even het programma Calibre op je computer zetten - dit is een supergebruiksvriendelijk boeken-verzamel-programma, die met de meeste e-readers samen kan en met Kobo zeker weten.



Je opent het boekenbestand dan in Calibre, en daar moet je het 'omzetten' (convert) naar een epub bestand.



Het 'nare' aan Amazon, is dat ze voor hun ebooks een ander type bestand gebruiken, namelijk eigenlijk alleen geschikt voor hun Kindle. Maar dat is dus makkelijk om te zetten.



En dit klinkt misschien ingewikkeld, maar als je er even voor gaat zitten, dan valt het reuze mee.



*edit* Oh, sorrie, ik lees je OP nog een keer en ik herhaal wat je al hebt gedaan. Stom! Ik zou Kindle for PC van je computer af gooien en nog een keer downloaden en proberen je te registreren. Wie weet.. ?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Zebrini.



Ik kreeg ineens de ingeving gewoon even de helpdesk te benaderen van Kindle/Amazon.

één uur via chat hulp gehad, maar zij snappen het ook niet. Foutmeldingen / printscreenes / settings etc allemaal doorgestuurd en nu ligt het bij een of andere technische afdeling, ik hoor binnen 3 werkdagen meer.



Ik heb een gloedjenieuwe pc, ben echt geen pc noob maar wel ben ik bevestigd in mijn twijfel over Kindle haha.



Ik ga maandag op vakantie, daarvoor het boek aangeschaft, zwaar jammer dit.....



Amazon moet die dingen je gewoon toemailen oid... vast te fraude gevoelig.

Balen :(
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er letterlijk een slapeloze nacht van, (terwijl mijn 2 maanden oude dochter doorslaapt ! )



Na 5 uur googlen (ik lag om 22u met laptop in bed) ben ik eruit en is het eindelijk gelukt om mij te registreren. Vele Amerikaanse fora doorgezocht, probleem begint ergens in 2009 met Kindle en nu dus nog steeds, vele nieuwe en oudere berichten doorgeplozen.



Van het inbreken in mijn wi-fi router, tot aan stomme vinkjes in de Kindle app weg halen.

Vele nutteloze rare stappen met netwerkinstellingen / proxy instellingen.



Klus geklaard. Ik heb een top boek voor op vakantie !!!

(O nee ik vergeet dat ik nog dat Kindle formaat ebook om moet zetten naar epub.....)



Morgen !
Alle reacties Link kopieren
Tip: Calibre ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven