Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:raoul_ schreef op 02 oktober 2014 @ 13:48:

Ik heb me eigen website/blog gemaakt met wordpress. Op dezelfde website verkoop ik een online cursus waar mensen zich op kunnen inschrijven. Binnen 2/3 maanden alles geleerd van scratch.Wat voor cursus verkoop je? En hoe bedoel e binnen 2 maanden alles geleerd van scratch?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tenzij schreef op 02 oktober 2014 @ 14:09:

[...]

Wat voor cursus verkoop je? En hoe bedoel e binnen 2 maanden alles geleerd van scratch?Toen ik begon wist ik weinig van websites en bloggen dus moest alles leren. Wordpress/cms systeem. SEO, betaalsysteem, membership systeem, marketing etc,
Wat doe je verder met je blog dan, waar blog je over?
Alle reacties Link kopieren
Leest even mee. Kom wellicht later nog even terug met wat vraagjes
Alle reacties Link kopieren
quote:knuffeltijgetje schreef op 02 oktober 2014 @ 23:38:

Wat doe je verder met je blog dan, waar blog je over?Deze vraag is voor raoul bedoelt?
quote:Tenzij schreef op 01 oktober 2014 @ 18:07:

[...]

Wat daarbij ook belangrijk is is om in je statistieken te bekijken waar je lezers vandaan komen. Hoe kun je dat zien?
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 03 oktober 2014 @ 11:03:

[...]





Hoe kun je dat zien?De meest betrouwbare statistiekencounter is google analytics, die gebruik ik dus zelf ook. Daarmee kun je een hele hoop zien en goed inzicht krijgen in wat er aantrekkelijk is aan je blog en wat niet.
quote:Tenzij schreef op 03 oktober 2014 @ 11:05:

[...]



De meest betrouwbare statistiekencounter is google analytics, die gebruik ik dus zelf ook. Daarmee kun je een hele hoop zien en goed inzicht krijgen in wat er aantrekkelijk is aan je blog en wat niet.Ah, thanks! Daar ga ik eens naar op zoek.
Alle reacties Link kopieren
Zo kan ik bijvoorbeeld zien dat ik afgelopen maand 2.267 nieuwe bezoekers gehad heb, dat mijn bezoekers gemiddeld 2:22 op mijn site verblijven (en dat is lang!) en dat 57,97% van mijn bezoekers da site na 1 pagina bekeken te hebben de site verlaten



De gemiddelde bezoeksduur is super, de groei van mijn bezoekers ook maar het bouncepercentage vindt ik te hoog. Bijna 60 procent klikt dus niet verder naar andere blogs.



Ik kan hier op in spelen door in mijn artikelen wat vaker linkjes naar andere blogs op te nemen bijvoorbeeld.



En zo speel ik in op mijn statistieken
quote:Tenzij schreef op 03 oktober 2014 @ 10:58:

[...]



Deze vraag is voor raoul bedoelt?

Inderdaad.



Als het goed is, is een bounce rate onder de 70% helemaal niet slecht voor een blog, heb ik gehoord. Je moet ook bedenken dat je volgers hebt, die je oudere blogs al gelezen hebben, maar wel elke keer opnieuw op je site komen als je iets nieuws plaatst. Die regelmatige lezers die voor de posts die ze willen lezen terug komen knallen je bounce rate omhoog, maar zijn voor een blog veel beter dan veel mensen die voor het eerst komen, wat doorklikken en daarna weg blijven
Alle reacties Link kopieren
quote:knuffeltijgetje schreef op 03 oktober 2014 @ 15:17:

[...]



Als het goed is, is een bounce rate onder de 70% helemaal niet slecht voor een blog, heb ik gehoord. Je moet ook bedenken dat je volgers hebt, die je oudere blogs al gelezen hebben, maar wel elke keer opnieuw op je site komen als je iets nieuws plaatst. Die regelmatige lezers die voor de posts die ze willen lezen terug komen knallen je bounce rate omhoog, maar zijn voor een blog veel beter dan veel mensen die voor het eerst komen, wat doorklikken en daarna weg blijven Heb je gelijk in maar onder de 50% zou ik fijn vinden. Ik moet nog wel doelen hebben om te behalen natuurlijk he :p Heb idd veel bezoekers die alleen voor het de laatste blog komen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik wil cursussen en optredens gaan geven en hierbij misschien een webshop. Hiervoor wil ik een site maken met wat het is, wie ik ben, wat ik kan met videos ed, linkjes naar medebeoefenaars, cursusrooster, en dus evt webshop of informeler noemen wat ik op bestelling maak. Ik ben dus content aan het schrijven en heb wel een idee qua opmaak, maar moet nog een logo en doneinnnaam. Plus meer foto's voor de site. En een platform kiezen....
Alle reacties Link kopieren
@tenzij beetje late reactie sorry! Als ie weer online is mag je kijken hoor. Het staat nog in de kinderschoenen met maar een paar producten maar wordt binnen een maandje aangevuld.



Moest eerst nog allerlei zaken regelen omtrent iDeal betalingen enzo, dat kan ook nu van start gaan :-)
quote:Tenzij schreef op 01 oktober 2014 @ 18:29:

[...]

Op een gegeven moment kreeg ikd oor dat reageren bij andere blogs ervoor zorgde dat ik meer lezers kreeg, dat ben ik toen gaan doen.



Hoe deed je dat? Reageerde je en deed je in je reactie een link erbij naar je eigen website?



Ik ben trouwens benieuwd naar je website. Kun je mij een pb-tje sturen?
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 03 oktober 2014 @ 19:31:

[...]





Hoe deed je dat? Reageerde je en deed je in je reactie een link erbij naar je eigen website?



Ik ben trouwens benieuwd naar je website. Kun je mij een pb-tje sturen?

Nee dat wordt als zeer ongewenst ervaren. Bij de meeste blogs is er een hokje voor je naam, je emailadres en je eventuele website.



Ik zal je een link naar mijn site sturen, kun je het uitproberen



Overigens raad ik je dan ook aan om een gravatar aan te maken, dat is een plaatje bij je naam, dan zijn je reacties herkenbaar.



https://nl.gravatar.com/
Wat een goede tip van die gravatar, merci! Ik bewaar 'm.



Ik ben nog helemaal in de beginfase, ik ben erover aan het nadenken en aan het inlezen en zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 03 oktober 2014 @ 19:49:

Wat een goede tip van die gravatar, merci! Ik bewaar 'm.



Ik ben nog helemaal in de beginfase, ik ben erover aan het nadenken en aan het inlezen en zo.

Daar is dit topic voor bedoeld! Handige tips enzo!



Gewoon beginnen en er al doende achterkomen wat handig is werkt ook goed hoor. Je hoeft niet te beginnen met ene perfecte blog natuurlijk!
Leuk om te lezen



Ik heb zelf nu ruim een jaar een foodblog, gewoon bij blogspot. Is echt een onderdeel van mijn dagelijks leven geworden. Krijg nu ook steeds vaker mailtjes met aanbiedingen of verzoeken, dat is wel heel gaaf om te merken. Ik krijg veel bezoek via social media (facebook twitter google+ pinterest welke instagram) maar toch vooral via google. Een beetje SEO gericht schrijven is altijd aan te raden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ztrdg schreef op 03 oktober 2014 @ 20:20:

Leuk om te lezen



Ik heb zelf nu ruim een jaar een foodblog, gewoon bij blogspot. Is echt een onderdeel van mijn dagelijks leven geworden. Krijg nu ook steeds vaker mailtjes met aanbiedingen of verzoeken, dat is wel heel gaaf om te merken. Ik krijg veel bezoek via social media (facebook twitter google+ pinterest welke instagram) maar toch vooral via google. Een beetje SEO gericht schrijven is altijd aan te raden.Wat leuk! Mag ik de link in een privebericht?
Ja hoor
Milna, leuk!

Als ik jou was zou ik 'gewoon' beginnen, met blogspot of wordpress.com. Dan kan je het altijd nog naar wordpress.org overzetten met een eigen domeinnaam, maar kan je wel eerst proberen, zonder je druk te hoeven maken over dingen als plugins en zo.



Haha je hoort mensen wel eens mopperen op al die lifestyleblogs met pastelkleurtjes, maar mijn blog is nu roooozzzze in een pasteltintje en ik vind het leuk! Ben zelf juist gek op pasteltinten, en bedacht dat ik me ook thuis moet voelen op mijn blog.
quote:Tenzij schreef op 03 oktober 2014 @ 19:46:

[...]

Ik zal je een link naar mijn site sturen, kun je het uitproberen

Leuke site! Je hebt er een lezer bij. En ook een leuke naam voor je site.
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 04 oktober 2014 @ 13:01:

[...]





Leuke site! Je hebt er een lezer bij. En ook een leuke naam voor je site.

Dankjewel!



Wanneer begin je met jouw site ;)?
Ik heb ook een foodblog en ben op Facebook lid van de besloten groep Foodbloggers. Hier kan je vragen stellen over je site, hoe je bepaalde dingen het beste kan regelen en er is iedere maand een foodblogswap (koken/bakken van een andere blog en dan je eigen twist geven aan het recept). Erg leuk!

Misschien kan je je ook aanmelden?
Alle reacties Link kopieren
quote:zus1987 schreef op 04 oktober 2014 @ 15:00:

Ik heb ook een foodblog en ben op Facebook lid van de besloten groep Foodbloggers. Hier kan je vragen stellen over je site, hoe je bepaalde dingen het beste kan regelen en er is iedere maand een foodblogswap (koken/bakken van een andere blog en dan je eigen twist geven aan het recept). Erg leuk!

Misschien kan je je ook aanmelden?Dat is misschien wel leuk ja, bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven