Een eigen blog hebben

01-10-2014 16:19 1102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag!



Ik vroeg me af of er hier meerdere mensen zijn die een eigen site bijhouden? Misschien leuk om ervaringen uit te wisselen, elkaar tips te geven en feedback te krijgen?



Je mag hier de link naar je eigen blog posten mits deze niet commercieel is. Geen links naar webshops, websites die veel inkomen genereren of andere commerciele sites dus! Mensen die dit toch doen zullen gestaft worden.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik de link van je blog in een privebericht zus1987?
Ik zou wel jezelf de vraag stellen wat je precies wil. Wil je lezers, dan miet je je daar op richten. Wil je geld verdienen, dan is "veel lezers" minder belangrijk dan "betalende klanten". En wil je vooral schrijven, dan maakt het weinig uit wat de statistieken je vertellen.



Voor het idee: met mijn zakelijke blog wil ik geen lezers, maar invloed. Voor mij zegt het aantal lezers niets. Maar hoeveel journalisten, kamerleden, "leidinggevenden/beslissers" er tussen zitten is essentieel voor me.



Met mijn priveblogje heb ik geen ander doel dan mijn gedachten ordenen over onderwerpen die me boeien, dus dat daar tot op heden al 30 hele bezoekers zijn geweest is net zo belangrijk als wanneer het er 3 of 30.000 waren geweest.



Wat ik maar bedoel: weet wat je wil en doe dan wat dáárvoor nodig is
Ik ben ook wel erg nieuwsgierig Tenzij! Ben zelf niet bezig met een blog te openen, maar ben wel op zoek naar een leuke en interessante blog over voeding. Maar er zijn er zoveel. Zou ik de link mogen?
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 04 oktober 2014 @ 15:27:

Ik zou wel jezelf de vraag stellen wat je precies wil. Wil je lezers, dan miet je je daar op richten. Wil je geld verdienen, dan is "veel lezers" minder belangrijk dan "betalende klanten". En wil je vooral schrijven, dan maakt het weinig uit wat de statistieken je vertellen.



Voor het idee: met mijn zakelijke blog wil ik geen lezers, maar invloed. Voor mij zegt het aantal lezers niets. Maar hoeveel journalisten, kamerleden, "leidinggevenden/beslissers" er tussen zitten is essentieel voor me.



Met mijn priveblogje heb ik geen ander doel dan mijn gedachten ordenen over onderwerpen die me boeien, dus dat daar tot op heden al 30 hele bezoekers zijn geweest is net zo belangrijk als wanneer het er 3 of 30.000 waren geweest.



Wat ik maar bedoel: weet wat je wil en doe dan wat dáárvoor nodig is





Nuttige bijdrage!



Ik ben mijn huidige blog begonnen omdat ik mijn recepten wilde delen en mijn verhalen over afvallen. En dat is nog steeds mijn doel. Lekkere en gezonde receptend elen met af en toe een persoonlijke update tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:n93 schreef op 04 oktober 2014 @ 15:28:

Ik ben ook wel erg nieuwsgierig Tenzij! Ben zelf niet bezig met een blog te openen, maar ben wel op zoek naar een leuke en interessante blog over voeding. Maar er zijn er zoveel. Zou ik de link mogen?Natuurlijk! Heb je een link gestuurd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benaderd door een bedrijf dat graag reclame op mijn site wil maken in ruil voor korting voor mij in de betreffende webshop. Echter willen ze 7!! linkjes in mijn artikel terugzien. Ik vind dat echt te belachelijk voor woorden, wat vinden jullie daarvan?



De korting die ze me bieden is ook niet echt je van het dus ik denk dat ik ze terugmail om aan te geven dat ik niet met ze samen wil werken. Toch ben ik benieuwd naar jullie meningen hierover! Zou jij dit wel of niet doen?
Ik zou het niet doen.

Er zijn leuke formules om te berekenen wat een advertorial kost: de meest gangbare is ¤50,- en dan per 1000 maandelijkse bezoekers nog ¤10,- erbij. Dan zou jij al ¤70,- van ze moeten krijgen volgens die berekening. En ... je moet vermelden dat het om een advertorial gaat, maar als ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heb je grote kans dat ze dat ook niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een woonblog, ik blog sinds januari dit jaar. Heel leuk om te merken dat de bezoekersaantallen blijven stijgen, eigenlijk waren het er vanaf begin veel meer dan ik had verwacht.



Ik heb mijn blog op het thuis-topic weleens vermeld, het was wel leuk om elkaar eens te laten zien hoe je zelf woont ipv alleen maar mooie plaatjes te plakken.



Ik richt me op het do-it-yourselven, ik wil door middel van mijn blog graag laten zien dat interieur niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn. En dus deel ik vooral DIY-projecten die je met weinig middelen zelf kunt maken. Maar ook de veranderingen in huis komen aan bod bijvoorbeeld. En ik maak eigen posters die ik ook verkoop.



Ik gebruik Instagram en Facebook om mijn blog te promoten. Op het eerste heb ik veel volgers maar ik vermoed dat deze niet perse voor veel bezoekers zorgen, via Facebook gebeurt dat wel, dat heeft echt zo'n olievlek-functie als iemand een foto van je liket. Zo blijf ik bezig en ik vind bloggen echt super leuk om te doen



Leuk topic!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Tenzij,



Ik zou het in ieder geval niet doen, het bedrijf probeert zo heel goedkoop traffic te generen. En 7 links naar een adverteerder is niet goed voor je zoekresultaten in Google. Of je moet een nofollow link plaatsen dan ziet Google dit niet. Google maar eens op SEO en nofollow links.



Sta je achter het product van deze site? Zo niet, dan dan zou ik er in ieder geen artikel over schrijven. Je wilt toch jouw smaak/mening overbrengen op jouw lezers? Ik zou alleen maar schrijven over dingen waar je 100% in gelooft. Je kunt eventueel nog overwegen om een banner van het bedrijf te plaatsen op je blog, dan is het voor de lezer ook duidelijk dat het om reclame gaat. En dan in je onderhandeling de aangeboden korting afschieten, maar een cost-per-click of per x-aantal impressies en een bepaalde looptijd afspreken.



Sta je wel achter het product? Dan kun je uiteraard een artikel schrijven, maar ik zou wel maar een link plaatsen. Door 7 links te plaatsen, zien je lezers ook dat het gesponsord is en hierdoor verlies je je geloofwaardigheid. Je mag gerust met ze onderhandelen hoor, als jij de korting mager vindt dan gewoon voorstellen om jouw lievelingsproduct 'gratis' te ontvangen en daar dan bijv. een blog over schrijven.



Ik heb zelf trouwens geen blog, maar ben een startende onderneming in en ik hoop in de toekomst dat er nog veel over mijn bedrijf geblogd wordt
quote:frisselucht schreef op 06 oktober 2014 @ 19:38:

Sta je wel achter het product? Dan kun je uiteraard een artikel schrijven, maar ik zou wel maar een link plaatsen. Door 7 links te plaatsen, zien je lezers ook dat het gesponsord is en hierdoor verlies je je geloofwaardigheid. Je mag gerust met ze onderhandelen hoor, als jij de korting mager vindt dan gewoon voorstellen om jouw lievelingsproduct 'gratis' te ontvangen en daar dan bijv. een blog over schrijven.Als ze het al zou doen: als ze zich aan de wet houdt zien haar lezers toch wel dat het gesponsord is - anders overtreedt ze de wet, en dat is de korting/het geld sowieso niet waard natuurlijk. Als je geld/korting/een gratis product krijgt moet je vermelden dat het een gesponsord bericht is.



Trouwens, gesponsorde berichten schrijven zonder dat te vermelden maakt je sowieso eerder ongeloofwaardig.



Dat even los van het wel of niet doen, want inderdaad, ik zou er ook voor passen om een goedkope linkdumpplaats te zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:knuffeltijgetje schreef op 06 oktober 2014 @ 15:40:

Ik zou het niet doen.

Er zijn leuke formules om te berekenen wat een advertorial kost: de meest gangbare is ¤50,- en dan per 1000 maandelijkse bezoekers nog ¤10,- erbij. Dan zou jij al ¤70,- van ze moeten krijgen volgens die berekening. En ... je moet vermelden dat het om een advertorial gaat, maar als ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten heb je grote kans dat ze dat ook niet willen.





Goed om te weten dat ik niet de enige ben die het niet doet/zou doen.



Ik zou er sowiso bijzetten dat het gesponsord is, anders verlies ik al mijn geloofwaardigheid en daar heb ik geen zin in. Ook moet je het tegenwoordig sowieso vermelden, wettelijk gezien!
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 06 oktober 2014 @ 16:01:

Ik heb een woonblog, ik blog sinds januari dit jaar. Heel leuk om te merken dat de bezoekersaantallen blijven stijgen, eigenlijk waren het er vanaf begin veel meer dan ik had verwacht.



Ik heb mijn blog op het thuis-topic weleens vermeld, het was wel leuk om elkaar eens te laten zien hoe je zelf woont ipv alleen maar mooie plaatjes te plakken.



Ik richt me op het do-it-yourselven, ik wil door middel van mijn blog graag laten zien dat interieur niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn. En dus deel ik vooral DIY-projecten die je met weinig middelen zelf kunt maken. Maar ook de veranderingen in huis komen aan bod bijvoorbeeld. En ik maak eigen posters die ik ook verkoop.



Ik gebruik Instagram en Facebook om mijn blog te promoten. Op het eerste heb ik veel volgers maar ik vermoed dat deze niet perse voor veel bezoekers zorgen, via Facebook gebeurt dat wel, dat heeft echt zo'n olievlek-functie als iemand een foto van je liket. Zo blijf ik bezig en ik vind bloggen echt super leuk om te doen



Leuk topic!Leuk, nog een enthousiaste mede blogger! Ik wil je link als het mag Wil je die in een privebericht sturen?



Ik heb wel volgers op facebook maar merk niet echt dat ik meer volgers krijg als bestaande volgers iets liken, heb jij dat wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:frisselucht schreef op 06 oktober 2014 @ 19:38:

Hoi Tenzij,



Ik zou het in ieder geval niet doen, het bedrijf probeert zo heel goedkoop traffic te generen. En 7 links naar een adverteerder is niet goed voor je zoekresultaten in Google. Of je moet een nofollow link plaatsen dan ziet Google dit niet. Google maar eens op SEO en nofollow links.



Sta je achter het product van deze site? Zo niet, dan dan zou ik er in ieder geen artikel over schrijven. Je wilt toch jouw smaak/mening overbrengen op jouw lezers? Ik zou alleen maar schrijven over dingen waar je 100% in gelooft. Je kunt eventueel nog overwegen om een banner van het bedrijf te plaatsen op je blog, dan is het voor de lezer ook duidelijk dat het om reclame gaat. En dan in je onderhandeling de aangeboden korting afschieten, maar een cost-per-click of per x-aantal impressies en een bepaalde looptijd afspreken.



Sta je wel achter het product? Dan kun je uiteraard een artikel schrijven, maar ik zou wel maar een link plaatsen. Door 7 links te plaatsen, zien je lezers ook dat het gesponsord is en hierdoor verlies je je geloofwaardigheid. Je mag gerust met ze onderhandelen hoor, als jij de korting mager vindt dan gewoon voorstellen om jouw lievelingsproduct 'gratis' te ontvangen en daar dan bijv. een blog over schrijven.



Ik heb zelf trouwens geen blog, maar ben een startende onderneming in en ik hoop in de toekomst dat er nog veel over mijn bedrijf geblogd wordt Wat voor bedrijf heb je? Als je gebruikt wilt maken van social media kanalen (waar een blog ook onder valt) als zijnde advertentie ruimte dan moet dat vermeld worden namelijk. Ook wel goed voor jou als bedrijf om dat je weten
Alle reacties Link kopieren
quote:knuffeltijgetje schreef op 06 oktober 2014 @ 20:37:

[...]



Als ze het al zou doen: als ze zich aan de wet houdt zien haar lezers toch wel dat het gesponsord is - anders overtreedt ze de wet, en dat is de korting/het geld sowieso niet waard natuurlijk. Als je geld/korting/een gratis product krijgt moet je vermelden dat het een gesponsord bericht is.



Trouwens, gesponsorde berichten schrijven zonder dat te vermelden maakt je sowieso eerder ongeloofwaardig.



Dat even los van het wel of niet doen, want inderdaad, ik zou er ook voor passen om een goedkope linkdumpplaats te zijn



oh...



Wat jij zegt dus Misschien voortaan eerst alle reacties lezen voordat ik ga reageren, had me moeite bespaart :P
Alle reacties Link kopieren
Ik koop geen advertentieruimte bij bloggers. Ik heb alleen de blogs, waarvan ik dacht dat zij het wel interessant zouden vinden, over mijn launch ingelicht. Het was aan hen om hierover te schrijven. Zo kan het dus ook
Alle reacties Link kopieren
quote:frisselucht schreef op 06 oktober 2014 @ 21:44:

Ik koop geen advertentieruimte bij bloggers. Ik heb alleen de blogs, waarvan ik dacht dat zij het wel interessant zouden vinden, over mijn launch ingelicht. Het was aan hen om hierover te schrijven. Zo kan het dus ook

Dat is ook prima idd, maar stel, jij geeft een aantal bloggers een product en zij schrijven daarover dan zijn ze wettelijk verplicht om te vertellen dat ze het gekregen hebben En daar is ook niks mis mee, zij een product waar ze blij mee zijn, jij reclame



En nu ben ik nog steeds nieuwsgierig naar wat voor bedrijf je hebt
Tenzij, in plaats van 'nee' te zeggen kun je ook kijken of je met ze kunt onderhandelen. Dat is zakelijk denken
Ik heb er totaal geen verstand van maar kun je bij blogspot ook anoniem bloggen? Zou het fijn vinden mijn dagelijks leven van me af te schrijven ...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een internet portaal in Duitsland, ik heb geen product maar verdien een zakelijke dienst. Lekker vaag, I know, maar dat hou ik liever zo ;)



Ik heb de blogs die over mij geschreven hebben, geen product gestuurd, maar ze achteraf wel bedankt door hen een lekkere chocoladereep te sturen. Werd ook gewaardeerd.



Heel veel schrijfplezier met jullie blogs!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tenzij schreef op 06 oktober 2014 @ 21:15:

[...]

Leuk, nog een enthousiaste mede blogger! Ik wil je link als het mag Wil je die in een privebericht sturen?



Ik heb wel volgers op facebook maar merk niet echt dat ik meer volgers krijg als bestaande volgers iets liken, heb jij dat wel?



Ik heb nog maar sinds 3 weken een zakelijke Facebook, dus daar heb ik geen hoog aantal volgers. Maar vorige week was er bijvoorbeeld wel een nieuwe "liker" die ik niet kende en ook geen gemeenschappelijke vrienden had, toen ik mijn vriend vroeg kende die haar ook niet. Dat vind ik wel kleine overwinningen, want blijkbaar heeft ze me wel gevonden.



Ook heel cool: gisteren voor het eerst een officiële uitnodiging gehad voor een bloggersevenement van een groot nieuw warenhuis. Blijkbaar word ik ook bij bedrijven zichtbaar, woohoo!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een pb gestuurd Tenzij!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 06 oktober 2014 @ 22:11:

Tenzij, in plaats van 'nee' te zeggen kun je ook kijken of je met ze kunt onderhandelen. Dat is zakelijk denken Het was niet onderhandelbaar helaas, ik heb het geprobeerd!
Alle reacties Link kopieren
quote:hearts schreef op 06 oktober 2014 @ 22:12:

Ik heb er totaal geen verstand van maar kun je bij blogspot ook anoniem bloggen? Zou het fijn vinden mijn dagelijks leven van me af te schrijven ...Ja natuurlijk kan dat
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 07 oktober 2014 @ 10:15:

[...]





Ik heb nog maar sinds 3 weken een zakelijke Facebook, dus daar heb ik geen hoog aantal volgers. Maar vorige week was er bijvoorbeeld wel een nieuwe "liker" die ik niet kende en ook geen gemeenschappelijke vrienden had, toen ik mijn vriend vroeg kende die haar ook niet. Dat vind ik wel kleine overwinningen, want blijkbaar heeft ze me wel gevonden.



Ook heel cool: gisteren voor het eerst een officiële uitnodiging gehad voor een bloggersevenement van een groot nieuw warenhuis. Blijkbaar word ik ook bij bedrijven zichtbaar, woohoo! Oh dat vond ik het ook het allerleukste, de eerste onbekende liker! Dat vond ik echt heel tof!



Leuk, je eerste persevent! Ga je erheen?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook een linkje van jouw blog Tenzij? Ik ben geintresseerd in gezond eten en veel vriendinnen ook, dus als wij een nieuwe blog vinden zijn we weer een paar dagen gelukkig haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven