Een nieuwe laptop, maar welke?

20-04-2014 09:54 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
M'n huidige laptop is echt aan vervanging toe. Keus zat, maar welke laptop moet ik kiezen? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer.....



Wat zoek ik:

- laptop voor zakelijk gebruik: Word, Excel, Powerpoint, e-mail, surfen

- lekker licht, want ik ben veel onderweg

- geen zwart, liefst zilver

- Windows, geen Apple



Heeft iemand een goed advies?
Alle reacties Link kopieren
Op kieskeurig kun je goed laptops vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Budget?
Alle reacties Link kopieren
Budget is niet zo belangrijk, max ¤ 1.000?
MacBook Pro of Air.
Alle reacties Link kopieren
Toegevoegd: geen Apple. Tenzij iemand me kan overtuigen dat Apple echt beter is dan Windows.
Alle reacties Link kopieren
Asus Ultrabook! Vergelijkbaar met Apple, maar je betaalt niet voor de naam. én fijn met Windows!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf niet meer anders dan Apple willen. Ik heb in het verleden nogal wat problemen gehad met windows laptops van Toshiba en Packard Bell.

Nu heb ik al jaren een macbook air. Ik ben er zo blij mee. Hij is en blijft snel, en crasht nooit. Ik wil nooit meer anders.
Alle reacties Link kopieren
Profs zijn in de meerderheid gek op Apple. Daarvan hangen ze foto's aan de muur als ze er nog geen hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je voor Windows gaat zou ik Windows 7 nemen. Die is nog verkrijgbaar, dacht ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat sun.lover zegt. Ik gebruik al sinds jaar en dag Apple voor professioneel gebruik. De laptops die ik gehad heb crashen nooit en blijven jaren ´goed´.
Toch apple. Ik weet niet waarom, maar hun besturingsprogramma is gewoon beter: geen gezeik met vastlopen, langzaam worden en weer ik wat. Heel gebruiksvriendelijk: veel plug&play met aparaten zonder drivers te hoeven installeren enz. Ik heb mijn MacBook nu alweer bijna 5 jaar en hij is nog net zo snel als toen ik hem kocht. Dat hebben de laptops en gewone PCs die ik hiervoor had niet volgehouden (want die moesten gedefragmenteerd, opnieuw geinstalleerd en weet ik het wat, om de haverklap!) Dus ik wil nu nooit meer anders, en dat is niet om de naam maar om de kwaliteit. En als je toch 1000 euro hebt om uit te geven...
Alle reacties Link kopieren
Die van ons zijn van Dell, maar die blijven meestal thuis en worden dus zelden meegesleept want ik vind ze wel erg groot. Maar mijn kinderen gebruiken ze dagelijks in plaats van desktops en ze voldoen hier prima.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Ik heb sinds kort een Acer Aspire V5-122P, 11 inch. Is zeer licht, fijn in het gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Op Tweakers.net kan je ook nog eens kijken voor reviews.

http://tweakers.net/categorie/496/laptops/

Ik heb een laptop van Dell en één van Compaq, beiden doen het nog prima (na resp. 7 en 3 jaar). Allerlei Windows-versies gehad en het loopt niet vast bij mij. Nog nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk dat office nooit meegeleverd wordt op een laptop, hooguit een proefversie voor een paar weken.



Wanneer je office aan wilt schaffen (weet trouwens niet of dit nog kan) moet je snel op een paar honderd euries extra rekenen.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 20 april 2014 @ 11:54:

Bedenk dat office nooit meegeleverd wordt op een laptop, hooguit een proefversie voor een paar weken.



Wanneer je office aan wilt schaffen (weet trouwens niet of dit nog kan) moet je snel op een paar honderd euries extra rekenen.

Office home met word, excel, powerpoint, note+ is 100 euro. (afgelopen week dan toch nog...)

aanvulling: wil je ook outlook dan komt er zomaar 100 euro bij.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, de meningen zijn verdeeld dus. Ben op zich wel Apple fan, maar heb het idee dat het 'lastig' is omdat ik Windows gewend ben qua werken. Is dat ook zo?



De Asus Ultrabook is wel mooi, maar veel te zwaar, meer dan 3,5 kilo! Da's niet relaxt meenemen.



Wat is het verschil tussen Windows 7 en 8?
Kijk ook even naar Asus Transformer, komt met geheel functionerend Office 2013, is een soort van donkergrijs metalic (soort van zilver wel ). Licht, klein, lange batterijduur, dus ideaal voor reizen.
Alle reacties Link kopieren
quote:wysiwyg schreef op 20 april 2014 @ 12:23:



Wat is het verschil tussen Windows 7 en 8?

Bij Windows 8 ziet je startscherm er meer uit als van een smartphone of tablet. Je programma's start je vanuit een scherm met 'tegels' ('apps'). Vooral heel fijn als je ook een touchscreen hebt.

Met de update van Windows 8.1 zijn ze weer een beetje teruggekomen van die nieuwigheid: je kan nu kiezen of je met je gewone 'bureaublad' opstart of met het Windows 8 startscherm. Ik vind het er wel mooi uitzien.

windows 8.1



Nadeel van het office-pakket in de nieuwe vorm is dat ze erg van 'the cloud" uitgaan. Je slaat je bestanden dus niet standaard op je pc op maar in de cloud. Het nieuwe office-pakket dat daarbij hoort heet Office 365. Je betaalt hier 10 euro per maand voor!

Misschien dat ik t.z.t. wel overstap op een alternatief van office, want daar heb ik geen zin in. Zowel niet een cloud-oplossing als een maandelijkse fee.
Alle reacties Link kopieren
Maandelijkse fee heb ik ook geen zin in, hoor.



Even naar de Asus Transformer kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:wysiwyg schreef op 20 april 2014 @ 12:23:





Wat is het verschil tussen Windows 7 en 8?

De eerste is populair en de tweede een dikke tegenvaller die nog steeds slecht verkoopt. De mensen willen hem niet en proberen te downgraden naar 7 maar vaak gaat dat niet meer.



Ik zou er naar googlen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:wysiwyg schreef op 20 april 2014 @ 12:23:

Hmm, de meningen zijn verdeeld dus. Ben op zich wel Apple fan, maar heb het idee dat het 'lastig' is omdat ik Windows gewend ben qua werken. Is dat ook zo?



De Asus Ultrabook is wel mooi, maar veel te zwaar, meer dan 3,5 kilo! Da's niet relaxt meenemen.



Wat is het verschil tussen Windows 7 en 8?Nee hoor, mijn asus ultrabook (deze heb ik http://www.laptopshop.nl/ ... a-wx080h.html?sort-order&) is 1800 gram. Verder dun, batterij gaat vrij lang mee en ik vind hem ook mooi. Maar gezien je budget wat hoger ligt kun je ook voor een andere ultrabook kunnen gaan.



Verschil tussen windows 7 en 8 is enorm. Het lijkt heel erg op een besturingssysteem voor telefoons, zonder startknop en met rare apps en tegels. Helaas zit windows 8 nu op alle nieuwe laptops.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 20 april 2014 @ 12:57:

[...]



De eerste is populair en de tweede een dikke tegenvaller die nog steeds slecht verkoopt. De mensen willen hem niet en proberen te downgraden naar 7 maar vaak gaat dat niet meer.



Ik zou er naar googlen.



Er zijn ook maar heel erg weinig mensen die Windows 8 een eerlijke kans geven. Ze begrijpen de vlakken niet dus moet het er meteen maar af.



Waarbij ze niet beseffen dat de oudere Windows versies vaak niet de juiste drivers hebben voor de nieuwste hardware.



Hetzelfde hebben we gezien toen Windows Vista uitkwam, toen wilde iedereen zijn nieuwe PC terug zetten naar Windows XP met alle ellende van dien wanneer dat niet bleek te gaan door gebrek aan ondersteuning van de nieuwe hardware door Windows XP
Niet geschoten is altijd mis
Wat betreft dat wennen: geef het een paar dagen en je bent gewend. Soms zitten de sneltoetsen ergens anders, dus dat is 'gek' als je overdag op je werk op een windows PC werkt en 's avonds thuis je laptop gebruikt. Maar meer dan gek is het ook niet (vind ik).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven