Ereader

26-09-2014 15:35 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sony ereader en nu is een hoek in het scherm geblokkeerd en kan ik niks lezen. Heel irritant. Maar goed ik weet hoe het komt hij is gevallen en ondanks beschermhoes dus toch beschadiging aan scherm. Nu wil ik een nieuwe maar wat is een goede voor niet al te veel geld. Deze heeft mij vorig jaar 100 euro gekost dus wel een dure grap als ik elk jaar een nieuwe nodig heb.tips en ervaringen zeer welkom.dank alvast.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf na bijna 3 jaar nog steeds tevreden over mijn Sony .

Enne in principe als je hem niet laat vallen hoef je natuurlijk niet elke jaar een nieuwe .



Was je verder wel tevreden over je ereader ?
Alle reacties Link kopieren
Kobo Glo. Heb hem nu 2 jaar en nog geen moment spijt van gehad. Mede door de ingebouwde verlichting.
Ik gebruik mijn tablet (Acer iconia) als ereader. Is ideaal, en met een protectionscreen anti glare heb je dus ook geen last van de licht inval.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees altijd op mijn tablet via de moonreader. Dat bevalt me opzich best goed, alleen is hij bij lang lezen soms best zwaar. Ik vraag me af of dat bij een e-reader ook zo is? Ik ben benieuwd naar wat goeie e-readers zijn en ook voor niet teveel geld, dus ik lees ff mee...
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even inbreken met een vraag.

Ik heb een Sony die goed bevalt maar hoe verwijder ik boeken?
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:woopie schreef op 26 september 2014 @ 16:33:

Kobo Glo. Heb hem nu 2 jaar en nog geen moment spijt van gehad. Mede door de ingebouwde verlichting.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:woopie schreef op 26 september 2014 @ 16:33:

Kobo Glo. Heb hem nu 2 jaar en nog geen moment spijt van gehad. Mede door de ingebouwde verlichting.



Dit.

Fijn ding!
Alle reacties Link kopieren
quote:jamadi52 schreef op 26 september 2014 @ 17:04:

Ik kom even inbreken met een vraag.

Ik heb een Sony die goed bevalt maar hoe verwijder ik boeken?Aansluiten op je pc/laptop, en dan via de verkenner.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Kobo Glo. Ideaal!

Heb een BeBook en een Sony gehad, maar de Kobo met backlight is toch wel erg fijn..

(alhoewel ik ook wel verhalen hoor over Kobo's die steeds vastlopen, maar daar heb ik gelukkig geen last van)
Alle reacties Link kopieren
Zijn Kobo Glo's lichter dan een tablet? Ik heb nog nooit een e-reader gehad.
Kobo Glo. Véél lichter dan m'n iPad, batterij gaat heel lang mee, passen honderden boeken op, ideaal.
quote:anoniem706916279 schreef op 26 september 2014 @ 17:36:

Zijn Kobo Glo's lichter dan een tablet? Ik heb nog nooit een e-reader gehad.

Hier ook een kobo glo. Superding.

Een boek dat weet hoe laat het is, met ingebouwd lampje ;)



Het fijne van een e-reader is het scherm: geen backlight maar e-ink, zodat je zelfs in de volle zon probleemloos kunt lezen. Bijna net als een gewoon boek eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als ik het me goed herinner stond er een Kobo in de DDD boekjes van de Bijenkorf.
Alle reacties Link kopieren
quote:jamadi52 schreef op 26 september 2014 @ 17:04:

Ik kom even inbreken met een vraag.

Ik heb een Sony die goed bevalt maar hoe verwijder ik boeken?Rechtsonder heb je een toets ( streepjes symbool ) die druk je in dan krijg in je scherm de optie boeken verwijderen , die klik je aan en vervolgens krijg je bij elk boek een mogelijkheid te selecteren , als je alles hebt geselecteerd kun je alles in een keer verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Calibre als software



Sony of kobo als e reader
quote:*Ginger* schreef op 26 september 2014 @ 17:50:

Kobo Glo. Véél lichter dan m'n iPad, batterij gaat heel lang mee, passen honderden boeken op, ideaal.Ik heb > 3000 boeken op mijn tablet, > 3000 muziekjes, meer dan genoeg geheugen over, EN toegang tot internet. Haalt jouw Kobo dat ook?
quote:Naara schreef op 26 september 2014 @ 18:38:

[...]



Ik heb > 3000 boeken op mijn tablet, > 3000 muziekjes, meer dan genoeg geheugen over, EN toegang tot internet. Haalt jouw Kobo dat ook?

Een tablet leest anders dan een e-Ink reader.

Ik heb de nieuwste Sony. Ik kan geen dag zonder.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jaren tevreden met mijn Sony e-reader..
Alle reacties Link kopieren
Kobo lees je weken mee zonder aan stroom te hangen itt tablet. Daarnaast kun je er een klein sd kaartje instoppen mocht je ruimte te kort hebben. Kobo Glo of Kobo Aura HD zijn erg fijn.



Sony stopt met e-readers, dus daar zou ik niet meer voor gaan.
Naara, de batterij van mijn Kindle gaat een maand mee, haalt jouw tablet dat ook?



Een tablet en een ereader kun je niet vergelijken. Een ereader is puur om mee te lezen, heel rustig voor je ogen, zelfs als er wel een backlight in zit. Het leest als papier en je kunt er zonder problemen mee in de zon lezen.



Ik heb dus een Kindle, heel fijn. Je moet alleen het bestandsformaat van je boeken omzetten omdat de Kindle geen ePub ondersteunt, dat is minder handig.
Bestanden om moeten zetten lijkt me dan weer teveel gedoe.



Ik doe 4-6 weken met mijn accu en dan gaat hij nooit van standby af.



Waarom geen Sony, omdat ze er mee stoppen? Zijn goede readers.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 26 september 2014 @ 18:53:

Niemand heeft nog de optie inboedelverzekering genoemd
Alle reacties Link kopieren
Niemand heeft nog de optie inboedelverzekering genoemd
quote:Krullevaer schreef op 26 september 2014 @ 18:49:

Naara, de batterij van mijn Kindle gaat een maand mee, haalt jouw tablet dat ook?



.Nee, maar dat boeit mij ook niet. Ik vind gebruiksgemak, en multi-functionaliteit belangrijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven