Ergernis over Windows 8.

16-06-2014 16:57 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 5 maanden een nieuwe laptop met Windows 8 en ik kan er niet aan wennen.

Vanaf het beginscherm start de Windows mail vaak niet op en ook de Chrome blijft vaak op een groen scherm hangen. Je hebt in de mail ook veel minder opties als eerder in Outlook.

Opstarten van Word en Excel duurt lang.

Wie heeft dit ook?
Ik was er zo aan gewend. Bij mij blijven Outlook en Chrome nooit hangen. Dat Outlook minder opties heeft, heeft niets met Windows te maken. Blijkbaar heb je nu een andere (nieuwere?) versie van Outlook. Ook heb ik geen ervaring met minder opties in een nieuwere versie van Outlook. Opstarten van Word en Excel is bij mijn Windows 8 supersnel.
Alle reacties Link kopieren
Het is nu geen Outlook maar Windows mail. Helaas is er voor Windows 8 geen Outlook.

Ben er echt over aan het denken om Windows 7 maar weer te laten installeren.
quote:Zoebie schreef op 16 juni 2014 @ 17:03:

Het is nu geen Outlook maar Windows mail. Helaas is er voor Windows 8 geen Outlook.

Ben er echt over aan het denken om Windows 7 maar weer te laten installeren.Natuurlijk is er voor Windows 8 wel Outlook. Ik heb Outlook 2013 en dat werkt perfect. Windows Mail is inderdaad geen Outlook en dan zijn de opties anders/minder.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, even gegoogeld en Outlook 2013 kan inderdaad met Windows 8. Nu nog een gratis download zien te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het in het begin ook een drama maar inmiddels ben ik helemaal gewend! Vind het startscherm wel fijn, heel overzichtelijk (als je niet zoveel programma's geïnstalleerd hebt). Dus hier geen ergernissen...
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Mijn officepakket (ook 2013) start nu op via de iCloud en ik vermoed dat het daarom zo langzaam gaat. Het gaat eerste de invoegtoepassingen opstarten (2 van 2) en dan Acer Cloud en de beveiligde modus nog. Van mij mag het hup opstarten en beginnen.



Moet even kijken of er in dat (officiele) pakket ook Outlook zit. Zo te horen dus wel.

Dat zou al een hele verbetering zijn. Nu nog uitvogelen of ik de iCloud kan omzeilen. Misschien dat het een hoop scheelt.
Classic Shell downloaden.



Geen dank.
Alle reacties Link kopieren
quote:Muloza schreef op 16 juni 2014 @ 18:43:

Classic Shell downloaden.



Geen dank.Voor ik op die link klik!! Wat is Classic Shell precies?? Klinkt als benzinereclame. :-)
Alle reacties Link kopieren
Sorry heb het even gegoogeld en nu snap ik het.

Dank je.
Het was en is nog steeds wat wennen.
Ik moest aan het begin steeds wennen dat de laptop ongevraagd naar het startscherm gaat en ik mis nog steeds de start knop.

Ben wel inmiddels meer gewend gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik regelmatig het touchpad om de cursor te bewegen over het scherm.

Helaas activeer ik dan vaak onbedoeld de zoomfunctie en wordt alles kleiner of groter. Dat is met ctrl-0 wel weer te corrigeren maar lastig is het wel. Kan ik dat gezoom ergens uitzetten ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven