[Facebook] Datum/tijd van bericht veranderen

19-04-2014 19:37 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag of probleem m.b.t. Facebook-berichten.



Als ik een Facebook-bericht plaats op de tijdlijn is de tijd van het bericht ook de tijd dat ik hem plaats, tenzij ik de datum/tijd verander. Nu blijkt dat ik de datum/tijd van het bericht wel kan veranderen, verder naar het verleden maar nooit naar de toekomst, ook niet als er enige tijd verstreken is.



Een voorbeeld:

Stel, op 19 april 2014 om 15:00 plaats ik een bericht. Ik kan de datum/tijd veranderen in 15 mei 2012 om 17:00 (willekeurige tijden zonder enige betekenis). Nu wil ik de datum/tijd weer veranderen, om 19 april 2014 om 19:30. Dan blijkt dat ik de datum/tijd opnieuw kan veranderen, mits het niet later is dan 19 april 2014 om 15:00, wanneer ik het bericht heb geplaatst. Hoe kan ik dat veranderen, en zo niet, waarom bestaat die mogelijkheid niet bij Facebook? Wie weet het antwoord?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
waarom zou je dat willen?



In groepen en pagina's van facebook kan het overigens wel ( dus de bedrijvenpagina's enz , niet de persoonlijke ) daar kun je berichten inplannen.
never a failure, always a lesson
Waarom zou je de datum van een bericht willen veranderen?
Alle reacties Link kopieren
Een voorbeeld: Je schrijft op Facebook dat je in de zomervakantie naar één of ander land gaat (het moment dat je dat op Facebook zet is enkele maanden voor die zomervakantie). Dan is het zomervakantie en je hebt aan het bezoek aan dat land een leuke herinnering gehad. Dan kun je de datum en tijd van het bericht aanpassen en nog wat toevoegen: "Ik ben daar en daar geweest, en ik heb dat en dat gezien, blablabla..." waarop Vrienden eventueel reageren.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Dit zijn echt de vragen des levens.
Alle reacties Link kopieren
quote:saintjeisanoniem schreef op 19 april 2014 @ 19:45:

Dit zijn echt de vragen des levens. Voor sommigen is Facebook hun leven, ja...
World of Warcraft: Legion
Doe gewoon eens gek en maak een nieuwe update in zo'n geval!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik ben gewoon stomverbaasd dat het überhaupt mogelijk is om de datum en tijd te wijzigen!

Maar ik zou ook gewoon een nieuwe status doen hoor!
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 19 april 2014 @ 19:48:

[...]



Voor sommigen is Facebook hun leven, ja... Zonde
quote:hans66 schreef op 19 april 2014 @ 19:45:

Een voorbeeld: Je schrijft op Facebook dat je in de zomervakantie naar één of ander land gaat (het moment dat je dat op Facebook zet is enkele maanden voor die zomervakantie). Dan is het zomervakantie en je hebt aan het bezoek aan dat land een leuke herinnering gehad. Dan kun je de datum en tijd van het bericht aanpassen en nog wat toevoegen: "Ik ben daar en daar geweest, en ik heb dat en dat gezien, blablabla..." waarop Vrienden eventueel reageren.

Ik kijk niet naar oude berichten die terug omhoog komen (heel hinderlijk vind ik het dat facebook automatisch berichten van mensen omhoog plaatst omdat er nog iemand 'n reactie bij heeft geplaatst)



Je kunt gewoon 'n nieuw berichtje plaatsen als je wat nieuws hebt meegemaakt. En ja, op reis maak je dagelijks nieuwe dingen mee en heb je wel 'ns een foto te laten zien.
quote:Vlammetje schreef op 19 april 2014 @ 19:53:

Haha, ik ben gewoon stomverbaasd dat het überhaupt mogelijk is om de datum en tijd te wijzigen!

Idem, ik wist dat ook niet
Alle reacties Link kopieren
Als je een statusupdate maakt met ik ga in de zomer naar x op vakantie, dan kun je nadat je terug bent van vakantie gewoon verder schrijven in een reactie op je eerder gemaakte status en dan verschijnt deze bij je volgers weer bovenaan.
Facebook vind ik juist uitermate geschikt voor het plaatsen van snapshots tijdens je reis.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 april 2014 @ 20:27:

Facebook vind ik juist uitermate geschikt voor het plaatsen van snapshots tijdens je reis.Ja! Wanneer ga je weer?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat facebook er vanuit gaat dat je geen glazenbol hebt, ook niet met terugwerkende kracht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt ook wel gebruikt om een fake profiel te maken en bijvoorbeeld het vertrouwen te winnen van iemand die een kaartje van je wil kopen. Zo lijkt het alsof dat profiel al jaren bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Weer wat geleerd, Vlammetje en Elninjoo.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is het gewoon omdat je technisch gezien geen bericht in de toekomst kunt plaatsen.



Ook al is jouw 'toekomst' eigenlijk het verleden, dat weet FB niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 19 april 2014 @ 20:27:

Facebook vind ik juist uitermate geschikt voor het plaatsen van snapshots tijdens je reis.

Inderdaad. Afgelopen week wees een collega mij op een feature op de Android-versie van Facebook, waarmee je je locatie, tijd en datum plus vrije tekst (tekstvak waar je zelf wat commentaar kunt typen) op de Facebook-tijdlijn kunt zetten. Een andere collega deed dat al en zo kon ik precies zien wat hij die dag zoal bezocht heeft.



Dit kan in heel Nederland als je mobiel internet op je smartphone hebt. Daarbuiten ben je aangewezen op openbare en/of betaalde Wifi. Of je bent aangewezen op roaming waarbij de kosten extreem kunnen oplopen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je desbetreffende post toch wijzigen?

Je kunt er dan iets aan toevoegen, dus echt de post zelf niet in een reactie eronder. De tijd hoef je hiervoor niet aan te passen alleen het bericht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven