Facebook IQ test

23-08-2014 14:26 24 berichten
Ik heb de afgelopen weken een aantal berichtjes op FB gekregen van vrienden die via een linkje een IQ-test hadden gedaan. Voor mijn gevoel zijn dat niet mijn intelligentste vrienden, maar zonder uitzondering kwamen ze uit op 140!

Na nummer drie dacht ik zelf ook maar eens dat testje te doen en ik kwam lager uit Die ga ik dan natuurlijk niet delen maar mijn vrienden zijn er nu van overtuigd dat zij echt hoogbegaafd zijn (en ze zijn echt heel lief, maar bij lange na niet hoogbegaafd).

Wat is dat nu voor een maf testje? Zijn er meer hier met een bewezen hoog iq die laag scoren op dat FB-testje?
Alle reacties Link kopieren
Was dat testje ook niet maar een paar vragen?
Ik wist niet eens dat die test serieus genomen werd, hahaha
Deze test en uitslagen heb ik ook gezien! En niet gedaan trouwens. Bij iemand die spelt met woorden als "me moeder", "na de dokter", kwam er een IQ van 140 uit…
Alle reacties Link kopieren
Alleen al het feit dat je die testjes serieus neemt, zegt mij meer dan de uitslagen... :-D
quote:pieterpad schreef op 23 augustus 2014 @ 14:30:

Deze test en uitslagen heb ik ook gezien! En niet gedaan trouwens. Bij iemand die spelt met woorden als "me moeder", "na de dokter", kwam er een IQ van 140 uit…Zo erg is het niet bij mijn vriendin, maar ze heeft echt geen bovengemiddeld iq. Of ze heeft het wel, maar dan merk je daar echt helemaal niets van in de praktijk
Al die testjes en quizzen (welke groente ben jij?) hebben n alleen als doel gegevens te verkrijgen.
quote:milena1 schreef op 23 augustus 2014 @ 14:30:

Alleen al het feit dat je die testjes serieus neemt, zegt mij meer dan de uitslagen... :-DNee, ik neem het niet serieus hoor. Maar mijn vriendin is er nu dus van overtuigd dat ze zeer begaafd is. Dat ik lager scoor vind ik dan wel heel irritant, en ik heb ook wel een vermoeden aan welke vraag dat lag (die ene waar het juiste antwoord niet bij stond ).
quote:Starshine schreef op 23 augustus 2014 @ 14:33:

Al die testjes en quizzen (welke groente ben jij?) hebben n alleen als doel gegevens te verkrijgen.Oh ja, en die welke stad bij jou past. Kwam bij mij Londen uit en als ik nou 1 stad echt helemaal niets aan vind...
Haha, ik vind ze wel grappig die testjes.

Natuurlijk slaan ze nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij kwam de hoogste score en ik heb daar hard om moeten lachen. Ik weet nl van mezelf dat het niet niet zo is.



Een collega scoorde ooit erg hoog bij de iqtest van tv. Dat hebben we weken moeten aanhoren, tot vervelens toe. Nou zei m'n baas heel droog, dat kan je dan knap verbergen want op het werk merk ik er niets van :Imao:
Ach ja, heeft ze weer een extra boost voor haar zelfvertrouwen op deze manier Misschien kun je haar een echte IQtest laten doen op internet, kijken of ze zich dan nog hoogbegaafd voelt.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, zo heb ik eens op de bank meegedaan aan de Nationale IQ-test van BNN. Iedereen ontdekt door die test altijd op zijn minst hoogbegaafd te zijn (zelfs de mensen van wie je gewoon weet dat ze erg ondergemiddeld zijn qua intelligentie), ik had een score van 120 ofzo. Het ergste waren de vragen over logica: ik heb meerdere vakken Logica op de universiteit afgerond met hoge cijfers, maar van de BNN vragen had ik er 0 goed. Mijn favoriete smoes voor mijn tegenvallende score is afwisselend 'maar ik was ziek' (dat was ik ook echt, met koorts en alles ) en 'de test is speciaal aangepast aan het publiek, zodat gemiddelde kijkers er een goed gevoel aan over houden en de kijkcijfers opkrikken'.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Betjebig

Zeker die vraag over kind van een kip?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
De BNN iq test vind ik ook echt niet leuk. De normale vragen gaan altijd wel, maar met die foto's en filmpjes haal ik mijn score naar beneden tot net aan mavo-niveau. Mijn vriend scoorde maar net iets hoger dan ik terwijl hij normaal gesproken bij de slimste 2% hoort. Klopt niets van dus. Mijn collega die bij ons de post registreert en praktijkonderwijs heeft gedaan doen scoorde op de BNN-test 110 Volgens mij moet je dan wel weer heel slim zijn om een test te kunnen maken waarop de goegemeente bovengemiddeld scoort en de echte slimmeriken lager.
quote:marcellav schreef op 23 augustus 2014 @ 15:16:

Betjebig

Zeker die vraag over kind van een kip?Klopt. Dat moest kuiken zijn en dat stond er niet bij. Hoe het dan kan dat al die anderen wel voor kippetje kiezen (waarvan ik vermoed dat dat dan wel het juiste was geweest)...
Ik kreeg ook een extreem lage uitslag, wat uiteraard niet kon kloppen.



Ik heb de test nog een keer gedaan met precies dezelfde antwoorden en wat bleek? Ik had ineens een IQ van 135.



De uitslag is steeds willekeurig, ongeacht welke antwoorden je invult. Is me al vaker bij andere FB testen opgevallen. Probeer het maar eens!
quote:milena1 schreef op 23 augustus 2014 @ 14:30:

Alleen al het feit dat je die testjes serieus neemt, zegt mij meer dan de uitslagen... :-DJa echt hoor
quote:Zijn er meer hier met een bewezen hoog iq die laag scoren op dat FB-testje?

*meldt*

Volgens de neuropsycholoog is mijn iq 134. Volgens FB 115 en bij BNN bleef het bij 106.



Ach, iq ain't nothing but a number Kan er de rekeningen niet mee betalen en het houdt me ook niet warm in bed.
Alle reacties Link kopieren
Ik had 180.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja in mijn tijdlijn stond ook iemand met een IQ van 140. Het betrof iemand die met veel moeite de huishoudschool heeft afgerond. Amusant hoor. Ik heb zelf het testje niet gedaan, dus ik weet niet wat er zoal in gevraagd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat een grapje was. Hahahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 23 augustus 2014 @ 14:30:

Alleen al het feit dat je die testjes serieus neemt, zegt mij meer dan de uitslagen... :-DEens.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
En de mensa online test, wat vinden jullie daarvan? Die heb ik net even gedaan en nu ben ik uitgenodigd voor de mensa eindtest om te zien of ik echt zo slim ben als ik nu lijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven