Geen internet kunnen afsluiten.

18-07-2014 14:56 17 berichten
Dat vraag ik mij nou echt af. Laatst wilde ik internet aanvragen voor in het nieuwe huis maar bij bijna elke provider zijn we na de postcodecheck geweigerd maar hoezo is dat eigenlijk?



Het is zelfs nog voordat ik onze gegevens in moest vullen. Uiteindelijk wel een provider gevonden maar die had ik liever niet willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
En dat vraag je dan niet even aan de klantenservice van de desbetreffende maatschappij??
Nee ik ga geen dure klantenservice bellen om dat na te vragen als ik op die postcode toch geen internet kan krijgen via hun.
Alle reacties Link kopieren
Op de fb pagina vragen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Maar dus. In jouw postcodegebied of vorige bewoner zit/zat een wanbetaler ofzo. En dan weigeren ze.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Meen je dat nou? Ook oneerlijk want wij zijn geen wanbetalers en ik neem aan dat ze verbindingen allang hebben verbroken.
Alle reacties Link kopieren
Internet via kabel? Dan heb je maar één provider per postcodegebied.
Uiteindelijk heb ik telfort internet/televisie/telefoon wel kunnen afsluiten maar ook zij deden eerst de postcode check. Ik heb dit ook nooit eerder gehad.
quote:markovic schreef op 18 juli 2014 @ 15:12:

Internet via kabel? Dan heb je maar één provider per postcodegebied.Dat dus.
quote:kiki1987 schreef op 18 juli 2014 @ 15:12:

Uiteindelijk heb ik telfort internet/televisie/telefoon wel kunnen afsluiten maar ook zij deden eerst de postcode check. Ik heb dit ook nooit eerder gehad.

In geval van internet via de kabel heeft die postcodecheck weinig te maken met kredietwaardigheid oid.

Kabelinternetproviders mogen niet overal hun product aanbieden, maar per gebied meestal een en soms twee providers. Vandaar die postcodecheck.
Wij konden ook niet bij onze eerste keuze terecht, omdat ze hier gewoon niet beschikbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dure klantenservice bellen? Je hebt ze toch aan de lijn om het af te sluiten? Kun je direct vragen toch.



Heeft idd te maken met wanbetaling, eventueel van vorige bewoner.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 18 juli 2014 @ 15:12:

Internet via kabel? Dan heb je maar één provider per postcodegebied.Hier heb je Ziggo en Telfort , Telfort is inmiddels van KPN,wij hebben dik 8jaar Telfort gehad (was voor heen Tiscalie)
Alle reacties Link kopieren
quote:kiki1987 schreef op 18 juli 2014 @ 15:12:

Uiteindelijk heb ik telfort internet/televisie/telefoon wel kunnen afsluiten maar ook zij deden eerst de postcode check. Ik heb dit ook nooit eerder gehad.Telfort kan je mailen met je vragen, ze hebben ook een pagina waarop alle vragen staan.
Alle reacties Link kopieren
Op 0900 alternatieven kun je een alternatief goedkoop telefoonnummer opzoeken waarmee je bedrijven kunt bellen.
Zit je niet toevallig te ver van de netwerkkast af? Sommige providers kunnen dan namelijk geen draadloos internet verstrekken omdat het signaal simpelweg net niet tot jouw huis komt. Dat is de reden dat ik heel erg langzaam internet heb en er waren maar 2 aanbieders die überhaupt konden leveren.

Maar verder heb ik er geen verstand van dus ik zou er gewoon een telefoontje aan wagen.
Alle reacties Link kopieren
Dat probleem heb ik ook wel eens gehad. Zit hier midden in een woonwijk, huizen staan er al minstens dertig jaar, ik woon hier al meer dan 10 jaar, ik krijg dagelijks post en de postcodecheck zegt dat de postcode niet bestaat :S

Bug in het postcode programma.



Even met de provider van mijn voorkeur gebeld en het was opgelost.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven