Gezocht: wekker met gesproken tijd.

20-08-2014 07:29 18 berichten
Wie kan mij helpen? Manlief had altijd een oude nokia met een wekker functie waarbij een damesstem bij het afgaan herhaalde: het is.... uur, het is tijd om op te staan".

En een snoozefunctie dus een herhaling om de 10 minuten.



Nu heeft hij een nieuwe telefoon en mist hij zijn oude wekker, bijna elke ochtend verslaapt hij zich dus. Voor hem zoek ik dus een wekker die hetzelfde doet als z'n oude telefoon.



Iemand hier een leuke suggestie qua wekker? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is dat een telefoon voor blinden, Google daar maar eens op.



En verder denk ik dat hij gewoon miet wennen aan zijn nieuwe telefoonwekker. Er zijn zove ringtones dat het me sterk lijkt dat hij er van geen een wakker wordt en van een gesproken tijdsvermeldimg wel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Is daar geen App voor?
Nou, hij heeft nu ook als probleem dat de snoozeknop anders werkt op zijn nieuwe telefoon en hij de telefoon uitdrukt.



Dus ook met app of andere ringtone bestaat nog steeds een probleem.
Hij verslaapt zich? Hoezo? Hij zet nu geen wekker ofzo? Het maakt toch niet uit of je wekker zegt "het is ..., tijd om op te staan" of dat hij "piep piep piep" zegt. Of staat hij alleen op als iemand het tegen hem zegt en denkt ie nu "nou, er zegt niemand dat ik op moet staan dus ik blijf lekker liggen"? Hij kan toch gewoon z'n bed uit gaan als die wekker afgaat. Hij zet hem ook uit, dus wakker is ie.
http://www.winkelmetzorg. ... slechtzienden-en-blinden/
Voor de iphone is er de "pratende wekker" app.
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjeitje, 2 minuten geleden

Nou, hij heeft nu ook als probleem dat de snoozeknop anders werkt op zijn nieuwe telefoon en hij de telefoon uitdrukt.



Dus ook met app of andere ringtone bestaat nog steeds een probleem.Dat 'probleem' zal hij met alle andere-dan-zijn-vertrouwde-Nokia hebben in het begin.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
WakeVoice is een app voor android. Maar dit kan je toch makkelijk zelf googlen? Pratende wekker intikken en tadaaaa!
Alle reacties Link kopieren
Z'n oude simloze telefoon blijven gebruiken als wekker, terwijl hij met z'n nieuwe belt. Ik lees nl nergens dat die oude tel kapot is. Is ie dat wel, kijk op marktplaats voor zo'n zelfde. En anders overdag oefenen, oefenen, oefenen met de nieuwe snoozeknop, zodat dit ook een automatisme wordt.
Blijkbaar ben ik dus minder handig dan jullie



Maar hij wil gewoon een wekker die bij het snoozen benoemd hoe laat het is en ik vroeg me af of iemand hier misschien wist of het bestond.



En dan bij voorkeur in niet telefoonvariant. Ik ga kijken naar wakevoice. Thanks.
quote:Ratgirl schreef op 20 augustus 2014 @ 07:48:

Z'n oude simloze telefoon blijven gebruiken als wekker, terwijl hij met z'n nieuwe belt. Ik lees nl nergens dat die oude tel kapot is. Is ie dat wel, kijk op marktplaats voor zo'n zelfde. En anders overdag oefenen, oefenen, oefenen met de nieuwe snoozeknop, zodat dit ook een automatisme wordt.Zijn oude is wel kapot maar dit was inderdaad gewoon een optie.
Bij Worldwidevision.nl heb ik van de week een sprekende wekker besteld voor mijn moeder staan er verschillende op de site .
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel. Ik reken me altijd nogal rijk in de morgen
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjeitje schreef op 20 augustus 2014 @ 07:56:

Maar hij wil gewoon een wekker die bij het snoozen benoemd hoe laat het is en ik vroeg me af of iemand hier misschien wist of het bestond.

Ja dus, zie mijn eerste post.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 20 augustus 2014 @ 07:45:

Hij verslaapt zich? Hoezo? Hij zet nu geen wekker ofzo? Het maakt toch niet uit of je wekker zegt "het is ..., tijd om op te staan" of dat hij "piep piep piep" zegt. Of staat hij alleen op als iemand het tegen hem zegt en denkt ie nu "nou, er zegt niemand dat ik op moet staan dus ik blijf lekker liggen"? Hij kan toch gewoon z'n bed uit gaan als die wekker afgaat. Hij zet hem ook uit, dus wakker is ie.Dit dus.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Desperate_Housewive schreef op 20 augustus 2014 @ 07:45:

Hij verslaapt zich? Hoezo? Hij zet nu geen wekker ofzo? Het maakt toch niet uit of je wekker zegt "het is ..., tijd om op te staan" of dat hij "piep piep piep" zegt. Of staat hij alleen op als iemand het tegen hem zegt en denkt ie nu "nou, er zegt niemand dat ik op moet staan dus ik blijf lekker liggen"? Hij kan toch gewoon z'n bed uit gaan als die wekker afgaat. Hij zet hem ook uit, dus wakker is ie.



+1



Dit gaat toch over een gezonde volwassen man zonder etiketje? Jeetje, die went toch wel weer aan iets nieuws! Soms hebben nieuwe dingen ook weer leuke voordelen.



Mijn tablet is nu mijn wekker. Elke dag een eigen tijd en de week loopt vanzelf! Op werkdagen gaat de wekker vroeger dan op vrije dagen. Als ik hem voor de volgende dag uitzet, gaat het ding de dag erna wel gewoon. Ben er zo blij mee, dat ik mijn oude wekker echt niet meer mis. En die gaf nog wel de temperatuur aan, en de dag en de datum.
Alle reacties Link kopieren
En anders spreek je zelf een aantal ringtones in. Per tijdstip kan je dan een aparte ringtone instellen.

Dus de eerste 2 x nog een vriendelijk goedemorgen. En daarna een wat strengere en minder vriendelijk verzoek om NU met zn luie reet uit bed te komen en zijn vege lijf als de sodebliksem onder de douche gooien!!



Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven