Logo: Vrouwen met een mening
  • Blog
    • Vandaag
    • Bloggers
    • Kortingscode
    • Testpanel
    • Winnen
    • Boekenclub
    • Volg ons
    • Archief
  • Forum
    • Start
    • Vandaag
    • Viva zoekt
    • Mededelingen
    • FAQ
    • Huisregels
  • Games
  • Mijn Viva
    • Mijn Viva
    • Leden vinden
    • Profiel wijzigen
    • Mijn laatste
    • Fotobeheer
    • Mijn vrienden
  • Magazine
    • Nu in Viva
    • Aanbiedingen
    • Deal van de week
    • Losse nummers
    • iPad
  • Abonneren
  • Viva Mama
Viva
  • Registreer
  • Actieve onderwerpen
  • Zoeken
  • Vragen?
Ga naar een onderdeel
Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Digi
  4. Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

Welkom.
Je laatste bezoek was zaterdag 18 mei 2013 23:53.
Dit onderwerp heeft 1238 reacties, en bestaat uit 50 pagina's.
De laatste reactie is geplaatst op 18-05-2013 13:00.

DigiHet grote kleine problemen topic van de nerds onder ons! - Laatste pagina

Ga naar een onderdeel
Pagina's:
1 2 3 … 48 49 50 Laatste
  1. 15-06-2011, 20:28
    Bericht verborgen Toon bericht
    XionZ
    Afbeelding van XionZ
    • Profiel
    • 1880 berichten
    15-06-2011, 20:28

Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!

Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!

Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?

Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?

Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?

Begint je hardeschijf te roggelen?

Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?

Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!

En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!

Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.

http://26.media.tumblr.com/tumblr_l57jsyGkVa1qa8nfxo1_500.jpg

http://www.akakul.co.uk/img/rtfm

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSXMmnFBAduUFFCdWUm5XpzULbDSeFr_Oxaw1u_1R9-7ICyuOiW

Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!

:cheer:

1. 29-04-2013, 13:37
    newimprovedkitty
    Afbeelding van newimprovedkitty
    • Profiel
    • 3172 berichten
    29-04-2013, 13:37

thanx, ik ga eens een poging wagen

"if you don't like where you are, than change it! You are not a tree."

2. 29-04-2013, 13:40
    newimprovedkitty
    • Profiel
    • 3172 berichten
    29-04-2013, 13:40

nouja! spontaan is mijn search gebeuren verdwenen! had nog niets gedaan ..

3. 29-04-2013, 14:29
    oddjobx
    Afbeelding van oddjobx
    • Profiel
    • 970 berichten
    29-04-2013, 14:29

.

oddjobx wijzigde dit bericht op 05-05-2013 15:31 met 99%

4. 02-05-2013, 21:36
    newimprovedkitty
    • Profiel
    • 3172 berichten
    02-05-2013, 21:36

en mijn search bar is weer terug grrrr.. spookjes in mijn laptop

5. 02-05-2013, 21:36
    newimprovedkitty
    • Profiel
    • 3172 berichten
    02-05-2013, 21:36

Super Kitty? lol :heart:

6. 03-05-2013, 09:56
    eiram
    Afbeelding van eiram
    • Profiel
    • 311 berichten
    03-05-2013, 09:56

Ik wil ook graag een vraag stellen. Misschien wel een rare of vanzelfsprekende..
    Ik heb een windows 8 tablet en wil daarop Bluestacks installeren om de android apps te kunnen gebruiken.
    Het installeren lukt wel maar het programma start niet op. Ik blijf in het 'laden van het programma' steken.
    Nu heb ik gelezen dat er een systeemvereiste voor Bluestacks is van 2 gb RAM geheugen. Mijn tablet heeft maar 2 gb RAM geheugen. Ik weet er niet veel van, maar dat lijkt mij dan toch dat ik dit programma niet kan gebruiken? Want een deel van de 2 gb zou ook al wel gebruikt worden voor andere programma's lijkt mij? Of hoe werkt zoiets?

7. 03-05-2013, 13:17
    Pumps_italiaans
    Afbeelding van Pumps_italiaans
    • Profiel
    • 5927 berichten
    03-05-2013, 13:17

Hier ook een vraagje a.u.b.

Weet iemand hoe je kunt inloggen op een google account ?
    Je zou op die manier je google history kunnen wissen history.google.com door in te loggen, te onderbreken en Alle webgeschiedenis verwijderen. Heb voor zover ik weet geen account. Gebruik wel hotmail.

Groet en alvast bedankt voor alle positieve reacties. Ben er overmorgen weer heel even om te kijken of er reacties zijn geweest.

Kapot is snel. Bouwen minder snel. Pesten is simpel. Vrienden maken niet. Ja, kost iets meer tijd...

8. 03-05-2013, 22:27
    oddjobx
    Afbeelding van oddjobx
    • Profiel
    • 970 berichten
    03-05-2013, 22:27

.

oddjobx wijzigde dit bericht op 05-05-2013 15:32 met 99%

9. 03-05-2013, 22:47
    shahla
    Afbeelding van shahla
    • Profiel
    • 13619 berichten
    03-05-2013, 22:47

Het installeren was wel gelukt, las ik, maar het programma draait niet en dat lijkt me op zich logisch als het precies dát vraagt wat de computer aan maximum heeft. Volgens mij is het zelfs zo dat mocht je het wel aan de praat krijgen je de computer op een gegeven moment 'kapot' maakt ermee.

Pumps, volgens mij moet je dan wel een account aanmaken of denk ik nou heel simpel?

10. 03-05-2013, 23:22
    oddjobx
    Afbeelding van oddjobx
    • Profiel
    • 970 berichten
    03-05-2013, 23:22

.

oddjobx wijzigde dit bericht op 05-05-2013 15:33 met 99%

11. 04-05-2013, 12:40
    shahla
    Afbeelding van shahla
    • Profiel
    • 13619 berichten
    04-05-2013, 12:40

Tja, ik betwijfel of het zo goed is voor je pc, laptop, tablet. Er iets op laten draaien wat hetzelfde aan RAM vraagt wat je hebt.
    Ik ben wel op de hoogte van Virtueel Geheugen e.d. maar de tablet geeft direct al een probleem dat het dit programma niet op wil starten. Dat is voor mij toch een teken dat dit een bepaalde reden heeft waarom het niet wil, en dan bedoel ik dat dit komt omdat wat het programma vraagt hetzelfde is als wat de tablet heeft. Al kun je het geheugen vergroten, het is niet voor niks dat het programma maar blééf laden. Het was zelfs te traag om op te starten, kennelijk.
    De Taskmanager is mij ook bekend. Gebruik het geregeld om te controleren wat er nu allemaal draait en hoeveel ruimte het in beslag neemt en wat het totaal aan cpu in percentage dan is.
    Ik mag dan een leek zijn op 'technisch gebied' en veel zaken nog niet weten maar íets weet ik er wel van. :)

Ik zou dit programma dus gewoon niet doen en kijken of je een vergelijkbaar 'lichter' programma kunt vinden met ongeveer dezelfde features en dat gebruiken. Wat heb je eraan als de zooi vastloopt of het zo enorm traag wordt?

12. 04-05-2013, 14:32
    oddjobx
    Afbeelding van oddjobx
    • Profiel
    • 970 berichten
    04-05-2013, 14:32

.

oddjobx wijzigde dit bericht op 06-05-2013 05:11 met 99%

13. 04-05-2013, 16:51
    Geroldine
    Afbeelding van Geroldine
    • Profiel
    • 135 berichten
    04-05-2013, 16:51

quote:
    oddjobx schreef op 04 mei 2013 @ 14:32:
    Shahla, dit is een topic voor nerds. Je trekt voorbarige conclusies en geeft onjuiste meningen.
    Zo boycot je dit topic al dan niet ongewild.

Als je een podium wilt, ga je gang, maar ik ga niet met je in discussie.
    Huh, bedoel je dat alleen jij hier advies mag geven en oplossingen aandragen?

check, check...dubbelcheck!

14. 04-05-2013, 19:01
    shahla
    Afbeelding van shahla
    • Profiel
    • 13619 berichten
    04-05-2013, 19:01

quote:
    oddjobx schreef op 04 mei 2013 @ 14:32:
    Shahla, dit is een topic voor nerds. Je trekt voorbarige conclusies en geeft onjuiste meningen.
    Zo boycot je dit topic al dan niet ongewild.

Pardon? Ik mag hier ook reageren en mijn mening geven.
    Dat jij daar niet tegen kunt, is geheel jouw probleem.
    Bovendien ging jij juist wél met mij in discussie door te zeggen dat het allemaal niet klopte wat ik zei.
    Moet je niet raar opkijken dat ik terug reageer.
    Het lijkt mij namelijk volkomen logisch dat als een programma simpelweg niet wil opstarten dit een teken is dat het gewoon niet gaat werken op je tablet om de simpele reden dat het gewoon net even teveel vergt van je tablet.
    Wat heeft iemand eraan dat jij dan gaat kletsen over dat het allemaal gerust moet gaan kunnen. De tablet gaf al aan er problemen mee te hebben.

15. 04-05-2013, 19:02
    shahla
    Afbeelding van shahla
    • Profiel
    • 13619 berichten
    04-05-2013, 19:02

quote:
    geroldine schreef op 04 mei 2013 @ 16:51:
    [...]

Huh, bedoel je dat alleen jij hier advies mag geven en oplossingen aandragen?
    Kennelijk.

16. 06-05-2013, 05:08
    oddjobx
    Afbeelding van oddjobx
    • Profiel
    • 970 berichten
    06-05-2013, 05:08

.

oddjobx wijzigde dit bericht op 13-05-2013 06:39 met 99%

17. 06-05-2013, 08:47
    Muloza
    Afbeelding van Muloza
    • Profiel
    • 555 berichten
    06-05-2013, 08:47

Ik ben niet weg. Ben aan het verhuizen en alleen mobiel internet op het moment...

http://www.troll.me/images/y-u-no/internet-y-u-so-slow.jpg

18. 06-05-2013, 13:06
    shahla
    Afbeelding van shahla
    • Profiel
    • 13619 berichten
    06-05-2013, 13:06

quote:
    oddjobx schreef op 06 mei 2013 @ 05:08:
    Lala, je leést ook niet goed, of banjert met je klep ins Blaue hinein.

Ik schreef, "Als je een podium wilt, ga je gang."

Als je je maar niet tot mij richt, of gestuurd door je wichelroede van een sticky topic, dat geacht wordt áltijd te kloppen een verbaal moeras maakt.

Je zal wel niet te stoppen zijn. Weet je wat, je mag het helemaál hebben hiero.
    Muloza was al weg, dan hang ik 't hier ook maar aan de wilgen.

Misschien kan je er wat van maken, met OldGeronimo (dat "dine" laat ik maar weg. De associatie met dienen zie ik niet.)
    Zal een mooie kruisbestuiving zijn, samen met jou. Zij van de sexrubriek afkomstig, jij van 't verbaal geweld.

Maar verander dan wel de titel.
    Het moet niet lijken alsof ik er ook maar iéts mee te maken heb, of wil hebben.

Misschien is een aardigere titel "Het grote kleine topic voor nuts, weggewaaide dakramen, scheve tampons, tarotleggers, en lala-zingers."

(Maar haal dat "sticky" dan maar gelijk weg, want 't komt toch op de kletspijler. Of eerst nog even bij sex.)
    :-| Jij spoort niet.

19. 06-05-2013, 13:07
    Pumps_italiaans
    • Profiel
    • 5927 berichten
    06-05-2013, 13:07

quote:
    shahla schreef op 03 mei 2013 @ 22:47:
    Pumps, volgens mij moet je dan wel een account aanmaken of denk ik nou heel simpel?

Nou, er schijnt automatisch een account aangemaakt te zijn. Er wordt van alles opgeslagen via google. De vraag is dus hoe ik zo'n account dan kan opvragen. Het werkt enorm vertragend en al die aanbiedingen... daar wordt ik niet blij van. Het is soms wel net iets veel te veel en persoonlijk wat er is opgeslagen.
    Dus, hoe werkt dat?

Kapot is snel. Bouwen minder snel. Pesten is simpel. Vrienden maken niet. Ja, kost iets meer tijd...

20. 06-05-2013, 13:09
    Pumps_italiaans
    • Profiel
    • 5927 berichten
    06-05-2013, 13:09

Oeps, zie dat hier zoiets als een cyberoorlog aan het woeden is.
    Kan je beter in de tuin even aan de plantjes ruiken. Kan een relaxende werking vanuit gaan. ;-]

21. 06-05-2013, 13:54
    Geroldine
    Afbeelding van Geroldine
    • Profiel
    • 135 berichten
    06-05-2013, 13:54

quote:
    oddjobx schreef op 06 mei 2013 @ 05:08:
    Lala, je leést ook niet goed, of banjert met je klep ins Blaue hinein.

Ik schreef, "Als je een podium wilt, ga je gang."

Als je je maar niet tot mij richt, of gestuurd door je wichelroede van een sticky topic, dat geacht wordt áltijd te kloppen een verbaal moeras maakt.

Je zal wel niet te stoppen zijn. Weet je wat, je mag het helemaál hebben hiero.
    Muloza was al weg, dan hang ik 't hier ook maar aan de wilgen.

Misschien kan je er wat van maken, met OldGeronimo (dat "dine" laat ik maar weg. De associatie met dienen zie ik niet.)
    Zal een mooie kruisbestuiving zijn, samen met jou. Zij van de sexrubriek afkomstig, jij van 't verbaal geweld.

Maar verander dan wel de titel.
    Het moet niet lijken alsof ik er ook maar iéts mee te maken heb, of wil hebben.

Misschien is een aardigere titel "Het grote kleine topic voor nuts, weggewaaide dakramen, scheve tampons, tarotleggers, en lala-zingers."

(Maar haal dat "sticky" dan maar gelijk weg, want 't komt toch op de kletspijler. Of eerst nog even bij sex.)
    :rofl: ... Mijn god, wat een overtrokken en verschrikkelijk kinderachtige reactie. Jij spoort echt niet O_o

check, check...dubbelcheck!

22. 13-05-2013, 10:41
    875765
    Afbeelding van 875765
    13-05-2013, 10:41

is het forum-inloggesodehatseflats probleem (zie topic hieronder) ook op te lossen door de supernerd-helpdesc X-D ??

23. 15-05-2013, 16:01
    Pumps_italiaans
    • Profiel
    • 5927 berichten
    15-05-2013, 16:01

Is Ccleaner van piriform nog steeds freeware?

En hoe zit dat met hitmanpro? Ik wil mijn oude pc schonen, maar diverse proefversies werken niet meer voor windows XP en de versie die daarop staat. Wil de pc zonder internet nog een tijdje gebruiken.
    Maar voor hitmanpro krijg ik als melding dat ik het kan kopen. Misschien dat ik per ongeluk de betaalde versie voor 30 dagen heb gedownload. Ik heb iig altijd gedacht dat Hitmanpro freeware was.

Graag alleen maar reacties van iemand die er ook echt iets van weet. Mening is leuk, maar als je zelf niet mee werkt dan weet je nog minder dan ik. Heeft iemand misschien een advies wat ik zou kunnen doen om de gratis versie te kunnen gebruiken? Als die nog bestaat en nog bruikbaar is zoals een aantal jaren geleden. Het is lief dat er mensen zijn die willen helpen, maar googlen kan ik ook. Heb alleen even wat extra informatie nodig van mensen die er mee werken of die weten hoe het werkt.
    Dit is geen onvriendelijk bericht, maar kort en zakelijk geformuleerd. Taal van de werkvloer.
    Alvast vriendelijk (ja, echt)bedankt .

24. 18-05-2013, 09:54
    oddjobx
    Afbeelding van oddjobx
    • Profiel
    • 970 berichten
    18-05-2013, 09:54

Hitmanpro is nog steeds gratis.
    Alleen als het programma wat vindt, heb je 30 dagen om het ook wat te laten verwijderen.
    Alleen gaat dat programma niet samen met geen internet gebruiken, want het werkt door juist het net op te gaan, en dan op een intellgente manier een aantal scanners er overheen te laten gaan.
    Daarbij is het eigenlijk bedoeld als second opinion.

Ik heb het er lang gelden wel op gezet, en ook wel niet lang geleden de beta gedownload, maar nooit gebruikt.
    Er is wel malware die in principe vrijwel geen scanner vindt, en dan doen zij moeite die toch te vinden.
    Maar die intelligentie en kennis van scanners heb ik ook, dus ik zal het waarschijnlijk nooit gebruiken.

Ergo, een gewone scanner gebruiken, Bitdefender of Avira bv., en af en toe MBAM en Superantispyware.
    Bij dan nog onoplosbare problemen zou je Hitmanpro kunnen laten draaien.

Ccleaner heb ik er ook wel op staan, maar ook nooit gebruikt.
    Dit omdat ik keek wat het doet. Dan is dat weinig, en op een manier die voor mij te onduidelijk is.
    Het enige zinnige is het register nalopen, maar daarvan is bekend dat het programma daarbij fouten maakt. En dat is bij het register fataal.
    Bij het gewone werken maakt het ook af en toe fouten, maar dat is niet onoverkomelijk, al roepen sommigen het uit als het meest gevaarlijke programma dat bestaat.
    Dat komt denk ik door datzelfde onduidelijke werken. Dan kan je pech hebben.

Ergo, het staat bekend als een goed programma, maar voor de leek, denk ik. Zo van "Wat moet je anders?"
    Maar ik geloof dat niemand die iets van computers weet, z'n computer daaraan wil overleveren.

Het is nog gratis.

(Mocht je Avira gebruiken, "toolbar" niét aanvinken bij het installeren.)

25. 18-05-2013, 13:00
    Pumps_italiaans
    • Profiel
    • 5927 berichten
    18-05-2013, 13:00

Hitmanpro heb ik wel gebruikt samen met spysweeper.
    De laatste keer werd daardoor wel iets verwijderd.
    Maar heel lang geleden (2001 en zo begin eeuwtelling) heb ik ontdekt dat als je hem 2x achter elkaar draait dat in het rapport dan meer verwijderingen stonden dan na de eerste keer. Was een testje om te kijken of rapport en verwijderen ook automatisch werd uitgevoerd. Is dus inderdaad (maar dat is eigenlijk met alles) een optie.

Heb niet tijd om op dit moment volledig te reageren, maar ga er volgende week of over 2 weken meer mee aan de slag. Ik heb namelijk wel een paar problemen die meer aandacht nodig hebben om opgelost te worden. Gelukkig heb ik wel een paar andere plekken om ook te werken, maar daar kan ik niet alles gebruiken.
    Dit even als bedankje voor de informatie tot nu toe.

Wat freeware betreft. Soms is een betaalde versie van een ander applicatie nodig om het volledig te kunnen gebruiken en dat wilde ik even weten.

Pagina's:
1 2 3 … 48 49 50 Laatste
  1. Viva
  2. Forum
  3. Digi
  4. Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

Welkom.
Je laatste bezoek was zaterdag 18 mei 2013 23:53.
Dit onderwerp heeft 1238 reacties, en bestaat uit 50 pagina's.
De laatste reactie is geplaatst op 18-05-2013 13:00.

DigiHet grote kleine problemen topic van de nerds onder ons! - Laatste pagina

Ga naar een onderdeel
Pagina's:
1 2 3 … 48 49 50 Laatste
Snel zoeken