Hoe plak je een plaatje in je posting?

14-08-2008 10:43 184 berichten
Achterlijk misschien, maar dat weet ik dus nog steeds niet. Kan iemand me vertellen hoe dat moet? Tip voor de Angels: voeg deze vraag toe aan jullie FAQ-lijst.
Alle reacties Link kopieren
Tip voor Frits; wellicht moet je de FAQ van dit forum lezen en niet van een ander forum? ;-]



Hoe voeg ik een afbeelding in mijn bericht?

Je kunt zelfgekozen foto¡¯s en afbeeldingen in je bericht invoegen. Deze afbeeldingen moeten dan wel al ergens op internet te vinden zijn. Je kunt geen afbeeldingen vanaf je harde schijf op het forum plaatsen. Je kunt een afbeelding invoegen door de link van het desbetreffende plaatje te kopieren (rechtermuisknop/eigenschappen/kopieren), dan in het reageervenster aan te klikken en daarin de link van de afbeelding in te plakken. De afbeelding wordt automatisch op de juiste grootte in je bericht toegevoegd.
Alle reacties Link kopieren
klik dus op het schilderijtje... naast de 'link'-knop.
Heb ik het over het hoofd gezien? Excuus.
Alle reacties Link kopieren
Wel handig ook, als je online een leuk plaatje vindt, om dan met je rechtermuisknop op het plaatje te gaan staan en 'open image in new window' te selecteren. De url die je dan krijgt plak je dan in het veld wat je krijgt als je het schilderijtje aanklinkt. Oefen eens met een mooi Obamaplaatje, Frits! Yes you can! X-D
Alle reacties Link kopieren
En bij de pijler Digi is daar een topic over en heeft Borodini het letterlijk op een Jip en Janneke manier uitgelegd dus ja, dan moet het goed komen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MissMara schreef op 14 augustus 2008 @ 10:56:

Wel handig ook, als je online een leuk plaatje vindt, om dan met je rechtermuisknop op het plaatje te gaan staan en 'open image in new window' te selecteren. De url die je dan krijgt plak je dan in het veld wat je krijgt als je het schilderijtje aanklinkt. Oefen eens met een mooi Obamaplaatje, Frits! Yes you can! X-D
My dear, old friend. X-D
Alle reacties Link kopieren
Jip en Janneke plakken plaatjes.



Op een dag zitten Jip en Janneke achter de computer van mamma. Ze willen plaatjes plakken voor op het viva forum. Jip weet niet hoe het moet. Janneke wel.

Kijk Jip, zegt Janneke. Bovenin dit schermpje staan allemaal kleine vierkantjes. Zullen we ze tellen ? 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15. Zo zegt Janneke, en als je nu van de andere kant telt, het 4e vierkantje, dat is het plaatjes plak vierkantje.

Als je op het plaatjes plak vierkantje klikt met je muis, komt er een rechthoekig schermpje, en daar kunnen we de naam van een website plaatje in plakken.

Jip gaat snel op zoek naar een plaatje.

Ja ! hij heeft er een gevonden. Op : http://www.annie-mg.com/h...traties/jipenjanneke3.gif



Deze moeilijke code plakt hij in het rechthoekige schermpje. Hoho zegt Janneke, even goed kijken of het schermpje leeg is. Dat doet ze met backspace. Zo, nu mag Jip de moeilijke code plakken. En op het OK. Knopje klikken.



[afbeelding]



Vol spanning klikt Janneke nu op "verstuur bericht"



Zal het gelukt zijn ?[/
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Hij blijft grappig Boro :rofl: . Zal wel komen omdat ik zelf net pas uit de pubertijd ben ofzo ;-] .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
borodini schreef op 14 augustus 2008 @ 11:03:

Jip en Janneke plakken plaatjes.



Op een dag zitten Jip en Janneke achter de computer van mamma. Ze willen plaatjes plakken voor op het viva forum. Jip weet niet hoe het moet. Janneke wel.

Kijk Jip, zegt Janneke. Bovenin dit schermpje staan allemaal kleine vierkantjes. Zullen we ze tellen ? 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15. Zo zegt Janneke, en als je nu van de andere kant telt, het 4e vierkantje, dat is het plaatjes plak vierkantje.

Als je op het plaatjes plak vierkantje klikt met je muis, komt er een rechthoekig schermpje, en daar kunnen we de naam van een website plaatje in plakken.

Jip gaat snel op zoek naar een plaatje.

Ja ! hij heeft er een gevonden. Op : http://www.annie-mg.com/h...traties/jipenjanneke3.gif



Deze moeilijke code plakt hij in het rechthoekige schermpje. Hoho zegt Janneke, even goed kijken of het schermpje leeg is. Dat doet ze met backspace. Zo, nu mag Jip de moeilijke code plakken. En op het OK. Knopje klikken.



[afbeelding]



Vol spanning klikt Janneke nu op "verstuur bericht"



Zal het gelukt zijn ?[/




:rofl: Super grappig.



Misschien moet er een serie komen net als de serie 'dummies' maar dan natuurlijk met Jip en Janneke. Lijkt me leuk :)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
http://members.lycos.nl/nvangool/studies33.html
Alle reacties Link kopieren
Mij lukt het dus nog steeds niet....grrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
X-D
anoniem_68635 wijzigde dit bericht op 14-08-2008 12:28
Reden: sorry, verkeerd topic
% gewijzigd
Das logisch Zwieber, jij voegt een site in ipv een plaatje :)
Alle reacties Link kopieren
Maar als ik via een site een plaatje vind dan krijg ik niet de open image in new window optie.
Alle reacties Link kopieren
http://www.rekelproducties.nl/content/rekels/images/zwieber.gif
Joepieeeee! :cheer2: :applause:



;-)
Alle reacties Link kopieren
Ah kom op nu! Als je niet weet hoe je plaatjes op een forum post moet je nog ff van internet afblijven hoor... veel te gevaarlijk :-D
Alle reacties Link kopieren
Jippie! Mag ik eindelijk blijven van metatron!
Zwieber schreef op 14 augustus 2008 @ 13:22:

Jippie! Mag ik eindelijk blijven van metatron!
Ik krijg dus ook alleen een url, maar van een hele pagina, dus niet van een plaatje afzonderlijk. Hoe deed jij het?
Alle reacties Link kopieren
MissMara schreef op 14 augustus 2008 @ 10:56:

Wel handig ook, als je online een leuk plaatje vindt, om dan met je rechtermuisknop op het plaatje te gaan staan en 'open image in new window' te selecteren. De url die je dan krijgt plak je dan in het veld wat je krijgt als je het schilderijtje aanklinkt. Oefen eens met een mooi Obamaplaatje, Frits! Yes you can! X-D




Le-zen Fritske! X-D



Of lukte dit je niet?
Ik krijg nog steeds geen plaatje. :mad:



Zo frustrerend, een IQ van 145 en dan geen plaatje kunnen plakken. ;-)
Alle reacties Link kopieren
De url die je krijgt is die van een plaatje, bijv http://www.mophotos.nl/cl...na_Hagen-Herman_Brood.jpg



Die url plak je in het schilderijen- vakje.



probeer maar.
Alle reacties Link kopieren
Je typt [img]*http://www.plaatje.jpg*[/img] zonder sterretjes, als ik het zonder sterretjes typ zie je een plaatje.



Als je rechtsklikt in een afbeelding, zie je bij eigenschappen (onderaan) ook de link staan, die zet je dan tussen [img] link [/img] met de vierkante haakjes in je post en als het goed is heb je een plaatje in je post!
Alle reacties Link kopieren
Op een plaatje gaan staan, op internet, op je harde schijf kan niet. Rechte muisknop, dan eigenschappen, en de url kopieeren en plakken bij het plaatjes plak icoontje. Ja makkelijker kunnen we het echt niet maken hoor. Wat is er nog simpeler dan Jip en Janneke?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven