Ik krijg ineens een bevestigingscode van facebook

09-09-2014 15:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik kreeg zojuist per sms een bevestigingscode van facebook toegestuurd. Voor zover ik weet heb ik facebook nooit mijn mobiele nummer gegeven.Ik heb meteen uit veiligheid mijn wachtwoord gewijzigd, maar ik vind dit erg vreemd.

Weet iemand wat dit betekent?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, maar ik kreeg vandaag ook ineens een mail dat er nieuwe berichten zijn. Dat kreeg ik eerder ook nooit gemaild.

Ik heb mijn contact/veiligheidsinstellingen opnieuw ingesteld.



Raar.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Bevestigingscode tot wat?
Alle reacties Link kopieren
Is het niet gewoon spam via sms?
Alle reacties Link kopieren
wellicht omdat facebook whatsapp overgenomen heeft? het zou me niet verbazen als dat verhaal van scheiden der diensten van deze 2 bedrijven gelul was.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja bij mij was whatsapp net ook ineens aan het 'optimaliseren'.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vorige week ineens een sms met de vraag of ik een gratis consult wilde voor ooglaser, ik moest ja of nee terug sms'en. Ik heb lekker niks gedaan, begint dat ook al.
Heb je je toevallig op je telefoon aangemeld op Facebook (en Facebook je normaal op de pc?)



Het kan dan zo zijn dat je een zogenaamde aanmeldgoedkeuring (= een code krijgt toegestuurd) Hiermee controleert Facebook of dit "nieuwe " apparaat echt bij jou account hoort en niet van iemand is die gehackt heeft. (nieuwe tussen haakjes, want het kan voorkomen dat je al maanden op je nieuwe telefoon Facebookt en daarna pas deze controleerde krijgt.



P.s. Hotmail heeft dezelfde controle ingebouwd daar kreeg ik toen ik (al een paar maanden) mijn mail las via mijn telefoon ook de melding dat ik mijn controle code in moest voeren om verder te kunnen gaan.



Dit kan trouwens alleen als Facebook jouw nummer heeft (dus als je zeker weet van niet is dat wel vreemd)
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 09 september 2014 @ 15:27:

Oh ja bij mij was whatsapp net ook ineens aan het 'optimaliseren'.Bij mij vanochtend inderdaad ook! Ik geloof absoluut dat Facebook en Whatsapp gegevens uitwisselen want ik heb ook ineens in mijn " Whatsappcontacten" mensen staan waarvan ik de nummers voorheen niet had.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg dat maandelijks. Dat komt omdat ik de ene maand inlog in New York en de volgende in Bangkok, facebook, gmail, hotmail etc etc etc willen dan steeds weten of je account niet gehackt is dus sturen ze die bevestigingscodes via de sms
Facebook kan je nummer hebben zonder dat je dat zelf hebt doorgegeven. Daar heb je maar ėėn persoon in je contactenlijst voor nodig die de instelling zo heeft dat ze iedereens gegevens mogen hebben. Helaas pindakaas.



Dus al die paniek dat ze je nummer zouden hebben toen ze Whatsapp overnamen was zinloos, dat nummer hadden ze waarschijnlijk al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven