Is een Ipad leuk?

25-02-2011 20:37 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al weken te twijfelen of ik een Ipad ga kopen. Het lijkt me echt handig, maar ik vind het echt wel veel geld. Dus ik ben op zoek naar ervaringen. Wie heeft er een Ipad, wat doe je ermee? Voegt het nog iets toe als je al een smartphone hebt?

Even een paar concrete dingen die ik me afvraag:

- Ik hou altijd bij wat ik uitgeef in Excel, is er voor de Ipad een excel-achtig programma (en zo ja hoe heet dat dan?)

- Kan je de fotosoftware van de Hema downloaden en er een fotoboek op maken?

Ben benieuwd naar jullie mening!!
Geen antwoord op de vragen in je openingspost, maar wel op je openingstitel:

Jaaaa!
Vergeet nog wat:

- Is de Ipad prettig als e-reader te gebruiken (en zitten daar geen beperkingen op qua bestandsformaten omdat het Apple is?)

- En als je een juist ervaring hebt me een Android tablet die ook ca. 9 tot 10 " groot is en dit hetzelfde soort touchscreen heeft, hoor ik dat ook graag. Daar heb ik me suf naar zitten googelen, maar kan alleen 7" vinden.
Haha Tinus, dat klinkt enthousiast. Jij hebt er één?
Ik vind het wel een leuke gadget. Speel er voornamelijk spelletjes op en lees boeken. Soms internet. Maar verder eigenlijk vrij weinig...

Maar wacht nog even voor je er eventueel een koopt, heel binnenkort komt de iPad 2 uit, die heeft meer opties (bijvoorbeeld een USB ingang als ik het goed begrepen heb).
Ik heb er een, maar doe er niet zoveel mee. Ja, het is ook een ereader. En ja, je kan er een software pakket opzetten zodat je word en excel bestanden kan maken. Maar ik denk dat als je graag dat soort bestanden bijhoudt etc. dat je beter een mini laptop kan kopen, is handiger denk ik, want echt stukken typen is met zo'n touch screen echt niet handig.
quote:Dali78 schreef op 25 februari 2011 @ 20:49:

Haha Tinus, dat klinkt enthousiast. Jij hebt er één?Jaaaa!
De Ipad 2 komt inderdaad uit in drie verschillende varianten. Ik zou nog even wachten
jaaa, man wilde hem graag, maar uiteindelijk gebruik ik hem meer . Vind het zo fijn en handzaam. Pak het ding er steeds bij om even nieuws te checken, internet te kijken (forum), weerbericht etc. Je opent het en je zit op internet.

Had ik van te voren niet verwacht.

Maar inderdaad, wacht even op de nieuwe uitgave. Die zal niet of niet veel duurder zijn en biedt meer!!
Ik heb er ook 1 en vind t helemaal geweldig. Ik zit veel op de viva app, maar ook facebook,twitter,kranten,etc.

Ik heb ook een klein notebookje,maar die ligt nu in de kast en gebruik ik niet meer. Hema sofware wert ik niet en ik geloof dat er wel zoiets als excel op kan. Vriendlief weet dat allemasl wel,nu niet aanwezig in huis

Mijn vrienc gebruikt m ook veel om tijdschriften te lezen. We hebben al kookboeken gedownload,ook erg handig. Verder nog niet als ereader gebruikt. Beeldscherm is voor mij groot genoeg.

Heb wel gehoord dat voor boeken de ereader beter en fijner is. Ipad is voor lang lezen niet echt fijn en goed voor de ogen (erg fel)
Op mijn ipad zit geen usb-ingang, maar er is wel een applicatie voor te koop.
De Apple iPad 2 is dunner en lichter dan zijn voorganger. Apple levert volgens geruchten drie versies van de iPad 2. Eentje met een wifi-connectie, een exemplaar met umts-connectie en een uitvoering die werkt volgens de cdma-standaard
Hmm deze reacties trekken me weer terug op aarde.

@ Biebeltje, is het wel een handig formaat als e-reader? Of zou iets kleiner (de 7") daar juist weer niet handiger voor zijn?

@SSF, heb jij enig idee wat dit softwarepakketten kosten (of waar ik dan kan vinden)
I love my iPad!
Wel jammer dat ik dat niet wist. Heb hem pas een week... Maar leuk dat het ding is!

Het is thuis vechten tussen mezelf, man en zoon van 4. Verbazingwekkend wat die kleine er allemaal al op kan.
Ik zet de ereader altijd op zwarte achtergrond met witte letters, dat leest een stuk rustiger. Verder kun je ook het contrast aanpassen, misschien dat het dan minder fel wordt?

Vind het wel handig. Zodra je de app opent gaat hij naar de pagina waar je gebleven was, dus niet meer zoeken naar een dichtgevallen pagina.
Niet prettig als e-reader... het scherm spiegelt namelijk! dus je ziet jezelf als je aan het lezen bent, leest niet zo prettig.

Bij die nieuwe versie zouden ze dit misschien verbeteren hoorde ik, dus dat het scherm niet meer spiegelt. En ook dat het scherm minder snel vies is, je ziet best snel allemaal vingerafdrukken op het scherm.
Oh en zijn zus van 14 maanden zit ook al met haar vingertjes te schuiven als ze de kans krijgt.
Ik ben dol op mijn iPad,

Zit op het moment aan mijn hand vastgekleefd.

Nooit meer een laptop voor mij.

(persoonlijk, voor werk is anders)
je kunt er prima boeken op lezen hoor. zeker als ie nog wat lichter wordt bij de nieuwe uitgave. (felheid van het beeld kun je zelf instellen uiteraard).

Alleen voor echte tekstverwerking etc. moet je hem niet aanschaffen, dan kun je toch beter aan de laptop gaan.
Inmiddels ook weer enthousiastelingen... ik blijf dubben.

Misschien moet ik sowieso nog even een weekje wachten om te horen wat de Ipad2 gaat brengen.
Er bestaat een Ipad achtig systeem met dubbel scherm. Het andere scherm is een e-reader waar je zelf ook met handschrift herkenning ed. Ik weet niet meer wat voor een merk het was. Koste geen drol geloof ik.
Ik heb er al vier boeken opgelezen,

Wat bij mij erg goed werkt is het licht iets te dimmen.

Kijk er series op die ik download (downloaden gaat nog wel via laptop)

Spelletjes, internet.

Zal even kijken of ik een fotoboek van de Hema kan maken.
Ik weet niet of een klein scherm fijner is. Heb ik geen ervaring mee. Ik geef sowieso nog steeds de voorkeur aan een papieren boek.

Moet wel zeggen dat ik per keer wel een stapel classics download via Amazon, alsof het niets kost ... (tot de cc afrekening komt).

En je ziet inderdaad heel snel vette vingers. Ik speel vaak Japanse beeld puzzels, dan zie je allemaal strepen en stippen.
Oh, wij hebben ook een docking station erbij met toetsenbord. Zit nog helemaal nieuw in de doos. Denk dat dat een beetje zonde van het geld is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven