Is een Ipad leuk?
vrijdag 25 februari 2011 om 20:37
Ik zit al weken te twijfelen of ik een Ipad ga kopen. Het lijkt me echt handig, maar ik vind het echt wel veel geld. Dus ik ben op zoek naar ervaringen. Wie heeft er een Ipad, wat doe je ermee? Voegt het nog iets toe als je al een smartphone hebt?
Even een paar concrete dingen die ik me afvraag:
- Ik hou altijd bij wat ik uitgeef in Excel, is er voor de Ipad een excel-achtig programma (en zo ja hoe heet dat dan?)
- Kan je de fotosoftware van de Hema downloaden en er een fotoboek op maken?
Ben benieuwd naar jullie mening!!
Even een paar concrete dingen die ik me afvraag:
- Ik hou altijd bij wat ik uitgeef in Excel, is er voor de Ipad een excel-achtig programma (en zo ja hoe heet dat dan?)
- Kan je de fotosoftware van de Hema downloaden en er een fotoboek op maken?
Ben benieuwd naar jullie mening!!
vrijdag 25 februari 2011 om 20:48
Vergeet nog wat:
- Is de Ipad prettig als e-reader te gebruiken (en zitten daar geen beperkingen op qua bestandsformaten omdat het Apple is?)
- En als je een juist ervaring hebt me een Android tablet die ook ca. 9 tot 10 " groot is en dit hetzelfde soort touchscreen heeft, hoor ik dat ook graag. Daar heb ik me suf naar zitten googelen, maar kan alleen 7" vinden.
- Is de Ipad prettig als e-reader te gebruiken (en zitten daar geen beperkingen op qua bestandsformaten omdat het Apple is?)
- En als je een juist ervaring hebt me een Android tablet die ook ca. 9 tot 10 " groot is en dit hetzelfde soort touchscreen heeft, hoor ik dat ook graag. Daar heb ik me suf naar zitten googelen, maar kan alleen 7" vinden.
vrijdag 25 februari 2011 om 20:50
Ik vind het wel een leuke gadget. Speel er voornamelijk spelletjes op en lees boeken. Soms internet. Maar verder eigenlijk vrij weinig...
Maar wacht nog even voor je er eventueel een koopt, heel binnenkort komt de iPad 2 uit, die heeft meer opties (bijvoorbeeld een USB ingang als ik het goed begrepen heb).
Maar wacht nog even voor je er eventueel een koopt, heel binnenkort komt de iPad 2 uit, die heeft meer opties (bijvoorbeeld een USB ingang als ik het goed begrepen heb).

vrijdag 25 februari 2011 om 20:51
Ik heb er een, maar doe er niet zoveel mee. Ja, het is ook een ereader. En ja, je kan er een software pakket opzetten zodat je word en excel bestanden kan maken. Maar ik denk dat als je graag dat soort bestanden bijhoudt etc. dat je beter een mini laptop kan kopen, is handiger denk ik, want echt stukken typen is met zo'n touch screen echt niet handig.
vrijdag 25 februari 2011 om 20:52
jaaa, man wilde hem graag, maar uiteindelijk gebruik ik hem meer . Vind het zo fijn en handzaam. Pak het ding er steeds bij om even nieuws te checken, internet te kijken (forum), weerbericht etc. Je opent het en je zit op internet.
Had ik van te voren niet verwacht.
Maar inderdaad, wacht even op de nieuwe uitgave. Die zal niet of niet veel duurder zijn en biedt meer!!
Had ik van te voren niet verwacht.
Maar inderdaad, wacht even op de nieuwe uitgave. Die zal niet of niet veel duurder zijn en biedt meer!!
vrijdag 25 februari 2011 om 20:52
Ik heb er ook 1 en vind t helemaal geweldig. Ik zit veel op de viva app, maar ook facebook,twitter,kranten,etc.
Ik heb ook een klein notebookje,maar die ligt nu in de kast en gebruik ik niet meer. Hema sofware wert ik niet en ik geloof dat er wel zoiets als excel op kan. Vriendlief weet dat allemasl wel,nu niet aanwezig in huis
Mijn vrienc gebruikt m ook veel om tijdschriften te lezen. We hebben al kookboeken gedownload,ook erg handig. Verder nog niet als ereader gebruikt. Beeldscherm is voor mij groot genoeg.
Heb wel gehoord dat voor boeken de ereader beter en fijner is. Ipad is voor lang lezen niet echt fijn en goed voor de ogen (erg fel)
Ik heb ook een klein notebookje,maar die ligt nu in de kast en gebruik ik niet meer. Hema sofware wert ik niet en ik geloof dat er wel zoiets als excel op kan. Vriendlief weet dat allemasl wel,nu niet aanwezig in huis
Mijn vrienc gebruikt m ook veel om tijdschriften te lezen. We hebben al kookboeken gedownload,ook erg handig. Verder nog niet als ereader gebruikt. Beeldscherm is voor mij groot genoeg.
Heb wel gehoord dat voor boeken de ereader beter en fijner is. Ipad is voor lang lezen niet echt fijn en goed voor de ogen (erg fel)
vrijdag 25 februari 2011 om 20:55
vrijdag 25 februari 2011 om 20:56
Ik zet de ereader altijd op zwarte achtergrond met witte letters, dat leest een stuk rustiger. Verder kun je ook het contrast aanpassen, misschien dat het dan minder fel wordt?
Vind het wel handig. Zodra je de app opent gaat hij naar de pagina waar je gebleven was, dus niet meer zoeken naar een dichtgevallen pagina.
Vind het wel handig. Zodra je de app opent gaat hij naar de pagina waar je gebleven was, dus niet meer zoeken naar een dichtgevallen pagina.
vrijdag 25 februari 2011 om 20:56
Niet prettig als e-reader... het scherm spiegelt namelijk! dus je ziet jezelf als je aan het lezen bent, leest niet zo prettig.
Bij die nieuwe versie zouden ze dit misschien verbeteren hoorde ik, dus dat het scherm niet meer spiegelt. En ook dat het scherm minder snel vies is, je ziet best snel allemaal vingerafdrukken op het scherm.
Bij die nieuwe versie zouden ze dit misschien verbeteren hoorde ik, dus dat het scherm niet meer spiegelt. En ook dat het scherm minder snel vies is, je ziet best snel allemaal vingerafdrukken op het scherm.
vrijdag 25 februari 2011 om 20:58
vrijdag 25 februari 2011 om 20:59
vrijdag 25 februari 2011 om 21:00
Ik weet niet of een klein scherm fijner is. Heb ik geen ervaring mee. Ik geef sowieso nog steeds de voorkeur aan een papieren boek.
Moet wel zeggen dat ik per keer wel een stapel classics download via Amazon, alsof het niets kost ... (tot de cc afrekening komt).
En je ziet inderdaad heel snel vette vingers. Ik speel vaak Japanse beeld puzzels, dan zie je allemaal strepen en stippen.
Moet wel zeggen dat ik per keer wel een stapel classics download via Amazon, alsof het niets kost ... (tot de cc afrekening komt).
En je ziet inderdaad heel snel vette vingers. Ik speel vaak Japanse beeld puzzels, dan zie je allemaal strepen en stippen.