Welkom. Je laatste bezoek was donderdag 17 mei 2012 06:36.

Snel inloggen of registreer jezelf - (Wachtwoord vergeten?)

1. Viva
  2. Forum
  3. Digi
  4. Is een e-book wat?

Dit onderwerp heeft 2859 reacties, en bestaat uit 115 pagina's. Je bent momenteel op pagina last van 115.
De laatste reactie is geplaatst op 16-05-2012 15:37.

[ Is een e-book wat? - Laatste pagina ]

Ga naar een onderdeel

1. Na de afgelopen vakantie waarin ik op dag 3 al moest beginnen in boek 3, kijk ik met enige vrees uit naar de komende vakantie. Want dan zou 3 weken weg dus neerkomen op 21 boeken mee... En dat is misschien wat veel van het goede.

Dus had ik zo verzonnen dat ik misschien toch maar aan het e-readen moet. Maar een snelle zoekslag op internet en ik zie door de bomen het bos al niet meer. Is dat nu wat, zo'n e-book? Is er wel een beetje een leuk assortiment boeken in te vinden? En welk type is nou juist wel of niet goed? Wat zijn handige gadgets en wat volkomen overbodig?

Voor de achtergrond: ik ben een redelijke digibeet en het is alleen om te lezen. Ik las dat er ook e-books waren waar je muziek op kan zetten en/of je mail mee kan lezen maar dat vind ik nou niet bepaald essentieel...

1. Ahah...even googelen en gevonden. Ik zal me er nu even in verdiepen.

2. ja nieuwsgroepen... das een soort download waar je van alles kan vinden films enz maar ook eboeken enzo (alles gratis ;-) ) zoek maar eens naar binaries4all staat heel veel info op... en anders iwl ik mijn boekenbestand wel even voor je doorspitten als je er niet uitkomt

3. @miertje, ik heb het even bekeken. Hier moet ik me echt even een avondje in gaan verdiepen. Heb hier nu een peuter en baby rondhangen, gaat dus nu echt niet.
    Ik heb nog wel een vraagje. Hoe krijg je vanuit adobe digital editions boeken op je ereader? Weet je dit misschien?

4. Ik doe alles met calibre, vind ik makkelijker, geen verstand van adobe digital editions, sorry

5. Na een paar dagen puzzelen en wat hulp van collega's heb ik zo'n 1200 boeken.
    Ik denk dat ik maar een sd kaartje koop, dan kan ik er daar gelijk een boel opzetten.
    Iemand enig idee hoe groot dat ongeveer moet zijn?
    Ik vind het ideaal zo'n e-reader!

Ik twijfel nu alleen nog over het soort hoesje. Ik zat eerst te denken aan een hoesje die je openklapt en zo kan lezen, maar ik gebruik de ereader nu nog los en dat bevalt ook goed. Dus mss is een hoesje waar je hem alleen in doet om te vervoeren ook genoeg (en iig een stuk goedkoper)
    Wat zijn jullie ervaringen?

je kan beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt

6. Nou, mijn ervaring heb ik al wel een paar keer aangegeven. Ik ben begonnen met de ereader los dus zonder hoesje te vervoeren: domme keuze van me... gevolg een krasje op t scherm.

daarna heb ik een hoesje besteld waar je hem in kan schuiven via ebay. Heel prettig, beschermd ook goed, maar je moet je ereader er elke keer uithalen als je lezen wil, en geen lampje voor donkere situaties.
    Los lampje erbij gekocht, maar vond ik ook niet je van het.

Als laatste toch na heel veel rondkijken, twijfelen enz enz toch het Sony hoesje met een lampje gekocht, een flinke aanschaf, het ding kost 50 euri, maar ik vind hem z'n geld meer dan waard. Het enige nadeel vind ik dat er niet wat opzit zodat het hoesje dichtkan (drukknoopje ofzo) waardoor je eigenlijk zo'n boek-flap idee krijgt, kan opengaan, moet zeggen het valt me tot opheden nog erg mee, en ik neem mijn ereader toch veel mee in de tas..

dus.... mijn keuze is het sony hoesje met lampje!

7. OH ja en wat je sdkaartje betreft, ik heb een 2 gb kaartje erin zitten maar moet zeggen ik gebruik hem bijna niet. Alleen om muziek erop te zetten zodat ik me af kan sluiten in lawaaierige situaties. op 2 gb kan je ongeveer 1000 boeken kwijt.... oh ja... wat ik begrepen heb is als je je boeken op de sdkaart zet je ereader wel wat langzamer wordt, maar dat heb ik van horen/zeggen....

8. Bedankt voor je ervaringen miertje, ik heb er wrs overheen gelezen. Ik twijfel idd nog, ik wil iig iets om hem in te vervoeren, maar weet nog niet of ik idd een los hoesje wil of het hoesje waar tie in blijft zitten.... twijfel, twijfel.
    Nu heb ik m vervoerd in een washandje, ging ook best goed...

je kan beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt, dan spijt hebben van de dingen die je niet gedaan hebt

9. Weet iemand het volgende probleem te verhelpen?

Ik heb een Bebook neo met een sd kaart met boeken. Vandaag weer verder gegaan met het boek dat ik aan het lezen ben, maar het omslaan ging steeds langzamer en nu doet ie het gewoon niet meer. Kan hem zelfs niet uitzetten.....
    Niet alleen kan ik het boek dus niet uitlezen, de e-reader uitzetten maar weet ook niet hoe ik het probleem moet/kan verhelpen!?
    Iemand die dat wel weet?

10. Een ander epub bestand downloaden. Ik heb het ook een keer gehad. Bij het nieuwe epub bestand werkte de neo weer prima.

11. quote:
    koekkie schreef op 01 mei 2012 @ 00:10:
    Weet iemand het volgende probleem te verhelpen?

Ik heb een Bebook neo met een sd kaart met boeken. Vandaag weer verder gegaan met het boek dat ik aan het lezen ben, maar het omslaan ging steeds langzamer en nu doet ie het gewoon niet meer. Kan hem zelfs niet uitzetten.....
    Niet alleen kan ik het boek dus niet uitlezen, de e-reader uitzetten maar weet ook niet hoe ik het probleem moet/kan verhelpen!?
    Iemand die dat wel weet?
    De e-reader resetten met een puntig voorwerp en dan zou de klacht moeten verdwijnen. Mocht dat niet lukken even teruggaan naar de leverancier in verband met resetten firmware.

Dansen is leuker dan lopen...

12. Is de batterij niet gewoon leeg? Opladen hoeft dan niet direct resultaat te geven, zeker niet als je met usb oplader oplaadt.
    Heb je wel de nieuwste updates op je reader? Ik heb een bebook club en een paar updates geleden had ik ook dat probleem.

It is impossible to live without failing at something, unless you live so cautiously that you might as well not have lived at all - in which case, you fail by default.

13. Bedankt voor jullie reacties!

Opladen, daar dacht ik ook aan, maar helaas....dat was het niet!

Uiteindelijk kunnen ontdekken hoe je moest resetten en ik kan hem in ieder geval weer gebruiken!

Maarrrr..... Het vervelende is dat hij niet verder wil gaan dan bladzijde 232, terwijl het boek 252 pagina's heeft!! Frustrerend als je wilt weten hoe het verhaal afloopt! Hij gaat steeds langzamer omslaan tot ie het dus niet meer doet! Geen idee hoe ik dat nu weer moet oplossen. Heeft iemand anders dit 'probleem' al eens gehad?
    Het boek staat op een sd-kaartje, desnoods lees ik het eind wel via mijn computer, maar het klopt gewoon niet.....

14. Heb je met een ander boek hetzelfde probleem? Want het kan altijd een keer gebeuren dat het aan het boek ligt, mijn zwager had vorige week exact hetzelfde.

15. Z8jes,
    Nee nog niet eerder gehad. Op de computer kon ik hem gewoon uitlezen..... Geen idee wat het nou kan zijn, maar goed ik weet nu hoe het verhaal in ieder geval is afgelopen!

16. probeer het nog eens met een ander boek en kijk of hij dan weer hetzelfde doet, soms is een epub dusdanig bewerkt dat sommige e-readers het niet meer kunnen lezen.

Dit kan zelfs met een gekocht digitaal boek gebeuren, dan zit er gewoon wat fout in de codes in de CSS.

17. Ik heb ook sinds een jaartje een E-reader. De Oyo uitgebracht door Selexyz. Bevalt erg goed. Merkte wel doordat er erg veel boeken op stonden dat ie wat traag werd. Dus nu gewoon minder boeken erop en de rest staat wel op de laptop.

Missen jullie de gewone boeken ook? Ik kan dat toch niet helemaal missen dus wissel het wat af wat betreft papier of e-book.

18. Ik leen ook gewoon nog boeken uit de bieb.

Heeft er iemand voor mij de serie mma marotswa?

Of een tip om ze te vinden om te downloaden...

19. Ik heb de afgelopen tijd nog een papieren boek gelezen dat nog in de kast stond. Eigenlijk merk ik geen veschil meer bij het lezen.

Vraag: ik ben momenteel in Frankrijk en heb mijn laptop en iPad meegenomen. De e-reader is thuis gebleven omdat er een boek op staat dat we momenteel aan de kinderen voorlezen, oma past op en leest daar dan gewoon uit door. En ik was dus toch nog bezig in dat papieren boek. Maar dat heb ik gisteren uitgelezen. Ik kon de slaap vannacht niet vatten en heb een reeks boeken via e-book gekocht via de iPad. Echter... slechts één daarvan kon ik ook direct op de iPad laden en lezen. De rest werkt kennelijk via de flashplayer en gaat dus niet op de iPad. Iemand een idee hoe ik die boeken toch op de iPad kan krijgen? Kan ik ze b.v. op mijn laptop zetten (geen Apple) en dan op een of andere manier converteren zodat ze ook op de iPad kunnen?
    xYella.

It\'s much better to die standing up, than to live on your knees.

20. Het is al gelukt, in de bevestigingsmail staat gelukkig een duidelijke handleiding!

It\'s much better to die standing up, than to live on your knees.

21. quote:
    miertje22 schreef op 29 april 2012 @ 11:31:
    Het enige nadeel vind ik dat er niet wat opzit zodat het hoesje dichtkan (drukknoopje ofzo) waardoor je eigenlijk zo'n boek-flap idee krijgt, kan opengaan, moet zeggen het valt me tot opheden nog erg mee, en ik neem mijn ereader toch veel mee in de tas..

Daar heb ik een mooi zwart rekbaar band voor gekocht (ze noemen dat ook wel elastiek :-p ) . De twee uiteinden van dat elastiek heb ik met een paar stevige steken aan elkaar vastgezet en dat stukje heb ik opgeleukt met een hippe knoop. Nou kan mijn reader niet meer spontaan openvallen in mijn tas en het ziet er nog leuk uit ook.

Ach... het kan altijd erger!

22. Ik heb vandaag callibre op de computer gedownload. Dit is overzichtelijk en duidelijk. Nu heb ik een bestand gesleept naar callibre, dit is een URL bestand en die pakt callibre dus niet. Is er iemand die enig idee heeft hoe ik dit aan moet pakken? Is er ook nog iemand die tips heeft op welke site ik gratis ebooks kan vinden? Bedankt alvast.

23. Gisteravond nog wat aan het proberen geweest. ik heb nu een aantal boeken van piratebay kunnen halen en via Calibre op mijn ereader kunnen zetten.
    Ik word er nog wel eens handig in :). Via nieuwsgroepen boekenn downloaden snap ik nu echt nog niet.
    Iemand nog andere tips voor me waar ik leuke boeken kan krijgen?

24. Ben van plan binnenkort een e reader te kopen - de Sony
    PRS t1.
    Boeken schijn je makkelijk te kunnen downloaden via Torrentz heb ik gehoord. Nu ben ik daar aan het rondkijken naar b.v. De Eetclub en er staan er een heleboel, maar ik vraag me af of het veilig is om om de computer te downloaden.
    Weet iemand waar ik precies op moet letten? Ben echt een totale leek op dit gebied.

25. epub, en ik zou via nieuwsgroepen downloaden, dat is volgens mij nog iets safer :-)