Kun je die verd***de charmbars nu echt niet uitschakelen?

05-09-2014 18:28 13 berichten
Gisteren heb ik windows 8.1 geinstalleerd (ipv 8) omdat je dan via de taakbalk die irritante, vervelende, rot charmbars zou kunnen uitzetten.

Heb ik netjes gedaan, maar ze verschijnen nog steeds.



Kun je ze nou echt niet wegkrijgen? Ik word er niet goed van.
De TI-er hier even gevraagd, en nee die krijg je helaas niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Nou, slotje dan maar



Stressed is just desserts spelled backwards
Wat jammer! en ja inderdaad:



Alle reacties Link kopieren
Hoezo uitzetten? Of bedoel je vastzetten?

Ik erger me namelijk nog steeds aan het feit dat ik met mijn muis aan de rechterkant een beetje heen en weer moei zwaaien om te zorgen dat dat menuutje (die bedoel je toch?) verschijnt

Nu is er pas een update geweest, zodat je bepaalde schermen ook met een kruisje kunt sluiten ipv van bovenaf naar beneden moet 'duwen'. Maar nog niet voor die charmbar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging net even googelen of ik een startknop op mijn scherm kon zetten, en kwam toen dit tegen:



StartMenu8

Een tweede gratis startmenu voor Windows 8 is StartMenu8 van IObit (producent van onder andere Advanced SystemCare Free). Dit programmaatje slaat het Metro-startscherm over en deactiveert ook de menu's in de hoeken van het scherm van Windows 8 (dit kun je trouwens ongedaan maken door rechts te klikken op de StartMenu8 startknop en de vinkjes weg te halen bij Deactivate Metro Hot Corners en Deactivate Metro Sidebar).



Met StartMenu8 wordt Windows 8 eigenlijk gewoon Windows 7+, je merkt niks meer van de Metro-interface met gekleurde tegels en apps. Nadeel is dat je ook niet bij de apps kunt, alleen gewone programma's zijn te benaderen.
Ik wil die hele charmbar niet zien als ik mijn muis beweeg. Hij komt regelmatig naar voren terwijl ik met mijn muis helemaal niet daar in de buurt ben. Zo irritant.

Als ik hem wil zien wil ik hem op moeten roepen via windows+C.
Alle reacties Link kopieren
Heb je toevallig een laptop met touchpad? Dan kan het zijn dat de minder prettige functie 'Slepen vanaf de rand' is ingeschakeld, dit kan je via de instellingen van je touchpad weer uitschakelen en zou ervoor zorgen dat je minder last hebt van menu's aan de randen.
Als ik via instellingen naar de knop van muis en touchpad ga zie ik daar geen mogelijkheid om "slepen vanaf de zijkant" in of uit te schakelen.
Alle reacties Link kopieren
Welk type touchpad heb je? Ikzelf heb een Synaptic touchpad en om bij die instellingen te komen kan ik in het scherm 'Eigenschappen van de muis' het kopje 'Apparaatinstellingen' kiezen, 'synaptics touchpad' selecteren en dan op 'instellingen' klikken. Daar staat vervolgens de optie. *sorry als je dat was wat je al geprobeerd had*



[edit] Als je inderdaad een ander apparaat/andere driver hebt dan heet het tabblad misschien niet specifiek 'apparaatinstellingen' maar heeft het de naam van jouw driver/apparaat. Daar kan je vervolgens alsnog dat apparaat selecteren in de lijst en op instellingen klikken.

Zie bijv. http://www.goeievraag.nl/ ... veranderen-windows.398997
Ik ga dat eens even bekijken, bij mijn vorige laptop heb ik de Elan driver zelf geinstalleerd, zodat ik de instellingen kon veranderen. Volgens mij zit die mogelijkheid er nu bij mij nog niet op.
Alle reacties Link kopieren
@jojo,



De optie zat wel heel erg ver weg gestopt maar ik ben blij dat je mij op het bestaan er van gewezen hebt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
gewoon weer ouderwets de pc gebruiken, ik heb nergens last van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven