Laptops kunnen draadloos netwerk niet meer vinden

23-10-2014 09:36 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Toen ik de draadloze printer ging installeren begon mijn laptop raar te doen.Ik weet niet meer wat hij precies aangaf maar het was iets met 'SES device' en het ging over het netwerk. Vlak daarna viel de laptop uit en kreeg ik hem alleen nog aan door systeemherstel te doen. Nu valt hij vaker uit het niets weer uit, en elke keer gaat hij alleen nog aan met systeemherstel. Ook kan hij ons eigen draadloze netwerk niet meer vinden, die van alle buren vindt hij wel. Ik dacht eerst dat het aan de laptop lag, want telefoons en de iPad maken wel nog steeds gewoon verbinding. Maar ik heb ook nog een ander laptopje die eerst ook op het netwerk kon, maar deze doet het dus ook niet meer. Deze laatste laptop valt verder niet uit, bij die gaat het alleen om de verbinding.



Hoe los ik dit op????
Alle reacties Link kopieren
Wellicht is er nu ook een 5g wifi verbinding (ziggo bijv) ipv alleen de 2.4 en zijn je laptops te oud om deze te herkennen.

Even bellen met je provider. Modem moet dan anders ingesteld worden.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Gedaan! En dit was inderdaad het probleem. Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je die printer geïnstalleerd hebt op de laptop die niet meer op het netwerk wil ?



Ik zou zeggen de-installeer eerst die printer eens en kijk dan wat er gaat gebeuren.

Vervolgens even alle apparaten gelijktijdig de (wifi) netwerk verbinding laten verbreken en je router een minuut uitzetten en opnieuw opstarten.



Vervolgens alles weer aan het netwerk koppelen waarbij ik de probleem laptop als laatste zou doen wanneer gebleken dat de andere apparaten het wel goed doen.



DIt soort problemen zie je verschijnen wanneer de router, om wat voor reden dan ook, een ip-adres 2x uitgeeft.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
De printer was al geïnstalleerd op deze laptop, alleen na verhuisd te zijn vond hij natuurlijk de verbinding niet meer. Dus dit moest opnieuw, uiteindelijk gelukt op de laptop die toen wel steeds uitviel maar wel nog de grootste tijd internet had. Dat de verbinding echt niet meer te vinden was kwam later.



Ik denk dat ik Windows er opnieuw op ga zetten om te kijken of dat het uitvallen verhelpt
Alle reacties Link kopieren
Top!
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven