Like &share acties facebook. Wel eens gewonnen?

13-09-2014 08:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste maanden wordt mijn tijdlijn overspoeld door like & share acties.



Is er iemand hier die wel eens iets gewonnen heeft?
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gehoord dat iemand wat heeft gewonnen, en die berichten vind ik rete-irritant.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! Daarom even benieuwd of er hier iemand is die de auto, loungeset oid heeft gewonnen
Alle reacties Link kopieren
Officieel is het verboden om prijsvragen uit te zetten of prijzen te beloven bij bijvoorbeeld het liken van een pagina en dan niet uitkeren.

Niet verboden op Facebook (of wel?) maar bij wet.



Zelf markeer ik alles wat ik als irritant vind (spam, reclame, aanmoedigingen tot pagina bezoeken etc) als 'wil ik niet meer zien'.

Hierdoor is mijn tijdlijn al een heel stuk rustiger geworden.
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Op grond van welke wet is dat verboden?
Ik heb wel eens ¤100 gewonnen



Like en share acties zijn inderdaad verboden (door Facebook zelf). Je mag wel een actie opzetten en op social media doorverwijzen naar je website maar je mag er niet de voorwaarde aan verbinden dat iemand je pagina/post moet liken of delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:laurentien1979 schreef op zaterdag 13 september 2014 08:20 Op grond van welke wet is dat verboden?



Ik kan het niet vinden eerlijk gezegd. Maar het is een verplichting van levering wanneer je een prijs verloot. (Materieel en financieel)



Dit geldt voor de lokale bakker die een brood gaat verloten en voor een website die beloofd de 100e bezoeken een verrassing toe te sturen.



Wanneer je als consument dan opmerkt dat er niet wordt uitgekeerd, mag je aangifte doen!
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Ik ken wel iemand die iets heeft gewonnen, kleding dacht ik. Maar ik blokkeer de mensen die teveel like&share doen. Reuze irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die een sieraad heeft gewonnen via instagram.
Ja, ik! Een paar Brooks hardloopschoenen en een olijfboom. Ja, je leest het goed. Een olijfboom. Een plaatje is het. Staat te pronken in de achtertuin.
Mijn nicht deelt veel winacties op FB, en heeft er volgens mij 2, of 3 keer iets mee gewonnen. Wel tegenover de 15 (!) winacties die ze per week deelt - ik heb haar dan wel nog als vriend(in) op FB, maar komt niet meer in mijn nieuwsoverzicht. Super irritant!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig zei ik dat laatst ook, dat ik nooit hoorde dat iemand iets had gewonnen. De volgende dag won een vriendin een luxe beautydag voor 4 personen waar we volgende week van gaan genieten :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik! Een ketting met een prachtige hanger en een vriendin van mij heeft Nike's hardloop schoenen gewonnen. En anderen uit mijn vriendenlijst winnen ook regelmatig wat. Best grappig.



Whopper! Wat leuk zeg, een olijfboom Die zijn nog best prijzig in aanschaf.
Jaaa een hele grote chocolade taart!!!
Een dinerbon van ¤75.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens babyspeldjes gewonnen.

Deel bijna niks maar hier hoefde je enkel reactie te plaatsen. En mijn toen nog baby had erg veel donkere krullen al.



Bij ons kdv zijn de leidsters erg van alles delen. En die winnen ook vaak. Is een soort competitie onderling.
Alle reacties Link kopieren
Bonnen voor snowworld van 100 euro!
Beter een half motto....
Super irritant die mensen die 5 keer per dag meedoen aan like&share acties. Gelukkig is er een unfollow functie op Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een weekendje weg gewonnen voor 5 personen op een geweldige locatie. Was mijn eerste like&share en was er erg blij mee! Ik deelde niet voor kleine dingen, vind het zelf eigenlijk rete irritant. Ik ben zelf van fb afgegaan vanwege al die bagger!
Ja, een heel duur lingeriesetje van een Duits indie merk.
Alle reacties Link kopieren
Ja een paar cd's.
Alle reacties Link kopieren
Ja, een heel leuk theelichtjes houder ding. Wel bij een lokaal winkeltje. Geen grote zaak.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen!
Ik heb één keer meegedaan aan zo'n actie en heb toen nog gewonnen ook! Een boekenpakket.
Alle reacties Link kopieren
Doe sporadisch mee in de hoop een keer de gelukkige te zijn, maar tot nu toe niks gewonnen. Alleen als ik het echt graag wil hebben, like en deel ik het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven