Mensen die je misschien kent op Facebook

19-07-2014 20:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand enig idee hoe mensen in die lijst komen ? Ik had gisteren ineens een familielid in die lijst. Iemand die ik al jaren niet heb gezien en ook niet wil zien. Ik heb die persoon ook niet opgezocht op fb en we hebben ook geen gemeenschappelijke vrienden of andere dingen. Ik vind het nogal weird. Iemand enig idee ???
Hij of zij heeft jou waarschijnlijk opgezocht.
Misschien andersom? Dan heeft die persoon ooit op jouw naam gezocht en jouw profiel wel aangeklikt/geprobeerd te bezoeken? Zou me niks verbazen als Facebook dat onthoudt.
Meestal zijn dat vrienden van vrienden.
Dat vraag ik me dus ook regelmatig af, laatst stond er een persoon op, waarvan ik ooit de vrouw van hem heb gebeld...



Ook staat er een ex van een verre vriendin tussen, hoe komt hij in die lijst van mensen die ik misschien ken?

Hebben die mensen dan mijn profiel bekeken? Ik heb dat afgeschermd dus verder dan een vage pf komen ze niet eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:pimpelmeesje67 schreef op 19 juli 2014 @ 20:26:

Hij of zij heeft jou waarschijnlijk opgezocht.



Er is iemand die ik zo heel af en toe eens opzoek. Uit een soort masochisme. Want eigenlijk wil ik dat profiel helemaal niet zien. Maar mijn nieuwsgierigheid wint het dan toch.

Maar ik begrijp dus goed dat ik te voorschijn kom in de lijst 'personen die je misschien kent' van de betreffende persoon?
Waar zit de any-key?
Dat denk ik momodoe, ze hebben je profiel bekeken of geprobeerd te bekijken. Zeker weten doe ik het niet, maar als het geen vrienden van vrienden zijn of mensen die in je mailbestand zitten kan ik verder ook geen reden bedenken.
Alle reacties Link kopieren
Zoals lady-voldemort zegt. Dat zijn gewoon vrienden van vrienden. Als je 1 gemeenschappelijke vriend hebt komt dat in de lijst.
Alle reacties Link kopieren
Je Facebook staat gekoppeld aan je emailadres, mensen die in jouw adressenboek (van je mail) staan en hun Facebook met dat mailadres hebben aangemaakt komen dan tevoorschijn... Dat word aan elkaar gelinkt!
Alle reacties Link kopieren
WE hebben totaal niks gemeenschappelijks. Geen vrienden , ook geen vrienden van vrienden . Echt heel vreemd dit.
Ik dacht ook altijd dat het om vrienden van vrienden ging, maar laatst stond er bij mij ook iemand tussen zonder gezamenlijke connecties. Snap het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dan heeft diegene jouw profiel bezocht!
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Misschien door dezelfde woonplaats, geboorteplaats, school en dat soort gegevens die je in kan vullen?
verdwaald op het nieuwe forum
Zelfde achternaam? Dat linken ze namelijk ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bim schreef op 19 juli 2014 @ 21:09:

Dan heeft diegene jouw profiel bezocht!Ah, dat zou de spoken uit het verleden kunnen verklaren. Snapte al niet waarom er mensen tussen stonden waar ik al lang en breed afscheid van heb genomen.
Alle reacties Link kopieren
Weer een reden om geen fb te willen...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Waarschijnlijk omdat jullie beiden bevriend zijn met dezelfde mensen (andere familieleden) Je hoeft er verder niets mee te doen. Het is slechts 'n suggestie van facebook dat je die persoon wellicht kent wegens de gezamenlijke kennissen.
FB zegt er zelf niks over, maar het is opvallend dat dit het geval is na de overname van WA. Ik heb precies hetzelfde. Heb ineens allemaal collega's en ik heb niet 1 collega als vriend. Wel als Contact in WA. Of FB haalt het van LinkedIn, dat is ook een theorie.

Maar het is duidelijk dat er recent iets gewijzigd is bij FB, want iedereen krijgt ineens hele andere voorstellen. En inderdaad, daar zitten creepy tussen.
Ik heb ook allemaal mensen in mijn misschien lijstje die ik helemaal niet wíl zien, zoals een nare ex.



Bij mij kunnen mensen ook weinig zien, omdat ik alles heb afgeschermd.



Eigenlijk wil ik vooral weten hoe ik die mensen uit de lijst krijg. Ik hoef niet steeds met spoken uit mijn verleden te worden geconfronteerd. Heeft iemand een tip? Ik hoor het graag!
Waar vind je die lijst met voorstellen van "zijn dit misschien vrienden van je?" Of verschijnt die gewoon soms zo nu en dan in beeld.
Wat ook weleens gebeurt is dat je bijvoorbeeld hebt ingevuld waar je werkt en naar school bent geweest of wat je leuk vind, en dat die ander dat ook heeft ingevuld.



Ik had dat laatst met mijn middelbare school, ben er toch al 20 jaar weg, maar kreeg toch namen van oud-klasgenoten die ik nooit heb opgezocht. Wss hebben die dan ook die school ingevuld en krijg je op die basis een voorstel
Alle reacties Link kopieren
6 jaar geleden een date gehad, eenmalig!

zelf die kom ik in mijn lijst tegen, hebben helema al gezamelijk. Hoe kan dit? Mijn fb is afgeschermd, vraag me af of ik ook zo on lijsten te zien ben. Reden genoeg om van fb af te gaan.
quote:Kinkycurl schreef op 19 juli 2014 @ 23:00:

6 jaar geleden een date gehad, eenmalig!

zelf die kom ik in mijn lijst tegen, hebben helema al gezamelijk. Hoe kan dit? Mijn fb is afgeschermd, vraag me af of ik ook zo on lijsten te zien ben. Reden genoeg om van fb af te gaan.Als je alles afgeschermd hebt, kan niemand verder iets zien. Ze zien alleen dat je op FB zit, maar das toch niet erg?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kinkycurl schreef op 19 juli 2014 @ 23:00:

6 jaar geleden een date gehad, eenmalig!

zelf die kom ik in mijn lijst tegen, hebben helema al gezamelijk. Hoe kan dit? Mijn fb is afgeschermd, vraag me af of ik ook zo on lijsten te zien ben. Reden genoeg om van fb af te gaan.Stast zijn email adres nog in je gmail of zo ergens. Ik heb op LInkedIn soms ineens hele oude contacten die ineens gesuggereerd worden, volgens mij daardoor.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Nee onmogelijk, was toen aan het online-daten, had er speciaal een ander adres voor aangemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven