Micro SDkaart voor telefoon

09-08-2014 21:27 12 berichten
Hallo!



Sinds een paar maanden heb ik een LG smartphone. Hierop heb ik 5 apps gedownload die ik regelmatig gebruik. Foto´s maken doe ik slechts af en toe en wanneer ik dat doe mail ik ze direct naar mezelf en verwijder ze dan van de telefoon. Datagegevens van de apps verwijder ik regelmatig.



Nu geeft mijn telefoon echter aan geen ruimte meer te hebben in het geheugen wanneer ik een foto wil maken of een foto wil versturen. Ik heb een micro SDkaart aangeschaft en erin gedaan. Apps waarbij dat lukte heb ik naar de kaart verplaatst. Volgens mijn gegevens in de telefoon wordt nu 0,03GB van de kaart gebruikt en de telefoon zelf is zo goed als vol.



Is er misschien iemand die weet hoe ik de foto´s ook naar de kaart kan zetten? En hoe het kan dat de telefoon bij zo weinig apps en amper foto´s al zo snel vol zit. Bij vorige telefoons kon ik veel meer foto´s maken en opslaan.



Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Dit heb ik ook gehad met mijn oude htc wildfire s. Sommige apps kun je gewoon niet op de SD-kaart zetten. Het werd steeds erger, ik verwijderde steeds meer apps, totdat ik hem helemaal terug moest zetten naar fabrieksinstellingen. En dan begon het weer opnieuw, maar in steeds sneller tempo zat het interne geheugen vol, ook al beperkte ik het tot de enige 3 apps die ik echt nodig had. Je schijnt je telefoon te moeten ''rooten''. Dan kun je wel bijna alles daarheen verplaatsen. Maar dat heb ik nooit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik dus een telefoon met een groter intern geheugen. Ik weet niet hoe groot dat van jouw telefoon is, maar bij mij was het 250 mb, waarvan een deel al door de standaard software al vol zat.
Wat houdt dat in? ´Je telefoon rooten´. Weet je hoe ik zoiets kan doen?



Hiervoor had ik de oudere versie van dezelfde telefoon en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Deze telefoon telefoon ziet er hetzelfde uit, werkt hetzelfde en is alleen de iets nieuwe versie, vreemd dat het dan toch zo anders werkt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, sorry, daar kan ik je niet mee helpen. Toen ik die telefoon had, heb ik er wat over gelezen, wilde het proberen, maar het was me iets te ingewikkeld volgens mij. Je kunt gewoon de term ''rooten'' googelen en je vindt je antwoorden ;).
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je er geen ervaring mee hebt zou ik je adviseren om geen poging te doen de foon te rooten,



De root-procedure verschilt niet alleen per merk maar zelfs per type telefoon.



De enige optie die redelijk risicoloos uitgevoerd is het eerder genoemde terug zetten naar de fabrieks instellingen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij hielp is het aanmaken van een gratis Dropbox account en er dan voor te kiezen dat foto's die je met je toestel maakt, automatisch naar Dropbox worden geupload. Daarna kun je de gemaakte foto's van je toestel verwijderen en zodoende heb je altijd ruimte voor nieuwe foto's op je toestel.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Een foto neemt nauwelijks ruimte in. Het zijn de apps die de meeste ruimte vragen.
Bedankt voor de tips!



yoshe, weet je hoe het kan dat zo'n telefoon al helemaal vol zit bij 5 apps? Het zijn gewoon standaard populaire apps. Hoe kan het dat er op de oudere versie van deze telefoon zoveel meer gezet kon worden? En bijna geen enkele app kan naar de SD kaart overgezet worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is het interne geheugen dan? Ik heb dus verder geen oplossing, maar daar ben ik wel benieuwd naar. Als het een paar gb is, is het erg vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelfs mn telefoon vol (Samsung s5!!!) En kon ook niks tot er een geheugen kaart in zit. Myn nieuwe foto's gingen erna wel automatisch naar mn sd kaart. De oude bleven staan
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Iedere app geeft aan hoeveel ruimte hij in beslag neemt. Kijk na hoeveel ruimte je telefoon aan intern geheugen heeft en dan weet je wat er over is.

En anders, al je apps er af gooien en kijken of je nog wel ruimte hebt. Cache regelmatig leeg gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven